@ Hanna, gezellig dat hele goede vrienden vanavond komen eten en Svinthe bewonderen. Veel plezier! En Ben&Jerry's ijs mmm lekker zeg! @ Mosa, je bent wel vroeg in de kerststemming . Ik ben erg fan van Sinterklaas dus heb ik tot Sinterklaas altijd erg weinig aandacht voor Kerst. Alhoewel ik die kerstmarkten wel altijd leuk vind . Veel plezier vanmiddag met alle vrienden. Geniet van de chinees . @ Sanne, nog steeds alles rustig, doe Pookie niet na hoor . Ik zou enkele mensen ws wel hebben ingelicht als ik werd ingeleid en ik dat van tevoren wist. Nu hadden we eenmaal in het zkh wel tijd gehad om mensen in te lichten, maar hebben we ervoor gekozen om dat niet te doen. Borstvoedingsschema, ik voed op verzoek en de laatste dagen lukt het niet goed om op een relaxed schema te komen. Dus gisteravond/vannacht/vanochtend had ze een voeding om 20:30, 1:30, 6:00, 9:00. De nacht ervoor zaten we op 00:30, 5:00 en 8:30. En we zijn een half uurtje kwijt met verschonen en voeden. Ideaal zou zijn als ze tussen 22:00 en 23:00 uur haar laatste voeding krijgt maar dat lukt de laatste dagen gewoon niet. Als we haar te snel weer aanleggen dan gaat ze meer spugen en heeft ze last van krampjes. @ Sheann, fijn dat alles ook goed gaat met je zusje @ All, vanavond gaan we weer eens lekker (half-rauwe) tonijn eten, de hele zwangerschap netjes niet gedaan. Helemaal zin in mmmm
@ Hanna, enorme schaatsfan . En met de trein naar H'veen vanaf jou is zeker een wereldreis! Maar wel leuk! Vorig jaar zijn we naar het EK-schaatsen in H'veen geweest. Een groot feest . En in dat schaatsweekend hebben we Josien gemaakt. Dus ze is vast ook een schaatsfan in spe .
Grappig dat jullie allemaal ook kerst zo leuk vinden Ik ben er nu ook nog niet mee bezig hoor Wij hadden altijd een boom tot het plafond, maar met de katten krijg je dan toch wel érg veel dennennaalden door het hele huis, dus vorig jaar na kerst (mooi met 50% korting) hebben we een nepboom gekocht. Dit jaar dus voor het eerst een nepboom, hopelijk heeft die wel hetzelfde effect! Sanne, morgen idd 41 weken Mag nu weleens gebeuren hè? Ik ben ook van plan om niemand iets te laten weten als het begint, ze horen het wel als de baby er is, maar met een geplande bevalling is het natuurlijk iets anders. Je moet jezelf afvragen hoe je het zelf het liefste hebt, maar ik zou zelf niet willen dat er mensen in het ziekenhuis gaan wachten omdat je toch niet weet hoe lang het duurt. Als jij dat ook hebt, dan zou ik de datum denk ik geheim houden en dan horen ze het na afloop wel. Wel spannend hoor, maandag! Was het gezellig met je vriendin? Wel leuk dat ze langskwam, vooral als Hai toch voetballen was. Speelt hij eigenlijk op hoog niveau? Hanna, jullie ook aan de kunstkerstboom, wel makkelijk lijkt me! Hoeveel denk jij dat voetbal (Ajax-Feyenoord) morgen wordt? Ik vrees het ergste, ik denk dat Ajax wint, maar hopelijk maakt Feyenoord toch een kansje Sheann, jeetje, je zus ook al weer 33 weken, ik dacht dat ze minder ver was! Jullie zullen idd wel veel bekijks krijgen samen, ik denk dat zij net zo'n mooie buik heeft als jij? En misschien toch maar het bier laten staan de volgende keer Afrola, lijkt me heel lastig om een relaxed schema te krijgen met borstvoeding, en ze zeggen wel dat op verzoek voeden beter is. Maar ik kan me voorstellen dat het zo wel flink vermoeiend is! Gaat het aanleggen wel helemaal goed, zonder pijn enzo? En wat lekker zeg, tonijn! Ik ben jaloers Geniet er maar van en denk maar eventjes aan mij All, vanmiddag even een dutje op de bank gedaan. Ik lag eigenlijk te lezen tot ik merkte dat mijn vriend m'n boek wegpakte Maar wel lekker natuurlijk. Fijne avond allemaal en tot morgen!
@ Mosa, nou je dagje van gister klinkt me nu al druk in de oren hoor haha , misschien omdat je alles zo achter elkaar hebt getypt maar goed haha. Druk maar wel gezellig weekend idd, geniet ervan meid stel je voor dat je alles moet afzeggen omdat............ hihi . @ Hanna, oooeeeh heerlijk dat ijs geniet ervan hihi. Veel plezier met jullie vrienden! Ben benieuwd hoe blij ze voor jullie zijn . @ Seth, welkom hier meis!! @ Sanne, ik zou zelf de datum niet zeggen.. Meer omdat we het als verrassing willen houden en niet steeds gebeld willen worden dan (want ken beide families maar al te goed hahah).. Plus na de bevalling wil ik tijd voor mezelf en ons 3tjes en daarna pas bellen. Maar doe wat voor jou gevoel goed voelt! @ Sheann, haha die opmerking echt een mannenopmerking . De opmerkingen van kinderen vind ik ook het mooiste. Werd mij gevraagd op welke dag de baby in mijn buik gekomen is, want ja op die dag werd het dan ook geboren hahah.
Wij hebben ook een nepboom, hang hem gewoon vol met vele ballen en slingers in de rondte valt niet zo heel erg op dat ie nep is (behalve het onderste gedeelte dan).
Hey MP! Wij hebben ook superveel kerstballen hoor, dan ga ik altijd helemaal los Veel boom is er vaak toch al niet te zien
hee dames @afrola owjaa jij was schaatsfan, ik weet het weer ja hahah leuk hoor en wat vervelend dat je 2 dagen achter elkaar nie echt een fijn ritme voor het voeden kan vinden met josien, wel moeilijk lijkt me ook want wat je zegt, als je eerder aanlegt gaat ze alleen maar meer spugen en krijgt ze krampjes, dusja dat wil je natuurlijk ook weer niet. hopen dat het uit zichzelf snel beter word ? @hanna&mosa... ik moet hier de spelbreker zijn... wij zijn hier voor ajax! hahahha hoop dus natuurlijk dat ze gaan winnen maar wie weet kijk ik heel de wedstrijd wel niet hoor, want ik vind het niet zo super boeiend, misschien dat hai wel kijkt. @kerstboom, vorrig jaar hadden wij een echte, ging best goed, maar nu hebben we zora ook, en ben benieuwd wat zei met die boom van plan is maar denk dat we toch wel voor echt weer gaan..vind het wel wat hebben en vind ze ook altijd erg lekker ruiken. @tonijn....hmm lekkerr.. heb ook zin in carpaccio,een broodje met filet american en uitjes enz enz.. hmmmmm @mosa owja, nog ff vergeten haha, was erg gezellig vanmiddag met vriendin helemaal lekker bijgeklets over van alles en nog wat en ja, beetje geroddeld natuurlijk ook...slecht slecht...maarja gaat btje automatisch meestal hahaha. en hai nee niet echt op hoog niveau hoor, dat denken ze zelf ja hahaha met hun 3x in de week in het begin van het seizoen trainen hahaha. maar nee tis gewoon een dorpsclub maar hij speelt wel bij het 1e dusja, is dan wel 2x per week trainen en 1x wedstrijd voetballen en ze winnen eigenlijk best vaak @all hier lekker heel de ananas op hoor.. laten we hopen dat het wat werk verricht hahaha... wat gaan jullie eten? ik heb wel zin in frietjes eigenlijk... weer al slecht.. maar goed ik denk ook dat we de inleid datum gewoon maar geheim houden wil ook liever niet dat iedereen het weet enal, stiefmoeder wilt wel dat we sms-en als het begint, maar die is niet zo dat ze dan gelijk naar het ziekenhuis komt en daar gaat wachten, ze zei en dn hoor ik daarna wel wneer de baby dr is en hoe of wat. dus denk dat ik haar wel kan sms-en. nou...dames 2 november volle maan...dan moeten we daar maar voor gaan he? owja nog even wt, ik heb dus al 2 dagen dat als ik wakker word/opsta ineens heel mn onderbroek nat is.. maar als ik dan kijk/ruik is het toch echt geen vruchtwater.. maar ook niet echt plas ofso.. herkent iemand dit? ik denk maar zo lang mn bed er niet nat van word zal het wel geen vruchtwater zijn hahaha. en tussendoor heb ik het af en toe ook nog wel een beetje, maar niet echt noemenswaardig.
@sannehaai; ik had de laatste week voor de bevalling veel last van afscheiding s'morgens waarbij ik ook wel aan vruchtwater dacht. Maar was echt afscheiding. Ik hoop voor je dat het nu toch wel snel gaat beginnen voor je en dat je niet zoals ik eindig........... Het is allemaal wel goed gekomen maar het op gang komen van en ritme vinden met borstvoeding heeft toch vertraging opgelopen. @afrola; jaja de schaatsfan........ dat schema van 20:30 etc komt mij akelig bekend voor hoor Ga jij eigenlijk je bed uit om te voeden en naar de babykamer??? Of voedt jij bij je mannetje in bed?? @mosa; en veel kerstspulletjes gekocht???????? voor bevalling was ik trouwens bij de WIBRA en daar hadden ze ook best leuke en goedkope kerst dingen. Gistermiddag naar het weeguurtje van consultatiebureau geweest en ons meisje weegt al 3280 GRAM. Dat is al 120 gram boven het geboortegewicht!!!!! Vervolgens ff langs het bejaardentehuis, op visite bij opa en omma van Pookman. Leuk hoor die verraste gezichten..............alleen was het wel een eindje lopen om bij de kamer te komen. Ik voel dat wel meer dan ik verwacht had Morgen maar weer een stukje lopen proberen.
Mosa: Mijn zusje heeft precies dezelfde buik als mij alleen een slag kleiner. En zij is 19 december uitgerekend dus een maand na mij. MP: Lief he, die reacties van kinderen. Ze kijken ook hun ogen uit als ze mijn buik zien Boom: Wij hebben altijd een klein echt boompje. Vind ik zo lekker ruiken maar misschien in de toekomst een neppe halen. Mijn vriend kan er ook nooit tegen als ik een uur lang op zoek ben naar de perfecte boom haha Sanne: Zo heel die ananas op?? Wij hebben wraps met kipfilet gegeten. Frietjes klinkt ook wel goed. Klinkt wel alsof het vruchtwater is. Waar ruikt het naar? Volgens mij hoort het een beetje zoetig te ruiken.
Dames, ik zal later alles vertellen, maar het is hier akelig! SChoonouders zijn er en ik ben echt uit mijn plaat gegaan omdat ze weer eens lieten afweten! Ben benieuwd hoe dit afloopt....
Nou ze zitten er nog, maar heb geen zin om meer met ze te praten. Ben echt zo boos! ik heb mijn man vanmorgen naar zijn ouders gestuurd om ze te vragen of ze chelsey vanavond in bad wilden doen, de fles etc. Om de banden weer wat aan te halen. Komen ze gewoon veel te laat. Heb ze direct gevraagd of ze het wel leuk vinden dat ze een kleinkind hebben. Natuurlijk vinden ze dat?!?! Heb gezegd dat ik er niets van merk, en dat ze weer een reikende hand af hebben geslagen en dat ik nu echt mijn hand niet meer ga uitreiken. Ze hebben Chelsey al 3 weken niet vast gehouden, en ze willen straks wel oppassen. Ook dat ik er geen vertrouwen in heb om mijn dochter bij hun achter te laten. Dit vonden ze belachelijk. Ik ben daarna mijn dochter verder gaan verzorgen boven, en nu ben ik beneden maar ze komen er niet op terug. Nou ik ook niet. Ze zoeken het maar uit!
Nee die doet of zijn neus bloed, maar dat is zijn keuze. Heeft nu wel Chelsey vast dus kan ook niet veel anders
Voor hem is het natuurlijk ook een lastige situatie want hij wil zeker beiden kanten tevreden houden.
hoi dames @sheann nee het is denk ik geen vruchtwater, want het ruikt totaal niet zoetig, en het is ook niet rozig... meer doorzichtig en ja waar het naar ruikt..:S ik weet het niet echt..maar het is ook alleen maar dan, en verder op de dag misschien es een drupje, dus denk dat als het echt vruchtwater zou zijn, het dan toch ook wel meer zou moeten zijn? lekker wraps met kip, klinkt erg goed! en ik zie het al helemaal voor me jij en je zus op stap, 2 van die dikke buiken op pad hahaha leuk hoor. @melisa, ow meid wat vervelend zeg! dan denk jij weer even een goede stap te doen door te zeggen van komen jullie badje doen en dit en dat, komen ze veelste laat! ik snap dat je daar boos om bent, die kleine meid heeft toch ook een schema! ben benieuwd of je man zich er nog mee gaat bemoeien...wat sheann zegt voor hem is het misschien ook moeilijk omdat hij allebij de partij-en te vriend wil houden...en ben ook benieuwd of je schoonouders er nog op terug komen.. niet echt een leuke situatie allemaal zo! dikke knuffel van mij! @pookie oke jij had het dus ook veel afscheiding laatste week.. tis wel behoorlijk waterig dan zegmaar..nouja zal er dan wel allemaal bij horen..en hoop ook dat ik niet ingeleid hoef te worden...ook om wat jij zegt dat je dus wel een soort achterstand op hebt gelopen met de borstvoeding enal.. maar wie weet komt kindje nog wel gewoon vanzelf...kan allemaal nog, en anders dan is het ook maar zo komt heus wel goed ik vroeg me nog af ja hoe het nu zat bij de borstvoeding bij jou, hoe is dat nog allemaal gelopen met de kraamzorg, en het gesprekje wat je man daarmee had gevoerd enzo...gaat het nu wel allemaal soepeltjes of??
jaja, pookman heeft de kramverzorgster aangesproken de 2e ochtend en vanaf dat moment had ze een meer pro-actieve houding. Het was dan wel niet de kraamverzorgster die we er ons bij hadden voorgesteld maar wel een lief meisje. Die afscheiding bij mij was ook heel waterig, af en toe dacht ik gewoon dat ik incontinent was maar dat was het ook weer niet. Beetje vreemd maar wel herkenbaar. Wel goed in de gaten blijven houden hoor!! Het kan toch allemaal niet te lang meer duren voor je! @melisa; tja rare houding van je schoonouders........ o, o ons mormeltje huilt..........ga snel weer knuffelen met haar!
Het is november!!! Laat die november beebs maar komen. Oh, eerst Sanne natuurlijk. Wanneer moet je weer naar de VK/gyn? Pookie: Wel goed dat je man iets tegen de kraamzorg heeft gezegd, daar kan ze alleen maar van leren.
Seth: Hartelijk gefeliciteerd! En welkom! Ik schreef eigenlijk ook niet tot nauwelijk bij in het temp-topic (las wel veel) maar het is hartstikke gezellig hier hoor. Mosa: Gefeliciteerd met je mannetje! Owh lees dat je last had van MZ i.v.m de pizza Gezellig zeg zo'n winkel, ik kan me met zoiets ook uren vermaken. Kerst vind ik zo'n mooie tijd, heerlijk Veel plezier met voetbal kijken vandaag! Ik vrees het ook voor feyenoord maar wie weet Afrola: Bedankt voor je bevallings-pep-talk Jammer zeg dat je even niet op schema komt met Josien. Hopelijk kan iemand je hier nog goeie tips geven o.i.d. Geniet van de tonijn! Hanna: De grote beurt (en deze heb je vast nog niet gehoord) en zeker met zo'n bos haar Jummmieee 2 bakken ijs van B&J!!! Maranka: Ojee lees nu over vage testen en bloedverlies, ik duim voor je! Sanne: Ik zou de datum lekker voor mezelf houden hoor He jakkes je bent voor Ajax.... Mijn mannetje zat ook in het 1e maar helaas nu dus niks meer dus z'n knie Het blijft zielig... Sheann: Whahaha teveel bier... die is erg leuk! Haha ja leuk he die reactie van die kinderen! Zo jij bent er vroeg bij vandaag! Kan je niet slapen? Jaaa November! Onze maand, spannend hoor Pookie: Goed zeg dat Yuna al lekker zit met haar gewicht! Jij ook al power-melk Jammer dat de kraam niet was wat je je er van voor had gesteld maar wel goed dat jullie met haar gesproken hebben. Melisa: Oei ruzie met je schoonouders Al 3 weken niet vastgehouden ... wat raar en dan ook nog veel te laat komen, sjonge jonge.. Kerstbomen: Wij hebben altijd een echte staan, ruikt zo lekker en net als sheann wil ik altijd het mooiste boompje All: Gister ochtend belde de VK weer af, was nu gelukkig iets later ( 08.00u ipv 7.15) omdat ze een bevalling had.. tja die kan je niet laten wachten natuurlijk Nu dus weer maandag. Wij dus maar eerder aangereden richting Drenthe voor de auto... 16 kilometer voor aankomst begint mijn ouwe tufje moeilijk te doen maar we hebben het gered Ons nieuwe huis-boompje-beebje-station-autootje staat voor de deur! We hadden natuurlijk wel pijn van het grote bedrag geld dat we uitgegeven hebben maar zijn er héél blij mee. Dit is em: Bekijk bijlage 25229 Awh Afrola, de soap is ten einde Ik vroeg me eigenlijk nog wat af... kan een slijmprop doorzichtig/gelig zijn? Van de week had ik ( even heel onsmakelijk) een hele klodder aan mijn wc-papiertje hangen en gister weer. Zou ik em aan het verliezen zijn of is het wat anders? Gister op de terug weg (zal je net zien) naar huis kreeg ik echt onwijze voorweeen (tenminste, dat denken we) Ik dacht eerst (net als mosa van de week) dat de kleine met het hoofdje zat te duwen en dat dat die steken en krampen veroorzaakte. Hub zat al met een big-smile dat de kleine kwam ... ik dus snel onder de douche gesprongen bij thuiskomst en toen trok alles weer weg helaas Tot op heden maar heel lichte krampjes dus verwacht er niet veel meer van. Zo, ik duik dadelijk weer even mijn bedje in hoor, lekker warm bij m'n mannetje.