Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Hanna, leuke foto van svinthe bij de kapper :D. Je bent er wel snel bij, maar ze heeft ook zo'n bos haar!

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Hanna, aah wat ligt Svinthe er mooi bij bij de kapper :D .

@ Afrola, fijn dat je meisje zo rustig was en je goed kon opstarten. Veel plezier met de surprise ;) .

Ik kan niet wachten tot we volgend jaar sinterklaas vieren met ons kindje :D . Lijkt me echt super.
    Fijne avond meiden!

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Joepie, ik ben voor het eerst 's avonds beneden in de woonkamer in plaats van in bed :) Ik ben helemaal blij!

MP, leuk zeg dat je je beebje nu iedere dag voelt! Apart hè?! Groeit je buik ook goed?

Melisa, mag natuurlijk ook over mama en babyzorgen praten hier, maar als je er wel iets over wil schrijven dan moet je dat wel doen!
    Alvast succes met werken morgen!

Gimena, dat zal idd wel schelen, dat je weet dat het verblijf in het ziekenhuis zwaar is voor Sophie, maar toch heel moeilijk! Maar nu ben je hele dagen in het ziekenhuis ofzo?
    Hopelijk mag ze na het weekend zo snel mogelijk mee naar huis!

Salapio, in het begin voedde ik echt iedere 3 uur, ook 's nachts maar van de kraamhulp mocht ik dus één nachtvoeding overslaan omdat de borstvoeding goed liep en Veda zo goed sliep. Maar ik wil zelf niet rommelen met tijden nu, ik wacht wel af wat het CB ervan zegt.
    En die ene tiet 's nachts ga ik er in houden :D

En mijn moeder is zelf juist heel bescheiden, zij vindt het ook heerlijk om naar Veda te kijken, zonder haar altijd meteen te hoeven vasthouden.
    Mijn vriend stelde al voor eens met zijn moeder te gaan praten, maar ik wil er niet meteen over 'zeuren'. Ze zijn heel blij met Veda, dus daar ben ik al erg blij mee, maar ze hoeft niet telkens aan haar te plukken. Maar wel lastig, en vervelend dat ik toch zo'n geirriteerd gevoel heb bij haar.

Veda heeft ook vaak nog een mutsje op, omdat we zeker willen weten dat ze zich warm kan houden. Mijn schoonmoeder vindt haar haartje mooier en doet dan ook telkens haar mutsje af.
    Ik vraag me weleens af of het normaal is dat ik me aan dat soort dingen irriteer of dat het meer aan mij ligt. Maar als wij nog even willen dat ze een mutsje op heeft, dan moet dat toch goed zijn?

Hanna, wat schattig :D Nu al naar de kapper, da's mooi op tijd! Is het mooi geknipt?

Afrola, fijn om te lezen dat het litteken van jouw knip er nu weer heel normaal uitziet! Ik schrok er echt een beetje van hoe het er uit zag ;)
    Leuk dat jullie zo'n goede dag gehad hebben! Leuk hoor, kan me voorstellen dat je er een goed gevoel over hebt!
    Nu weer lekker weekend vieren met z'n drietjes!
    Ik weet niet waarom ik er nu ineens aan denk, maar wat vond je opa van haar? Het is al weer even geleden dat je er geweest ben geloof ik, maar was hij blij haar te zien?

All, sorry voor mijn lange egoverhalen over de borstvoeding en schoonmoeder! Soms is het fijn om iets van je af te schrijven!
    Nou, ik ga genieten van mijn avondje op de bank! Straks gaan we Veda voor het eerst 's avonds in bad doen, kijken wat ze daar van vindt :) Lekker voor de laatste voeding, dan slaapt ze vast nog lekkerder :D

4. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames,

thnx voor jullie lieve berichtjes over mn kolf/bv gedoe. voelt toch fijn dat ik niet 'veroordeeld' word zegmaar als ik zou stoppen. maar toch heb ik dan echt zo'n gevoel van dat ik faal.

heb het er nog eens uitgebreid met hai over gehad, en hij zei dat hij het helemaal aan mij overlaat, en ik zei weer ik weet het niet dit dat, dus we kijken het nog maar eventjes aan.. wel d8 hij dat het misschien fijner en minder gestress zou zijn voor mij als ik fv zou gaan geven, en dan dus ook minder gestress/gezeur van mij tegenover hem, omdat ik nogal snel geiriteerd raak door dat gekolf en het idee geen sec. voor mezelf te hebben. (wat eigenlijk ook nergens op slaat want dat hoort gewoon met een baby en zit toch ook wel elke dag hier op de pagina)

Maar goed, we zien dus wel.

@hanna oww wat een leuke foto weer van svinthe bij de kapper!

@zwemmen oke na de 1e prikjes, dat duurt nog wel ff, even wachten dus.

@mosa ja ik weet ook niet precies, iets van landal/centerparks ofso? we willen (als we gaan) zora dan ook graag mee nemen, en dat is dan wel makkelijk in zo'n park, en naja zowiso met feli is zo'n park makkelijker dan bv een hotel ofso. heb al wel even zitten neuzen maar eerst nog maar es beslissen of we gaan ja of nee...tlijkt mij erg leuk/gezellig:) maar ook gek zonder andere familie met kerst.. even kijken dus.

@mp ik weet nog dat ik in het begin van mijn zwangerschap ook zo zat.. echt zo van owww joh met kerst hebben we gewoon een kindje! gek is dat dat je dat je nog heelmaal niet zo goed kan voorstellen en dat als het eenmaal zo is, het ook zo logisch is dat hij/zei er dan is haha.

@afrola, wat fijn dat je zo lekker opgestart bent vanochtend, en dat je naar het centrum van utrecht bent geweest en dus ook lekker hebt geshopt.. oww.. i love utrecht :D de moeder van een hele goeie vriendin van mij heeft daar pas een nieuwe schoenenwinkel geopend, van company shoe's ofso iets.. ken je het toevallig? en mn broer woont dr natuurlijk, toevallig in diezelfde straat als die winkel alleen dan een stukje minder richting het centrum.

@shean&melissa heerlijk he lekker wandelen met de kleintjes :) ik hou er ook van, vond het vandaag wel heel koud hoor!

@sheann vind het echt goed dat je de positieve dingen in ogen wilt houden! en knap dat je met je angsten dus toch wel elke dag gaat wandelen met kyano.

@mosa heerlijk hoor dat je zo op die tijden kan voeden en dat ze tussendoor niet wakker word o.i.d.

ow had je berichtje net ff gemist maar vind echt nie dat je veel ego berichten doet over b.v. moet je mij eens horen over mijn kolf gebeuren whahaah! ik vind dat iedereen hier alles mag zetten wat ze willen, ookal is het alleen maar om van zich af te schrijven, of juist om het er echt over te hebben. zowel over kids&beebs en alles wat daar bij hoort, en ook over andere dingen. ik doe dat zelf ook en hoop dus ook neit dat iemand zich daar aan irriteerd of wat dan ook:)8)

@melissa hahaha tsja zo'n lekker schema zou natuurlijk mooi mee genomen zijn dan als ze dat ook krijgt dan.

@salapio denk wel dat het hypo-allergeene voeding dan gaat worden ja.

@all
    pffff kben moe! moet eigenlijk maar vroeg naar bed, maar er komt een serie op tv die ik en hai steeds al zo graag een x willen zien, over dat liegen ik weet ff niet hoe ie echt heet.. kijken of ik het volhou om wakker te blijven;)

en het gekke, gister avond/nacht kon ik maar niet in slaap komen !!

dames fijne avond en fijn weekend allemaal

5. Sannehai

Hier nog even ons heerlijke moppie spammen:

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sanne, ik denk dat het ook goed is om nog eens over BV/FV na te denken, misschien een lijstje maken van alle voor- en nadelen van beide? Ik weet zeker dat je wel een goede keus zult maken, maar het is wel jammer dat je het zelf als falen ziet om te stoppen met BV. Dat is echt niet nodig, je hebt het hartstikke geprobeerd en het werd je ook echt niet makkelijk gemaakt!

Met een baby zou ik ook eerder naar een park gaan dan naar een hotel, en natuurlijk heel leuk als jullie Zora mee kunnen nemen!
    Wij zijn in april 10 jaar samen en dan willen we ook een paar daagjes met z'n drietjes weggaan, maar dat duurt nog wel even.

Hopelijk slapen jullie vannacht een beetje goed, zo te lezen ben je er aan toe!

7. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat schattig Sanne! En leuke kleertjes :)
    Hier heeft Veda vandaag een jurkje aan dat van mij was vroeger, dus van toen ik een baby was :D Staat zó schattig!

8. Sannehai

he bah waar ik net achter kwam, ik ging ff kijken bij google als ik feli maria chin invulde, en toen kwam er gelijk als 1e bovenaan een verhaaltje van mij te staan wat ik hier op zwangerschapspagina had gezet over dat feli was geboren...vind het neit zo fijn dat dat nu helemaal bovenaan dan komt te staan bij google..maarja.. wat doe je er aan?? niets zeker?

owja nog ff wat meer spammen hoor

9. Sannehai

@mosa oww wat leuk zeg dat veda nu een jurkje aanheeft wat van jou is geweest, lijkt me echt te schattig ja!

en dat van dat lijstje is een goed idee, zal ik eens doen:) en leuk joh in april 10 jaar samen! dat moet gevierd worden natuurlijk. maar wat je zegt, dat duurt nog even, maar is natuurlijk netzogoed erg leuk:D

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lief hoor, en schattige haartjes!

Ik heb daar ook over getwijfeld, dus om de naam van Veda hier te noemen, maar besloten er niet over na te denken.
    Stel dat iemand later op haar naam googled, dan zal diegene dat op Feli .... (achternaam) doen en niet op haar volledige naam. Dus dan vind je het denk ik niet terug, of is Chin haar achternaam?

11. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ MP, je moet nog maar even geduld hebben hoor tot volgend jaar Sinterklaas :D. Nu eerst maar genieten van zwanger Sinterklaas en Kerst vieren ;)

@ Mosa, Dat je nog steeds een mutsje gebruikt binnen voor Veda verbaasd me. De kraamzorg heeft die bij ons niet eens meer gebruikt voor Josien, wel doe ik haar buiten altijd een mutsje op. Had/heeft Veda nog een beetje moeite om zich op temperatuur te houden?
    Maar hoe dan ook als jij Veda een mutsje opzet om haar warm te houden, dan is het stom als je schoonmoeder haar mutsje afdoet omdat de haartjes mooier zijn. Ik kan me voorstellen dat ze nieuwsgierig is en misschien Veda even wil zien zonder mutsje, maar dan is het even af en er weer op toch?

Opa vond Josien erg leuk :). Toen we binnen kwamen gelijk een en al aandacht voor haar. Vervolgens vertelde hij dat hij ging zitten en dat hij dan Josien op schoot wilde en dat wij foto's moesten maken. Hij had nauwelijks tijd om nog even koffie te zetten, dus dat deed manlief maar haha. Toen Josien na een half uurtje duidelijk liet weten honger te hebben en ik haar dus weer van zijn schoot haalde om te eten was hij helemaal teleurgesteld. Ik vond het wel schattig eigenlijk.

Veel plezier met badderen vanavond!

@ Sanne, jammer dat Hai de beslissing helemaal aan jou alleen over laat. Misschien is het idee van Mosa om de voor en nadelen van BV en FV op te schrijven wel goed om je te helpen bij je beslissing.
    Maar hoe dan ook merk ik dat ik ook weinig tijd heb voor mezelf. Of je nu bv of fv geeft een kleintje vergt altijd veel aandacht ;)

De schoenenwinkel van je tante ken ik niet. Maar die zit dus op de oudegracht? Tenminste daar woonde je broer toch? Ik kan eens gaan kijken. Wil nog wel een stel nieuwe laarzen, maar eerst nog gewone kleding.
    Hopelijk slaap je lekker vannacht. Ik val tegenwoordig echt als een blok in slaap, maar ik ben ook elke avond helemaal kapot.

@all, slaap lekker

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sanne, wat schattig feli in dat (nog) hele grote jurkje en die slofjes zijn ook leuk!

@ Mosa, wat leuk dat Veda een jurkje van jou van vroeger aan heeft. Hier komen we niet verder dan een romper en een stel sokken haha.

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, in principe heeft Veda geen moeite om zichzelf warm te houden. Haar temp is vanaf het begin goed geweest, maar toen gebruikte we kruikjes voor in haar bedje. Dat hebben we deze week afgebouwd, nu alleen 's nachts nog één kruikje. De komende dagen willen we het zonder mutsje proberen en dan goed haar temp in de gaten houden. Nu is haar temp vaak 36.8, dus goed. Misschien ben ik wel te bang dat haar temp laag zou zijn hoor (beetje overbezorgd misschien :)), maar ik wilde eerst zien dat het zonder kruikje overdags goed ging.

En zeker schattig van je opa :) Zijn vast mooie foto's geworden!

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Was ik net blij dat ik me wat beter ging voelen, en dat we vandaag/morgen een rondje zouden gaan wandelen, heb ik koorts :( Vannacht slecht geslapen doordat mijn borsten ineens heel erg pijn gingen doen. Daarom even mijn temp opgenomen en hij was 38.5. Verder voel ik me wel goed.
    Zo eerst maar even douchen en dan kijken of we de vk even bellen, er staat dat je boven de 38.5 moet bellen.
    Ik heb helemaal geen stuwing gehad in het begin, weten jullie of je dat nu nog kan krijgen? De borstvoeding loopt verder erg goed, voor mijn gevoel drinkt ze best goed mijn borsten leeg.

Veda's temp is wel goed, maar ze is wel ineens verkouden geworden, zielig! Vandaag maar even een zoutoplossing kopen voor haar neusje.

Fijne dag!

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Ik vind de dagen echt super snel voorbij gaan. Ik moet ook iedere keer denken welke dag het eigenlijk is :)
    Met mij gaat het z'n gangetje. Ik hou rekening met twee stapjes vooruit en eentje achteruit. Naar buiten gaan gaat nu prima en ik vind het zelfs heerlijk om even te wandelen. Gisteren ben ik naar de supermarkt gewandeld en vandaag ga ik met mijn zusje naar de prenatal.
    Mijn schoonmoeder is eergisteren blijven slapen maar ik zeg niks, je weet maar nooit. ;) Dat mutsje steeds af doen is erg herkenbaar. Dat mogen wij als moeder toch zelf bepalen :x
    Aw heb je koorts, beterschap. Lijkt me niet dat je nu nog last van stuwing krijgt maar ik weet het niet zeker.

BV: Ik heb Kyano vannacht maar tekens een borst gegeven anders was ik bang dat hij alles eruit zou spugen. Hij heeft alles binnen gehouden dus dat ga ik vanaf nu maar doen. Ik kreeg ook een goeie tip van het CB, om voor het voeden even met de hand de druk eraf te kolven anders krijgt hij teveel in een keer binnen.

Hanna: Hahha Svinthe nu al naar de kapper :p

Gimena: Is de kleine alweer bij je?

Sanne: Ik vond het gisteren ook super koud, van mij mag die wind wel iets minder.
    Wat een lieve foto. Die gezichtsuitdrukking is heel herkenbaar dat doet mijn kleine man ook als hij genoeg heeft gedronken.

Afrola: Wat leuk dat je opa het zo leuk vond.

16. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Even snel. Mooi balen, straks was mijn temp 39.0 en dus de vk gebeld. Nu blijkt dat ik een beginnende borstontsteking heb :( Nu wordt er een kolf voor mij gehaald zodat ik in ieder geval mijn borsten even helemaal leeg kan kolven.
    Daarna weer mijn temp opnemen, om te kijken of ik het red zonder antibioticum. Hopelijk lukt dat!

17. Sannehai

hoi dames

@mosa ow jeej meid beginnende borstontsteking,dat is echt geen pretje!! misschien voor het kolven even goed je borsten verwarmen(met warme nate washandjes o.i.d.) en dan tijdens het leeg kolven goed je borst mee masseren, even voelen of er harde plekken of iets zitten, die proberen weg te masseren, en dan na het kolven/voeden, dan koud er op, zegmaar die bevrorenmaandverbandjes van tussen je benen, maar dan nu tegen je boobs aan;)

dat moest bij mij helpen, en die verkoeling vond ik heerlijk op mn borsten toen. wie weet helpt het bij jou ook?? en dat verwarmen van je borsten voor het kolven is om te zorgen dat je melk nog beter toeschiet en je dus heel goed leeg kan kolven.

hopen dat je het gaat redden zonder antibiotica, wel je temp in de gaten bijven houden hoor, bij mij was het heel de tijd overdag ineens goed, en savonds dan kreeg ik weer koorts.

suc6!

@sheann haha jaa wat grappig dat kyano dat dus ook doet als hij helemaal voldaan is! ( of doen alle baby's dan zo hun mondje? nee toch? hahaha) maar dat is echt ook precies feli haar gezichtje als ze dus helemaal lekker vol zit hahaha:) en wat leuk vandaag naar de prenatal! shop ze ;)

@afrola, ja bedoelde het niet verkeerd van hai dat hij de keuze aan mij laat, maar hij staat gewoon achter me wat ik ook beslis, maar hij gaat niet zeggen je moet dit of dat zegmaar zo bedoelde ik het :)

@all

hier beter nacht gehad, zelf ook veel lekkerder geslapen, ow haitje is er met de boodschappen, die ga ik ff opruimen, en dalijk komt zjin trainer nog op visite haha

nou groetjes en fijne dag allemaal

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Sanne, wat een schattige foto van Feli zeg! Erg lief!
    Hoe gata het nu met de BV?
    Bij mij is het niet gelukt om BV te geven, hoewel ik het wel wilde. UIteindelijk was het voor mij de beste beslissing om FV te gaan geven en ik heb ook geen spijt gehad. Maar die keuze is voor iedereen anders. Succes met je beslissing!

Mosa, tjee, borstontsteking :( Hopelijk heb je gen antibiotica nodig en gaat het snel weer beter met je. Net nu je lekker naar buiten wilde gaan om te wandelen heb je dit. Beterschap hoor!

Sheann, ja grappig he dat je dan helemaal niet meer weet welke dag het is! :)

Wij gaan vandaag nog even aan de knutsel hier voor de Sint. Zometeen ook al met een gedicht beginnen. Die hoeft niet zo lang te zijn vind ik. Ik heb mijn schoonzus getrokken en daar weet ik gewoon ook niet zoveel over, dus dan ben je snel uitgedicht he ;)

Fijne dag allemaal!

19. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, dat klinkt niet fijn zeg, koorts en borstontsteking. Hopelijk zet het niet echt door, goed leegkolven, de borst koelen en paracetamol slikken. Is het belangrijkste wat je nu kan doen!

Verder klinkt het alsof het heel goed gaat met Veda en je je niet zo bezorgd hoeft te maken. Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;). En gewoon je gevoel volgen is toch het beste!

@ Sheann, de dagen vliegen idd voorbij. Grappig dat je vaak niet meer weet welke dag het is. Er is met zo'n kleintje ook niet echt een onderscheid in de dagen natuurlijk.
    Ik heb dat ook met die dagen. Soms lastig met inplannen van afspraken. Zegt iemand tegen mij: kunt u volgende wk zelfde dag, zelfde tijd? Zeg ik, ehm volgende wk donderdag dus. Is goed. Reactie: Nee dat is dan volgende wk woensdag, het is toch woensdag vandaag. Ik: Oh, is dat zo. Zal wel, maar woensdag is ook goed. haha. Gelukkig hebben we een agenda waar alles wel goed in komt te staan en kan ik elke dag kijken wat ik moet doen ;)

@ Sanne, ik had je niet verkeerd begrepen dat Hai de beslissing aan jou overliet en dat je dat vervelend vindt. Ik vind het ook niet stom, maar het is een lastige beslissing en jij hebt uiteraard de belangrijkste stem, maar het kan fijn zijn als hij je er wel bij helpt zeg maar.
    Fijn dat je vannacht lekker hebt geslapen! En veel plezier met de visite!

@ Hanna, veel plezier met het Sint-geknutsel!

@ all, hier ook een goede nacht gehad, vanochtend Josien lekker in bad gedaan. En nu is ze midden onder het spelen in de box zo in slaap gevallen. Zo grappig hoe ze soms het ene moment nog klaarwakker zijn en dan een paar seconden later als een blok in slaap vallen. :) Josien kan ook zo lekker dromen, maakt ze veel geluid bij. Ze kan ook ontzettend zielig huilen in haar slaap. Eigenlijk wel heel schattig :)

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Josien in de box:

Deel Deze Pagina