Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi

@melisa ow heeriljk hoor dat je weer thuis bent, en pff nou klinkt echt als een mega drukke dag ja, zo met invalkrachten enal! bij mijn werk is dat ook altijd zo irritant want dan werk je eigenlijk zowat alleen! fijn ook dat de oppas zei dat chelsey een leuke dag had gehad, vullen ze ook een soort van boekje/mapje in over wat chelsey gegeten gedronken en gedaan heeft?? bij ons op het kdv doen we dat voor de kleintjes, is altijd zo leuk vind ik.

@mp ow ja joh over 4 weken al de 20 weken echo:D leuk hoor!! willen jullie weten wat het word?? en volges mij is het zeer netjes wat je bent aangekomen! ik weet niet meer wat ik was aangekomen, maar ben in totaal ongeveer 11 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, enja, die kilo's vlogen eraan de laatste weken!!

@afrola ja ik had het ook wel ff gehad met de dokterspraktijk hierzo, nog weer wat, kon ik eindelijk dat crempje ophalen vanmiddag van 3 tot 5, ik helemaal gepland wat wanneer we dan weg zouden moeten want ik wou dan ff lopend gaan met feli in de wagen, ben ik daar om kwart voor 3 willen ze me dat spul nog niet eens mee geven! terwijl ze zien dat ik lopend ben, en het weer keihard gaat regenen! nee ik moest over een kwartiertje maar terug komen, aghhhhh!

dus ik weer heen en weer.. man ow man! maar goed, nu hebben we wel dat spulletje in huis!

@all

ik blijf bezig hoor... pff nu doet mn rechter tepel weer mega zeer en kan ik die borst echt geen 10 minuten aan het kolfaparaat houden...ik heb nog wel creme voor tepelkloven( ik weet niet of het dat is hoor) maar ik moet juist dat spruw spul smeren dusja dat kan niet allebij!

en heb ik ook weer verstopte melkkliertjes in die borst, en die zitten dan net te dicht bij mijn tepel in de buurt, dat ik ze dus niet weg kan masseren tijdens het kolven, want dan laat die kolf zn vaccum weer los!

sorry hoor, voel me hier echt een zeur, ik altijd met mn langdradige zeur verhalen! sorry!!

groetjes!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Even mijn hart luchten hoor: man zegt al weken "ga toch lekker werken, is goed voor je". Kom ik om 4 uur uit mijn werk, ga ik kind halen, eten koken, kind in bad etc. Meneer komt thuis, gaat lekker douchen, schuift aan tafel en zapt wat.
    Chelsey ligt steeds te huilen, is gewoon wat over-prikkelt. En als ik na 3x troosten ook eens wil douchen, vertrekt ie gewoon naar de voetbal. Hij boos dat ik wil douchen, en ik moest niet zeuren, ik had pas een dag gewerkt! Heb nu nog niet gedoucht want moet een baby troosten.... Ga je weer werken, kun je het nog alleen opknappen!

Dus meiden, ook hier is wel eens ruzie!

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Djaar, logisch, maar toch jammer dat je nog twijfels hebt over de goede afloop van je zwangerschap. Niemand kan natuurlijk met zekerheid zeggen hoe het afloopt, maar als je beebje eenmaal een kloppend hartje heeft, dan is de kans dat het nog fout gaat erg klein hoor! Maar het is wel begrijpelijk dat je bang blijft! Hopelijk weerhoudt het je er alleen niet van om te genieten!

Afrola, lekker je aandacht aan Josien schenken dan, we zien je hier vanzelf wel weer verschijnen als je meer tijd hebt!

Sheann, jeetje, wat rot dat je vriend pas zo ziek was zeg :( Dat zal heftig geweest zijn voor jullie allebei!
    Wij nemen nu nog ongeveer 3 keer per dag de temp van Veda op, maar dat is meer omdat we eerst kruikjes in het wiegje legden en dat zijn we aan het afbouwen. Om te checken of haar temp goed blijft, doen we het. Maar als de temp van Kyano telkens stabiel is, dan zou ik er mee stoppen. In het nekje kun je heel goed voelen of hij (te) warm of koud aanvoelt, en bij twijfels kun je alsnog tempen.

Ik kan me voorstellen dat je het wennen vond om naar het winkelcentrum te gaan! Maar de volgende keer zal het idd wel makkelijker gaan. Hier wil ik aan het einde van de week proberen een klein rondje buiten te gaan lopen, hopelijk kan dat dan.
    En wat vervelend zeg, dat je 's avonds zo angstig bent! Ik denk idd dat het aan de hormonen ligt, maar het is niet herkenbaar voor mij. Ik heb ook geen last gehad van kraamtranen.

Sanne, jeetje, wat irritant zeg, die huisartsenpraktijk van jou :x Hopelijk helpt die creme!

Even meisje troosten, heeft weer last van krampjes :( Ben zo terug!

4. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Je kent mij niet, maar dat herken ik heel goed wat jij zegt.
    Zelf ben ik altijd een vrij 'stoere' dame geweest, maar sinds ik een zoon heb, doe ik dat dus ook wat jij hebt.
    Maandag moest ik hem laten inenten. Vlak voor de sporthal begon ik een dichtgeknepen keel te krijgen en voelde mijn ogen nat worden.
    Binnen de sporthal vlakbij de stoel, waar ik op moest gaan zitten met mijn jochie in mijn armen, moest ik mij bedwingen niet te gaan zitten huilen.

Uiteindelijk viel alles voor hem mee.
    Voor mij was het ut moeilijkst.

(lady's ik zit in de zgn 'nieuwe' temp-club. Aangezien ik een kindje heb en dit herken + er een paar dames zijn die Zijvandehoe wel eerder heeft ge'zien', reageer ik hier even ;)

Mosa: ach, lastig he die krampjes. Mees heeft ze heel erg gehad.
    Misschien na het drinken iets langer overeind houden en een beetje op Veda haar ruggetje kloppen.

5. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    #6905 Zijvandehoek, 24 nov 2009
    Laatst bewerkt: 24 nov 2009
    Kijk maar voor de gein in mijn album. Ik was met drie maanden heeeel erg rond, moet je nagaan hoe het aan het einde van de zwschap was.
    Dus voorzichtig aan meis. Wees idd blij dat het zo lekker met je gaat;).

Sheann:
    je lichaam heeft heel veel moeten doorstaan en dan maar niet te spreken over de hormonen. Het is niet vreemd dat je je zo voelt. Het is allemaal nieuw.
    Plus dat je levenswijze ook behoorlijk veranderd.
    Het is nogal wat, maar ook errug leuk

Djaar: nog even en dan ben je een heeeel stuk zekerder.
    Enjoy jij Djaar en Djaarman.

Nijntje: Alweer een goede echo. FIJN YES

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, nieuwe poging :) Zo zielig die krampjes, maar het lijkt nu even over te zijn. Vandaag heeft ze er verder gelukkig weinig last van gehad!

Hanna, fijn dat Svinthe vandaag weer vrolijk was, na 4 dagen ben je er wel aan toe lijkt me!
    Hihi, grappig dat je nu al uitkijkt naar je uitje van vrijdag, maar gezellig hoor!
    En het is idd hartstikke gezellig dat mijn vriend en ik samen kunnen genieten van de kraamtijd!

Maar, poeh, dan is het logisch dat je kapot was vandaag, als je pas om 1.30 uur thuis was!

Nijntje, wat een heerlijk nieuws dat jullie mini Nijntje weer gezien hebben :) Ik kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent, je hebt dan ook al een echt minimensje in je buik!

Melisa, fijn dat je de eerste dag er weer op hebt zitten! En helemaal fijn dat alles goed is gegaan met Chelsey!
    Oh bah, ik lees nu je stukje over je man :( Heel vervelend dat je het idee hebt dat alles op jou terecht komt.

MP, 1,2 kilo aankomen is heel netjes met 16 weken hoor! Ik denk dat ik toen ongeveer 3 kilo was aangekomen, en in totaal 9 kilo.

Sanne, jeetje, wat een gedoe toch telkens met die borsten van jou ;) Heel erg irritant! Ik vind het wel superknap van je dat je het zo lang volhoudt, want ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment denkt van ik stop ermee!

Hey Zijvandehoek, leuk dat je even langskomt :)
    We kloppen en wrijven Veda wel over haar rugje na het drinken, maar toch blijft ze last van krampjes houden. Maar het hoort er wel een beetje bij, en verder kan ik gelukkig zeggen dat ze eigenlijk bijna nooit huilt, dus we hebben nog geluk gehad :D

All, hier het laatste geboortekaartje van één van de meiden van zw. gym gekregen. De score is 5 jongetjes en Veda is het enige meisje, apart hè? En dat terwijl er hier bijna alleen meisjes geboren zijn.

O o, weer foute boel, moet weer troosten!

7. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanne, wat heel erg raar dat je het cremetje niet meekreeg een kwartier van te voren zeg.
    Wat een sukkels!
    En ik vind je echt geen zeur hoor. Daar zijn we hier toch ook voor! Voor de leuke verhalen, maar ook als het even niet loopt.
    Gewoon blijven schrijven zou ik zeggen.
    Ik hoop voor je dat de melkkieren snel weer goed zijn.
    Ik geef geen borstvoeding, maar dit lijkt me echt geen pretje!

Melisa, tja die mannen he :) Je zou ze soms wat!
    Maar vaak zijn ze ook wel lief toch?
    Heb je intussen gedouched?
    Goed idee trouwens, misschien ga ik dat zo ook al wel even doen...

Ik ben net lekker een uur gaan wandelen met mijn zus. Even uitgewaaid. Heerlijk!
    Met Svinthe is hier alles goed gegaan, ze lag lekker te slapen toen ik thuiskwam.

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, zielig voor Veda dat ze zulke krampjes heeft.
    Hebben jullie al een middeltje geprobeerd?
    Grappig dat de stand jongens-meisjes 5-1 is geworden bij zw.gym.
    Van de bv-cursus weet ik dat sowieso nog 2 meiden ook een meisje hebben gekregen.
    de rest moet nog bevallen daarvan. We liepen nogal uit elkaar daar.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanne, ik zou echt eens contact opnemen met een lactatiekundige, misschien heeft zij goede tips ed. Huisartsen en cb's hebben vaak maar weinig kaas gegeten van BV (helaas)

Angsten, ik was vooral heel erg bang dat er iets mis zou gaan met Mirre. Verder sinds Mirre's geboorte enorm emotioneel en sinds ik zwanger ben ... oeioeioei ;) ... maar wel meer vertrouwen in dat het wel goed komt met Mirre :D

Aankomen, met 16 weken weet ik niet meer (geen zin om op te staan en het na te kijken), nu 5 kilo erbij ...

Melisa, echt geen stijl van je vent ... ik zou de koekenpan er maar bij pakken ...

euh ...

Nijn, joepiejejejejejejeeeeeeej!

Verder weet ik het echt niet meer :(

Hier weer een afwezige vent ... dus ik duik er weer vroeg in (is me heel goed bevallen). En het mannetje in mn buik is echt zo onwijs druk. Volgens mij duurt het niet lang meer of hij trapt me een beurse blauwe buik! En toch geniet ik van zn schoppen :D

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mosa: zielig he die krampjes. Bij ons hielp ook helemaal niets meer op een gegeven moment. Gelukkig gaat het echt over rond de 12 weken!

Hanna: ja ik heb gedoucht. Gelukkig!

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Salapio: au he, dat trappen, maar wel leuk haha.

12. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Tegen boren, krampjes, lucht uit de darmpjes kan het helpen Infacol te gebruiken, dit is niet schadelijk en toch fijn voor de kleine om te gebruiken. Mijn kleine had er veel baad bij.

Infacol haal je bij de aphotheek en soms ook bij de betere DA's

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Hier wonder boven wonder best wel weer een goede nacht gehad :) Ook nu ligt ze weer heerlijk te slapen in haar wiegje.
    We gebruiken nu trouwens al Infacol, maar het is lastig te zeggen of ze er baat bij heeft.
    Het is in ieder geval grappig om dat mondje een beetje zuur te zien vertrekken door de sinaasappelsmaak :D

Melisa, wanneer moet je nu gelijk weer werken?
    En hopelijk heb je het een beetje kunnen uitpraten met je man!

Salapio, die schopjes in je buik kunnen idd érg hard gaan ja! Maar het is evengoed genieten, blijft toch wel een bijzonder gevoel! Ik vind het nu dan ook heel raar om niets meer te voelen in mijn buik, sowieso om uberhaupt geen (nou ja geen :D) buik meer te hebben.

Bubsie, ik las in het temptopic dat jij vandaag de echo hebt! Heel veel succes, ik ga heel hard duimen dat alles goed is en dat je een mooi knipperlichtje ziet!

Djaar, en, een baaldag genomen of toch aan het werk??

All, fijne dag! Hier is het vandaag dag 10, officiëel een regeldag, dus ben benieuwd!

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Bedankt meiden, het zal vast allemaal aan de hormonen liggen maar ik hoop dat het snel overgaat. Als ik de hele tijd van die angsitge gedachten in mijn hoofd heb kan ik moeilijk genieten van deze periode.

Ik heb nog even een vraagje. Het Consultatie Bureau is nu een keer geweest voor de hielprik en gehoortest maar nu komen ze morgen nog een keer langs. Weten jullie hoe lang zo'n bezoekje ongeveer duurt want ik krijg op dat tijdstip ook nog ander bezoek.

Sanne: Welke creme gebruik je voor de kloven? Ik gebruikte eerst Bepanthen maar wrijf er nu een druppel moedermelk overheen. Dat werkt ook heel goed!

Melisa: Het is wat met die mannen. Hier was het ook weer raak vandaag. Wij hebben steeds ruzie over de bezoek tijden want meneer plande een paar keer het bezoek tijdens mijn slaapuurtje en daar ben ik het natuurlijk niet mee eens. Nu heb ik heel duidelijk op een blaadje de bezoektijden opgeschreven en uiteindelijk heeft hij ook zijn excuses aangeboden.
    Ik hoop dat je er een beetje uit komt want ruzie is wel het laatste wat je erbij kan hebben.

Mosa: fijn dat je een goede nachtrust hebt gehad. Hier wou de kleine aan het eind niet slapen dus heb ik hem maar mee naar beneden genomen.

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Bah, ik heb even een baalmomentje :( Net snel snel gedoucht, en dan toch weer duizelig op het laatst. Nu zit ik weer op bed, en ik voel me alsof ik net een uur flink gewandeld heb. Ik wil me zo graag iets beter en fitter voelen, maar het schiet echt nog voor geen meter op. En dan ook nog die stomme hechtingen!
    Mijn vriend moet volgende week weer werken, maar hij ziet het nog niet zitten. Ik hoop ook maar dat ik me de komende dagen wat beter ga voelen. Als ik me dan maar telkens iets beter voel, dan zou dat al beter voelen, maar ik heb het idee dat ik al bijna een week stilsta.
    Ik weet dat ik niet mag klagen, maar ik hoop echt dat ik binnenkort wat meer kan.
    Zometeen gaan we Veda in bad doen, en zelfs dat kan ik nog niet eens ;) Dan maar erbij zitten en kijken.

Sheann, ook al ligt het aan de hormonen, dan nog is het heel vervelend dat je je zo voelt! Ik kan me voorstellen dat je daardoor minder kunt genieten van alles, en dat is toch wel erg zonde!
    Is je vriend nog thuis of alweer aan het werk? Want hij werkt toch ook 's avonds toch? Heb je er ook last van als hij thuis is?

Over het CB kan ik je niet helpen, ze moeten hier nog langs komen.
    Vervelend dat je vriend kraamvisite inplande tijdens je slaapuurtje, juist dat is heel belangrijk! Gelukkig heeft hij zijn excuses aangeboden, nu doet hij het vast niet meer!

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen meiden,

Mosa: ik ben op een gegeven moment cinababy gan gebruiken, werkte beter dan infacol, omdat je het extra mag geven bij heftige krampjes. Maar ieder kindje is natuurlijk anders.

Sheann: bij ons kwam iemand van het CB om Chelsey nog een x te wegen, uit te leggen wat ze straks gaan doen op het spreekuur en om vragen te beantwoorden. Het was toch zeker wel een half uur.

Ruzie met mannetje: het is nog niet uitgepraat. Ik moet de komende dagen echt goed nadenken wat ik met de situatie aan moet...

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sheann, de intake van het cb duurde hier meer dan een uur. De vrouw ging er eens rustig voor zitten. Het was ook erg gezellig dat scheelt natuurlijk ook wel.

Mosa, tja, moeilijk he om veel tandjes terug te moeten doen. Het komt allemaal vanzelf weer, maar geef het de tijd!
    Veel plezier met Veda badderen :)

Melisa, balen dat het nog niet is uitgepraat....
    Ik merk wel dat bij velen de mannen weer snel hun eigen leven oppikken en dat de vrouwen toch meer moeten doen qua verzorging en andere dingen.... Terwijl een baby toch echt iets van samen is he!

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Mijn vriend moet 30 nov weer aan het werk. Ook al is hij thuis heb ik er nog steeds last van, het scheelt dan wel dat ik er met iemand over kan praten.

Ik heb de kleine gisteren voor het eerst in bad gedaan, de keren daarvoor heb ik er ook alleen maar bij gezeten.
    Doe je het rustig aan! Het is niet erg dat je nog niet zoveel kan.

Melisa: Ik dacht ook iets van een half uurtje. Dan moet de visite maar wachten.

Hanna: Ow, meer dan een uur! Nou dan moet de visite maar ietsje langer wachten :)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Melisa, ik las juist dat Infacol beter werkt dan Cinababy, maar dat zal natuurlijk bij iedereen verschillen. Ook heef ze niet na iedere voeding krampjes, dus je weet dan toch niet of dat het effect van een middeltje is of dat ze het anders ook niet zou hebben.

Heel vervelend dat jullie het nog niet uitgepraat hebben, dan blijf je met het rotgevoel zitten ;) Misschien idd maar eens goed nadenken over hoe jij het zou willen en wat jullie aan de situatie kunnen veranderen om het beter voor jullie beiden te maken. Maar wel heel lastig hoor!
    Mijn vriend wil morgenavond ook weer gaan sporten, terwijl ik dan denk: kan dat niet heel even wachten ;)
    Mannen kunnen idd veel makkelijker hun eigen leventje weer oppikken!

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Dat zal zeker schelen, dat je er met iemand over kunt praten, maar dan nog is het rot! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je nu ineens merkt wat voor verantwoordelijkheid zo'n klein babietje met zich meebrengt en dat je dat wat beangstigd? En dan met al die hormonen erbij die door je lichaam gieren.

Deel Deze Pagina