Hallo allemaal, Zo ik heb geslapen vannacht/vanochtend werd pas om half 10 wakker . En ze hebben eindelijk mijn bevallingsbad gebracht . Ben zo blij. Morgen mag het nu echt beginnen . (Maar ik denk dat ze het wel lekker vind daar binnen gezien haar geschatte gewicht en dus nog wel even blijft zitten maar hopelijk niet al te lang ) @ Melisa, vervelend dat jullie meisje zo onrustig was door te weinig borstvoeding . Hopelijk gaat het snel weer beter nu je aan het bijvoeden bent! Bijvoeden lijkt een succes dus, superfijn ! @ Mosa, jezelf geen mietje voelen hoor. De een heeft nou eenmaal een moeilijkere zwangerschap dan de ander! Denk goed om jezelf en de kleine! Wel gezellig dat er nog een paar meiden bij zijn gekomen bij de zw.gym. Mooie ronde buik ben je aan het kweken! En een snoezig wiegje! Zo'n ronde kap vind ik toch wel heel mooi. @ Pookie, wij hebben nog geen idee over een babyfoon, wij hebben daarom besloten om ermee te wachten tot na de geboorte en dan te zien waar we behoefte aan hebben (maar alles is bij ons ook gelijkvloers en met max 10 m lopen staan we bij de wieg vanuit de woon- of slaapkamer). Succes nog met zoektocht naar wieg/mand! @ Hanna, door je nieuwe foto bij je naam, dacht ik even he een nieuw iemand, maar jij was het. Lieve foto, blijf gerust spammen hoor! Nog gefeliciteerd met je schoonmoeder. En op de warmste dag van september een winterjas kopen haha. Maar ja als je er tegenaan loopt vooral niet laten hangen! @ Salapio, wat leuk dat je de kleine zo veel voelt bewegen , lekker van genieten! Beter dan die lage bloeddruk, maar veel dropjes eten dan . Bericht over misselijkheid tijdens de zwangerschap ook gezien, hier dus ook een dom kindje. Haha maar dan ben ik zelf ook heel dom
Hoi meiden , Net even gezellig naar de markt geweest met Svinthe, mijn moeder, zus en nichtje. Even lekker er uit! Mosa, wat een mooie buik heb je zeg! Leuk om zo alles op een rijtje te zien. En een prachtige wieg! Is het een familiewieg of hebben jullie hem nieuw gekocht? Salapio, leuk dat je de baby zo vaak voelt bewegen Enne over dat IQ, dan heb ik een heel slim kind, ben 20 weken zooooo misselijk geweest. Blij te horen dat het nog ergens goed voor is geweest Afrola, yesssss je bad is binnen. Weer een zorg minder! Is het wat je ervan verwacht had? Fijn dat je zo hebt uitgeslapen! En morgen 37 weken..... Dan kan het echt gaan beginnen inderdaad. Spannend hoor!!
Pookie, leuk hondje, Gogo en een grappige naam En lief dat nestje hondjes, zo klein dan hè?! Mozes-mandjes zijn idd erg leuk, hopelijk gaat het door! En ik deel je mening over intelligentie hoor! Afrola, lekker hoor, om half 10 wakker! Maar daar heb je ook verlof voor natuurlijk En wat ontzettend fijn dat het bad nu eindelijk geleverd is, toch wel fijn aangezien je morgen al 37 weken zwanger bent! En je meisje zal het idd wel heerlijk hebben bij je, maar op een gegeven moment is het ook leuk als ze de buitenwereld komt bekijken Hanna, het is een familiewieg van de familie van mijn vriend. Hij is ongeveer 40 jaar oud, en mijn vriend heeft er dus ook in gelegen (en de rest van zijn neefjes en nichtjes ook). Toch wel bijzonder dan om hem te hebben vond ik. Volgens mij heb je al aardig een ritme te pakken of niet, zo kom je in ieder geval wel over? Wel grappig trouwens, mijn moeder is bij zowel mij als mijn broer meteen in de eerste ronde zwanger geraakt, dus ze was blijkbaar nogal vruchtbaar. Nu is ze 50 jaar en ze slikte tot afgelopen week nog altijd de pil, omdat ze bang is dat ze nog een eisprong heeft. Maar nu gaat ze er dus mee stoppen en nu gaat ze tempen om te kijken of ze nog een eisprong heeft Ik ben heel benieuwd wat zij voor tempkaartje krijgt, ik heb haar in ieder geval net helemaal uitgelegd hoe het werkt. Hopelijk voor haar dus een vlak tempkaartje
Mosa, ja hoor het ritme gaat hier een beetje komen. 's Morgens voor de eerste voeding, hup in het badje of de tummytub. Doe ik trouwens niet elke dag. Soms ook weleens een kop/kontwasje, zoals ze dat bij ons in de familie noemen, als ik weinig tijd heb of als Svinthe laat is met de ochtendvoeding. lekker dat dat nu een beetje op tijd gaat. Ik hou nog wel bij wanneer en hoeveel ze drinkt in een excelletje Gewoon om een beetje inzicht te krijgen. Verder is ze een makkelijk meisje, dat zich goed laat troosten als ze huilt, wat wil je nog meer he?? Grappig dat je moeder gaat tempen
Och hanna, hier is het ook wel eens een kop-kont wasje hoor. Het is maar net wanneer ze komt voor haar voeding. Het badje gebruik ik vaak om even wat tijd te rekken haha. En een moeder die gaat tempen? Dat is best grappig. Voor het eerst hopen we dan maar op een vlak kaartje
Hanna, heerlijk toch, een beetje een ritme! En een kop-kontwasje, grappig woord! Ik dacht trouwens ook dat het ook niet goed is voor de huid van een babietje om hem/haar iedere dag in bad te doen? Dat bijv. 3 keer in de week beter is? Mijn moeder wist dat wij bezig waren voor een kindje en wist dus ook dat ik temperatuurde. Toen vond ze het al best interessant, en het is natuurlijk een goede methode om er achter te komen of ze uberhaupt nog een eisprong heeft. Anders blijft de angst toch wel een beetje in je hoofd zitten, maar zoveel 50-jarigen zullen niet meer zwanger kunnen worden lijkt me
@ Mosa, hoe voel je je vandaag? Enne, je bent geen mietje ik vind het juist goed dat je zo om je lichaam denkt!! Oh jeetje straks nog een beeb in de familie als je moeder nu nog zo vruchtbaar zal zijn hahaha. @ Afrola, ja ja je broed goed haha. In ieder geval een goed gevoel dat de hoofd omtrek gemiddeld is idd. Duimen dat jullie kleine grote meid snel komt . @ Melisa, hopelijk gaat alles straks wat beter dan. En jullie prinsesje is alweer 3 weken, wat gaan de tijd toch snel. @ Hanna, trots mag je zeker zijn! Wat een schatje jullie prinsesje. @ Salapio, hahaha oh ik moest lachen om het IQ verhaaltje nou van mijn vriend moet ons beebje het niet hebben, lol. Achja een mooie IQ is altijd goed meegenomen laat me dan nu maar kotsend boven de plee hangen . Wat heerlijk dat je de kleine zoveel voelt, oh ik kan niet wachten tot ik 2 maanden verder ben.. Mijn moeder is misselijk geweest enkele dagen lang nadat ik bij haar was geweest (1e x dat ik haar weer zag na de innestelling ) . Zou het kunnen dat je onbewust aanvoelt dat je dochter zwanger is? Of zou ze zelf.... Hahaha.
Tja dat wordt uiteindelijk voor ons allemaal de volgende stap; De Overgang. Mijn moeder loopt er ook al een paar jaar mee te klooien. Is noodgedwongen ook weer aan de pil. Maar moet af en toe ermee stoppen om te zien of de ellende echt achter de rug is. Lastig hoor. Hier is de hond binnen, hij ligt lekker languit op de grond. Leuk om weer een beest in huis te hebben. @Hanna; goed ritme hebben jullie al hoor! Zo nu hier een beetje afstoffen en hopeljk zometeen ook stofzuigen. Anders moet hubby dat vanavond maar doen!
@ Hanna, Leuk hoor lekker op pad te gaan met Svinthe . Fijn dat je een beetje een ritme aan het krijgen bent. Doe je nog best snel! Bad en bijbehorende spullen zitten nog in een grote zware doos. Vanavond zal ik met hub de boel uitpakken en inspecteren. Ben benieuwd. @ Mosa, grappig dat je moeder nu gaat tempen. Maar ja is soms idd wel fijn om te weten of je een eisprong hebt op die leeftijd @ MP, je moeder... vast niet. Maar misschien heeft ze onbewust jou wel aangevoeld . Mijn moeder wist het ook al voordat ik het vertelde . @ Pookie, volgende stap overgang, moet er nog even niet aan denken . Gezellig dat de hond er is gewassen en wel. Veel plezier Vandaag weer aan het prutsen met de figuurtjes voor op mijn boxkleed. Probeer ze nu via scannen, uitvergroten en printen op de grootte die ze werkelijk moeten worden te krijgen. Even puzzelen dus...
@ Afrola, ja ik vind het toch apart dat ze buikpijn had die dagen. Toen ik vertelde dat ik zwanger ben zei ze dat ineens ook dat ze al dagen buikpijn had sinds ik daar was geweest haha. Wat leuk dat je zo creatief bezig bent! Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat .
MP, apart van je moeder, maar misschien dat ze het onbewust wel aanvoelde (of ze had iets verkeerds gegeten natuurlijk ) Ik vond de eerste weken ook heel erg langzaam gaan, maar als je een stukje verder bent, dan zul je zien dat de weken omvliegen! En aan een broertje of zusje moet ik niet denken hoor Pookie, lijkt me best een gedoe hoor, de overgang! Gelukkig is het voor ons nog een eind weg! Leuk dat Gogo gearriveerd is Ook een goede manier om een beetje in beweging te blijven natuurlijk. Afrola, nog een heel gedoe zo te lezen, zelf een boxkleed maken. Hopelijk is dit dé manier! Sheann, hoe ging het werken? Je was gisteren zeker blij dat je opgehaald werd? All, tot mijn spijt moet ik toch zeggen dat ik weer iets te veel gedaan heb vanmiddag, met als gevolg dat ik nu flinke steken in mijn liezen heb Maar dan ben je bezig, en dan denk je, ik kan dat ook gelijk wel even doen en dan gaat eht dus fout. Nu scheelt het ook wel dat mijn vriend vanaf vandaag tot en met volgende week dinsdag iedere dag moet werken, ook het weekend, dus dan wil ik niet dat hij zoveel moet doen. Ook is hij deze week al weer twee keer bij de tandarts geweest wegens kiespijn, dus dan vind ik het ook zo sneu. Maar morgen een nieuwe dag om rustig aan te doen In ieder geval kookt mijn vriend vanavond, dus dat scheelt weer.
@ Mosa, lijkt me heerlijk om samen met mijn moeder te zwangeren hahah apart eigenlijk, maar dat zou ik echt leuk vinden. En mijn vader wil er zelfs nu nog wel eentje bij. Maar mijn moeder wil het niet, nee alle kinderen zijn groot en dan zul je overnieuw gaan beginnen zeker niets voor haar. Had jij van te voren al een gevoel dat je een meisje zou krijgen? Ik betrapte me er van de week op.. Ik was zo wat aan het nadenken (dromen ) en ineens dacht ik "ons meisje" ik word er gek van dat ik dat steeds denk nu, verwacht echt een meisje. Straks is het gewoon een jongen hahah. Niet dat dat erg zou zijn, maar het zit zo in mijn hoofd. En ik krijg het er niet meer uit . Enne jij gaat het morgen wel ff rustig aan doen hé . Om je lijfje denken en de kleine. Dan zegt je lichaam toch wel weer dat het even genoeg geweest is hé. Hoe apart het ook is. Maar je moet er wel naar luisteren Moosje!! Anders gaan we even optreden hier haha. (sorry )
MP, ja, zou je vader nog wel een kindje willen?? Hoe oud zijn jouw ouders dan? Mijne moeten er zelf niet meer aan denken, en ze hebben er dan ook niet meer de leeftijd voor (50 en 54 jaar), maar ze verheugen zich enorm op hun eerste kleinkind Ik had eigenlijk helemaal geen voorgevoel over het geslacht, maar omdat ik al een meisjesnaam wist en geen jongensnaam en omdat ik stiekem een meisje erg leuk vind vanwege de kleertjes enzo, had ik verwacht dat we een jongetje zouden krijgen. Maar eigenlijk had ik geen flauw idee, maar er zijn wel vrouwen die een voorgevoel hebben. Sowieso heb je natuurlijk 50% kans, dat maakt gokken ook wat makkelijker natuurlijk Maar wie weet krijg jij ook wel een meisje! Ben je inmiddels al wel een beetje gewend aan het idee zwanger te zijn? En je vriend? Heerlijk gevoel hè?! En heb je nog een zwangerschapsboek gekocht? Ik ga morgen wel aan de gang op de babykamer, maar mijn moeder komt langs en die zorgt er wel voor dat ik niet te veel doe Maar je lichaam laat het idd wel weten als je te veel doet, en dan moet je er natuurlijk ook naar luisteren Fijne avond nog allemaal, wij gaan voetballen kijken!
Goeiemorgen meiden Ik ben er weer lekker vroeg uit op mijn vrije dag. Heb de was al gedaan en de vaatwasser uitgeruimd (ik weet het, ik spoor niet). Heb het druk gehad met weken de laaste paar dagen dus heb even snel bijgelezen. Mosa: Met de auto doe je er, afhankelijk van het verkeer, 30 tot 45 minuten over van mijn werk naar huis. Mooie buik hoor, je ziet echt een verschil met de vorige foto. En dat wiegje is zooo schattig, hij ziet er trouwens nog goed uit voor een oldtimer. Grappig dat je moeder gaat tempen. Mijn moeder was 45 toen ze haar laatste kind kreeg. Ze is nu 57 en wordt al een paar jaar niet meer ongesteld. Afrola: Whoohooo eindelijk is je bad binnen!!! Dat werd tijd. Laat dat reuzekindje maar komen. Hanna: kop/kontwasje hahaha, die ga ik onthouden. MP: Ach jee, de misselijkheid is begonnen Wat lees ik nou, is je moeder zwanger? Hoe oud is ze? Oh ja, even een dansje voor mezelf voor het behalen van de 30 weken. En nu maar aftellen. En nu ga ik film kijken.
Goedemorgen, Weer een lekker nachtje gehad hier. Svinthe kwam om 3.30 uur om te eten en toen pas weer om 7.00 uur. Heerlijk hoor! En net om 7 uur heeft ze haar hele flesje (150 cc) leeggedronken Ik ga zometeen even naar het consultatiebureau bellen om te vragen of ik even mag komen wegen vanmorgen. jongen/meisje: hier hadden we ook al jaaaaaaaaaren een jongensnaam, dus ik was er vast van overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Nou, mooi niet dus broertje/zusje: hahaha, nee daar zou ik niet meer aan moeten denken en ik denk mijn moeder en vader ook niet (allebei 70 jaar) Kleinkinderen vinden ze geweldig!! Sheann, gefeliciteerd met de 30 weken Mosa, leuk dat je in de babykamer aan de slag gaat vandaag. Wat ga je allemaal doen? MP, grappig dat je denkt dat je een meisje krijgt. Sommige vrouwen hebben echt zo'n sterk voorgevoel... Wil je weten wat het wordt of gaat het een verrassing worden? Fijne dag allemaal! Groetjes, hanna
Sheann, nee, je spoort idd niet Jeetje zeg, al zo druk geweest om 7 uur 's ochtends! 45 jaar is al best oud om moeder te worden, maar met zo'n reut kinderen kun je natuurlijk ook niet meer jong zijn Mijn moeder weet dus niet of ze nog ongesteld wordt omdat ze de pil nog slikte. Dan wordt je natuurlijk iedere maand 'ongesteld', dus ze hoopt dat het nu over is. En ik dans mee met je 30 weken Hanna, fijn zeg, dat de nachten nu al zo goed gaan! Heerlijk hoor! Als jouw ouders nog een kindje zouden krijgen, dan zouden ze echt wereldnieuws zijn Ik ga vooral schoonmaken in de babykamer, de kasten nog eens goed doen. En verder het laatste wasje doen, en kleertjes strijken en alles opnieuw inrichten. Ik merk dat ik het toch wel prettig vind als het bijv. over een week helemaal klaar is. Ik weet dat ik nog alle tijd heb, maar ik wil ook nog wat andere dingetjes in huis doen, en dan kan ik beter eerst één ding afmaken voor ik verder ga Vind jij het eigenlijk vreemd nu de scholen al weer begonnen zijn om niet te werken? Of denk je er door Svinthe eigenlijk helemaal niet aan? Afrola, joehoe, 37 weken Weer een mooie mijlpaal, en een spannende natuurlijk! Ik ben érg benieuwd wanneer het gaat beginnen! All, fijne dag!
Hoi meiden, Ik temperatuur sinds ander halve maand (bijna 2) en ik geloof dat ik zwanger ben..... (2 positieve testen) Maar het is nog wel heel pril hoor zit eigenlijk nog een dikke dag voor mijn nod.... Hoop dus dat het goed blijft gaan. Groetjes Marjan
Mp: ik was er van overtuigd dat we een jongen kregen. En zie het resultaat. Ik moest er erg aan wennen toen bij de 20 weken echo bleek dat we een meid kregen. Ook onze dame heeft vannacht weer goed geslapen. kwam om half 5 en heb haar helaas om half 8 wakker moeten maken omdat er een monteur kwam. Ze wilde met de nachtvoeding niet in slaap vallen, dus heb haar gewoon in bed gelegd. Dat pikte ze zowaar. De pastoor komt straks op de koffie, en een datum plannen voor de doop. Spannend.
Hoi Marjan Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Is weer eens wat anders dat iemand zich hier spontaan meld, of kletste je ook al mee in het temptopic?
Ja in een paar temp. topics maar ik dacht mag nu hier wel even om de hoek komen kijken, al is het nog wel heel pril hoor.....