Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sanne: Je legt je kindje plat op haar rug in bed en vouwt een spugdoekje tot een soort rolletje een legt hem onder haar schouder en rug zodat er aan een kant een verhoging ontstaat zodat ze vanzelf naar een kant draaien met hun hoofdje.
    Ik kan er wel een foto van maken maar hij ligt net lekker te slapen dus wacht even totdat hij weer wakker is.

Die bulletjes in haar nek kunnen ook van niet goed afdrogen zijn na het in bad doen. Anders even de huisarts bellen.

Mosa: Kyano huilt alleen heel erg hard als er iets is dus dan laat ik hem niet liggen. Hij heeft wel een paar keer er dag dat hij rood aanloopt maar dat is zonder huilen. Ik vraag me steeds af wat hij dan heeft.

Kolven heb ik niet zo heel veel verstand van maar volgens mij kan je je borsten na een voeding best leeg kolven.

Ik ging ook even terug lezen om te kijken waar jij zegt dat je een tweede wilt maar kon niks vinden :D

2. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Sheann, handige tip van het opgerolde spuugdoekje! Veda ligt wel op allebei de kanten van haar hoofdje, maar net iets vaker op de ene kant dus misschien dat ik af en toe dan een spuugdoekje eronder kan leggen.

Veda huilt dus alleen maar heel hard, of er nu iets is of niet ;) Dat is wel lastig. Vannacht heeft ze weer prima geslapen en ook nu nog, alleen overdags wil ze gewoon niet slapen en al helemaal niet in haar eigen bedje.
    Nu heb ik een aantal topics gelezen over rust en regelmaat met tips, misschien dat ik daar wat mee ga proberen. Maar dat betekent ook dat je je kindje langer moet laten huilen als ze in bed ligt, en dat vind ik lastig. Maar ze huilt al voordat ik weer beneden ben, dan is het heel lastig om niets te doen.
    Maar ik heb wel een beetje het idee dat het de verkeerde kant op gaat en dat ze dan binnenkort alleen nog maar bij mij op schoot wil slapen overdags en dat wil ik natuurlijk voorkomen.
    Maar wie weet gaat het vandaag beter :)

Hoeveel slapen jullie kindjes ongeveer op een dag?

Hihi, ik dacht gelijk, oeps, heb ik iets verkeerd getypt waardoor je kunt denken dat ik voor een 2e wil gaan, maar nee :D Nu wel érg vroeg, aan seks moet ik nog steeds niet denken :)

Bubsie, hoe is het nu met jou?? Al helemaal griepvrij?

Nijntje, ook jij bent al weer even niet langs geweest? Alles goed met je? Nog steeds zo moe?

All, fijne dag!

3. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    goedemorgen!

En ja hoor gisteravond even het zuur en vanmorgen weer kokhalzend boven de pot (maar eigenlijk kwam er weer niets uit?!) Zou het dan toch nog gaan beginnen of heb ik last van de HCG-piek op 10 weken?? Vandaag maar weer netjes aan mijn eetplan houden en dan moet het wel goed komen.

Nou het weekend hebben we overleefd en geen rare vragen gehad. Nu zie ik schoonmoeder pas met kerst en dan krijgt ze het nieuws te horen.

En weer heb ik het gevoel dat het aftelen is begonnen hoor en nu tot volgende week dinsdag. Wat erg zeg.

Meiden helaas hebben jullie het veel over alle slaapproblemen van jullie kids en andere klachtjes. Ik kan er zo moeilijk over meepraten. Ik lees het wel hoor (tips en trucs voor mij) maar kan er geen zinnig woord op reageren. Sorry.

knuffels voor jullie allemaal en een fijne dag vandaag!!

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Kyano voedt ongeveer om de 3/4 uur. Na het voeden is hij meestal een half uurtje tot een uur wakker en dan valt hij weer in slaap.

Ik voel me ook zo machteloos als hij huilt en ik weet niet wat er is, dan wil ik hem het liefst troosten. Na het voeden is hij altijd onrustig en huilt vaak een beetje maar ik probeer hem altijd in zijn eigen bedje of wipper te leggen zodat hij niet teveel bij mama op schoot ligt. Soms werkt het soms ook niet. Een speen helpt ook na het voeden maar die wilt hij ook niet altijd.
    Wat zijn het ingewikkelde kleine wezentjes :)

Djaar: Zou kunnen dat het alleen bij kokhalzen blijft, je hoeft niet altijd over te geven.
    Is niet erg als je niet meepraat met de mamatalk. Voordat ik was bevallen vond ik het ook lastig om met Melisa en Hanna mee te praten. Toen wist ik nog niet waar ze het allemaal over hadden :D

5. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Klopt... :)

Ik merk dat ik sowieso minder op ZP kom, maar dat is geen reden om hier niet te reageren. Ik lees nl nog wel regelmatig met jullie mee, maar vaak geen puf om te reageren.
    Ben echt heel erg moe geweest, maar dat gaat nu gelukkig beter!!! Al moet ik het natuurlijk wel in de gaten houden...
    Maar ik ga proberen meer te reageren!! Beloofd!!

Vanmiddag ben ik denk ik weer online en dan kom ik snel even iets plaatsen.... hihi

6. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Nijn: Vervelend is dat als je zo moe bent. In het tweede trimester voel je je vast een stuk beter. Dat heb je ook nodig want het laatste trimester is best pittig :)

7. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Het gaat nu gelukkig al wat beter. Ik moet sowieso opletten omdat die CVS op de loer ligt... Maar het komt helemaal goed!!! Ik weet het zeker!!

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Djaar, gefeliciteerd met de 10 weken :)
    Ik hoop voor je dat je niet vanaf nu af last krijgt van misselijkheid! Het zou kunnen dat je nu idd zo ongeveer op de HCG-piek zit, en dat het ook weer snel minder wordt!
    Goed dat jullie het weekend overleefd hebben zonder rare vragen ;)
    En logisch dat je niet mee kunt praten over bepaalde dingen, gewoon lekker reageren op dingen waar je wel wat over kunt zeggen en anders gewoon over jezelf praten :D

Sheann, het zijn idd ingewikkelde kleine wezentjes :D
    Ik leg Veda ook altijd wel neer hoor als ze moe is na een voeding, alleen als ze dan constant huilt, dan neem ik haar op schoot.

Nijntje, ik bedoelde niet dat je meer 'moet' reageren hoor, ik vroeg me alleen af hoe het met je ging. Als je geen puf hebt om te reageren, dan moet je je niet verplicht voelen om het wel te doen :)
    Maar fijn dat het erop lijkt dat je de ergste vermoeidheid achter de rug hebt! Hopelijk blijft dat voorlopig zo, en idd maar zoveel mogelijk proberen rustig aan te doen!
    Leuk dat jullie de 18e een pretecho hebben! Ik ben even kwijt of jullie nu wilden weten of het een jongetje of een meisje is, maar ik geloof van niet toch?

9. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik zie het ook niet als een verplichting hoor.... maar ik kwam er gewoon niet toe...
    Wij willen niet weten wat het wordt, nou ja, mannetje wil het niet weten....

Djaar, proficiat met de dubbele cijfers!!!
    Ik ga trouwens nu even de was doen en dan even op pad, dus tot vanmiddag!!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden, het lange weekend zit er weer op.

Gisteren sinterklaas geviert bij mijn zus. Het was super gezellig. Chelsey is lekker verwend, en deed het zo goed! Ik heb haar bij mijn zus nog lekker in bad gedaan omdat ze wat gespannen was van de drukte... Makkelijk hoor dat mijn zus ook in de baby's zit!
    Helaas zaterdag maar een korte sinterklaas gehad met mijn schoonouders. Het liep weer uit de hand, en zijn naar huis gegaan voordat er ook maar 1 kadootje was uitgepakt. Maar ach, we wennen er aan.

Verder heb ik niet ech bijgelezen. Las iets over pukkeltjes. Daar had Chelsey ook last van, maar gaat na een paar weken vanzelf weer over. Blijkt er bij te horen?

11. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Goede morgen meiden

Hier ook weer ff iets van mij. ERg druk weekend gehad met de sint en een opstandige peuter, maar het was wel leuk. Zwarte piet is de kadootjes komen brengen en dat maakte wel indruk op Zooke. Ze is goed verwend, als krijg ze de meeste spulletjes toch met de kerst.

Pukkeltjes etc. kunnen inderdaad van de hormonen van de mama komen. Als je twijfelt moet je gewoon ff naar de ha bellen hoor, niks mis mee.

Zoë was ook altijd alles of niets huilen. We hebben het steeds zo'n 10 minuutjes aangezien en dan pas er naar toe gegaan. Tis moeilijk en het maakt machteloos, maar soms is het ook een kwestie van iets doorbreken wat een kleine zich eigen aan het maken is. Succes ermee.........

Moeigheid en misselijkheid is hier gelukkig over, maar wel nog altijd ontzettend onzeker onzeker. Zal er straks in zwanger topic nog wat over schrijven.....

Zoë had ook een voorkeurs houding naar rechts en we hebben toen een zij-lig kussen gekocht voor haar, zodat ze niet terug kon rollen. Dat werkte heel goed. Haar hoofdje begon namelijk al steeds meer te vervormen.

Vanmorgen is ze ff op het kdv, dus ga zo poetsen en dan de kerstkaarten op cd zetten zodat ze afgedrukt kunnen worden. Zal hem straks in me album zetten, voor de nieuwsgierige onder ons.........

twinny

12. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Nijn; helemaal te begrijpen hoor het geen puf hebben. Het is dat ik op het werk vaak bijzonder weinig te doen heb en dan ook op ZP ben. Maar thuis ben ik meestal wat aan het huishouden aan het doen of lig te slapen hahaha. Komt allemaal goed meid!

@Melisa; jammer dat het zo moest lopen bij je schoonouders. Hopelijk gaat het in de toekomst wel beter worden.

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Mosa, Svinthe slaapt overdag zo'n 4 slaapjes. 's Morgens nadat ze eruit is rond 10 uur, 1,5 uur, dan ongeveer half 1 weer, ongeveer 2 uur, dan rond 4 uur weer, 1,5 a 2 uur en 's avonds voor het laatste flesje heeft ze ook nog een slaapje.
    In het begin toen Svinthe nog echt klein was ;) liet ik haar ook erg veel op mijn schoot slapen. Ik had tenslotte haar niet voor niks op de wereld gezet en wilde haar zien en voelen was mijn motto.
    Ook liet ik haar vaak beneden slapen in de reiswieg of wagenbak. Nu slaapt ze bijna alles slaapjes in haar wieg boven op af en te een klein slaapje na. Die doet ze nog in de reiswieg.

Djaar, toch misselijk aan het worden? Mijn misselijkheid begon met 6 weken...

Sheann, lastig he als je baby huilt en je niet weet wat er is...
    Als Svinthe echt heel hard huilt pak ik haar op en gaan we even wandelen door de kamer. Dit geeft haar rust.

Nijn, fijn te lezen dat het goed met je gaat. Die vermoeidheid gaat vanzelf weer over en dan krijg je me daar toch een energie! :)
    Zo was het iig bij mij :D

Melisa, leuk te lezen dat de sint geslaagd was bij jullie.
    Jammer van de andere sintviering... :(

Twinny, lekker even je handen vrij als Zoe naar het kdv is.
    Succes met alle dingen die je wil doen!

Hier lekker rustig nu. Zometeen Svinthe even een flesje geven en dan ga ik bij mijn moeder eten tussen de middag. Verder weinig plannen. Ik denk dat ik nog even de rest van de kerstkaarten ga schrijven. Dan is dat ook maar weer gebeurd he.

Fijne dag allemaal!

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Grappig om te lezen Hanna, Chelsey slaapt op dezelfde tijden. Vroeg me al af of ik niet een echte slaapkop had.

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Even een foto voor Sanne

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Zijn er hier trouwens meiden met Hyves? Misschien wel leuk om elkaar toe te voegen?

17. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @nijn; lekker toegeven aan de vermoeidheid hoor, het is tijdelijk en als je zometeen hele nachten wakker bent door maagzuur of huilende baby zul je met heimwee terugdenken aan de tijd dat je aan de vermoeidheid kon toegeven:) Al moet ik zeggen dat ik niet heel veel last heb van het slaapgebrek, het schijnt ook dat je daar stofjes voor aanmaakt!

@djaar; ach weer misselijk, misschien inderdaad de HCG piek bereikt, dan zal het hopelijk ook snel weer over zijn.

@melisa; ik heb een hyve, zal hem wel ff PB-en.

@shean; handige methode hoor met het spuugdoekje. ik zal eens gaan opletten en het eventueel ook toepassen. Onze Yuna heeft wel een beetje een voorkeur voor 1 kant, maar ze ligt eigenlijk maar weinig op 1 kant/stil. T'is een klein druktemakertje:)

Vanmorgen schrokken we ons bijna een ongeluk. Gisteravond had Yuna heel veel melk gehamsterd tussen 8 en 12 uur, ik wilde al bijna een voeding uit de vriezer halen omdat ik bang was dat ik niet genoeg had. Beetje stom want er liep toch vaak genoeg melk uit haar mondje. In ieder geval om 12 uur voor een 2e keer in haar bedje gelegd en na enig doorhuilen viel ze eindelijk in slaap.
    Om 3 uur werd ik wakker en ben ik nog even gaan kijken of alles OK was, het was wel heeeeeeel lang stil aan de andere kant van de babyfoon. Maar mevrouw lag nog heerlijk in dromenland. Mama dus ook weer slapen en wel tot ik om half 7!!!!!!!! wakker schrok.:$:$
    Gelijk naar Yuna natuurlijk, maar die lag nog steeds heerlijk te slapen. Ze was wel al bezig met wakker worden dus gelijk maar uit bedje gehaald en aan mama's ontploffende tiet gelegd.

Weten jullie of dit kwaad kan?????Het lijkt mij zo vroeg om door te slapen, bovendien is de nachtvoeding toch heel belangrijk?
    Mama en ook papa hebben vannacht wel heel lekker geslapen, dat dan weer wel......:)

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

HOi dames,

@pookie volges mij kan het niet zo heel veel kwaad hoor als yuna zo lekker lang heeft geslapen vanacht! alleen lastig voor jou borsten misschien! maar feli slaapt ook ineens veel vaker langer door, ze komt dan nog wel 1x snachts, dus ik denk dat dat niet zo heel erg is hoor, en wie weet is het aankomende nacht wel weer anders..?

@pukkeltjes, tjsa het lijkt erop dat het echt ee nsoort van uitslag is, het is niet echt alleen pukkeltjes zegmaar meer echt een rode vlekkerige pukkelige huid...ik heb er maar wat sudocreme op gesmeerd.. ff kijken of het beter gaat....maar het lijkt niet echt alsof ze er last van heeft gelukkig.

@melisa ja ik zal hem ook ff pb-en:) en wat leuk dat de ene sint viering zo leuk was, en handig ja dat je zus ook in de beebs zit;) haha, wel weer jammer dat de andere sintviering zo moest lopen...

@mosa kolven, ik denk dat je het beste na je voeding kan kolven ja.. ik weet het ook niet zeker maar dat denk ik. want als jehet er voor doet, heeft ze misschien niet genoeg melk.

@nijn lekker veel bij slapen proberen:)

@djaar ik snap dat je weer gaat aftellen, deed ik ook elke keer hoor haha;) en gefeliciteerd met je 10weken :D ik weet nog wel dat wij het toen gingen vertellen aan iedereen :), en gelukkig heb je het overleefd zonder te vertellen van je zwangerschap;) nu op naar kerst!

@woops hoe is het met jou? voel je je al beter??

@sheann thnx voor de uitleg en de foto! ik snap um nu, ga het vandaag es proberen met feli.

@afrola, hoe is het met jou meid? even nog een vraagje over dat inbakeren, heb jij echt van die speciale inbaker doeken voor josien? of doe je het gewoon met een dekentje of lakentje?

en wil ze overdag zonder het inbakeren al wat beter slapen? feli wilt dat nu haast ook niet meer, behalve in de kinderwagen bak als ik ben gaan wandelen, of natuurlijk bij papa of mama, maar in haar eigen wiegje zonder ingebakerd te worden, wilt ze echt niet zo heel graag... en ik vond haar ook vanochtend helemaal zonder dekens! tijd voor een slaapzakje dus...als ze niet is ingebakerd dan.

@all verder weet ik het ff niet meer sorry!

vandaag feli weer heeriljk in dr badje gedaan,vind ze echt leuk:) en dr mooiste leukste jurkje aan ( die roze/groen gestreepte waar ikw el eens een foto va heb geplaatst) want vanmiddag van half 5 tot half 6 zijn wij op het kinderdagverblijf te vinden :D

ik ga even langs mn werk met feli om haar te showen aan de kindjes en aan de ouders die dat leuk vinden, en aan collega's natuurlijk:) khep er zin in :D

Feli wilt dus alleen de laatste dagen overdag niet echt slapen als ze niet is ingebakerd, maar nu ligt ze in de kinderwagenbak beneden, want ik ga dalijk ff wandelen, en mevrouw is nu heerlijk aan het slapen:)

Nou dames fijne dag!

19. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Eindelijk weer tijd voor ZP na het drukke weekend. Hier ook heerlijk Sinterklaas gevierd. Leuke surprises en gedichten en veel kadootjes. Mijn zwangerschap met kwaaltjes en onhandigheden en de komst van Josien was in menig gedicht het onderwerp :D.

@ Pookie, het kan echt geen kwaad als Yuna doorslaapt. Josien doet het nu ook al 2 weken. Op een enkele uitzondering na. Ik heb het nog nagevraagd bij het cb. Zolang ze genoeg plasluiers heeft en goed groeit is het geen probleem. Hoogstens voor je eigen borsten. En ik heb ook gelezen dat soms je melkproductie wat terug kan lopen. Dus ik zou dat evt in de gaten houden. Verder gewoon genieten van de extra ononderbroken slaap ;)

@ Mosa, kolven voor flesje geven kun je in het begin 's ochtends doen als je borsten vaak het volst zitten omdat er 's nachts vaak iets meer tijd tussen de voedingen zit. Je kunt het zo doen dat je je borsten na een voeding leegkolft, of je kolft een borst alsof je een voeding geeft. Dat laatste heb ik gedaan. Ik heb toen twee keer 's ochtends een borst leeggekolft en Josien dus twee voedingen uit dezelfde borst laten drinken. Eigenlijk alsof ze die dag een keertje extra kwam. Dat ging bij mij goed.
    Zodra je genoeg hebt voor een flesje kun je een volgende keer gewoon kolven rond de tijd dat Veda het flesje krijgt.
    Je moet ook even uitproberen hoe het kolven gaat, hoeveel krijg je eruit. Kun je met een keer kolven gelijk een heel flesje vullen genoeg voor Veda etc. Lukt het Veda om goed uit een flesje te drinken en hoeveel etc. Allemaal dingen waar je achter komt door te doen. En daardoor kom je erachter wat het beste werkt voor jou.

Slapen. Hier probeer ik nu het ritme aan te houden dat ze na een voeding eerst moet boeren en dan rustig met mama mag spelen. Daarna met zichzelf in wipstoel of box en als ik merk dat ze moe is/ neigt te gaan slapen moet ze in de wieg. Meestal begint ze dan zeurend te huilen en dan laat ik haar huilen. Meestal stopt het vrij snel en valt ze opgegeven moment in slaap. Zodra ze weer wakker wordt mag ze weer spelen of eten. Het verschilt nog wel per dag hoeveel ze overdag slaapt. Soms zijn het de hele dag door vooral hazeslaapjes en soms slaapt ze na elke voeding wel 2-3 uur.
    In de eerste weken heb ik Josien 's avonds tussen de twee laatste voedingen in bij mij laten slapen. Ik lag dan ook op bed. Wat extra knuffeltijd voor mij en haar :).

Huilen. In het begin vond ik het ook lastig om te bepalen wat er was en hoe lang. Na verloop van tijd begon ik langzaam twee huiltjes te herkennen. Het zachtere huilen wat ook over kan gaan in overstuur huilen. En het krijsende huilen. Dat laatste doet ze alleen als ze pijn heeft. Bij het zachte huilen kan ik haar echt wel een paar minuten laten huilen. Als het overgaat op de overstuur modus komt ze er zelf niet meer uit en moeten we echt troosten.

@ sanne, veel pukkeltjes zijn in het begin gewoon een reactie van de huid die snel kan reageren op te vaak wassen (in badje doen), parfum van shampoo of wasmiddel, of gewoon hormonen van jou. En niets aan de hand. Als ze lang aanhouden kun je eventueel cb of ha om advies vragen.

@ Nijn, lekker rustig aan doen hoor. Bij mij ging de moeheid helemaal niet over. Ik moest gewoon weer een extra stapje terug doen mijn gehele zwangerschap. Het herstellen duurde bij mij ook veel langer toen ik over mijn grenzen heen was gegaan. Iedereen reageert anders op een zwangerschap maar luister goed naar je eigen lichaam!

@ Sheann, ook een handige tip van het rolletje

@ Melisa, ja hier ook hyves

20. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Bedankt voor de adviezen over de vermoeidheid, alleen mag ik er niet te veel aan toegeven. Ik heb tenslotte nog steeds CVS en ben bang dat als ik te veel aan de vermoeidheid toegeef, het weer helemaal misgaat. Ik doe nu heel veel rustig aan en probeer overdag niet in slaap te vallen (alleen lukt dat niet altijd...)

Djaar, balen dat je nu misselijk begint te worden. Ik heb er nog steeds af en toe flink last van....

Twinny, die onzekerheid herken ik wel. Maar eind mei zijn wij ook mama's!! Jij dan al voor de tweede keer!!

Pookie, lekker dat ze doorslaapt, maar idd misschien wat minder fijn voor je (.)(.)....

Sheann, die tip ga ik onthouden....

Melisa, balen dat de sint-viering bij je s-ouders niet zo goed gegaan is.... Het gaat dus nog steeds niet helemaal lekker.

Deel Deze Pagina