Marjan: Het is nog wel pril maar je hebt al wel een positieve digitale test, die krijg je niet zomaar. Kan je het al een beetje bevatten?
Sheann.... Nee zijn die pas laat positief? Eigenlijk heb ik daar helemaal geen verstand van.... Het is er een van clearbleu.
Sheann, dank je ben al een klein beetje gerustgesteld. Ik denk dat een beetje onzeker zijn over je eventuele zwangerschap heel normaal is....Toch?!
Marjan: Ja hoor dat is heel normaal om onzeker te zijn. Hebben we hier allemaal gehad en om eerlijk te zijn nog steeds wel af en toe. Ik denk niet dat dat gevoel ooit weg gaat want als je bevallen bent dan krijg je weer andere onzekerheden erbij.
Wat een jonge oma's hier ... mijn moeder is allang de overgang voorbij (60 jaar) , dus die hoeft zich nergens zorgen om te maken ... Gisteren mn eerste yogalesje weer gehad. Wel grappig hoor. De bevallingsdingen die ze vertelt, zijn nu op eens heel concreet ... ik snap waar ze het over heeft ... (of ik denk: nee dat was bij mij toch wel heel anders ). Ik vond het wel weer heerlijk ... lekker dik een uur met je lijf bezig zijn en hoofd leeg
Marjan, welkom hier ... en ja dat onzekere gevoel is heel herkenbaar! Ik voel de kleine nu heel veel en dat helpt, maar ik ben blij als de 20w echo achter de rug is (en dan kun je je weer over bevalling ed zorgen gaan maken)
Marjan, welkom hier, en gezellig dat je mee komt kletsen En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik kan me voorstellen dat het nog allemaal onzeker voor je is, maar je went er vanzelf aan en positief denken is altijd goed natuurlijk. Melisa, heerlijk dat Chelsey ook zo goed slaapt! Fijn dat jullie er zo snel achter gekomen zijn dat de voeding niet genoeg was, want dit is veel prettiger natuurlijk! Salapio, leuk dat je yogales weer goed bevallen was! En met al een kindje is het natuurlijk ook lekker om eens een tijdje alleen maar met jezelf en je lichaam bezig te zijn!
@Sheann, Nou dat is lekker dan....nooit meer een onbezorgd leven..... Nou ik ga maar proberen aan het idee te wennen... @salappio & Maso: Bedankt meiden!!! Fijn zoveel lieve reactie's
@Afrola; Hoera het bad is binnen!!!! Nu kan je met een gerust hart gaan bevallen........ al mag het nu nog niet thuis in het bad gebeuren Reuzenkind moet nog ff een weekje wachten tot de 38 weken! @Hanna; Tja wij hadden ook al een jongensnaam kant en klaar, toch vreemd dat het dan en meisje wordt. Wij hadden er eigenlijk ook niet op gerekend Maar gelukkig hebben we een hele mooie leuke naam voor haar kunnen vinden! @Shean; wat een hoop actie en dat op de vroege morgen! En jij nu ook de 30 weken mijlpaal!!! @Marjand; een voorzichtig gefeliciteerd dan maar ..............wij zijn hier trouwens allemaal zo voorzichtig begonnen hoor. Het lijkt wel heeeeeeeel lang geleden, zo'n 9 maanden @melisa; wat grappig dat de pastoor langs komt, nooit bij stilgestaan dat die dat doen ( hier dus duidelijk niet kerkelijk). @salapio; lekker he die Yoga, vanmiddag mag ik ook weer. Mijn yoga juf is trouwens heel grappig, totaal geen zweefmiep! en als ze dan bevalllingsdingen vertelt kan ze echt heel grappig toevoegen dat het toch voor iedereen anders is maar dat je vooral moet luisteren naar je lichaam! Zo lekker het hondje al uitgelaten en eten gegeven, heel verschil met het oppassen bij ouders in huis. Hij heeft vannacht en vanmorgen geen blaf gegeven. Helemaal lief!!!
Marjan, gefeliciteerd meid. En inderdaad 9 maanden gelden wist ik ook niet of ik het kindje wel zou voldragen, en nu ligt ze al weer 3 weken in haar wiegje.
Hallo meiden, @ Mosa, doe toch maar echt rustig aan, anders gaat MP optreden . En veel plezier met het schoonmaken van de babykamer. Wel gezellig dat je het samen met je moeder doet . Die zorgt er vast wel voor dat jij niet teveel doet. Als mijn moeder er is mag ik ook bijna niets . @ MP, leuk zo'n voorgevoel, ik heb ze ook maar twijfel altijd of dat een gevoel is of een wens haha. Ben benieuwd of je voorgevoel klopt. Je moet nog wel even geduld hebben voor je iets weet. Lastig he die eerste weken die voor je gevoel zo traag gaan @ Sheann, gefeliciteerd met de 30 weken, nu kan het echte aftellen beginnen . En nee je spoort idd niet, zo druk op de vroege ochtend. Ik moet er niet aan denken . Leuke film gekeken? @ Hanna, lekker hoor die fijne nachten. En heel nieuwsgierig naar het gewicht van Svinthe dus @ Marjand, Gefeliciteerd en spannend hoor! Dat onzekere gevoel is herkenbaar hebben we allemaal gehad @ Salapio, leuk dat je aan zw.yoga doet. Heb ik ook met plezier gedaan, vind het erg jammer dat ik het niet tot aan het eind kan volhouden @ Pookie, Fijn dat hondje zo goed luisterd! Bad is precies op tijd binnen want vanaf vandaag mag de kleine ook thuis komen. Je mag vanaf 37 weken thuis bevallen, tenminste hier wel en dat is wat ik ook altijd heb begrepen... @ Melisa, leuk dat de pastoor langs komt om de doop te gaan bespreken. Laten jullie dat snel doen? broertje/zusje, heb ik vroeger vaak om gezeurd, maar mijn ouders moesten er na de 2e niet meer aan denken. Maar het eerste kleinkind wordt juichend ontvangen . Gisteravond met hub het badje opgezet. Ging razendsnel met de electrische pomp . Bad ziet er aan de ene kant kleiner uit dan ik me had voorgesteld, maar aan de andere kant heb je voldoende ruimte haha. En vanochtend was het bad nog steeds vol lucht . Vanochtend weer controle gehad bij de vk. De grootte van het kind heeft toch iets meer gevolgen. Moet nu toch nog even bloed laten prikken om te controleren op zwangerschapssuiker. Verder was het even de vraag of en wanneer ze me naar de gyn voor consult zouden sturen. Na overleg is besloten dat zij me niet langer dan 40 wk willen laten lopen. Dus als het voor de 40 wk niet komt wordt ik daarna doorgestuurd naar de gyn. Dus nu hoop ik echt dat het kind zoals mijn gevoel zegt in de 39e week zich aandient!
Zo Afrola, dan komt het toch wel heel dicht bij voor jou. Maar ik hoop wel dat ze je kindje te zwaar inschatten hoor!! En dat je geen zwangerschapssuiker hebt. Wel een fijn idee dat ze je niet te lang gaan laten doorlopen met een vermoedelijk groot kindje, het zou de bevalling vast een stuk zwaarder maken. En fijn dat het badje vol lucht blijft staan, heb je ook al met water getest???????????
Ik hoop ook zeker niet dat ik zwangerschapssuiker heb. Heb zelf niet het gevoel, ben zelf ook niet extreem veel aangekomen of zo. We zullen zien. Ik hoop verder ook dat ze de baby iets groter inschatten dan ze is, maar denk eigenlijk dat dat wel redelijk goed geschat is Maar ja, niets is zeker tot het kindje er is Nog niet met water getest, misschien van het weekend even badderen
Spannend hoor Afrola, je bent er dus nu bijna! Wij laten Chelsey 18 oktober dopen. Dan is ze 8 weken. Heb er nu al zin in. De pastoor komt hier in het dorp altijd langs als er een kindje is geboren. Dat is denk ik het voordeel van een dorp. Vanmiddag gaan we even langs de huisarts. Chelsey heeft een nare uitslag in haar gezicht, en ik ga bespreken welk voorbehoedsmiddel ik kan gaan gebruiken. Raar idee he. Maar ons man-vrouw bestaan gaat weer verder na de bevalling Eigenlijk wil ik niet meer aan de pil ivm nog een kinderwens. Ben benieuwd of er wat anders bestaat. Want nu al weer zwanger worden is echt geen optie!
haai haai, melisa; ik heb vernomen bij de Zwanger les dat het spiraaltje de eerste 3 maanden bij opnieuw inbrengen na bevalling NIET betrouwbaar is! Lijkt mij echt wel een issue welk AC te gaan gebruiken na baby, je hoort zo vaak dat vrouwen heeeeeeel snel na bevalling alweer zwanger zijn door of stomweg foutje of door falende anti-conceptie. Zo en nu weer door naar de yoga!!
Afrola: Ik heb de film 'Cake' van gisteren opgenomen. Was een romantische film dus dat is altijd goed. Ben benieuwd hoe het afloopt met de groote van je kindje. Melisa: Dat is iets waar je helemaal niet over na denkt als je zwanger bent. Ik moet er niet aan denken om weer aan de pil te moeten.
Marjan, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!! Melisa, hoe was het bij de huisarts? Leuk dat de pastoor langs komt. Ik ben vanmorgen gaan wegen bij het cb. Svinthe woog bij geboorte 3680 gram, afgevlalen tot 3340 en toen de kraamhulp wegging woog ze 3640 gram. Nu vandaag al 4165 gram Goed he!
Pookie, leuk om te lezen dat je zo geniet van het hondje Ging de yoga goed vanmiddag? Hoe vaak is het nog? Afrola, fijn dat het bad staat! Maar jeetje, mogelijk zwangerschapssuiker Hopelijk valt het allemaal mee en heeft je meisje het echt gewoon heel erg naar haar zin in je buik! En hopelijk wacht ze idd niet al te lang meer! Ik zelf ben blij dat ze hier in het dorp dat voordeel niet kennen Maar wellicht wel als je bij een kerk ingeschreven staat, maar dat staan wij niet. Maar leuk dat de datum vast staat! 18 oktober is al best snel! Hoe was het bij de huisarts? Wat vond hij/zij van de uitslag bij Chelsey? En het is idd goed om na te denken over anticonceptie! Ik zou ook liever hierna niet gelijk weer aan de pil willen gaan, maar dan is het idd goed om te weten wat andere opties zijn. Hanna, poeh, wat is Svinthe al lekker gegroeid zeg All, vandaag veel schoon gemaakt in de babykamer (wat veel vuil komt er van nieuwe meubeltjes af!) en vanmiddag nog even naar wat winkels geweest. Ook babywinkels, maar ik heb me netjes ingehouden. Nu ik alle kleertjes heb gewassen, besef ik wel dat ik wel érg veel kleertjes heb, dus ik denk dat ik het maar hierbij laat
@ Mosa, mijn ouders zijn 42 en 48. Maar mijn vader wil er idd nog wel 1 bij haha . Ik denk dat mijn ouders ook heel erg naar hun 1e kleinkind uit zien maar helaas is mijn vader hierin nog voorzichtig.. Idd haha 50% kans dan is het makkelijk gokken . Maar we wachten af. Ik heb nog geen zwangerschapsboek gekocht, ik denk dat we na de 1e echo zoiezo wel even gaan shoppen en dat ik dan 1 (of 2 ) ga kopen. Oh en ja we beseffen al heel goed dat er een kleine komt echt geweldig. Maar ik wil het nu wel mensen gaan vertellen hoor wil ons geluk wel delen. Hoe voel jij je vandaag? Heerlijk dat de babykamer helemaal schoon is nu. Er komt idd veel vuil vanaf, niet dat ik ervaring met babykamers heb maar wel met "huismeubels" . En nu kun je straks genieten van jullie prinsesje, kijk je er al erg naar uit of geniet je nog veel van je zwangerschap? @ Sheann, hahaha nee mijn moeder is niet zwanger (denk ik ) . Ze is 42. Nog gefeliciteerd met de 30 weken!! @ Hanna, 7 uur is een mooie tijd! Jou ouders zijn bijna even oud als mijn oma. Gek idee, ik ben zo blij dat ze het waarschijnlijk nog gaan meemaken. Vooral omdat ik net in januari 1 oma verloren ben. Ja we willen wel weten wat er in mijn buikje groeit dat heb ik al in me hoofd zolang ik me het kan herinneren, dus dat krijgt niemand eruit . Svinthe doet het goed trotse mama kun je maar weer zijn . @ Melisa, hahah nou dat zei ik dus ookal steeds: straks wordt het gewoon een jongen . Maar het maakt mij niet uit wat het geslacht is, beide heeft zijn voordelen . @ Marjan, voorzichtig gefeliciteerd!! Ik ben ook nog maar net zwanger zoals je aan mijn banner kunt zien. Ik was de eerste 3 dagen heel zenuwachtig en stressig, maar daarna maakte ik me niet druk meer. Je kunt toch niks doen en je moet toch wachten tot de 1e echo.. En de 2e.. En de 3e.. En dan nog er kan iets misgaan in een zwangerschap maar ik zie om me heen ook zoveel peuters die het leven verliezen door een ongeluk. Het kan altijd mis gaan in het leven.. En die gedachte heeft me wel met beide benen op de grond gezet . @ Salapio, heerlijk dat de yoga je zo goed bevalt! @ Afrola, Spannend jou voorgevoel, je weet het eerder dan mij . Gefeliciteerd met je 37 weken! Ik heb een wens om een zoon en dochter te mogen krijgen, dus die volgorde maakt niets uit haha. Maar ik betrapte mezelf er ineens op dat ik "ons meisje" dacht. Zo stom. Ik ga voor je duimen dat je gewoon thuis kunt bevallen!! Hier geen nieuws alleen ik heb totaal geen zin in eten, bleeeh. Vieze smaak in mijn mond en het eten komt me steeds omhoog. Heeeeerlijk. Haha