Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, drie katten zullen idd wel meer rotzooi geven dan een dwerghamster en een vis :D. Maar wel gezellig ;)

Balen dat je rugklachten zo hevig zijn dat de fysio nu niet veel kan bereiken. Maar dan lijkt het me wel slim om na de bevalling weer een paar keer terug te gaan zodat het dan goed aangepakt kan worden. Vooral als je bv gaat geven heb ik begrepen dat dat nogal eens last kan geven in bovenrug, schouders en nek. En als die nu ook al zo vast zitten ;).

Voel je niet schuldig over zeuren hoor. Soms heb ik dat gevoel ook wel, maar het lucht vaak even op om het van je af te schrijven :). Je mag van elke klacht hoe groot of klein even flink balen, als je er maar niet dagen/weken in blijft hangen ;)

Geboorteversiering. Had een leuke slinger gezien met ooievaars en 'hoera een meisje' . De slinger was net even anders dan de meeste die je ziet hangen. Verder wil ik een stel roze ballonnen met opdruk. Hier geen geboortebord oid, dan zou ik dat zelf willen maken maar daar hebben we geen tijd voor gehad. Bovendien hebben we geen tuin en neit veel plek om het op te hangen. Ga nu maar eens kijken wat ze in de babywinkels allemaal te verkrijgen is...

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, soms is het idd fijn om dingen van je af te schrijven :) En het is in ieder geval niet mijn bedoeling om er in te blijven hangen!

Heb je bij jullie in de buurt een Xenos? Daar hebben ze best veel geboorteversieringen, dus misschien kun je daar kijken?
    Ik kwam net nog langs een huis fietsen met zo'n ooievaar half door het raam. Wel grappig vind ik, maar je ziet het zo veel.
    Maar hopelijk vind je wat leuks!

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Inmiddels weer terug van de woonboulevard. En goed geslaagd en nog best snel ook :). Bij de baby-planet bleken ze de slingers en ballonnen te hebben die ik ook op internet had uitgezocht, dus gelijk gekocht :D. Bij de prenatal nog geslaagd voor een borstvoedingsshirt :). En bij de baby-dump de gratis doos nog opgehaald. Dat is ook echt een aanrader! Geen reclame maar vol met leuke en handige spulletjes :D.

@ mosa, de xenos is hier idd in de buurt, het enige wat ik daar heb gezien is idd een opplak ooievaar. Die is ook leuk, maar er hangen er erg veel van in de buurt ;).

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    jaja,, mandje met standaard is binnen. Verdorie wel 3 kwartier in de file gestaan voor de Coentunnel##@#@$% zeg 1 km van mijn huis en ook 1 km van de tunnel. Kon geen kant op en kwam dus grandioos later dan berekend bij het mandje aan. Gelukkig was het een lieve mevrouw die zelfs nog gewoon mijn geboden bedrag accepteerde!!!
    En het is echt een heel schattig mandje. En het is toch niet voor heel lang, we hebben niet voor niets zo'n mooi kamertje!

@sheann; tandarts BAH!! En BBQ zal het echt de allerlaatste zijn van dit jaar??? Sommige mensen BBQ-en zelfs met kerst!

@Hanna; hopelijk komen er toch wat meer mensen s'middags, het zou jammer zijn als je het s'morgens veel te druk hebt zodat mensen later willen terugkomen..............

@Afrola; bloedprikken JEG; maar goed dat het teststaafje in ieder geval negatief was voor suiker en eiwit! Leuk DVD's. Mijn hubby is tegenwoordig helemaal verslaafd aan Heroes, ik vind het wat minder kijk liever naar BBC series....
    Ik ga nog zo'n raamsticker met naam bestellen als versiering. Is gelijk het hele dorp op de hoogte:)
    Vaak hebben ze bij de Xenos ook leuke versiering, misschien daar ff kijken? Ok die tip gaf Mosa dus ook al...........ben ik weer te laat:(

@mosa; goed zo, luisteren naar je lichaam en iets minder fanatiek schoonmaken! wel balen dat je het weekend veel aan je werk en overdracht moet doen. Gaat het werken achter PC nog wel een beetje?? En nog maar 1 dagje A'dam, MIJLPAAL!!

Ik ben gewoon echt uitgeput na dat vervelende file autotochtje!
    Maar er moet hier ook nog eea gebeuren.
    In ieder geval moet ik ff wat kleding van mijzelf strijken.
    En vanmiddag ga ik de geboortekaartjes bestellen!!!
    Jaja gisteravond hebben we Qulity time samen besteed om eindelijk het kaartjes gedoe af te ronden.
    We hebben een adreslijst van 73 personen maar ik ga 85 kaartjes bestellen. We zijn vast nog mensen vergeten.....en we zijn helemaal uit de text!!!! Eindelijk.............

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: haha ik geloof dat iedereen is uitgenodigd deze keer.
    Tandarts viel niet mee. Ik dacht dat ze mijn gebit zoals altijd schoon gingen maken maar ik blijk pocket te hebben bij sommige tanden dus moest het reinigen onder verdoving gebeuren. Ik ben nu nog aan het bijkomen, yakkes.
    Verdoving was wel een raar gevoel, dat had ik nooit eerder gehad.

Geboorteversiering: Moet dat ook nog gebeuren???? Ik denk dat ik dat over ga slaan.

Even een vraagje aan de mama's. Mag je beugel bh's dragen als je borstvoeding geeft?

Afrola: De doos van de baby-dump is de enige die ik nog niet heb maar die zit helaas niet bij ons in de buurt.

Pookie: Het is zeker een opluchting dat jullie eruit zijn welk geboorte kaartje jullie nemen. Ik mag gelukkig alles zelf bepalen dus dat scheelt weer.
    Ben benieuwd naar je mandje. Wij willen een foto!!

6. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Hoi meiden,

Nee hoor ik ben niet zo vroeg op omdat ik het leuk vind, maar ik ben bakker dus ja.....dan moet je er vroeg uit he?!

Eigenlijk weet ik wel dat die steekjes er bij horen maar als ik er dan weer een voel denk ik toch....even naar de wc, onderbroek zoeken op gevaarlijke sporen....

Niks gevonden......

7. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Marjan: Ah een bakker, die hadden we hier nog niet :)

Broekloeren heb ik de eerste weken ook iedere dag gedaan.

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Lekker een bakker!!!!!!
    Banket / brood of beide????????

9. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    beide..... ik maak een aantal keren in de week banket en soms in de winkel en ook maak ik regelmatig brood.... Dus echt van alles wat.

Maar wel vroeg op dus.

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Pookie, joepie, mozes mandje in huis voor de geboden prijs :D. Wel balen van zo'n stomme file.
    Super dat jullie uit het geboortekaartje zijn. Wij hebben deze week de proefdruk ontvangen is ook leuk ;).
    Ik heb gelukkig niet zo'n moeite met bloedprikken. Had ook een dame die het goed kon zodat je er eigenlijk niets van voelt :).
    En uitgeput van een autoritje, kan me erg goed voorstellen, ik heb het gevoel dat ik met de dag sneller moe ben ;).

@ Sheann, schoonmaken onder verdoving, verdoving is niet fijn, maar schoonmaken zonder ook niet ;). Hopelijk is het snel weer uitgewerkt!
    Ik dacht trouwens dat beugelbh's afgeraden worden (in elk geval in het begin) vanwege mogelijke borstonsteking. Maar er zijn meer dan genoeg borstvoedingsbeugelbh's te koop. Waarschijnlijk is dit ook weer zo iets als doe wat jij het prettigst vind ;)
    Geboorteversiering: niets moet alles mag ;)

@ Marjan, leuk bakker zijn, en ook wel lekker ;)

(ha m'n 1000e berichtje geloof ik :D)

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Afrola: Die voedingsbh's zijn niet zo mooi dus als het kan ontwijk ik ze liever :) Maar als ze ook BV BH's hebben met beugels dan zou je toch ook normale beugelbh's kunnen dragen.

Nog een vraagje: Moet je perse een aliminium kruik hebben of mag een rubberen ook? De vrouw in de winkel zei dat je beter de aluminium kruik kunt gebruiken ivm lek gevaar. Maar waarom zouden die rubberen lekken?
    Mosa: Jij had toch een aantal kruiken tweedehands van je moeder gekregen. Waren die van aluminium?

12. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Mosa, oooh moooos!! Goed dat je wat gaat minderen met het huishouden. En die ramen worden toch niet zo snel vies?? Ik heb van witte reus spul voor de ramen, dat doe je op het raak en dan wrijf je het droog met een stukje keukenrol. Heel handig als je wat vlekjes op de ramen hebt (handig voor mensen met huisdieren ;) ).
    Ik vind niet dat je teveel praat over je rugklachten hoor. Maar ik hoop dat je er niet al teveel last van zult houden, erg vervelend. En dat het na de bevalling wel goed te verhelpen is..

@ Salapio, grappig dat me moeder even oud als jou man is. Dan zou je zeggen dat het om hun leeftijd nog wel zou kunnen een kindje erbij haha, maar mijn moeder wil het echt niet meer jammer genoeg :p . Had het zelf wel leuk gevonden eigenlijk haha.

@ Hanna, idd goed geregeld laat die mannen maar werken :D haha.

@ Sheann, je buikje is prachtig :D ! Ik hoorde laatst ook van verschillende mensen dat die rubberen lekken (zocht 1 voor pup).. Ik zou het zelf dus niet aandurven en een aliminium kopen eerlijk gezegd.

@ Afrola, super dat je geslaagd bent en de dingetjes hebt die je juist wilde :D .

@ Marjan, oh leuk dat je bakker bent! Yum krijg gelijk zin in broodjes en croissantjes!! Oooohhh...

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    even snel bijgelezen.
    heb svinthe op schoot die is aan het miepen.....
    de voorbereidingen voor het kraamfeest gaan goed.
    wel veel werk.
    we eten zometeen lekker patatjes. wel zo makkelijk nu.

onze geboorteversiering.....

14. MyPrecious

Leuke foto van jullie versiering Hanna!
    Idd makkelijker nu voor jullie op patatjes te eten & lekker ;) .

Ik vroeg me trouwens af of het wel goed is als je veel snack eet als je zwanger bent??

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Lekker patatjes!!!
    Hier een ovengedoetje naar idee van Allerhande maar met een eigen twist.

Leuke versiering trouwens en mooie voorkant van huis. sfeervol!
    En zie ik het goed en heb je ook een souterain/kelder??????

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, leuk dat je geslaagd bent met versiering kopen! Kun je weer een dingetje van je lijstje wegstrepen ;)
    Maar het gaat het nu verder bij jou? Volgende week krijg je de uitslag van je bloed en mochten ze wat vinden, dan moet je naar de gyn? En als alles goed is, dan moet je gewoon wekelijks naar de vk en dan zorgen ze dat je in ieder geval niet later dan met 40 weken gaat bevallen?

Enne...gefeliciteerd met je 1000e berichtje :) We zijn ongeveer in dezelfde tijd op zp gekomen, maar zo te zien lul ik veel meer :D En dat terwijl ik alleen maar hier en bij de tempkaartjes klets, verder reageer ik eigenlijk nooit in andere topics.

Pookie, fijn dat je je mand hebt :) Foto? :D
    En volgens mij wordt het ook wel weer tijd voor een buikfoto hoor ;)
    Het werken achter de computer gaat nog wel hoor, hier kan ik immers ook nog genoeg komen :) Maar het scheelt dat ik een laptop heb, dan kan ik ene keer aan tafel zitten en de andere keer op de bank.

Wel vervelend dat je zo lang in de file hebt gestaan, ik kan me voorstellen dat het goed vermoeiend was!
    En leuk dat jullie er helemaal uit zijn over het kaartje! Ben benieuwd over een paar weken! Bestel je de kaartjes via internet of bij een drukker?

Sheann, bah, dat zal geen pretje zijn geweest bij de tandarts ;) Niet leuk, maar gelukkig heb je het weer gehad.
    Ik heb ook nog nooit verdoving in mijn mond gehad, dus ik zou niet weten hoe dat voelt, maar het lijkt me heel raar!

Ik vind trouwens die voedingsbeha's ook niet leuk, maar ik denk dat ze wel het prettigst zitten na de bevalling. Ik draag nu nog wel beugelbeha's, maar door borstvoeding worden ze denk ik toch wat gevoeliger. Maar misschien eens vragen in een winkel? Sowieso raden ze aan om pas voedingsbeha's na de bevalling te kopen, omdat de maat nog kan veranderen.

En ik weet niet waarom, maar volgens mij moet je aluminium kruiken hebben. De kruiken die mijn moeder gekocht had voor mij zijn ook van aluminium.
    Het lijkt mij ook niet dat rubberen sneller lekken, maar ze zullen er wel een reden voor hebben dat je die niet mag hebben. Maar die aluminium kruiken zijn wel belachelijk duur vind ik, bij bijv. de Prenatal ;) Bij de Hema zijn ze geloof ik 14 euro, misschien eens kijken bij een kringloopwinkel. Die van mij zijn namelijk echt nog als nieuw en die waren maar 3 euro per stuk. Je kan ze goed schoonmaken en je doet er toch een kruikenzak omheen.

Marjan, jeetje ja, bakkers moeten natuurlijk erg vroeg opstaan! Wat zijn je werktijden?

MP, bedankt voor je tip over dat spul van witte reus, ik zal er eens naar kijken. Vaak krijg ik het met een microvezeldoekje ook wel weg, maar soms vind ik het net zo makkelijk om ze even te lappen. Maar misschien werkt dat spul van jou wel heel goed.
    En over snacks eten, wat is veel? Het kan helemaal geen kwaad om het te eten, maar net als als je niet zwanger bent, te vaak en te veel is niet goed. Maar met mate kan altijd! Of een salade erbij eten ofzo, dan krijg je ook nog vitaminen binnen.

Hanna, op die foto kun je mooi zien dat jullie in een oud huis wonen, mooi hoor! Kom je bij jullie gelijk binnen in de woonkamer of dat niet?
    Eet smakelijk voor zo! Ik vind het altijd een beetje kinderachtig, maar patat is toch nog altijd mijn favoriete eten :)

All, mijn ouders waren hier vanmiddag en zijn lekker druk geweest. Mijn moeder heeft nog veel babykleertjes gestreken (zo apart idee dat ons meisje die kleertjes binnenkort aanheeft :)), gezogen en gedweild en mijn vader heeft een nieuwe balkondeur geplaatst. De oude ging een beetje rotten dus we hadden een nieuwe gekocht.
    Verder kookt mijn moeder voor ons, dus mijn vriend kan het zo uit zijn werk zo ophalen.
    Nou, is dat lekker of niet? :D

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Vertel vertel, naar nieuwe recepten ben ik altijd nieuwsgierig :)

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sheann, voor de baby zijn ze idd strict op dat het een aluminium kruik is en niet zo'n rubberen die we meestal wel hebben... Omdat de rubberen toch sneller lekken dan een aluminium. Daarnaast weet ik uit ervaring dat de aluminium kruik langer warm blijft. Maar ik vind het wel onzinnig dat er op de meeste lijstjes staat dat het er 2 moeten zijn. Ik heb er dus ook maar 1.

@ Hanna, ziet er mooi uit jullie voorkant van het huis met versiering. Trouwens ook zonder versiering ziet het er super uit. Zo'n voorkant wil ik ook wel :).

@ MP, snacken tijdens zwangerschap is net zo gezond/ongezond als in het gewone dagelijkse leven ;). Alleen doordat je smaak gaat afwijken gaan snacks in verhouding soms extra lekker smaken en gezonde dingen wat minder ;). Dan moet je misschien even opletten dat je ook wel wat gezonds eet ;)

@ Pookie, eet smakelijk met de ovenschotel ala allerhande en pookie met een twist :D

@ Mosa, wat handig dat je ouders vandaag weer zoveel hebben geholpen en dat je moeder ook voor je kookt. Luxe hoor. Dat is wel ideaal als je ouders dicht in de buurt wonen :).
    En wat mij betreft... moet idd de bloeduitslag afwachten. Als het slecht is wordt ik doorgestuurd naar de gyn en anders mag ik bij de vk blijven. Tot 40 wk en dan sturen ze me ook door naar de gyn. De vk wil mij idd niet langer dan 40 wk laten lopen, maar volgens mij is het wel de gyn die besluit over inleiden, maar goed dat zien we dan wel weer.

Hihi jij RUIM 3000 berichtjes en ik 1000. Ben in verhouding idd niet zo'n kletser. Het komt bij mij ook wel met golfbewegingen. Er zijn dagen dat ik niet zoveel zin heb, en dagen dat ik kan blijven kletsen :).

Nu even het eten opzetten... Mannetje had wat vertraging met de trein dus we zijn laat. Wel fijn dat het weekend begint, is het minder erg als het een uurtje later wordt :).

19. MyPrecious

@ Mosa, jullie worden lekker verwend dus :D je ouders hebben het maar druk gehad. Maar heerlijk voor jullie natuurlijk!!

@ Afrola, bij ons is dat al bijna standaard op vrijdag eten we vaak ook niet om kwart voor 6. Alleen is de avond dan ineens zo kort na het eten :p . Maar erg is anders.

Fijn weekend meiden!!

en Bedankt voor jullie antwoorden over het snacken. Ik denk er zoiezo altijd al om 1x in de week vind ik wel genoeg. Maar wanneer ik ergens anders mee eet dan is het al snel 2x in de week snack. En vandaag had ik zooooooo'n zin in pizza. Dat is dan 3 dagen ongezond eten. Moet idd toegeven dat dit verkeerde eten me nu echt heel goed smaakt haha in de rest heb ik geen zin, maar zal proberen het weer een beetje op de rails te krijgen :p .

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pookie, ja we hebben een kelder onder ons huis. Ik zeg weleens gekscherend dat dat de reden is waarom we dit huis hebben gekocht. Het huis was een krot we zijn al 6 jaar aan het verbouwen ... maar het heeft een kelder voor de wijn van mijn man :D

Mosa, als je binnenkomt kom je eerst in de hal. Dat is vroeger een bakkerswinkel geweest dus aardig groot. Dan hebben we twee ramen in de woonkamer. Je ziet er maar 1 op de foto.

Och och ik ben ook wel een kletser hier geloof ik.... :D
    Maar ben ook wel aardig lang aangemeld hier!

Deel Deze Pagina