Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Salapio, geweldig :D ben ik toch niet de enigste die er zo vroeg mee is. Wel mooi wanneer je kindje zo klein is eigenlijk (met de geboorte) :) ik was dat zelf vroeger ook paste niet in de kleinste kleertjes die er toen waren haha. Maar als ik de foto's terug kijk vind ik het zo schattig: zo klein.
    Gefeliciteerd met de 30 weken!!

@ Maar, haha ja dat lijkt me wel herkenbaar voor zo iemand die flessen uit een klikobak moet halen :p grappig hihi.

@ Twinny, ik heb gewoon een normaal gewicht :) maar mijn buik was wel zo goed als plat..
    Spannend he het uiterlijk van de kleine, ben ook zo nieuwsgierig.

@ Djaar, mooie echo meid! Fijn dat alles goed gaat :D . En nu op naar een VK (hopelijk nog een echo :p ) .

@ Melisa, geweldig dat gedichtje, vind het super mooi!

@ Sterre, he gets die hechtingen :$ dat mag toch niet eens zolang blijven zitten?

@ Hanna, heerlijk geshopt dus :D . Klinkt gezellig allemaal! Alleen Svinthe met haar poepbroek jaaa dat zul je net zien op zulke momenten :p (stoute MP wacht maar tot je zelf 1 hebt :p )

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hanna: Fijn dat het dagje ikea goed geslaagd is en die poepbroek.. ach die kan je dan goed hebben toch :p
    Ik vind het ook heerlijk om lekker te shoppen en rond te slenteren bij de ikea maar roy heeft er echt een hekel aan helaas :( Hééél soms gaat hij mee maar dat doet hij dan alleen maar voor mij :)

MP: Ik weet niet hoelang hechtingen erin mogen zitten maar laat het nou net zo zijn dat ik er net 1tje in mijn onderbroek heb zitten :)... het voeld gek genoeg nu veel beter, het trekt niet meer ineens. Wie weet lig ik morgen wel voor niks daar bij de vk ;) Ach ja, ze kijkt maar even en dan ben ik ook weer gerust :)

Mosa: Was ik nog vergeten te vragen. Ik las een eindje terug dat jouw vk ging ontbijten terwijl jij al 8 a 9 cm had. Heb je dat nog aan haar nagevraagd? Of heb ik dat gemist?

All: Zo, Noah is weer voorzien van eten en heb hem het huis laten zien :D Hij kijkt zo enorm rond naar alles. Nu ligt hij weer lekker in de wipper te tutten met z'n speentje... en moeders gaat aan het eten nu :)

3. gimena

gimena Niet meer actief

heeey heey
    hoe gaat het met iedreen??
    hier wel oke Sophie doet het goed!
    binnen 2 dagen 110 gram aangekomen.
    ze mag nu oficeel naar buiten!:D
    ze drinkt nu dik 85 cc weg haha eten is ze dol op.

even tussen door een vraag ik bloed hellemaal niet meer van onder is dat normaal zo vroeg dat het stopt :S
    ik verlies op dit momend juist aleen maar beetje doorzichtige slijm

4. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Sterre, het is misschien ook wel anders dan met hechtingen op een andere plaats.. Maar toch beter dat de vk het nog even nakijkt dan dat je ergens mee rond loopt mocht er nog een hechting zitten :) .

@ Gimena, ah wat geweldig dat het zo goed gaat en dat ze al naar buiten mag :D .

5. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hier is dan eindelijk mijn verhaal...

12 november 2009

03:50
    Ik word wakker van een natte plens water tussen mijn benen. Ik tik mijn vriend aan maar hij word niet wakker. Ik ben in de war en vraag me af of het echt vruchtwater is en blaas op mijn hand. Er komt weer een natte plens uit. Ik doe het nachtlampje aan en mijn vriend begint te mopperen. Ik vertel hem dat mijn vruchtwater is gebroken en heb gelijk zijn volle aandacht.
    Nu zijn we beiden zenuwachtig, het is eindelijk begonnen. Ik bel het spoed nummer van de verloskundige. Omdat de kleine nog niet is ingedaald moet ik op bed blijven liggen in verband met stikkingsgevaar.

04:30
    De verloskundige Lieke komt langs en voelt dat de kleine is ingedaald. Gelukkig hoef ik niet meer op bed te blijven liggen en mag ik gaan douchen. Met iedere stap die ik zet stroomt het vruchtwater eruit.

07:00
    Mijn vriend is weer naar bed gegaan maar ik ben klaar wakker. De avond van tevoren heeft mijn vriend een incident op het werk waardoor het behoorlijk uitliep en we pas om 01:00 zijn gaan slapen. Ik zet msn aan en jongste zusje is nog wakker. Ik vertel haar dat mijn vliezen zijn gebroken en zij reageert met; Oh, is dat wanneer er water uit komt.
    Na een uurtje ga ik weer naar bed en probeer ik wat te slapen. Ondertussen heb ik af en toe lichte krampen die om de 15 minuten komen en gaan.

10:30
    Ik ben eindelijk in slaap gevallen en mijn zusje belt mij wakker. Ze wilt weten wat ik vanavond met het eten ga doen. De krampen zijn ondertussen weer afgezakt.

11:00
    Ik ga naar de toilet en heb een beetje slijm en bloedverlies.

13:00
    De verloskundige Jannice komt langs. Omdat ik nog geen weeën heb zegt ze dat ze mij nog niet kan toucheren in verband met infectie gevaar. Ze vertrekt weer en we moeten maar afwachten.

18:00
    Mijn tweeling zusjes komen langs om Chinees te eten en later schuift mijn oudere zus ook aan. Tijdens het eten beginnen de eerste weeën om de 10 minuten te komen.

18:15
    De verloskundige Jannice komt weer langs. Omdat de weeën maar om de 10 minuten komen kan ze nog steeds niks voor me betekenen en vertrekt weer.

21:00
    Nu beginnen de weeën heftiger te worden en komen om de 5 a 6 minuten. Ik lig op bed en hou de weeën bij met een programma op de laptop. Het wordt steeds pijnlijker en tijdens een paar heftige weeën moet ik overgeven. Tussendoor ga ik douchen, dit geeft enige verlichting maar ik ben er snel op uit gekeken.

22:00
    De weeën komen af en toe om de 3 tot 5 minuten maar zakken na een tijdje weer weg. De rest van de nacht probeer ik tussen de weeën door nog wat te slapen maar dit is bijna niet te doen. Het lukt mijn vriend nog wel om een paar uurtjes slaap mee te pakken.

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    13 November 2009

04:00
    De weeën zijn nu erg heftig en komen nu een uur lang regelmatig om de 3 tot 5 minuten. Jannice komt weer langs en ze zegt dat ik 4 cm ontsluiting heb. Als ik wil mag ik nu naar het ziekenhuis omdat het al 24 uur geleden is dat mijn vliezen zijn gebroken. Ik zeg dat ik nog even thuis wil zijn en ze vertrekt weer.

07:30
    De weeën zijn nu echt niet meer te houden. Ik weet niet waar ik het moet zoeken van de pijn en roep steeds dat ik niet meer kan. De verloskundige Jannice komt weer langs en ik heb nog steeds 4 cm ontsluiting. Ondertussen zit de dienst van Jannice er op en wordt overgenomen door de verloskundige Margeretha. Ze vraagt of ik naar het ziekenhuis wil en ik zeg dat ik er klaar voor ben. Op dit moment kan ik echt niet meer en vraag om pijnbestrijding.

09:30
    We vertrekken richting ziekenhuis. Achteraf herinner ik me erg weinig van de rit erheen. In het ziekenhuis wordt ik met een rolstoel naar mijn kamer gebracht, ik ben helemaal niet bewust van mijn omgeving en ik zit helemaal in mijn eigen wereld.

11:00
    De arts legt mij de voor- en nadelen uit van de verschillende soorten pijnbestrijding en ik besluit om voor de ruggenprik te gaan.
    De anesthesist ariveert en ik word aan van alles en nog wat aangesloten. Voor de ruggenprik moet ik erg stil zitten maar dit lukt niet doordat mijn hele lichaam trilt. Ze houden me aan beiden kanten vast en het lukt eindelijk om de prik te zetten. Ik krijg ook nog een catheter, een infuus met vocht, weeënopwekkers, een hartmonitor voor mij en één voor de baby, een weeën monitor en een bloeddrukmeter. De verdoving werkt goed, ik voel bijna niks meer van de weeën alleen een zeurende pijn in mijn onderrug tijdens een wee. Het nadeel van de ruggenprik is dat je niet uit bed mag komen omdat je benen ook verdoofd kunnen worden, dus daar lag ik dan met alle toeters en bellen.
    Margeretha vraagt of ik wil dat ze bij de bevalling aanwezig is maar dit vind ik niet nodig.

12:00
    Mijn zusje komt langs in het ziekenhuis om de laptop van mijn vriend te brengen. Door de verdoving ben ik weer een beetje bij en kletsen we wat. Mijn vriend krijgt een bed van de verpleging en gedurende ons verblijf in het ziekenhuis gaat hij af en toe liggen en slaapt wat bij.

12:45
    Ik word weer getoucheerd en heb nu 5 cm ontsluiting. Het schiet nog steeds niet op.

15:00
    Mijn zusje vertrekt weer en ik begin ik de weeën weer te voelen. Door de weeënopwekkers komen de weeën steeds sneller achter elkaar. Ik vraag of de ruggenprik nog goed werkt en ze verhogen de dosis. Dit werkt nog steeds niet goed en ik voel dat ik geen gevoel meer in mijn benen heb. De verdoving werkt niet meer en vanaf nu voel ik alle weeën door de prik heen.
    De komende uren wordt ik steeds in de gaten gehouden door verschillende artsen en verpleegsters. Iedereen geeft weer ander advies en trekt weer een slangetje eruit of stopt er weer een bij. Ik moet van de verpleging op mijn zij liggen omdat de weeën dan vaker komen maar dit voelt veel te pijnlijk en ik wil steeds overeind zitten. Als ze weer weg zijn doe ik toch wat ik wil en ga weer overeind zitten.
    Met ieder uur krijg ik weer een cm ontsluiting erbij. Het schiet nu eindelijk een beetje op.
    De weeën zijn echter wel erg pijnlijk en wanneer ze heel snel achter elkaar komen word ik weer misselijk en moet ik overgeven. Er komt alleen maar maagzuur uit omdat ik al uren niet meer gegeten heb. Mijn vriend vangt het op in een bakje en ik zie dat hij er naar van wordt.
    Tijdens de weeën kijk ik steeds op de monitor om te kijken hoe heftig en hoe vaak ze zijn. Dit zorgt voor een beetje afleiding.
    Tijdens de gehele bevalling helpt mijn vriend mij met mijn ademhaling. Ik heb hem van tevoren gevraagd of hij mij daarmee wilde helpen omdat ik bang was dat ik dit niet goed zou doen. Op een gegeven moment zegt hij voor de zoveelste keer dat ik moet blijven ademhalen en ik roep terug dat hij zijn kop moet houden. Hij kan er gelukkig om lachen.

18:30
    Ik heb 9 cm ontsluiting. Ik krijg al heel snel persdrang maar zucht het nog een half uurtje weg. Ik kan het niet meer houden en druk op het rooie knopje. De verpleging komt al gauw en zegt dat ze arts zal halen en dat als ik het niet meer hou ik een beetje mee mag persen. Het duurt nog een half uur voordat de arts eindelijk komt en dan word ik in de beugels gelegd. Er wordt een hartslagmeter op het hoofdje van de baby geplakt zodat ze die bij kunnen houden.

19:30
    Ik mag eindelijk persen!
    Als er een wee komt moet ik mijn benen, die nu totaal gevoeloos zijn, pakken en mijn hoofd naar voren duwen en zo hard mogelijk persen. Als ik niet meer kan dan neem ik nog een hap lucht en herhaal dit totdat de wee weer voorbij is. Mijn vriend kijkt af en toe mee hoe het hoofdje steeds zichtbaarder wordt. Hij kan al wat haartjes zien. De arts vraagt of ik ook wil kijken maar ik wil alleen maar persen. Na een drie kwartier persen word ik tijdens een wee verdoofd en ingeknipt. Hierna komt het hoofdje al snel tevoorschijn en tijdens de laatste pers komt het laatste beetje van zijn hoofd en zijn lichaam in één keer eruit.

20:23
    Kyano Jayden is geboren! Hij weegt 3750 gram, is 53 cm lang en zijn Apgar score is 7, 8 en 10. Hij wordt op mijn buik gelegd en ik roep dat hij eng is. Als er gevraagd wordt wat ik er eng aan vind zeg ik dat hij beweegt. Kyano wordt afgedroogd. Mijn vriend kijkt als trotse papa toe.
    Mijn vriend knipt de navelstreng door en de arts trekt de placenta met één pers eruit aan de navelstreng. De arts legt nog het een en ander uit over de placenta en vraagt of we hem mee naar huis willen nemen. Dit hebben we maar niet gedaan.
    Kyano wordt aan de borst gelegd en ondertussen worden mijn hechtingen gezet. Ondanks de verdoving is het erg pijnlijk. In totaal krijg ik 6 hectingen.
    Als alles klaar is komen 4 zusjes de kamer binnen. Ze zitten al 2 uur in de wachtkamer en konden niet meer wachten.

Ondanks dat het zo lang heeft geduurd kijk ik er met een positief gevoel op terug. In het begin voelde ik me schuldig dat ik een ruggenprik heb gevraagd maar uiteindelijk heb ik het toch op eigen krachten moeten doen en ben ik tevreden met het verloop van de bevalling. Ik ben ook erg blij met de steun van mijn vriend en zou het zo weer doen als het moet :)

7. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    @ shean
    Poeh meid wat een verhaal.. Heb het met aan het eind traanoogjes gelezen(hihi door de hormonen) hahaha

Fijn dat die er nu is :D

Poeh, ik moet eerslijk zeggen dat ik bang ben btje voor de tweede, hihi dat zal wel anders zijn

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Sheann: mooi bevallingsverhaal hoor.
    Ik voelde me ook een watje dat ik een ruggeprik heb gekregen, maar dat is eigenlijk nergens voor nodig toch? Het is er voor!

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Even spammen, wat wordt ze toch al groot he!

10. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames

@sterre ow jij kolft dus ook vaak, ja gaat veel tijd in zitten he! en dat voeden aan de borst ging bij mij net zo! ben wel blij dat ik nu aan het afbouwen ben hoor moet ik zeggen. en wat grappig dat jullie mannetje zo veel honger had, gisteren had feli precies zo'n dagje, ging ze ineens 125 cc drinken soms, nou, en vandaag houd ze het maar weer op de 70-90 achja, ze regelt het wel hoor, en jou mannetje vast ook :)

@mosa lekker hoor ff naar buiten geweest:) en fijn dat je je weer helemaal goed voelt!

@sheann oww mooi verhaal hoor meid, en je bent egt geen watje omdat je een ruggenprik hebt gehad, heb ik ook gehad, ik hield het ook totaaaal niet meer. (bedenk me ineens dat ik ook nog niet echt mijn bevallingsverhaal heb op geschreven, alleen wel veel in delen heb mede gedeeld hier haha)

@echo's :D:D leuk leuk leuk :D

@mama chan volges mij is elke bevalling weer anders, komt goed!

@sterre, owja wat ik nog wou vragen, moet jij nu zelf naar het cbtje? morgen komt juist hier het cbtje voor de 2e keer thuis..
    daarna zal ik w.s. wel zelf daar langs moeten gaan. maar maakt w.s. niet veel uit hahah, leuk he, lekker weer wegen enal:) (weet even niet meer of je nou vandaag of morgen moest) maar is het goed gegaan??

@afrola, ja ik wil ook liever niet inbakeren overdag, en vadnaag sliep mevrouw best goed zonder inbakeren overdag, maar ga het voor de nacht wel weer doen, gwoon voor de zekerheid haha:)

@all

sorry weet de rest neit meer!

hier eergister nacht dus drama nacht gehad, gister dus aan de infacol, dat hiel wel beetje, en gisternacht dus ook soort van ingebakerd (ik wist niet precies hoe het moest, maar snapte het idee wel dus maar wat gedaan) en mevrouw sliep heerlijk, zelfs hele nacht zonder tutje geslapen, niet gehuild!, en alleen wakker geworden voor fles....dit gaan we dus voortaan elke nacht doen.

vandaag voor het eerst samen met feli naar de stad gweest, foto's opgehaald, jammer dat we alleen niet zo'n hele goeie camera hebben...misschie ntoch maar es voor een andere kijken. maar lekker veel foto's! en ging best goed met de wagen enzo...

alleen toen ik thuis was en de wagen mee naar binnen wou nemen, kreeg ik hem ineens niet meer in elkaar wahahha;) dus hai maar ff laten doen.

owja twinny wat me te binnen schiet, ik ken niet heel je verhaal verder, maar jij bent dus zwanger via een donor, en je hebt wel een vriend/man of...? niet dat het uit maakt of wat dan ook maar dan volg ik het ff wat beter:)(bedoel hier totaal niets slechts mee of wat dan ook, zeg dit er even bij omdat het misschien een gevoelig punt is, en dat het misschien wel zo opgevat kan worden...?)

nou groetjes!

11. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @shean; Wel een heftige bevalling hoor. Het heeft behoorlijk lang geduurd en dan ook nog een ruggeprik die uitgewerkt raakt. Goed hoor dat je nu al weer zo positief bent!!!

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gimena, lekker dat je naar buiten mag met Sophie. Ben je al een rondje gaan doen vandaag of niet? Het was zulk lekker weer!

Sheann, best een heftig bevallingsverhaal. Gelukkig heb je er een heel goed gevoel over, dat is toch erg belangrijk!

Melisa, zo zeg Chelsey is echt hard gegroeid zeg! Leuke foto van haar.

Sanne, heerlijk om met dit weer een uitje te maken en foto's ophalen is altijd leuk he!

Morgen ga ik een ochtendje naar mijn school om even een beetje te "wennen". Anders wordt het wel erg spannend op 4 januari. Even wat doorspreken met mijn duopartner en namen leren :) Daar ben ik erg slecht in dus dat zal nog wel even tijd kosten! Ik heb er in ieder geval erg veel zin in. Mijn schoonmoedre gaat op Svinthe passen dus die is wel in goede handen.

Ik heb vanmiddag ook een kerstkaart gemaakt. Nooit gedacht dat ik dat van mijn eigen kind ook zou maken, maar ja zodra je er een hebt he, dan verander je opeens whahahah!
    Alleen een foutje gemaakt bij de bestelling, geen tekst voorop... Heb gelijk een mailtje gestuurd en hoop dat ik op tijd ben!
    Deze foto heb ik gebruikt:

13. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Zo, eindelijk even tijd om hier weer te kijken. Best vermoeiend zeg, zo'n hele lange dag alleen thuis. Vooral als je met een meisje zit, wat vaak niet wil slapen overdags :D Maar we hebben het overleefd ;) Ook nog gewandeld, dat vind ik echt heerlijk!

Djaar, alhoewel ik niet anders verwacht had, ben ik toch ERG blij te lezen dat de echo weer goed was :) :) :)
    Super hoor, en in het vervolg naar de vk, ook wel zo prettig lijkt me!!
    Hopelijk kun je de ergste twijfels en onzekerheid nu dan echt van je afzetten, en kun je eindelijk écht gaan genieten!
    Blijft mooi om te zien, die echofoto's!

Melisa, fijn dat je al weer zo gewend bent op je werk, maakt het allemaal een stuk makkelijker lijkt me! En zo te lezen, vind je het ook wel weer lekker om te werken. Hopelijk ging het vanochtend goed met je schoonmoeder!
    En gefeliciteerd met de verwekdag van Chelsey :D
    Maar mooi stukje hoor! Klopt helemaal wat je schrijft!
    Zo, Chelsey wordt zeker groot! Lief hoor, en schattige kleertjes!

Twinny, gelukkig is je stem bijna terug!
    Leuk dat jullie ook katten hebben! Hoe heten ze?
    En wat goed dat je nu allerlei babyspulletjes wilt gaan kopen, dat lijkt me een goed teken :D Ook lekker aan toegeven, in het redelijke dan ;)
    Ik kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent naar het uiterlijk van jullie kindje! Dat geldt voor iedereen natuurlijk, maar in jullie geval is het toch allemaal iets anders. Hopen jullie dan ook extra dat ze op jou lijkt, of maakt het niet uit als ze op de donor zou lijken (niet dat je er iets over te zeggen hebt natuurlijk)?

Pookie, je schrijft dat Yuna qua gedrag en drinken op jou lijkt, dan ben ik heel benieuwd hoe ze op het gebied van drinken dan op jou lijkt :D Drink jij ook graag uit de borst? :p
    Enne...mijn mannetjes miste zijn meisjes ook wel hoor :)
    Morgen en overmorgen is hij weer vrij, vrijdag en zaterdag moet hij weer werken dus deze week heeft hij het nog rustig. Daarna moet hij flink aan de bak, en heeft hij hele drukke werkweken.
    De antibiotica slaat heel goed aan, ik heb sinds gisteren al nergens last meer van en ook een normale temperatuur, dus ik mag niet klagen. Waarschijnlijk waren we er gewoon heel mooi vroeg bij!

Sterre, handig is dat hè, alle negatieve trekjes hebben de babies natuurlijk van hun vader :D Hier ook hoor! Veda heeft in ieder geval wel de grote grote teen van haar vader, en of ze daar blij mee moet zijn weet ik niet :)
    Goh, Noah ook al zo'n druktemaker in z'n bedje maar gelukkig zijn er slaapzakjes!
    Heeft Noah eigenlijk nog een tweede naam of dat niet?
    Succes morgen bij de vk! Wel goed dat je het even laat checken! Dat is dan dezelfde vk als van je bevalling neem ik aan? Zie je daar niet tegenop?
    En spannend donderdag voor het eerst naar het CB!
    Misschien had Noah gisteren een regeldag? Dat hij daarom zoveel wilde drinken?

Ik heb idd aan de vk gevraagd waarom ze nog ging ontbijten terwijl ik zoveel ontsluiting had, maar ze praatte er een beetje omheen. Wel zei ze dat het soms goed is als vrouwen even met persdrang door blijven lopen, omdat dan het kindje goed indaalt. Maar Veda was bij mij al ingedaald en toen ze de ontsluiting checkte (toen ik dus die 8/9 cm ontsluiting had) zei ze ook dat ze al heel mooi laag lag ;) Dus een vaag verhaal, maar ik heb het erbij gelaten omdat ik het wel goed vind zo. Het is toch lekker achter de rug, ik heb er niets aan over gehouden en eigenlijk is het wel prima.

Gezellig trouwens dat je weer meer hier bent! Alhoewel het ook begrijpelijk is dat het minder is hoor, ik ben er voor mijn doen ook heel erg weinig :D Maar je snapt wel wat ik bedoel!

Hanna, fijn dat het een geslaagde dag was! Grappig dat Svinthe juist met dit soort uitjes een poepbroek heeft :)
    En zo'n kerstkaart wil iedereen wel krijgen :D Erg leuk gedaan!
    Succes morgen op school, misschien wel verstandig om na al die tijd even een ochtendje langs te gaan!

Gimena, wat fijn dat Sophie het zo goed doet!
    Ik denk niet dat er een 'normaal' patroon is wat betreft bloedverlies na de bevalling. De eerste ongeveer 7 dagen bloedde ik echt flink en had ik eigenlijk nog kraamverbanden nodig. De week erna ben ik overgestapt op maandverband maar dan wel grote, en toen had ik ook nog aardig wat bloedverlies. Sinds het weekend, dus bijna 2 weken na mijn bevalling, is het pas echt wat minder, maar ik verlies nog wel bloed. Maar ik denk dat het prima is in jouw geval hoor!

Sheann, wat een ontroerend bevallingsverhaal! Fijn dat je toch tevreden bent over het verloop ervan. Heeft wel lang geduurd hoor allemaal, maar gelukkig is het nu allemaal achter de rug!
    Enne...absoluut niet schuldig voelen over een ruggeprik hoor!

Het valt mij echt op hoe anders je iemands bevallingsverhaal leest als je zelf bevallen bent, is dat herkenbaar voor degenen die bevallen zijn? Daarvoor keek ik er toch anders naar, maar misschien is dat omdat je nu meer weet hoe bepaalde dingen voelen?

Sanne, wat fijn dat Feli heerlijk geslapen heeft vannacht! En vandaag saampjes naar de stad geweest, leuk hoor!

Dat was weer een hele zit, maar ik vind het altijd lastig om op het ene wel te reageren en op het andere niet :)

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hihi, m'n berichten hier worden ook steeds langer :D
    En nog vergeet ik iets :)

Ik heb vandaag voor het eerst een speentje aan Veda gegeven. We wilden het eigenlijk zonder speen doen, maar sinds het weekend is ze ineens veel huileriger. Ze wil dan alleen maar bij ons liggen, zodra we haar neerleggen begint ze te huilen. Voor een deel zullen het vaak krampjes zijn, maar niet alleen maar dat.
    Ook is ze ontzettend druk en onrustig, ze beweegt constant heel erg druk. Lijkt me ook zo vermoeiend voor haarzelf, maar ze slaapt echt heel weinig overdag. Ze heeft ook een enorme zuigbehoefte en op je pink zuigen is soms het enige wat haar stil krijgt.

Dus aan het einde van de middag toch maar het speentje uit de blije doos gepakt, en rustig dat ze er van werd :D Ze stopte meteen met de wilde bewegingen en viel al snel in slaap. Na de voeding van 7 uur was ze weer erg druk en overstuur en dus weer het speentje gegeven en nu ligt ze al ongeveer een uur te slapen. Zo apart!
    Normaal wordt ze dus alleen zo rustig van je pink, maar dan moet je haar constant bij je houden. Een tijdje is natuurlijk hartstikke leuk, maar hele middagen/avonden is een beetje veel van het goede ;)

Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik toch 'gezwicht' ben, maar wat een uitkomst zeg! Ik moet alleen nog even zien wanneer ik haar de speen geef, wil namelijk niet dat ze er constant eentje in haar mond heeft. Ik vind het zelf helemaal niet leuk als je van die kinderen hebt die allang lopen en praten terwijl ze nog een fopspeen hebben. Nu heb je dat natuurlijk zelf in de hand, maar toch.
    Wie van jullie gebruikt ook een speen en wanneer precies?

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Melisa: Zo, ze wordt zeker groot!

Sannehai: Ik heb in het begin ook ruzie met de kinderwagen gehad. Toen ben ik thuis maar een paar keer gaan oefenen :)

Hanna: Dat is nog eens een leuke kerstkaart :p Ik zat ook te denken om er eentje te maken maar ik weet niet of ik er aan toe kom want ik moet die van mijn moeder ook nog afmaken.

Mosa: Voordat ik bevallen was wilde ik niet teveel bevallingsverhalen lezen maar nu vind ik het juist heel leuk om te lezen hoe anderen het hebben ervaren.
    Ik heb tot nu toe ook geen speen gegeven want ik wil het ook zonder proberen. Ik denk niet dat ik het zonder speen ga redden dus heb er alvast een paar uitgekookt. Ik zat te denken om hem alleen 's avonds te geven en overdag helemaal niet maar ik weet niet of dat realistisch is.

Ik word geroepen door een poepbroek, fijne dag all.

16. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Hanna; wat een geweldige foto voor een kerstkaart!!

@Mosa; geweldig hoe jij hier elke keer weer een boodschap voor iedereen weet te zetten

@bevallingsverhalen; ik lees ze wel maar niet al te best (zelfbescherming geloof ik hahaha)

@All; thanks voor de mooie reacties op mijn echo (doet me goed!!). Gisteren heb ik al gebeld met de vk en een afspraak gemaakt voor 15 december. En helemaal geweldig voor 3 euro zal ze die echo al op dvd zetten!! Heb ik wat om te laten zien aan de familie als we het nieuws vertellen!!

Vandaag ben ik doodop. Ik denk dat de spanning van gisteren en de korte nacht nu weer gaan opspelen. Ik denk dat deze mama to be vanmiddag nog even een tukkie gaat doen voor het avondeten hihi.

Fijne dag vandaag!!
    De wekdienst.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen

Mosa: ik vond het ook heel erg toen ik voor het eerst een speen gaf, maar ze zijn er voor. En nu is ze 3 maanden, en wil al een maand geen speen meer. Valt gewoon lekker zelf in slaap. Dus soms is het maar tijdelijk. Sommige kindjes hebben nu eenmaal veel zuigbehoeften in het begin.

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mama's: Ik vroeg me af of jullie kleintjes bij jullie op de kamer slapen of hebben geslapen en tot wanneer jullie dit dan hebben gedaan.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    INBAKEREN, volgens mij mag dit pas vanaf 6 weken ... hmmm even nagelezen, staat niets over in (wel dat gestart kan worden tussen 3-8 weken ;)). Je moet wel stoppen op het moment dat je kindje zich op de buik probeert te draaien (en sowieso is het advies te stoppen met 6 maanden en dus van te voren af te bouwen). Ik zou even advies vragen aan je CB.

SPEEN, wij wilden ook geen speen, wel gegeven. Alleen tijdens het slapen verder nooit. Met een maand of 7/8/9 wilde ze zelf geen speen meer.

OP KAMER, Mirre werd met ruim 4 maanden wat groot voor het wiegje. We hebben 1 nacht het ledikantje op onze kleine slaapkamer gehad en dat was geen succes. Bovendien was ik weer erg toe aan lezen voor het slapen gaan en het de kamer in het donker op sluipen waren we ook wel zat (Mirre werd snel wakker van ons). We hebben nu een grotere slaapkamer, maar het hangt dus ook af van hoe het jongetje slaapt ;)

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nieuwe buikfoto (geen schrikbarende groei) ;)

Deel Deze Pagina