Goedemorgen meiden, @ Bubsie, gatsie m.griep. Ik begrijp dat de koorts alweer afzakt, hopelijk knap je snel weer op. Ben je nog erg ongerust ivm je zwangerschap? @ Sanne, doen waar je je goed bij voelt hoor. Als dat kolven is dan moet je dat doen! En doe je ook een beetje rustig in het huishouden? Het hoeft nu even niet spic en span hoor Jij en feli zijn belangrijker. Ik begin me deze week ook pas eindelijk weer een beetje normaal mens te voelen. En mijn moeder en schoonmoeder komen me nog elke week een dagje helpen om het huis schoon te maken . Enerzijds mag ik zware hh taken nog niet ivm bekken maar verder heb ik er tot nog toe ook weinig puf voor gehad. @ Pookie, heerlijk zeg met collega's uit eten geweest. Lekker alles weer kunnen eten is echt genieten dan @ Melisa, fijn dat het contact met schoonmams ietsjes beter lijkt te gaan. @ Gimena, weer onrust in je lichaam. Heeft de vk je al overgedragen naar de gyn? Moet je dan ook snel op controle bij de gyn? @ Mosa, heel raar als je vk idd met de 1e keer toucheren 8/9 cm ontsluiting aantrof en dan toch weer weggaat. Het ging bij jou al vlot en die laatste cm's gaan het snelst. Het is niet raar dat je met 9 cm al persweeen krijgt. Daar zou ze gewoon bij moeten zijn. Toen ze bij mij 6 cm aan dacht te treffen wilde ze al niet meer weggaan. Ik zou dit zeker bespreken met je vk! @ Wakkere baby, toen Josien weer terug was op geboortegewicht werd ze wat wakkerder en sinds ze 4a5 wk oud is is ze echt meer wakker, en reageert ze meer. Sinds gister krijgen we echte lachjes. Vanaf dag 1 al in haar slaap, dan kunnen ze zulke geweldige bekken trekken . Zo leuk, daar worden wij ook heel blij van . @ Hanna, leuk weer cb bezoek, al zijn prikjes wel iets minder leuk. En weer goed gegroeid . Fijn hoor! @ all, gister een uitstapje gemaakt naar mijn werk. Officieel ben ik even werkloos aangezien mijn contract is afgelopen en niet direct verlengd. Maar gister dus gesprek gehad met voormalig leidinggevende en er komt per 1 feb een functie vrij die ze voor mij in gedachte had. En die functie wil ik heel graag. Moet voor de vorm even een sollicitatiebrief schrijven omdat er wel een interne vacature is opgesteld maar ik krijg de baan. Nou heb ik me nooit druk gemaakt of ik wel weer terug kan maar deze functie is leuker dan een van de projecten die ik eigenlijk had gedacht te mogen gaan doen. Verder was het ook erg leuk om Josien even te laten zien aan mijn collega's .
@Afrola: ik heb geen idee waneer ik wordt overgedragen. had er gister al voor gebeld zijn ze mijn vergeten terug te bellen denk. en vandaag zit de vk er niet!!.
hoi dames @Melisa haha nee tis war kan niet alles doen, maarja dan blijft het allemaal maar weer liggen.. en uiteindelijk moet ik het dan toch doen dusja haha probeer het een "beetje" bij te houden, maar heb lekker geslapen ipv te gaan strijken of wat dan ook hoor @bubsie oww spannend zeg! @afrola wat fijn dat ze jou elke week nog even komen helpen, zeker omdat je ook de zwarte dingen nog niet mag doen natuurlijk! en wat leuk dat je nu dus eigenlijk een leukere baan gaat krijgen, dan dat je eigenlijk gedacht had te mogen gaan doen! das alleen maar weer mooi mee genomen! hahaha en wat een scheetje is josien zeg, k vind dat ze iets weg heeft van feli, maar wie weet zijn het alleen de donkere haartjes hoor haha @all hier oproep gekregen om de mex.griep prik te gaan halen, vind wel dat ze de uitnodiging een beetje aan de late kant versturen, we moeten volgende week vrijdag al om de prik, en als we nog woonden waar we eerst woonden zouden we a.s. dinsdag al gemoeten hebben! maar goed maakt niet uit we gaan dr zowiso om. ow mn meisje wilt drinken groetjes!
Hoi sannehai Nee alleen nog maar een beetje oud bruin maar nergens meer last van gelukkig............... 8 dec krijgen we de 2de echo op mijn mannetje zijn verjaardag Liefs Tijgertje23 Mosa mooie foto's van je meissie en idd heleboel haartjes al
@ Gimena, lastig hoor. Je zou denken dat als ze het niet meer aandurft om jou door te laten lopen vanwege de 4cm ontsluiting maar niet op gang komende bevalling dat ze je dan snel overdragen naar de gyn. Jij weet nu natuurlijk niet goed waar je aan toe bent. Vervelend zo. Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt!
@afrola, ongerust niet meer zo. omdat ik me ook steeds iets beter ga voelen. en de dokter heeft me gerust gesteld dat het voor mn zwangerschap geen kwaad kan enige waar je als zwangere meer kans op hebt ik longontsteking. maar denk dat het bij mij wel goed komt. en als het zo gaat gaan we woensdag gewoon naar de echo.
@afrola: nee weet nu even allemaal niet meer hoe en wat. ik wil het liefste alles weten maar ze maken het aleen verwarender voor me. dus daarom hoop ik stiekum dat ze snel komt. ben ik van dat onzeker gevoel af. dan is het maar in de ziekenhuis maakt nu niet meer uit. als ik me meisje mag zien. en weet dat alles goed met haar is! dan ben ik nog trotser op der wat ik nu al ben!!!!
meiden, ik heb het gehad hoor hier op mijn werk. Ik verveel me te pletter en ben moe. Ik wil gewoon naar huis om te gaan slapen en heb het gevoel dat ik pas 1 december wakker wil worden voor de echo. Dat kan natuurlijk niet maar kon ik die klok maar vooruit zetten. Vandaag gelukkig behalve moe geen rare dingen. Ik vindt het echt prachtig om te lezen hoe kundig jullie inmiddels zijn in alle termen die je gebruikt als je pas moeder bent en met voeding en kwaaltjes geconfronteerd wordt. Wat borstvoeding betreft heb ik geluk mijn schoonzus ik lactatiedeskundige en werkt in een ziekenhuis op de kinderafdeling dus voor veel vragen is zij mijn alwetende vraagbaak.
@ Bubsie, fijn dat je niet meer ongerust bent, als het nu al weer beter gaat is dat natuurlijk ook niet meer echt nodig @ Sanne, ja hier ook laat de oproep voor de mex. griepprik gekregen. Maar ik behoor zoiezo tot de doelgroep dus ik heb de eerste prik al gehad. Maar mannetje niet en die moet nu maandag midden op de ochtend inene die prik halen, maar dan kan hij niet want hij heeft afspraken op zijn werk die hij niet kan verzetten. Dat is nu echt een dilemma . @ Gimena, kan me voorstellen dat je je meisje nu snel in je armen wilt hebben. Ik hoop het voor je! @ Djaar, oh wat handig een zus die lactatiekundige is. Haar zou ik ook regelmatig bestoken met vragen Meiden fijne middag nog, zo krijgen we weer kraambezoek . En dan is het alweer weekend met mannetje die er het hele weekend is, gezellig .
Had eerlijk gezegt al verwacht dat je heel snel zou beginnen, maar het blijft maar kwakkelen bij je. Echt vervelend zeg.
Sanne, fijn dat Feli zo goed heeft gedronken vanmorgen.. De rest van de dag ook? Pfff, wat was je veel van plan zeg? Is het nog gelukt? Hier een huilend meisje, heb wel bijgelezen, maar ga nu haar er wel even uit halen.
@ Mosa, Wow zeg je zou zeggen dat ze je niet meer alleen mogen laten met 8/9 cm ontsluiting.. Vind dat wel heftig hoor.. Idd ff vragen hoe en wat. Ik heb nog wel last van mijn bekken maar mijn vriend masseert me wel veel waardoor het dan weer afzakt. Let nu ook meer op mijn houding hoe ik zit en dat scheelt wel een hoop. Dus het gaat wel . @ Melisa, toch fijn dat het iets beter gaan met je schoonma en de situatie. Alles was goed bij de VK hebben het hartje weer gehoord. Kreeg dat koude spul op mijn buik en de beeb schopte (lees: plopte ) gelijk. Wat drukken ze trouwens hard in de buik zeg ben er zelf zo voorzichtig mee maar blijkbaar hoeft dat niet? Baarmoeder was nu groter dan een grote grapefruit. Heb zo'n zin in de 20 weken echo... Kan niet meer wachten!
Hoi dames @djaar oww handig zeg dat je een lactatiekundige in de fam hebt zitten hahah @afrola hmm dat is wel balen ja, dat hij die afspraak niet mag verzetten, misschien als hij ofso even belt, mag hij de mex.griep prik wel ergens andes halen? bij mij op de brief staan verschillende plaatsen en dus ook verschillende datums, misschien als hij zegt dat hij echt niet kan dat hij ergens anders dus ook andere datum er om mag? was het kraambezoek nog leuk? wij krijgen zo ook weer kraambezoek wel gezellig hoor. en leuk dat je mannetje lekker heel het weekend thuis is, mijnes moet morgen ff voetballen maar is verdr ook wel lekker thuis. @hanna haha nee hier veel van plan vandaag, maar niet alles gedaan hoor haha, ben even goed bek af ik vind de dagelijkse dingetjes zoals voeden, kolven, avond eten maken enz al heel druk eigenlijk, en dan komen die ander klussen dr oook nog es bij zoals stofzuigen, badkamer schoonmaken, strijken enz. enz. enz. enz. krijg je daar ook weer een ritme in of blijft dat steeds maar ff tussendoor met een halve slag?? en gelukkig dronk feli voor de rest vd dag ook wel goed, 1xtje maar 30 cc en de rest wel goed. @gimena ja ik d8 eigenlijk ook dat het wel snel zou beginnen bij jou, maar wie weet loop je nog wel heel lang met die 4cm ontsluiting.. ik hoop het niet voor je hoor meid! @tijgertje gelukkig dat het echte bloeden over is! @bubsie gelukkig dat jij geen longontsteking hebt, wel oppassen hoor want je kunt het volges mij nu wel sneller krijgen omdat je er dan vatbaarder voor bent, dus lekker sjaaltje om hahah @all hier dus zo kraamvisite, dus zo eerst nog maar weer es even kolven, ik heb het idee dat het spruw crempje wel werkt, maar blijf het zowiso nog een tijdje gebruiken, moet volges mij ook 10 dagen zowiso. nou groetjes!
Borstvoeding lijkt me een heel gedoe ik weet nog steeds niet wat ik moet doen over 4 weken krijg ik de vraag wat ik wil... Moeilijk.. Woops, mooie buik hoor! Wat gaat de tijd toch snel!
Even snel een berichtje, Heb wel veel gelezen maar niet alles onthouden. Gimena: Rottig zeg die onzekerheid en dat ze je ook zo laten lopen Beetje gek hoor. Gelukkig ben je wel over de 37 weken dus dat scheelt dan weer. Djaar: Handig zo'n familielid! Ook ik zou haar bestoken met vragen Hopelijk ben je de dag nog een beetje goed doorgekomen op je werk. Woops: Mooie buik hoor! Als ik dat zie dan mis ik die van mij toch wel. Geniet er nog maar van Mosa: Zielig zeg dat Veda last heeft van krampjes En de kraam alweer bijna weg, gaat snel he die tijd. Ik heb héél veel aan onze kraam gehad maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook blij was toen alles en iedereen weer vertok hier. MP: De kleine zit lekker veilig daar hoor dus wat harder duwen is niet erg. Fijn dat je het hartje weer hebt gehoord, is toch iedere keer weer speciaal All: Hier weer een rustig dagje gehad. We hebben vandaag lekker gewandeld weer en het was een heerlijk weertje zeg, ik had het er warm van. Noah heeft vandaag wel voor de eerste keer flink terug gegeven... jemig dat kwam eruit. We zaten allebei helemaal onder. Daarna had hij natuurlijk weer honger maar gelukkig had ik nog een flesje afgekolfde melk staan. Ik maak me trouwens een beetje zorgen over mijn onderkantje Ik heb het idee dat het niet goed zit. Volgens mij zit er nog een hechting in en anders voelt het in ieder geval heel gek aan. 16 December moet ik op nacontrole maar ik zit er aan te denken om even eerder te bellen hierover. Misschien na het weekend.
Hier even een snel berichtje Vond de volgende link naar een heel nuttige folder over borstvoeding en spruw: http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl...eel_2_IB_1.pdf @ Sterre, vervelend dat je zo last hebt van je onderkant, herkenbaar. Het kan een hechting zijn, die lossen niet zo snel op als ze zeggen dat ze doen. Maar bellen om ernaar te laten kijken kan zeker geen kwaad! @ MP, je hoeft over 4wk toch nog niet te beslissen??? Maar waarom zou je niet in elk geval even proberen of het lukt en dan kijken hoe het gaat? Je kan altijd snel stoppen maar het is wel heel lastig om later te beginnen. Nu nog even voeden en dan lekker slapen...