goh dames tis erg rustig hierzo vandaag! nu heb ik nog eens bij feli in dr mondje gekeken, en zie toch wel een wittige aanslag op haar tongetje zitten.. .ben dus toch bangdat zei ook spruw heeft... zal morgen de h.a. maar weer eens bellen.. ik blijf bezig joh. had ook nog wat andere informatie gelezen over spruw, daar stond dus ook op dat afgekolfde ingevroren melk misschien niet goed was om te blijven geven, omdat de spruw van het invriezen niet dood ging, en dat ze dan dus als ze die melk weer gaat drinken, weer zou kunnen krijgen! nou zit ik dalijk voor nix een beetje te kolven hier hele tijd..:S vraag me af of ze dan dus wel gewoon gekolfde melk uit de koelkast kan blijven drinken, omdat die dan ook achterloopt op mijn borsten zegmaar.. :S:S
Bedankt voor dit fijne vooruitzicht Sanne! Vervelend van die spruw. Geen idee hoe dat zit met ingevroren melk en zo (ben nog helemaal blanco natuurlijk, maar leer telkens weer dingen hier! ), maar misschien iets om het consultatiebureau ff te vragen? Suc6 met je meisje in elk geval!
hahaha ja nie echt leuk vooruitzicht, maar ach wie weet heb je wel nergens last van joh hahaha ja ik ga morgen ff de h.a. bellen en anders ook gwoon nog ff het consultatiebureautje wil wel ff weten hoe of wat natuurlijk.
Ja, dat snap ik! Al is het alleen voor je eigen geruststelling... Laat je ff weten hoe het gegaan is? Fijne avond!!! Knuf
Sanne: zit het alleen op de tong? Want dan kan het ook gewoon melk zijn. Misschien moet je even proberen het weg te vegen. Spruw zit vaak ook op de kaakjes en wangetjes. Als je kindje dan drinkt hoor je het een soort van klokken. Gimena: Wat een verhaal zeg! Hopelijk komt je kindje toch wel snel nu! All: vandaag een echte baaldag gehad. Voel me al de hele week niet lekker, en vandaag lekker op bed doorgebracht. Mijn verlof zit er ook weer op. Na bijna 14 weken genieten van mijn meisje moet ik dinsdag weer aan de slag. Heb er al heel wat tranen om gelaten hoor. Wat een rot-idee. Maar heb ook wel weer zin om aan de slag te gaan. Het is gewoon heel erg dubbel. Voel me af en toe een slechte mama dat ik haar naar de oppas breng.
@melisa meid wt balen dat je zo'n rot dag had, snap heel goed dat je er al veel traantjes om hebt gelaten om het idee dat jij dalijk weer moet gaan werken. maar je bent echt totaal geen slechte moeder als je je kindje naar de oppas brengt, en dat weet je vast zelf ook wel, maar ik snap dat het gewoon nu wel even zo voelt *dikke knufff* het is denk ik gwoon weer helemaal wennen het werken en alles, weer een heel nieuw ritme vinden en nieuwe dag indeling, maar ik denk dat als het een tijdje gewend is, dat je het dan misschien wat minder erg vind. @spruw, oke, nou ik ga dalijk nog maar eens even goed kijken in dr bekkie wan heb het nog neit echt op haar wangetjes enzo zien zitten volges mij.. dus ben benieuwd. had mijn vraag over spruw ook gezet bij het topic borstvoeding, krijg ik als reactie eerst van waarom voed je haar niet live.. dan denk ik echt aghh net alsof ik dat niet heb geprobeerd, alsof ik voor mn lol zit te kolven, en dat was mn vraag toch helemaal niet :S! maar goed, ze had verder ook nog wel nuttige informatie voor me hahaha
Sanne: Melk en spruw in de mond lijkt idd erg op elkaar. Ik hoop voor je dat het het niet is. Ik zou voor de zekerheid wel even bellen naar de huisarts. Melisa: Ik zie er ook heel erg tegenop om weer aan het werk te gaan. Ik denk dat ik tegen die tijd ook wat traantjes ga laten. Ik hoop dat het meevalt en dat je snel je draai zal vinden.
Sanne: niets van de opmerkingen aantrekken hoor. Ik kon het ook niet, en je geeft je kindje toch maar mooi moedermelk! Kolven is niets mis mee, mensen moeten juist beseffen dat het veel meer vergt dan gewoon voeden!
Hoi meiden, Zo, eindelijk een avond niets, dus eventjes iets meer tijd voor mezelf De dagen vliegen echt voorbij! Dit weekend veel vrienden enzo op kraamvisite gehad. Hier gaat het allemaal nog steeds erg goed, maar ik baal wel een beetje van mijn eigen langzame herstel. Ik lig nog steeds erg veel in bed, en heb erg veel last van de hechtingen. Nu lig ik dan ook in bed met een blote kont en een bevroren kraamverband tegen de hechtingen aan Morgen komt de vk voor het nagesprek, en de kraamhulp wil dat zij dan mijn hechtingen nakijkt, omdat ze misschien te strak zitten. Het zou kunnen dat ik daardoor er zo'n last van heb. Verder heeft Veda best veel last van krampjes (ondanks Infacol), zo hebben we vannacht alleen van 4.15 uur tot 6.30 uur geslapen Wel zielig hoor! Hopelijk gaat het vannacht wat beter! Gimena, wat een gedoe bij jou zeg! Ik lees snel verder om te kijken hoe het nu met je gaat! Afrola, gefeliciteerd met je nieuwe functie En fijn dat het nog leuker is dan wat je verwacht had! Leuk hoor, dat maakt het misschien makkelijker om te gaan werken. MP, het is idd goed om op je houding te letten als je last hebt van je bekken, maar toch zou ik het wel goed in de gaten blijven houden en op tijd aan de bel trekken mocht het nodig zijn! En wat fijn dat alles goed was bij de vk! Woops, mooie buik hoor! Blijft toch best vreemd als de buik ineens weg is (bijna dan ), dus geniet er nog goed van! Sterre, wat vervelend dat je het idee hebt dat het van onderen niet goed zit! 16 december is nog best ver weg, dus ik zou zeker bellen als je twijfelt of het wel goed zit! Verder alles goed? Ik zal het zeker morgen met haar bespreken! Ik denk ook zeker dat het van invloed was op het persen, want het was raar om een hele tijd alles tegen te houden en toen ineens wel te mogen persen. Leuk dat de nieuwe kamer van Mirre klaar is! Wanneer gaat ze er voor het eerst slapen? Sheann, ik had pas ook een heel groot stolsel Ik was Veda aan het verschonen, en ineens voel ik wat raars tussen m'n benen. Toen plaste ik nog in de douchecabine, dus ik daarheen, viel er ineens een joekel van een stolsel uit. Ze zeggen dat ze zo groot kunnen zijn als een vuist, en dat was deze zeker Ook al zo'n jonge kraamhulp gehad, leeftijd zegt natuurlijk ook niet alles. Hier is ze morgen voor het laatst. Wij hebben nogal een grote wijn- en drankvoorraad, en ze zei een keer dat ze eigenlijk alleen Baileys lekker vindt dus we hebben een fles Baileys voor haar gekocht Lekker verantwoord cadeau Fijn dat Kyano boven z'n geboortegewicht was. Veda nog niet, maar ze is al wel ruim boven haar laagste gewicht, dus het gaat goed. Kolven, hoezo moesten sommigen van jullie kolven dan? Om de borstvoeding op gang te krijgen of om een andere reden? Ik heb dat namelijk niet hoeven doen. Veda heeft wel een enorme zuigbehoefte en door verkeerd aanleggen in het begin, heb ik wel flinke kloven gekregen (wat doet dat zeer zeg!). Nu gebruik ik sinds gisteren even tijdelijk tepelhoedjes omdat mijn tepels dan even kunnen genezen, wat een verademing nu! Melisa, wat een lieve foto van Chelsey zeg! En heerlijk dat je helemaal niet uitgescheurd bent zeg! Hier knip en scheur, dus flink last nog. En jeetje, 3 persweeën, goed hoor! Ik vond het in het begin zo onnatuurlijk om te persen, dus het begon bij mij al niet goed. Wat vervelend dat je een baaldag had vandaag! Maar ik kan me voorstellen dat je ook flink baalt van het feit dat je dinsdag weer moet werken, je sluit dan toch weer een periode af. Het zal idd weer even wennen zijn, maar je bent in ieder geval absoluut geen slechte moeder door Chelsey naar een oppas te brengen! Hanna, leuk dat je een foto van Svinthe gaat ophangen in de woonkamer! Ik kan me voorstellen dat ze nu al groot wordt in vergelijking met die foto. Vandaag waren vrienden bij ons met een dochtertje van 8 weken, we hebben foto's genomen van beide meisjes samen, maar wat een verschil dan al zeg Vooral aan de gezichtjes kon je goed het leeftijdsverschil zien. Nog gefeliciteerd met je nichtje! Was het sinterklaas vieren leuk? Jullie zijn er wel vroeg bij trouwens! Sanne, wat vervelend dat Hai en jij flinke ruzie hadden Gelukkig is inmiddels alles weer goed! En wat een gedoe met wel of geen spruw, ik kan je daar niet bij helpen. Maar, wat ontzettend vervelend dat je zo misselijk bent! Lijkt me echt vreselijk, ik heb heel erg geluk gehad en ben helemaal niet misselijk geweest. Alvast heel veel succes morgen met de echo, ik zal aan je denken! Pookie, heerlijk dat jullie een weekje naar centerparcs gaan! Heel veel plezier! Bubsie, hoe is het met jou? Voel je je al wat beter? Djaar, hopelijk heb je komende week iets meer energie! All, poeh poeh, misschien de volgende keer maar even niet overal op willen reageren Fijne avond nog!
Hoi, Na een drukke dag kom ik even kijken hoe het met Gimena is. Maar tot mijn verbazig is ze niet geweest. Wie weet hoe het met Gimena is. Is ze al aan het bevallen of heeft ze een ... dag of wat? Iemand? Ben weer weer, iedereen nog een fijne avond.
@sheann ja ik ga dalijk nog eens bij haar inspecteren over of het nou misschien toch melk is, of toch spruw.. en zowiso ff de h.a. bellen morgen. @melisa tjs vond het ook nogal dom, was ook echt het eerste wat ze typte maar goed @mosa lekker hoor een avondje echt even nix heerlijk hoor. en haha de kraamzorg een fles baileys geven leuk toch maar wat vervelend dat je zo'n last hebt van je hechtingen even kijken wat de v.k er van zegt, en hopelijk zitten ze niet te strak of kunnen ze er wat aan doen zodat je minder last hebt! en hopelijk verlicht de bevroren maandverband iets! en ik moest kolven omdat feli te licht was bij haar geboorte, en omdat haar glucose toen laag was, dus moest ik zo snel mogelijk mn melk productie op gang krijgen, en kreeg ze dus ook al gelijk bijvoeding omdat het anders niet goed zou gaan. en heb tijdje geprobeerd haar aan de borst te krijgen maar ging gewoon niet ook mede door mijn tepels, dus nu fulltime kolven. @woops ja ik zat ook al te denken hoe zit het met gimena, heb haar ook niet meer gezien of wat dan ook...ben ook zeer benieuwd! groetjesss
Ik denk dat er idd iets gaande is bij Gimena Als dat zo is, dan hoop ik dat alles goed gaat/is gegaan! Sanne, ik wist idd dat jij moest kolven vanwege je tepels, dan is dat een goed hulpmiddel natuurlijk! Maar wel heel druk hoor, dus ik vind het knap dat je het zo goed volhoudt! En morgen idd maar de huisarts bellen voor de zekerheid, hopelijk is het geen spruw!
Goedemorgen meiden! @Maar; veel suc6 zometeen en ik hoop een mooie foto te mogen zien! @Gimena; ik hoop dat alles goed gaat met je @Woops; mooie buik hoor meid @All; als ik jullie zo hoor vraag ik me soms wel af of die eerste weken wel zo leuk zijn hahaha. Gisteren zijn we pepernoten gaan bakken en pannenkoeken gaan eten met neefje en nichtjes (6,3 en4 maanden). Was erg druk maar geweldig leuk. Dus ook even kunnen tutten met de jongste (helemaal leuk) en kletsen met mijn schoonzus (een van de weinigen die van de zwangerschap weet). Heb helaas wel heel slecht geslapen vannacht en ben nu heel vreemd klaarwakker maar doodop en humeurig zonder aanleiding. Djaarman waarschuwde me vanmorgen al heel lief door te zeggen dat ik maar tot 10 moest tellen en als het dan nog niet over was dan nog maar een keer! Gelukkig heb ik verder (nog) nergens last van. Fijne dag allemaal!!
Goedemorgen, Maar, hopelijk kom jij hier straks dolblij melden dat je het hartje hebt gezien Djaar, fijn dat je gisteren een leuke dag hebt gehad, maar irritant dat je heel slecht geslapen hebt. Werkse vandaag! Gimena, ben benieuwd hoe het met je is!! All, ons meisje heeft heerlijk geslapen vannacht tussen de voedingen door en wij dus ook Daar waren we ook echt aan toe! En nu ligt ze alweer heerlijk in haar wiegje te slapen, dus alles is heerlijk relaxed. Net heeft de kraamhulp weer naar mijn hechtingen gekeken en waarschijnlijk zit het wel goed, maar is het zo dat ik gewoon te snel te veel wil. Ik ben toch flink ingeknipt en gescheurd, dus het is logisch dat het herstel een tijdje duurt. Dus ik moet mijn verwachtingen bijstellen, ik had verwacht nu al wel meer te kunnen Fijne dag allemaal!
hoi meiden ff een ego-berichtje........ Voel me vandaag beetje down en moe. Voel me ook onzeker.......... Soms denk ik steeds, je bent helemaal niet meer zwanger en dat vind ik zo'n rotgevoel!! Kon ik maar ff in me buikje kijken of voelde ik de kleine maar al! Bij de mei-mama's voelen veel hen beebs al en hebben ze last van allerlei klachten, waarvan ik denk dat veelste vroeg is, maar tja............ ze voelen zich in iedergeval zwanger en het maakt me onhandig. Vandaar dat ik hier dan maar blijf hangen........ Sorri voor geklaag........... Sannehai: heeft hai gister nog met de kleine gewandeld voor de eerste keer? Melisa: je bent juist een goede moeder, omdat je je ritme weer op durft te pakken. Het schaadt de kleine zeker niet. Maar ik weet wel hoe je je voelt hoor. Had ik ook toen ik Zoë voor de eerste keer naar het kdv bracht! Het slijt wel.... Gimena: hoop dat alles goed bij je gaat. Maar: hoop dat je net een prachtig hartje hebt mogen bewonderen.... Mosa: rustig aan blijven doen hoor........ twinny
Hoi meiden, Het is nu echt mijn laatste dagje thuis. Morgen weer aan het werk. Zal wel weer wennen zijn als mijn wekker om kwart voor 6 gaat zeg! Jammer dat het vandaag zo slecht weer is, anders was ik nog even lekker gaan wandelen en zo. Ik weet wel dat ik een fijne oppas heb etc, maar m'n meisje is toch het beste bij mama af he. Aan de andere kant, als ik niet ga werken, kan ik haar niet bieden wat we graag willen (een fijn huis, een vakantie op z'n tijd, een mama die zichzelf is etc). Ik zal vandaag nog wel wat tranen laten... Mosa: ik moest ook kolven omdat Chelsey te weinig dronk. Ik had ingetrokken tepels, en gebruikte een tepelhoedje. Daardoor dronk ze niet genoeg. En ik wilde toch graag dat ze wat moedermelk kreeg. Ook wij moesten bijvoeden met KV. Toch heb ik tot 7 weken af en toe Chelsey lekker aangelegd. De andere voedingen kolfte ik. Maar het was wel heeeeel veel werk. Gimena: ben benieuwd of je je vandaag komt melden!
Twinny: kom maar lekker klagen hoor. Ik weet dat de meiden hier ook af en toe moesten lachen of zich irriteerden bij de november mama's. Die hadden ook de raarste dingen steeds!
hallo meiden, een laatste post voor vertrek. we gaan er lekker een midweekje tussenuit met zijn 3-en. Niet te veel rare dingen doen in de tussentijd hoor, het kost al zoveel moeite om steeds bij te lezen
Mosa: Ik heb ook nog last van mijn hechtingen en opgezwollen onderkant. In het begin gebruikte ik bevroren boterham zakjes met appelstroop erin. Dat vormt iets beter naar je lichaam en wordt niet nat wanneer ze ontdooien. Ik moest in het begin kolven om de BV op gang te laten komen. Heb het maar 2 dagen moeten doen en toen had ik genoeg melk en hoevde ik geen kunstmatige bijvoeding meer te geven. All: Ik zal zo even het geboortekaartje en wat foto's in mijn album plaatsen.