MOSA + MOSAMAN, GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER VEDA! Mooie naam en mooie bevalling ... MAAR, DJAAR, MAMACHAN, mooie echo's woepie! Toch allemaal een mooiemamamaandag BABYFOOn, wij hebben de alecto 88 ... echt een superding. Als je de hond ermee wil uitlaten is ie niet zo handig (300 m bereik), maar ik vind de tempmeter, liedjes, sterretjes echt heel prettig. Wij hebben 'jammer genoeg' een nogal verticaal geluidsdichthuis (als we beneden zitten horen we Mirre boven niet huilen), dus we moeten er of nog een aanschaffen (maar wellicht stoort dat) of eentje die je kunt uitbreiden met een extra babyset. Dus als je snel een tweede wil en je hebt ook zo'n huis dan kun je beter een nemen die je kunt uitbreiden (weet niet uit mn hoofd welke dat is). GIMENA, volgens mij hebben wel meer vrouwen al vroeg ontsluiting met af en toe weeën ... en die cm nemen ze je niet meer af . Ik zou ook vragen aan je VK waarom ze je precies wil doorverwijzen en je niet thuis zou kunnen bevallen. Maar als het beter is voor jou en je meisje dan is het niet anders natuurlijk! BUBSIE, beterschap! SHEANN, wat een lekker menneke STERRE, ook al zo'n lekker ventje (Wat een mooie kindjes maken die tempmama's ) SANNE, herkenbaar die slapeloze nachten. Mirre heeft er in het begin heel wat op onze buik doorgebracht ... probeer er maar van te genieten zo'n lekker ruikend klein hummie die gewoon mama's/papa's veiligheid en warmte nodig heeft DJAAR, hier geen gescheiden ouders, maar mocht dat gebeuren, zou ik diegene niet oma laten noemen denk ik. Vooral omdat ze voor jou de vriendin van je vader is en niet een soort van moeder ... Ik denk ook niet dat dit verwarrend is voor je kindje ... het is gewoon opa en Annet (oid ). Als jullie dat zo noemen dan neemt je kindje dat over en is het de normaalste zaak van de wereld. Maar als jullei zelf de voorkeur geven aan oma noemen dan dat vooral doen! Hier is de situatie andersom. Mijn biologische vader noem ik zelf geen papa en Mirre noemt hem dus ook geen opa . Hier ook nog geen onderscheiding in de opa/oma ... wij doen dat met de voornaam: oma Salapio en opa Y. etc . Als mijn eigen oma nog zou leven dan zou zij Omama genoemd worden ... *** Hier gaat alles prima. Veel last van mn bekken (wat minder prima), maar jongetje is lekker druk en buik groeit lekker door. Mirre is heel lief, maar heeft wat moeite met in slaap vallen 's avonds: ze wil dat we bij haar blijven (mama naas titte), maar dat doet haar helaas niet in slaap vallen. Hier dus even brullen voor slapen gaan ... En daar kunnen jan en ik allebei zoooooo goed tegen
hoi dames @mosa heerlijk he zo genieten van je kleintje! en wat super dat het drinken ook goed gaat enal!! en ik ben ook wel nieuwschierig naar hoe ze er uit ziet, maar neem eerst lekker tijd voor je zelf en voor de kleine! @sterre ja ik kolf het af en geef het daarna in een flesje, het was steeds zo'n gedoe met aanleggen, en overal melk elke x en dan zoog ze ook steeds een stukje vel mee in het tepelhoedje wat geen tepel was, heel pijnlijk! en omdat ik zooo veel melk had kwam meisje ook niet aan haar zuigbehoefte toe, dus nu met via het flesje is dat allemaal beter geregeld. @gimena oww meid toch over gedragen worden naar de gyn, tsja je v.k kan misschien ook maar beter het zekere voor het onzekere nemen, al snap ik dat je er helemaal niet blij mee bent!! hopen dat je nu toch snel van je kleintje mag gaan genieten, en niet alleen maar steeds weeen hebt en verder niets! @salapio, wat vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt! maar wel fijn dat je je kleine mannetje zo goed voelt en dat je buik lekker groeit. ow mirre wil ook niet zo lekker slapen, hai en ik kunnen er ook echt niet tegen hoor als feli huilt! @melisa ow meid wat een gek idee zo ineens 3 uur zonder je kleine meis, heb je wel een beetje afleiding? of vind je het eigenlijk wel ff lekker zo?(kan ik me ook wel wat bij voor stellen hoor!) @hannelore mooie buik hoor! @all nou gister consultatiebureautje dus geweeset, die zeiden dat we feli wel een kwartier konden laten huilen, omdat sommige baby's zichzelf gewoon in slaap huilen, en dat als wij haar er dan steeds uit halen en troosten, ze juist weer wakker word, en daardoor weer oververmoeid raakt en te veel prikkels krijgt, en helemaal niet meer wilt slapen.. nou gisteravond met klok in de hand uitgeprobeerd want aghhh wat gaan die minuten toch langzaam als je kleine moppie huilt. maar moet zeggen dat het de ene x wel lukte en de andere x niet, dus even kijken hoe of wat. zeg pookie hoe wist jij dat je spruw had? omdat je meisie het had of merkte je het bij je zelf? jij had het toch ook nadat je de antibiotica tegen de borstontsteking had gehad? want mijn tepels&borsten jeuken heel de tijd als een gek, zeker tijdens het kolven en mn tepels zien ook een beetje wittig achtig..ik ben benieuwd wat dat weer te betekenen heeft, maar ik d8 dus ...misschien wel spruw??? oww en dames even klagen over dat kolven, ik word er echt een beetje niet goed van hoor, en hoe doen jullie dat borstvoedingevende mama's snachts met jullie borsten!? bij mij zit Elke keer alels ongeveer wel onder, ik slaap wel in ongeveer 3 verschillende shirts, omdat mijn bh's en zoogcompressen gwoon helemaal doorweekt zijn steeds terwijl ikd ie zoogcompressen gwoon snachts ook nog verwissel! echt heel vervelend want zo ga ik nogal snel door mijn bh's en zoogcompressen heen....iemand een goed idee?? en ach het kolven opzich...kost steeds zo veel tijd enal maarja wil wel het beste voor mn meisje natuurlijk maar weet echt niet hoe lang ik het ga volhouden.... Nou genoeg gezeur, tis weer kolftijd! groetjes!
Sanne, ik zou echt niet met de klok gaan zitten timen. Hebben wij ook gedaan bij Mirre en het hielp maar matig (en tijdelijk). Nog steeds spijt dat we niet meer op ons gevoel zijn afgegaan. Misschien helpt het al als je naast haar gaat zitten, over haar wangetje aaien en een liedje zingt? En heb je een draagdoek? Waar je haar in kommahouding in kunt doen. Dat is echt ideaal. Je hebt je armen vrij en je meisje ligt lekker tegen je aan. Mirre sliep dan op eens 2-4 uur ipv 3 kwartier En wat betreft de BV ... mijn tieten waren al heel snel continent . Kolf je wel snachts? En ik snap heel goed dat het heel erg pittig is: en kolven en flesje geven! Je ziet het niet zitten om Feli weer aan de borst te krijgen? Je kunt eventueel de druk van je borst afkolven en haar daarna aanleggen, dan zit er wat minder kracht achter. En voor zuigbehoefte een speentje of vinger (of aanleggen aan een leeggedronken/kolfde tiet). Verder zou ik me niet te veel vasthouden aan het gevoel dat je BV moet geven (al had ik dat ook, dus makkelijk kletsen) ...
Goede morgen, @Hannelore, Mooie buik heb je al. @Gimena, Jammer zeg dat je niet meer thuis mag bevallen en dat je misschien naar de gyn. moet. Het moet zo ook wel heel verwarrend zijn met die weeen elke keer. Knuffel.
sanne, ik vind het knap dat je alles afkolft. Ik heb het tot een week of 7 gedaan en ben toen gaan afbouwen. Vond het een kleine moeite dat kolven, maar als je weer op de been bent, was het voor mij een sta in de weg als ik even weg wilde. Lekkende borsten: ik deed voor de nacht 3 pads op elkaar haha. Dat hield het een beetje tegen. Meer tips heb ik ook niet. Ik verveel me geen moment zo zonder meisje in huis. Ben lekker naar de stad geweest en nu ga ik even door het huis rousen met de stofzuiger. komt er anders ook niet van. ik vind wel dat ik nu een periode aan het afsluiten ben. Tot nu toe stond alles in het teken van de bevalling en herstel. Nu gaan we weer over tot de orde van de dag. Vind dat stiekem wel een beetje jammer....
vandaag wordt ik gebelt door de vk wel zieken huis en welke gyn. ja hoor wel eens meer damens die onsluiting hebben. maja 4 cm is echt te veel om zo door te blijven lopen! en waarom de vk me door geweest is dat me lichaam wel wil bevallen aleen het geeft het niet door aan me hersen en de rest dus het gaat niet zo het hoord vandaar wordt ik door gewezen!
Hoi dames, @salapio tsja ik weet ook niet, haar weer aan de borst krijgen lijkt me aan de ene kant ook weer niets, beetje gek maar heb gewoon het idee dat het niet zal lukken en omdat dit nu ook best gaat heb ik het idee van laten we zo nog maar ff door gaan en tsja, dat gevoel van borstvoeding moeten geven zit er wel een beetje ja, maar ook vooral omdat er in hai zn familie heel veel allergie-en zitten enzo daarom wil ik het gwoon ook wel heel graag, we zullen wel gewoon zien en dat slapen tsja dat zal wel goed komen, ze slaapt opzich overdag heel goed eigenlijk in haar eigen wiegje ook, maar savonds gewoon wat minder, maar denk gwoon dat ze nog ff haar dag/nacht ritme goed moet vinden. @melisa, wow 7 weken lang alles kolft wauw vind ik echt super knap ik hoop dat ik het ook 7 weken zal vol houden maar ik betwijfel het. en 3 pads oke ga ik ook es proberen hopelijk helpt het, want vind het zo'n zooi steeds! en gelukkig verveel je je niet, ik snap dat er nu weer een andere fase aan komt ja, toch weer een periode afgesloten.. lijkt me oo erg jammer. .zeker het idee dat je dan dalijk weer moet gaan werken enzo dan is het echt wat ze zegt weer tot de orde van de dag.. terwijl je juist nu zo lekker lang had kunnen keutelen met je meisje. @gimena ik was je gwoon vergeten sorry!, maar jeetje zeg je lichaam dus al wel klaar om te bevallen maar het geeft het nog niet echt goed door aan je hersenen...het lichaam.. wat een apart gebeuren toch soms hopelijk dat je vanmiddag als je gebeld bent wat meer duidelijkheid hebt over hoe of wat. nou dames ik ga zo nog ff de was ophangen en dan lekker ff rusten, beetje vroeg maar meisje moet om 2 uur weer drinken ongeveer dusja! groetjes!
@ sannehai.: haha hoef je geen sorry voor te zeggen ik spoor gewoon niet haha ach jah wachten rustig af
@gimena ik denk dat we snel baby nieuws avn jou zullen zien! wie weet is je lichaam zich nu al aan het leegmaken, dat gebeurt wel eens voor de bevalling zegmaar. nu ben ik echt ff weg groetjes!
@gimena, Ik heb het ook gehoort dat je voordat je gaat bevallen een beetje aan de rees kunt gaan zeg maar. Je lichaam wil het dan helemaal leeg poepen. Nou aan de ene kant hoop ik dat je snel je wondertje mag vasthouden en aan de andere kant in de buik zit het ook "nog" veilig. Succes want ik denk ook dat het snel babynieuws wordt bij jou.
Hoi meiden, Wat rustig hier, allemaal aan het genieten van de zwangerschap of de baby`s natuurlijk. Zijn er onder jullie ook sauna-gangers? Wij gingen voor de zwangerschap regelmatig naar de sauna. Nu wil ik eigenlijk al weken weer eens gaan. Ben sinds de zwangerschap niet meer geweest. Volgens mij kan het nu toch geen kwaad om naar de sauna te gaan ivm bacterie die in bubbelbaden en warmwaterbaden zit? Heb wat op internet gesnuffeld en ze hebben het over 4 tot 6 weken voor de bevallingsdatum, dat je dan al wat onsluiting kan hebben. Nu ben ik vrijdag 32 weken. Zit een beetje in dubio. Wil zondagmiddag lekker met m`n mannetje een dagje relaxen, dat heeft hij ook wel eens verdient. Gewoon doen of niet? Groetjes
Woops, goeie vraag! Als ik jou was zou ik lekker gaan hoor. Als het kan, waarom niet? Of denk je dat je al ontsluiting hebt... Mijn moeder begon er van de week ook over, hoewel ze nog niet weet dat ik zwanger ben. Zou je nu ook naar de sauna kunnen, zo vroeg in de zwangerschap?
Woops, ik heb het volgende gevonden: Dit is wat de NSV, De Nederlandse Sauna Vereniging hierover zegt: Iedere vrouw die gezond is en een normale zwangerschap doormaakt, kan zonder bezwaar naar de sauna blijven gaan, als zij dat voor die tijd ook gewend was. Het is bekend dat medici daar genuanceerd over denken, maar de ervaring heeft geleerd dat een gezonde zwangere zonder verhoogde bloeddruk, die dus geen bloeddrukverlagende middelen gebruikt, en ook voor de zwangerschap de sauna gewend was, rustig naar de sauna kan blijven gaan. Voor hart en bloedvaten is het prima. Bovendien verlies je in de sauna veel vocht en dat voorkomt dat er teveel vocht in de weefsels achterblijft. Of om het eens in medische taal te zeggen: overtollige vochtretentie wordt uitgezweet. Natuurlijk is het niet goed te overdrijven. Op meerdere punten neemt de aanstaande moeder zich die negen maanden in acht en dat geldt ook voor de sauna. In de eerste drie maanden van de zwangerschap zou het op theoretische gronden misschien niet zo verstandig zijn het zich ontwikkelende vruchtje langdurig aan extreme temperaturen bloot te stellen. Dus dan liever wat voorzichtig aan. Niet te lang in de cabine blijven en niet op de hoogste bank. Op het einde van de zwangerschap ( de laatste 4 à 6 weken) is enige voorzichtigheid bij het nemen van een dompelbad aan te raden, omdat er al enige ontsluiting kan zijn er (theoretisch) de kans op infectie zou kunnen toenemen. Dus in die tijd liever geen dompelbad, maar de afkoelslang en dan ook geen bubbelbad. Bij diverse onderzoeken is gebleken dat in de saunacabine, als de hartslag van de aanstaande moeder versnelt, ook de hartslag van de baby versnelt. Maar dat is niets verontrustends. Dat gebeurt ook bij fietsen, traplopen en sporten. Allemaal zaken die zwangere vrouwen zonder bezwaar kunnen doen. Wie de sauna gewend is kan gerust blijven komen. De sauna ontspant, en dat komt zowel moeder als kind ten goede. In Finland, de bakermat van de moderne sauna, is het een vanzelfsprekende zaak dat ook zwangere vrouwen regelmatig naar de sauna gaan. De geboorte verloopt er opmerkelijk vlot en gemakkelijk door, zo stelt men daar. Ja zelfs lopen er heel wat Finnen rond die in de sauna geboren zijn.... Dat is in Nederland nog nooit gebeurd, en zo ver zal het ook wel nooit komen. Het kraambed lijkt ons daarvoor toch een wat geschiktere plaats...
Ik weet wel dat ze zeggen dat je de 1e 3 maanden (14 weken) beter niet naar de sauna kunt gaan voor het ongeboren kindje. Zie net je vorige berichtje staan. Daar staat het trouwens wat ik bedoel van die 4 a 6 weken voor bevalling. Jou vraag staat daar ook meteen in beantwoord. En ik weet niet of ik al ontsluiting heb, geloof het niet. Zou wel erg vroeg zijn denk ik. Maar zeg nooit nooit natuurlijk.
sorry, hier geen suana ganger dus ik zou het niet weten. Wel lees ik overal dat het in het begin van de zwangerschap niet zo'n goed idee is. Dus Maar misschien toch maar niet?! Ik mag zo al weer naar huis en dan zit mijn werkdag er weer op. Ik verheug me nu al weer op mijn bedje. Nooit geweten dat dit zwanger zijn zoveel energie kan kosten. Hoop wel dat het na de 12 weken weer wat beter gaat. Maar ik heb niks gepland vandaag dus ik kan ook gewoon even gaan liggen voordat ik aan het eten ga beginnen.
Ja zwanger zijn kost energie, en niet zo`n beetje ook. Ik heb het ook onderschat hoor. Lekker zo even op de bank liggen dat doet je vast goed djaar.
Nijn, hihi, strakke actie vanmorgen. Zo ben ik een keer gewoon naar school gegaan om te werken toen er iemand mijn klas binnen kwam met de vraag: Wat doe jij hier??? Had ik ook vrij die dag. Ben maar gebleven, want ik was toch al wakker Hannelore, mooie buik hoor! Gimena, jammer dat je niet meer thuis mag bevallen als je dat zo graag wilde. Nu nog last van weeen? Sanne, tja moeilijk he je baby laten huilen... Wij hebben er nu nog steeds wel moeite mee, maar weten intussen de verschillende huiltjes prima te onderscheiden, dus dat scheelt ook wel natuurlijk Melisa, lijkt me wel lekker even tijd alleen. Inderdaad wel een periode afsluiten, dat lijkt me ook wel weer moeilijk... Djaar, fijn dat de werkdag er bijna op zit. Veel plezier in je bedje ; Hopelijk voel je je dan snel weer wat fitter. Hier gaat alles prima, Svinthe ligt nu lekker te slapen. Ik ben bezig aan gedichten voor het Sintfeest en probeer tussen door ook nog wat op te ruimen. Drukke dag dus Vanmorgen heb ik nog even geshopt. Noppieskleding voor Svinthe met 50% korting! Hele leuke dingen, ben er zo blij mee
@ Mosa, ik vind het knap hoor je meisje is er net en je zit alweer op zwpagina . Voel je je goed? Wil wel geloven dat je verliefd bent, een baby is zoiezo al super mooi om te zien en dit is gewoon jullie eigen baby . @ Hannelore, wauw mooie buik zeg!! @ Gimena, gefeliciteerd met je 37 weken!! Oh lees nu dat je niet meer thuis mag bevallen.. Dat is wel minder natuurlijk als je er zo op gehoopt hebt.. @ Salapio, thnx voor je info over de 88 etc. waarschijnlijk gaan wij ook voor diezelfde. Niks aan zo'n last van je bekken!! Hopelijk wordt de pijn snel weer wat minder... @ Djaar, hahaha ja dat herken ik, er zijn zoveel dingen die je niet zo verwacht voordat je zwanger bent. Ookal hoor je het zovaak van andere zwangere vrouwen apart is dat. @ Hanna, heerlijk zeg shoppen met 50% korting!! Ik wou even melden dat ik de kleine al voel .. Heel vroeg hé? Wanneer voelde jullie de kleine voor het eerst?