@mosa ja dat word dus lekker feta eten vanavond ja mn broertje vond het echt heel leuk hahaha, en ik ga dat ook maar es regelen denk i kja die kraamzorg... zou mn god niet weten waar ik dat moet regelen..? ga wel ff googlen
En Sannehai, heb je al wat gevonden op google? Eet smakelijk straks bij de Griek Mosa, ja mijn zus heeft nu het stokje doorgegeven hahahhah! Maar bij mij worden het er geen 4 hoor
Sanne, volgens mij kun je op de site van je zorgverzekeraar kijken met welke kraamorganisaties bij jouw in de buurt ze werken. Daar kun je er dan eentje van kiezen en daar kun je je aanmelden. Hanna, zeg nooit nooit Wie weet heb je na de eerste wel zo de smaak te pakken dat je er ook 4 wilt Fijne avond en tot morgen!
@ Mosa, ja 7,5 cm is echt groot en dat zit in mijn buik Dat is toch echt wel een rare gedachte , maar die buik is al lekker gegroeid voor mijn gevoel vooral vanwege mijn darmen maar dat dus niet alleen . Fijn trouwens dat je kraamzorg al helemaal geregeld hebt! @ Sannehai, het is denk ik wel slim om alvast kraamzorg te regelen. TOen ik met 10 weken me aanmelde bij het eerste kraamzorgbureau kreeg ik te horen dat ze al vol zaten . Gelukkig was er bij het 2e bureau wel plaats . Het zal ook wel aan de regio liggen, maar je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen @ Hanna, superhandig zo'n zus scheelt een hele hoop. Heb je je meubeltjes inmiddels al staan in de babykamer? Kun je de boel al een beetje gaan inrichten Wat betreft KDV's meestal moet je daar idd ook op tijd mee zijn. WIj hebben ons vorige week bij drie instellingen bij in totaal 9 KDV's ingeschreven. Je krijgt vervolgens te horen dat de wachtlijsten varieren van 24 tot 36 maanden . Er waren ook nog KDV's waar we wel in wilden schrijven maar die een inschrijfstop hebben. Een KDV heb ik nog gebeld om wat meer informatie over de wachtlijst en die gaf aan dat ze die week net 5000 brieven de deur uit hadden gedaan naar mensen die op de wachtlijst staan met de vraag of ze daar nog steeds op willen blijven staan.... Van collega's hoor ik vaak dat het niet zo erg is als de KDV's doen voorkomen en dat er meestal wel een plekje is maar goed je kunt gewoon geen garantie krijgen Maar goed aangezien mijn contract afloopt tijdens mijn verlof en het nog niet duidelijk is wanneer dat verlengd wordt, ga ik me er niet al te druk om maken. Zitten we echt omhoog omdat er geen plek is op het KDV dan blijf ik gewoon wat langer thuis Anyway, we gaan er nu even een gezellige avond van maken. Tot morgen
Bedankt allemaal voor het "welkom". Wat betreft kraamzorg: Ik heb hier het formulier al liggen, moet het alleen nog terugsturen. Ik heb het via mijn verzekering geregeld. Wat betreft de opvang, dat ga ik volgende week regelen. Ik wil eerst een goede echo hebben gehad (vrijdag!) en dan ga ik met mijn baas praten over de mogelijkheden van vaste dagen werken. (Ik werk onregelmatig). Als dat kan dan hoef ik maar 1 dag in de week opvang. De andere dag past mijn moeder op, en dan werk ik nog 2 weekenden en dan is manlief er natuurlijk 8)
Hoi dames! jaa het was heerlijk bij de griek, en natuurlijk ook heel erg gezellig, lekker live muziek enzo erg leuk. maar over die kraamzorg.. ja dat wil ik best al regelen, maarja ik heb 14 april pas de eeste echo en de intake met de vk.... dusja ik bedoel Ik denk wel dat mijn uitgerekende datum 29 oktober is, maarja is dat ook zo? dat weet ik natuurlijk niet zeker, pas als ik een echo heb gehad toch..? of toch al regelen denken jullie? khad wel ff al ge googled en ik had wel al een kraamzorg gevonden, volges mij wel goede, was voor heel de provincie dusja das handig dan. maar goed.. kan je je dus al aanmelden zonder dat je zeker weet of je echt op die datum bent uitgerekend? en over kdv ja daar ga ik me vd week ook al bij aanmelden, tis gewoon waar ik zelf werk, maar ik weet wel dat er echt wachtlijsten zijn. dus ik hoop dat onze keutel wel op de groep kan komen waar ik het wil, anders zit het misschien de ene dag op de ene groep en de andere dag op de andere groep. oww mosa haha ik zie net dat jij ook nog geen 1e echo hebt gehad.. dan zal je het wel gwoon alvast kunnen aanvragen haha ik zal het gelijk es ff doen, kan via internet volges mij hahaha. @liesben spannendd vrijdag 1e eco! @all owja dames, hebben jullie soms ook dat je denkt van ahh zal het nou wel allemaal goed zijn dalijk bij die echo, dalijk zeggen ze dit of dat ik vind het nogal spannend. maar ik probeer natuurlijk van het positieve uit te gaan en wil niet zo veel aan de slechte dingen denken maar dan denk ik al weer dalijk is het een teken, dat ik het nu denk, dat het dan zo is ofso ( hoe bedoel je lekker debiel?! haha) maar goed ik vind het dus allemaal eigenlijk echt ook wel eng. en ik hoop maar dat het snel 14 april is! nou groetjessssss
Ik vind het doodeng, maar ik denk dat dat erbij hoort. Onzekerheid is een zwangerschapskwaal hoor. Positief denken, en ik ga er van uit dat alles goed is!
Hoi meiden, Het uiteten van gisteren was erg gezellig en lekker. Lange tijd geen Chinees gegeten! Met mijn zus en zwager is het altijd leuk, en we hebben de hele avond gezellgi gekletst. Vandaag heerlijk uitgeslapen en daarna is mijn man gaan hardlopen en heb ik weer meegefietst. Eigenlijk is dit wel ons vaste zondagmorgenritueel aan het worden. Het was wel koud, harde wind, maar toch wel lekker om er even uit te zijn. Gisteren heb ik mijn wipstoel gekregen. Een Chicco met vrolijke kleuren. Ik zie onze baby er al helemaal inzitten. Hij staat nu op de babykamer want de poezen vonden het ook wel interessant Sannehai, ik had ook al de kraamzorg aangevraagd voor de eerste echo hoor. Gewoon uitgegegaan van wat ik zelf dacht. Een baby wordt toch bijna nooit op de uitgerekende dag geboren toch? Oh, ik lees nu dat je de kraamzorg ook hebt aangevraagd. Fijn dat het uit eten bij jou ook leuk was. Over spanning of het allemaal wel goed gaat... Ik ben nu 18 weken zwanger en nog steeds niet helemaal gerustgesteld. Komt ook wel door de MK denk ik maar toch.... Morgen mag ik weer even het hartje luisteren. Mijn moeder gaat even mee, want mijn man kan niet mee ivm werk. Ik ben dan als ik het hartje hoor toch weer heel erg gerustgesteld Fijn dat ik tussendoor even mag komen luisteren! Mosa, nou 4 komen er bij mij niet hoor. Hahahha. Dan had dit wel een 4-ling moeten zijn! Zoals ik er nu over denk blijft het er hier bij een. Je kan het natuurlijk nooit weten da's waar, maar ik vind het tot nu toe niet echt top om zwanger te zijn. Ik kijk wel erg uit naar ons kindje dat wel, maar ben eerst misselijk geweest en nu steeds ziek, snotterig etc..... Ook al dat medische BRRRRRRRRRRR! Hahhahaha, ik ben gewoon een mutsefluts Afrola, de meubeltjes staan nog niet in de babykamer. Mijn man en schoonvader gaan die op een zaterdag in elkaar zetten en dan kan het grote sorteren en inruimen beginnen Daar heb ik wel zin in. Een heleboel dinegn staan al vanaf mei in de schuur en ik zou niet meer weten wat dat allemaal is..... Fijne dag allemaal! Groetjes, Hanna
@hanna wat leuk dat je vader en man zaterdag de meubeltjes in elkaar gaan zetten super hoor! en ook super fijn dat je morgen weer even mag komen luisteren ahh ik words steeds ongeduldiger voor die echo whaha en ook leuk dat het bij jou ook zo gezellig was nou.. ik moet echt eens wat gaan doen de badkamer, bah vind dat altijd zo'n vervelende klus.. haha maarja moet gebeuren! groetjesss
Hoi dames, @ Afrola, wat een wachtlijsten zeg, voor KDV-en Misschien overdrijven ze inderdaad een beetje, maar dan nog! Is het klussen (klussen in de juiste zin van het woord )gisteren goed gelukt? @ Liesben, weten ze op je werk al wel dat je zwanger bent? Wel handig dat je maar voor één dag in de week wat hoeft te regelen en dat je moeder dan oppast. Hier hetzelfde, mijn vriend gaat 4 dagen werken (inclusief zaterdag) en ik 3, de ene dag in de week dat we allebei werken past of mijn moeder of mijn schoonmoeder op. @ Sanne, fijn dat het gisteren gezellig was! Lekker genoten van de feta? De precieze uitgerekende datum weet je inderdaad pas na de echo, maar ik heb het idee door het tempen dat je er niet echt naast kan zitten. En wat Hanna ook zegt, bijna niemand bevalt op de uitgerekende datum. En ik vind het ook superspannend hoor, vooral tot die eerste echo! Ik denk dat iedereen dat vindt! Maar gewoon positief blijven denken, de kans is zóveel groter dat alles goed is! En stel dat je vorige week een goede echo gehad zou hebben, en met 12 weken weer, dan zou je volgens mij weer net zo hard in spanning zitten, omdat er in de tussentijd ook weer van alles verkeerd kan gaan. Dat hou je toch! Maar het voordeel voor ons is ook, dat als de echo goed is, dat de kans een stuk groter is dat het goed blijft gaan, omdat we dan al bijna die eerste 12 weken voorbij zijn. @ Hanna, leuk dat jullie zo'n gezellige avond hebben gehad! En ook leuk dat je de wipstoel hebt gekregen, je hebt hier toen een fotootje geplaatst, ik vond hem érg leuk! Spannend dat je morgen weer naar het hartje mag luisteren, dat zal je ook wel weer meer gerust stellen. Alvast veel plezier! Zal voor je moeder ook wel speciaal zijn! @ Sheann, hoe was je dagje Antwerpen? @ All, de verjaardag gisteren was erg gezellig, wel een beetje laat geworden! Nu best wel moe, maar gelukkig een rustig dagje!
Hallo allemaal Antwerpen was top. Ik heb een bikini gekocht en een topje. Verder voelde ik me super en heb het de hele dag volgehouden. Ik voel me vandaag ook weer veel beter en is de misselijkheid een beetje weg. Sannehai: Ik maak me niet zo heel erg druk over de kleine maar misschien komt dat donderdag wel als ik mijn eerst echo heb. Je kan er weinig aan veranderen aan hetgeen wat er komen gaat dus je er druk om maken heeft toch geen zin.
Er zijn een paar collega's die het weten, maar het word pas echt openbaar als vrijdag de echo goed is! Mijn baas weet het wel, maar ik heb gezegd dat ik pas afspraken maak na de echo, en dat snapt ze.
Vandaag 7 weken Vannochtend weer mn foliumzuurtje braaf in de wc pot gespugd Misschien handig om eerst wat te eten en hem dan te nemen. Ach ja nog een weekje en dan hoeft het niet meer. Ik ben nu drie dagen op cursus dus dat is wel goed voor de afleiding en dan donderdag de echo See ya
hee sheann volges mij moet je dat tot week 10 slikken d8 ik .... teminste ik slik ze nog elke dag.(maar mn potje is ook nog niet leeg) @all shit ej, volges mij had ik vanochtend weer wat bruinverlies.. .maar dan nu wel echt bruin. :S Niet leuk! en zeker niet omdat ik het juist vandaag op mn werk ga vertellen tegen mn collega's enal! grrrr :S maarja, ik ga dr vanuit dat het vast weer niets is blijf positief! khep ook inlegkruisje in gedaan nu zodat ik het goed kan zien, want mn onderbroek was namelijk blauw, dat kijkt niet zo makkelijk! hahaha Had ik dus die kraamzorg geregeld, formulier ingevuld, mag dat niet als je bij menzis zit.. haha dus nu moest het via menzis, maar goed toch gwoon bij die gene die ik wou dus komt wel goed. maar vragen ze wil je het minimumaantal uren, of zo veel mogelijk? ik denk weet ik veel, heb maar zo veel mogelijk gedaan lijkt me wel handig d8 ik. hahah nou dames ik ga es wat doen! groetjessss
Hoi meiden, Sheann, gefeliciteerd met je 7 weken! Balen zeg dat je steeds zo moet spugen...alleen 's morgens of de hele dag door? Sannehai, hoe is het met je? Hopelijk stopt het bruin verlies heel snel! Ik ben vanmiddag naar de Vk geweest om even naar het hartje te luisteren. Alles was goed, hartje gehoord De baby had noet zoveel in en zwom steeds weg ahhahahahhaha, nieuwe tactiek, de vorige keer schopte of sloeg ze tegen de doptone Ik ben weer helemala gerustgesteld en wacht nu de 20 weken echo af. Volgende week vrijdag heb ik die. Groetjes, Hanna
Hoi dames gelukkig is het bruinverlies weer gestopt! verder veel plezier vandaag gehad bij het vertellen opt werk, veel leuke reacties gehad dus dat was erg leuk. @hanna wat fijn dat je de beeb weer gehoord had haha en wat grappig dat ie steeds weg zwom! hahahah Nou groetjesss!
Sanne: Ik dacht dat je tot 8 weken foliumzuur moest slikken. Er staat op het potje tot 8 weken na de bevruchting dus dan zou je vanaf je ei nog 8 weken moeten en dan kom je wel uit op de 10de week van je zwangerschap. Lang verhaal maar ik denk dat je gelijk hebt Wat goed dat je bruinverlies is gestopt en dat je leuke reacties op het werk heb gehad. Ik heb nu ook zin om het te vertellen. Hanna: Gelukkig hoef ik alleen 1 keertje s'ochtends te spugen en dan komt er toch weinig uit. Wat fijn dat je het hartje hebt gehoort. Was je zenuwachtig of was dat alleen met de eerste echo?
@Sheann, Gelukkig voor je dat het alleen 's morgens is! Ik ben steeds wel zenuwachtig voor echo's, bezoeken aan gyn/VK. Het wordt gelukkig wel minder merk ik Kom ook wel door mijn MK hoor. Niet meer zorgeloos zwanger. Maar gelukkig gaat alles heel goed nu!