@Bubsie; super die echo!! @All; ik heb flink geslapen vanmiddag en ben nu nog moe hahaha. Hopelijk ben ik morgen weer lekker opgeladen om er weer een paar dagen tegenaan te kunnen gaan. Nu nog hopen dat Djaarman ook op tijd thuis is (verwacht hem helaas niet voor 20.00). Geniet nog van de avond meiden.
Hoi dames @sterre meid meid meid ik heb je verhaal met tranen in mn ogen gelezen (vast hormonen maar vind het echt heel erg voor je!!!) vind het echt totaal niet normaal dat ze zo tegen je kunnen doen tijdens een bevalling, zo is het echt een hele nare ervaring voor jou geworden, het is al niet nix gewoon bevallen, en dan gaan ze ook nog lelijk tegen je doen en mega aan je lopen sjorren!! oww wat zou ik woest zijn geweest daarna, want snap dat je op dat moment niet echt er over na kan denken! wat hanna ook zegt, ik zo echt een mega klachten brief sturen want ookal baalt die vk van de stagiere, tsja die is daar ook maar om te leren, en daardoor vind ik het nog niet kunnen dat het nu voor jou zo'n nare ervaring is geworden het bevallen! lekker laat en je hebt er vast niets meer aan maar toch nog even een hele dikke knuffel van me! @mosa oww oke, haha je hoeft niet voor mij dat boek op te gaan zoeken hoor!! haha ik d8 dat je er zelf in aan het lezen was vandaar dat ik het zei en hoe bevalt je avondje nu zo zonder mannetje? lukt het allemaal? hier ben ik ook weer ff manloos, die is weer voetballen, gelukig ging het emt feli allemaal beter vandaag, dus zit zelf ook veel beter in mn vel @salapio oke kan dus allemaal wisselen natuurlijk die sprongetjes en regeldagen..tjsa opzich ook logisch natuurlijk ieder kind is weer anders @bubsie superrrr gefeliciteerd hoor meid, schreeuw het vd daken zou ik zeggen en geniet! @djaar oww meid zo'n last van vermoeidheid, lekker aan toe geven hoor je lijf heeft die slaap gewoon echt ff nodig!! @all oww menn wat ik nu weer heb gelezen hoor... ik heb toch die spruw en feli nu dus ook, maar hoe we er aan komen was een raadsel.. lees ik bij borstvoedings topic, dat het dus heeeeeeel goed kan komen door mijn kolfaparaat! ik heb de medela mini electric plus, en schijnt dus dat daarvan algemeen bekend is (naja bij mij en mijn kraamverzorgster dus niet...) dat daarbij dus melk in het motertje kan komen... dus melk van die vorrige vrouw!, en dat ik daar dus heel goed spruw van kan krijgen, maar sschijnt ook dat je daar ook hiv en weet ik het wat allemaal mee kan doorgeven!! ahhh bah wat eng, naja ik wist het dus echt niet, en heb dat ding samen opgezocht met mijn kraamverzorgster toen, die wist er w.s. ook nix van af, anders had ze het wel gezegd... maar wat moet ik nu weer... dalijk blijf ik er mee kolven, krijg ik en feli de engste ziekte's en op zn minst blijven we misschin dan wel bezig met die spruw... Geen goed idee lijkt me.. maarja om nu weer zo'n huur kolf te gaan nemen, nu ik daar netvan af was vind ik Ook weer zo'n gedoe, en vooral erg duur.. aghh ik weet gewoon even niet wat ik er nou allemaal mee moet hoor.. stom gedoe!
Hoi allemaal, Kwam even neuzen of er nieuws was over Gimena, maar helaas niet zo te zien, of heb ik het gemist? Ben een beetje moe de laatste tijd dus ben even niet zo actief. - Mama`s heel veel plezier met jullie baby`s. - Zwangere meiden heel veel "roze wolk" geniet momenten En ja, ik ben de volgende in de rij om te bevallen.
@woops volges mij geen nieuws van gimena, volges mij heeft ze ook geen buddy hier.. toch?? jammerr! doe jij maar ff lekker rustigjes aan jaa jij bent de volgende spannend!!
Sanne, balen zeg die info over je kolfapparaat.... Woops, spannend hoor, jij bent de volgende die gaat bevallen hier. Nog een paar weekjes...
Sterre, ik blijf een beetje met je verhaal in m'n hoofd zitten, echt vreselijk hoe het gelopen is! En een brief waarin je je gevoel opschrijft over de bevalling naar de vk sturen is zeker een goed idee! Sanne, mijn vriend gaat morgen sporten, dus nu zijn we lekker met z'n drietjes thuis. Gelukkig ging het vandaag een stuk beter met Feli, dat scheelt al wel! En over je kolf, wat vervelend! Ik heb er geen verstand van, maar ik kan me voorstellen dat dit niet prettig voelt. Ik geloof dat er op het forum ook een lactatieverpleegkundige is aan wie je vragen kan stellen, misschien dat zij je kan adviseren wat te doen? Woops, Gimena is idd niet meer langs geweest, dus ik neem aan dat ze bevallen is. Vervelend dat je zo moe bent! All, mijn moeder had voor ons gekookt en dus hebben ze even meegegeten hier, wel gezellig. Veda in haar wiptstoeltje erbij, ook leuk! Nu lig ik weer in bed met een bevroren kraamverband tussen mijn benen Mijn vriend heeft Veda even mee naar beneden genomen, want ze had weer krampjes. Dan kan ik even rustig liggen. Wat ik nog wilde vragen, hadden/hebben jullie na de bevalling ook zo'n last van je darmen? Ik ben op maandag bevallen en kon pas weer zaterdag poepen (gelukkig ook maar, zondag zouden ze ingegrepen hebben ), mede door heel veel kiwi's te eten. Sindsdien nog een paar keer geweest, maar ik heb zo vaak flinke darmkrampen. Maar dan van een ander soort dan normaal, eigenlijk nog pijnlijker. Soms kan ik gewoon even niet rechtop lopen. Is dit herkenbaar voor iemand? En komt dat doordat de darmen verschoven zijn geweest naar een hele andere plek in je buik?
Over de VK: We hebben al met haar gesproken over alles en zij heeft ons later ook een brief gestuurd met haar excuses e.d. Dat vond ik erg fijn en gelukkig gaat het al wat beter. Sanne: Oh jakkes zeg over dat kolfapparaat. Kolf jij nu nog steeds alles en geef je het in een flesje of ben je alweer over op de borst? Ik herken Noah vandaag ook wel wat jij beschrijft over Feli. Huiliger, niet willen/kunnen slapen en als hij slaapt maar heel kort. Ik herken hem niet zo. Maar ze schelen maar 1 dag dus wie weet inderdaad een sprongetje ofzo. Ik heb toevallig vandaag dat boek gekocht dus als ik tijd heb gelijk even kijken Mosa: Ik herken het wel van die darmen. Ik had ook behoorlijk pijn in mijn buik als ik naar de toilet moest. Nu is dat over maar ik vloei nu ook nauwelijks meer. Ik herkende die pijn van eerder als ik ongesteld was en naar de toilet moest. Bubsie: Mooie echo hoor! Woops: Inderdaad de volgende, spannend. Maar dat duurd nog een paar weekjes Sheann: Vervelend zeg dat je zulke gevoelens heb. Ik heb het niet maar het lijkt mij wel een serieus probleem als je dat blijft houden. Houd jezelf goed in de gaten hoor en trek op tijd aan de bel bij je HA of VK. All: Zo nu snel even douchen en dan papa weer verlossen van een hele boze Noah. Die heeft dus z'n dag niet zo vandaag. Boertjes komen moeilijk en slapen gaat slecht. Fijne avond!
Sterre: Ik heb je bevallingsverhaal gelezen en moest ook een traantje laten. Wat rot dat het allemaal zo is gelopen en dat je niet de juiste begeleiding hebt gekregen. Dat is echt heel belangrijk want je maakt al zoveel mee. Gelukkig was Roy er voor je en hij heeft hij er wat van gezegd. Zeg maar tegen Roy dat hij dat goed heeft gedaan! Als ik er tijd voor heb zal ik ook mijn bevallingsverhaal schrijven. Ik stel het iedere keer uit omdat je zo'n verhaal niet even kunt schrijven. Sanne: He wat is dat nou weer. Spruw van je kolf?? Heb je die kolf tweedehands? Ik zou toch eentje gaan huren voor de zekerheid want jullie gezondheid gaat boven alles. Mosa: Het is normaal dat de stoelgang een dag of twee duurt na de bevalling. Ik heb eet veel vezels, activia yoghurt, vijgen en roosvice laxo dus bij mij is het goed op gang gekomen en heb ik geen last van krampen. Bubsie: Wat een lief klein boontje All: Bedankt voor de lieve woorden. Ik besef nu dat ik weet waar die angsten vandaan komen. Twee jaar geleden kreeg ik een burn out die gepaard ging met angst/paniek aanvallen. Op een gegeven moment durfde ik niet eens meer naar buiten en zat ik alleen maar binnen te huilen. Mijn herstel heeft meer dan een jaar geduurd en uiteindelijk is het weer gelukt om mijn oude leven op te pakken. Tijdens de zwangerschap was ik er zo goed als vanaf maar door de hormonen komt het nu weer een beetje terug. Ik wil er verder niet te veel aandacht aan geven want anders blijf ik in het negatieve hangen. Gelukkig heb ik toen ter tijd professionele hulp gekregen en heb ik in de bieb ieder boek wat erover bestond gelezen dus ik weet wat het inhoudt. Vanaf nu ga ik me proberen te concentreren op het positieve en blij zijn met de kleine stapjes die ik neem. Hier zijn mijn positieve punten voor vandaag. - Ik ben niet meer bang in het donker. - Gisteren voor de tweede keer buiten geweest en een kadotje (een dikke spiegelreflex camera ) voor mezelf gekocht. - Lichamelijk gaat het goed, de hechtingen genezen goed en mijn bekken doen minder pijn. - Ik heb een heerlijk mannetje die het super doet en een hele lieve vriend, familie en forum vriendinnen die mij steunen. Het is een lang verhaal geworden maar het doet me goed om het van me af te schrijven. Vandaag ga ik naar mijn moeder wandelen met de kleine, die woont hier om de hoek. Fijne dag allemaal
Ja hoor ik ben weer op mijn werk. En na een dag afwezig ligt er weer genoeg om te doen dus ga even aan de slag. **knuffels** @Sheann; angst is heel herkenbaar voor mij. Ik heb veel last van angstfobieen gehad van mijn 7e tot mijn 29ste (kan nu pas een jaar of 2 echt zeggen dat ik er vanaf ben (voor 90% dan). Neem het stap voor stap en dag voor dag. Beloon jezelf als het goed gaat en als het minder goed gaat denk dan aan de volgende dag en de nieuwe kans. Gaat je lukken meid!!
Goedemorgen meiden! Sheann, goed dat je je probeert te concentreren op de positieve dingen!! Wat een mooi cadeau heb je voor jezelf gekocht zeg! Echt prachtig! Je hebt een leuk fotografeerobject he Djaar, werk ze vandaag. Zo te lezen hoef je je niet te vervelen! all, Svinthe ligt nog steeds te slapen. Heeft nog geen fles gehad, dus waarschijnlijk weer 4 vandaag. Hopen dat dat goed gaat en dat ze lekker veel drinkt. Gisteren wisselend, van 100 cc tot 170 cc. Geen peil op te trekken! Zometeen komt er een vriendin, dus dat is wel gezellig. Ik denk dat we haar samen in bad gaan doen dan. Ga haar niet eerder wakker maken hoor! Fijne dag allemaal!
Sterre, pfff ik moet tranen wegpinken bij je bevallingsverhaal. Wat een schofterige verlos. Wel prettig dat ze dat zelf ook erkent, maar dit kan eigenlijk gewoon echt niet. Hoe erg je ook baalt van een stagiaire (blaf die dan af en zet r in de hoek ) Sheann, mooie positieve gedachten, heel goed! Mosa, het duurde bij mij ook even voordat ik kon poepen (vond ik alleen maar prettig, kreeg bijna een poepfobie ). En die krampen kunnen ook naweeën zijn. In ieder geval herkenbaar, al zou ik het wel even melden bij je verlos. Die kun je gewoon nog ebellen (of komt ze nog langs) Bubs, mooie echo!
Goedemorgen, Bubsie, wat een lief wurmpje zeg! Hoe gaat het verder met je? Voel je je al wat beter? Sterre, fijn dat de vk haar excuses heeft aangeboden, hopelijk kun je het over een tijdje dan een plekje geven. En hopelijk leert de vk er ook van! Hopelijk heeft Noah vannacht wel een beetje goed geslapen! Sheann, bij mij duurde het dus 6 dagen voor mijn stoelgang weer op gang kwam Toen moest het ook echt, want ze begonnen al over een klysma als het nog even zou duren Maar jeetje zeg, wat rot dat je zo'n last hebt gehad van paniekaanvallen, dat is niet niks! Heel fijn dat het je dan ook gelukt is om je oude leven weer op te pakken en dat je weer geleerd hebt positief te denken. Helaas is het met dat soort dingen zo dat het altijd wel een beetje een zwakke plek blijft, en dat juist door dit soort gebeurtenissen het weer wat meer naar de oppervlakte kan komen. Heel goed dat je een lijst hebt gemaakt met positieve punten voor vandaag! Probeer die goed in je hoofd te houden als je je wat rotter voelt. En blijf goed in de gaten houden of je er toch nog last van blijft houden, want anders op tijd aan de bel trekken hè?! Het is niets om je voor te schamen! Veel plezier bij je moeder, goed dat je naar haar gaat wandelen! Djaar, succes met werken! Hanna, heerlijk zeg, zo'n uitslaper Lekker van genieten en veel plezier met je vriendin! Salapio, ik ben altijd meer het afwachtende type, dus ik kijk het het weekend nog even aan, en als ik dan nog van die krampen heb dan zal ik volgende week even de vk bellen. Maar fijn dat het herkenbaar is voor jou, het zal er ook wel gewoon bijhoren. All, wij hebben echt een heerlijke nacht gehad! Veda heeft helemaal geen last van krampjes gehad, en voor iedere voeding moesten we haar wakker maken Tussendoor sliep zij heerlijk in haar wiegje. Gisteren toch nog kraamvisite gehad, maar vandaag zijn we voor zover we nu weten lekker met z'n drietjes. Mijn vriend is nu even boodschappen aan het doen, en ik lig nog op bed. Mijn meisje wordt nu wakker, dus ik ga haar maar even wat aandacht geven
Sterre: wat een verhaal zeg! En wat een bevalling! Hopelijk kun je het een plekje geven? Want zo hoort het echt niet te gaan hoor. Sheann: dikke knuffel voor jou! Mosa: onze relatie is zo goed als dood op dit moment, heb het op de site van me af geschreven. Wil jullie niet ontmoedigen hiero met mijn verhaal. Vandaar... All: Chelsey doet het zo goed bij de oppas! Ben echt zo blij dat het lekker loopt. Ik heb heerlijk gewerkt de afgelopen dagen. Wel pittig, en ben echt nog niet op stoom zeg maar op het werk, maar even er uit zijn is toch niet zo akelig als ik dacht. Gek he. Nu weer 2 dagen vrij. Vanmorgen de vaccinatie voor mezelf gehaald, en vanmiddag ga ik een dutje doen heb ik mezelf beloofd!
thanks meiden. mosa, ja gaat gelukkig wel wat beter or, als het zo blijft gaan ga ik volgende week weer werken. vanmiddag ff naar het werk bellen weer.
HOi dames @bubsie mooie echo hoor super @sterre ow noah heeft dus ook niet een al te beste dag.. tis sonde. ja ik kolf nog steeds alles af en geef het in een flesje, gaat opzich goed zo op deze mannier alleen twijfel ik er over hoelang ik nog b.v. wil geven. en oww jij hebt het boek oei ik groei, en er nog in gekeken toevallig? hahaha @melisa fijn dat je je zo goed voelt bij deze oppas en lekker een dutje doen hoor vanmiddag @hanna oww heerlijk dat svinthe zo lekker uitslaapt hoor! @afrola alles goed met jou meid?? hoe gaat het met josien? wilt ze nog steeds veel aandacht of gaat het al 'beter'? @djaar werkse vandaag! @all hier een slechte nacht gehad, meisje was steeds wakker en veel huilen, 2x fles klaar voor haar, sliep ze net weer als deze warm was en wou ze weer niet drinken...zo bleven we een beetje bezig..dus ik hoop toch ook nog even een dutje te doen vanmidag. en iets heel leuks, teminste vind ik haha, ik ga vanavond lekker even helemaal in mn eentje naar de stad (is koopavond hier) hai is nu 2 avonden weg geweest en ik wil gwoon graag ff keer naar de stad, moet van alles halen, kadotje's ook enal en lekker ff neuzen voor mn meisje, vind het wel beetje niet leuk om zonder haar te zijn, maar merk dat ik het gewoon Echt ff nodig heb, en verheug me er dan ook nu al op. ook is hai dan es fftjes alleen met feli vind ik ook wel es goed. ik zou bijna stiekem hopen dat ze gaat lopen miepen en doen zodat hij weet dat thuis zijn met feli ook niet zomaar lekker luieren is haha nee hoor grapje tuurlijk wil ik niet dat mn meisje gaat lopen miepen maar voor papa zou het niet verkeerd zijn Nou groetjes!
Veel plezier sanne! Mijn eerste uitje alleen was ook naar de stad. Heb voor 100 euro aan kleren voor de kleine meid gekocht. Weet het nog goed haha. Even er uit is heerlijk.
@melisa haha ja, en ik wil foto's ontwikkelen en vast veelste veel in te weinig tijd doen, owja luiers kopen ergens in de aanbieding oww ja heb er echt zin in hahaha ga vast ook veel te veel kopen denk ik, maar had me tijdens de zwangerschap ook nogbest moeten inhouden omdat we niet wisten of we een jongentje of meisje kregen dusss komt wel goed owja hoop trouwens ook dat mijn bestelde lief mappen voor de spulletjes van feli vandaag binnen komen, alles ligt hier maar op tafel en in de la, vind het wel fijn en leuk natuurlijk, als alles lekker is opgeruimd @melisa, geniet je nu ook weer extra van je dagje thuis nu dat je bent weeste werken? of maakt dat niet echt verschil?
Heel eerlijk? Het maakt niet veel verschil. Je gaat gewoon weer door met mama zijn. Maar hoe erg ik er ook tegen op zag, ik voel me wel meer mens geworden door te werken. Je denkt weer even over dingen na, en je hebt weer wat te vertellen als je thuis komt. Raar he? Dat je er zo tegenop ziet, en dat het dan allemaal wel mee valt...