Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt kijken of je het wiegje van Veda aan de kopkant een beetje hoger kunt krijgen ... dan ligt ze iig een beetje schuin, mocht ze last hebben van refluxachtige verschijnselen. Stopt ze met huilen in iets hoogstaande wipstoel? En blijft ze huilen als ze vrij plat bij jullie ligt? Dat zijn op zich wel indicaties.

Verder zijn er mensen die zweren bij ostheopaten bij onverklaard huilen (volgens mij doen die ook iets met reflux trouwens). Ben zelf niet zo van het zweverige hoor ... maar wie weet ;)

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

pff wat een drama avond hier..

hai is naar de film met zn broer

en feli is alleen maar aan het huilen heel de avond.. d8 ik drnet naja dan maar flesje wil mevrouw maar weer 30cc drinken.. das natuurlijk weer niets..:S

nu is het even stil maarja, voor hoelang..2 tellen ofso..

ze ging ook echt steeds huilen aan de fles, dat doet ze anders echt nooit, of ze drinkt of ze drinkt niet, maar huilen aan de fles deed ze eerder nooit.

ook heel lang geprobeerd of er geen boer dwars zat maarja er kwam echt geen boer dus dat was het ook niet..

kben benieuwd wat dit voor de nacht brengt...misschien toch wat te druk geweest op het kdv( niet gek ook met allemaal drukke kids om je heen...)

maar het was wel heel leuk we hebben een hele mand vol met allemaal kado's gekregen, moet ze nog uitpakken maar het zijn er super veel!

Groetjes!

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Salapio, het wiegje staat al iets hoger aan de kopkant, en Veda is beter te troosten als we haar meer recht op houden tegen ons aan dan in een liggende houding.
    Verder kokhalst ze veel, en ze spuugt ook best vaak. Ook een tijd na het drinken, waardoor het echt zuur ruikt (soms echt naar kots). Andere symptomen zijn ook veel huilen en weinig slapen overdags, en daar kunnen we ons dus ook in vinden ;)

Een ostheopaat zou eventueel een optie zijn, maar dan meer als het nu zo blijft zonder dat we de oorzaak vinden.
    Maar bedankt in ieder geval voor het meedenken, lief van je!

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat rot Sanne :( Zielig voor je meisje! Hopelijk gaat het vannacht beter, zodat je een beetje kunt slapen! Sterkte!

5. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    meiden ik hoop dat jullie avond en nacht toch nog goed verlopen is. Het komt op mij over alsof er gisteren alleen maar huilbaby's waren. Ik hoop dat jullie snel weer een betere tijd krijgen.
    Het kindje van mijn schoonzus (nu 5 maanden) heeft eigenlijk ook altijd goed geslapen maar sinds een paar weken is het een drama. Mijn schoonzus wil nu inderdaad naar de ostheopaat. Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden van het hoe en wat.

Ikzelf ben gisteren zo'n beetje de hele dag knap beroerd geweest. Tot nu toe voelt vandaag beter maar ik heb er weinig vertrouwen in heel eerlijk. Ik hoop echt dat het binnen een paar dagen weer beter zal gaan.

Iemand enig idee waar ik een speen met 'i love oma' zou kunnen kopen? En dan niet een internetwinkel.

Hyves, heb ik ook maar dan moeten jullie nog even wachten tot na kerst!! Mijn familie kijkt soms ook op hyves namelijk hahaha.

@MP en Nijn; ik ben erg benieuwd naar jullie 20 weken echo's!!

Meiden veel knuffels vanuit hier. Fijne dag!!

6. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Goedemorgen meiden,

Ik ga echt nog even genieten van ons tweetjes.... Al dat gehuil.... Wel ontzettend balen Mosa en Sanne... Hoe is het vannacht gegaan??
    Mosa, hopelijk is Veda idd niet te veel angekomen en ligt het aan te weinig voeding....

Salapio, ook al 31 weken, het aftellen kan nu echt beginnen. En Mirre heeft gister echt flink gegeten hoor!!

Twinny, mooie kerstkaart!!

Djaar, je ziet al duidelijk verschil tussen de buikjes. Leuk!!!

Maar, hoe is het met jou??

MP, wij willen wel een 20-weken echo doen, maar die hebben we nog niet gepland. De gyn is er nog niet over begonnen.... Volg week even overleggen tijdens de pretecho, want dat is dezelfde vrouw....

Fijne dag allemaal!!

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Djaar, speen kun je volgens mij bij prenatal kopen ... en Mirre ging rond 5 maanden ook weer moeilijk slapen. En daarna met 9-12 maanden ook weer. Vaak is er niets fysieks aan de hand, maar die kleintjes ontwikkelen zich zo razend snel en sommige ukkies zetten dat dan om in slecht slapen.

Niets zo veranderlijk als het slaappatroon van een kind, met name het eerst jaar (en bij sommige kindjes zelfs langer). En het schijnt dat er met 2,5 weer nachtmerries op het programma staan. En voor je het weet sta je met grof geschut je luie puber uit bed te trommelen voor school (mamlamemerust).

Ik ben trouwens echt benieuwd hoe ik die eerste weken ga ervaren als 'ervaren mama'. Verval ik weer in dezelfde onzekerheden of durf ik nu meer te vertrouwen op 'komt vanzelf wel goed'. Dat onverklaarbare huilen in het begin. Het slechte slapen overdag en snachts. Niet iedere maand 2 kilo aankomen (Mirre is nog altijd een slanke dame, lichter dan haar vriendin van 1 jaar jonger ;)). Of zou ik nu een slaperig vreetzakkie baren? :D

Fijne dag allemaal!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En heel verstandig Nijn, lekker genieten van elkaar :D. Ik mis vooral (soms) de weekendochtenden: in bed met de krant, sap, koffie en lekkere broodjes. Weer een beetje indutten en uiteindelijk fris en fruitig aan de dag beginnen.

Aan de andere kant ... vanochtend werd Mirre vrij vroeg wakker van de regen (vindt ze eng) en die heeft nog een uurtje tussen ons in gelegen, niet geslapen maar zo lief! Eigenlijk niet te vergelijken met een krantje ;)

9. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hebben mannetje en ik het wel eens over.
    Over een half jaartje liggen we op zondag morgen misschien wel lekker met z'n 3-tjes in bed.... maar nu nog even lekker met z'n 2-en....
    Al kan ik niet wachten tot mini Nijn er is...

10. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi dames

@mosa, jou verhaal over veda is precies het verhaal van feli hier...nadat jij het over die reflux had ben ik het ook gaan opzoeken, en ik heb gelijk een afspraak bij de dokter voor vanmiddag...ze heeft er bijna alles wel van! gisteren steeds huilen aan de fles, niet willen slapen(alleen ingebakerd) anders zijn het echt mini 10 minuten slaapjes, en heeft ook steeds wat melk aan haar mondje zitten met belletjes, en op haar hydrofiele luier vind ik ook steeds wat melk terug, terwijl ze dan wel echt goed geboerd heeft, ook blijft ze echt Uren na haar voeding steeds smakken/slikken ( ik denk dan dus voeding die terug opkomt terug slikken) want vanacht had ze om 3.15 gedronken, en om 5 uu hoorde ik haar nog steeds terug slikken, en andere hele gekke geluiden maken, soort van keel schrapen enal. en feli overstrekt zich ook, ik d8 dit al eerder maar ik d8 goh wat kan ze knap haar hoofdje lang ophouden, maar het is echt overstrekken want ze wilt hem dan echt met geen mogelijk heid meer terug leggen echt zielig.

dus hier ook afspraak bij de dokter, kan ik gelijk van die pukkeltjes, en dat ze ook ineens niet wil poepen bespreken. kben benieuwd. ik heb trouwens ook haar matrasje omhoog gedaan en hai dacht dat ze daarna wel wat beter had geslapen vannacht..

@djaar prenatal, daar heb ik hem ook vandaan (ga je die aan oma geven als jullie het gaan vertellen? had ik wel gedaan haha)

@salapio hah ja is altijd maar weer afwachten wat de 2e voor kindje is! maar ik hoorde gister nog op het kdv van een moeder die zei ja ze zeiden altijd van een 2e neem je "erbij" maar dat geloofde ik nooit maar ze zegt het is echt zo, ze zei je kent alles al en je hebt meer vertrouwen in dingen, dus wie weet gaat het dalijk gewoon heel gemakkelijk.

@nijn haha mosa en ik maken jullie nu al bang met onze verhalen;) hahah geniet nog maar ff lekker van jullie tweetjes ja :D

@maar hoe is het ermee meid lang niet gezien?

@all nou hier opzich wel ok geslapen, feli kwam maar 1x snachts dus dat is wel weer fijn, en vanochtend pas om 10 voor 8!

anders word ik altijd wakke als hai uit bed gaat om 6.10, maar nu heb ik helemala niet mee gekregen dat hij weg ging! hahaha anders kolf ik ook altijd rond die tijd, en dn om 2 uur weer en dna om 10 uur, dan zit er hetzeflde aantal uren tussen zegmaar.

maar nu heb ik dus pas na de fles van feli gekolfd haha, dus ga proberen de middag voeding vandaag te laten vallen, ben benieuwd, kzal wel weer knetters van tieten krijgen ahha maar goed;)

dames fijne dag!

11. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    op dan naar de prenatal!

Ja we kopen een grote bloemkool en verstoppen de speen erin. Een gedichtje erbij en dan maar zien wat er gebeurt. Zo hebben we voor alle ouders (mijne zijn gescheiden vandaar) een gimmick en een klein gedichtje bedacht. Mijn familie krijgt het in het weekend van 18 december te horen en de familie van Djaarman op 1e kerstdag.

12. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Leuk hoor Djaar!!
    Wij hadden de eerste keer een knuffel, een gedichtje en een voorleesboekje (nijntje bij opa en oma o.i.d.)
    En nu de tweede keer alleen een gedichtje voor de ouders. Daarna de echo voor de toekomstige oom en tante's.
    Die gezichten zijn dan zooo leuk!!
    Ik vind het toruwens ontzettend knap dat je zo lang je mond hebt kunnen houden!!

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hooi meiden,

Sterre: je bent geen slechte moeder of opgever hoor als je besluit geen borstvoeding meer te geven. Iedereen voelt het denk ik zo als je gaat stoppen. Maar je moet je goed voelen bij wat je doet, want daar heeft je kindje ook meer aan.

Mosa: hopelijk is je meisje lekker op gewicht bij het wegen. Chelsey viel op een gegeven moment zelfs af omdat ze te weinig kreeg, dat verklaarde een hoop huilen. Na een dag of 2 bijvoeden was ze weer een zonnestraaltje.

Nijn: CVS is erg lastig, en ik merk dat ik nu goed op moet passen nu ik weer aan het werk ben. Ik ben echt van de regelmaat. Alle dagen zien er hier hetzelfde uit. Niet alleen voor Chelsey maar ook voor mij een must. Gelukkig kunnen wij van 23 tot 8 uur slapen, en dan kruip ik er 's middags ook nog een uurtje in. Ook al slaap ik niet, mijn lijf moet even rusten. Oh ja, wat ik ook echt niet doe, is toegeven aan een energieboost! (die heb ik wel eens, en dan denk ik dat ik de wereld aankan haha)

All: Chelsey drinkt weer lekker, maar nu spuugt ze weer zo veel. Grrr. Lastig hoor, die onvoorspelbare wezentjes haha.

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sanne: Ik wil ook een spaarrekening openen voor de kleine maar ben er nog niet over uit hoeveel het gaat worden. Ik denk tussen de 20 en de 40 euro per maand. Ik moet even kijken hoeveel het bij elkaar wordt na al die jaren.
    Waar zat jij zelf aan te denken, het is natuurlijk erg afhankelijk van hoeveel je kan missen in de maand.

Sterre: Snap je gevoel over bv. Ik heb soms ook het idee dat ik niks anders aan het doen ben.

Mosa: Als onze kleine niet kan slapen dan wiegen we hem in slaap, ik zou me er ook niet goed bij voelen om hem te laten huilen.
    Ik ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen vandaag. Ook al denk ik dat je daar niet al teveel waarde aan moet hechten. Net wat Salapio zegt, vertrouw op je gevoel.
    Pakt ze de speen niet en heb je haar al geprobeerd om in te bakeren voor het slapen?
    Als ze reflux hebben dan spugen ze toch al het eten terug? Hoe werkt dat dan bij verborgen reflux?

Djaar: Ik denk dat je het meeste kans hebt om zo'n speen bij de Prenatal te kopen maar moet eerlijk zeggen dat ik hem nog nooit gezien heb.

Doorslapen: Mijn kleine man slaapt niet langer dan 4 uurtjes achter elkaar dus ik zal nog even geduld moeten hebben. Soms is het niet erg want dan staan mijn borsten echt op knappen. Vooral omdat hij meestal maar een borst per voeding leeg drinkt. Hebben jullie dit ook?

Mexprik: Wij gaan volgende week voor de mexprik. Wij hebben de eerste ronde gemist dus krijgen we maar een prik ipv twee. Vind het een beetje raar maar de vrouw van de GGD zei dat het wel goed zat.

Rooie billen: Wat gebruiken jullie voor de billetjes. Van de kraamzorg moesten we oppassen met de sudocreme en het liefst vaseline, bepanthen gebruiken. Ik heb ook nog zinkzalf en talkpoeder staan maar heb het nog niet gebruikt.

Oefeningen: Moesten jullie ook van de kraamzorg oefeningen doen voor de bekken en de buikspieren? Ik vergeet dat steeds en krijg pijn aan mijn rug van die buikspieroefeningen. En die oefeningen voor de bekken vind ik zo'n vervelend gevoel.

15. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Ik ben nu ook al echt van de regelmaat. Elke dag op zelfde tijd opstaan en dezelfde tijd naar bed...
    Energieboost, heb ik ook wel eens, maar als ik daar aan toegeef (en dat gebeurt nog wel eens) dan heb ik daarna extra veel moeite om te herstellen...
    Dus ik moet echt op mezelf gaan letten... Heb al een aantal lesjes geleerd deze zwangerschap... hihi

16. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Bedankt voor de complimenten voor de kerstkaart:)

Huilende kindjes: je wordt het er altijd zo ontzettend machteloos van. Zoë heeft de eerste 3 mnd heel veel krampjes gehad en werd soms helemaal gek ervan. Tis trouwens niks om je voor te schamen als je het af en toe helemaal niet meer leuk vind. Denk dat iedere jonge moeder dat heeft. Het is niet leuk als je niet meer weet wat je moet doen. Maar vraag.....vraag aan het cb, vraag aan de huisarts, vraag andere moeders en praat erover. Ben met Zoë ook naar de osteopaat geweest en dat hielp. Ze werd er heel rustig van. De osteopaat doet niet veel meer dan je kindje zachtjes aanraken en voelt op die manier waar er blokkades zijn. Het zijn afgestudeerde fysio's, dus mensen met achtergrond en kennis en vaak vergoedt de verzekering het grootste gedeelte van de rekening. ik vond het zeker de moeite waard.

Djaar: leuk idee met die bloemkool, hihi....

Maar: inderdaad, hoe is het bij jullie meis....

bubsie: ben je al van de griep af, alles goed met jou en de baby?

spaarrekening: wij hebben voor Zoë 2 rekeningen geopend;). Ik stort 25euro per mnd. Deze rekening is bedoeld voor onverziene kosten, zoals beugels etc. en San spaart voor haar eventuele studie straks.

Pretecho: kunnen ze al zo vroeg zien wat het wordt Nijn? Spannend hoor, zou ik stiekem ook wel willen, maar we houden het een verrassing.......... of niet......... kweet het ook niet!

Ga dadelijk ff de stad in en misschien nog ff babyspulletjes neuzen. Moet straks met de kat naar de kapper, dus moet nu opschieten.

twinny

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Shean: wat is dat nu weer met sudo-creme? Ik gebruik het al maanden, en werkt als een trein. Ook op mijn werk gebruiken we het al jaren. Volgens mij is daar niet veel mis mee hoor.

En oefeningen: nooit gedaan haha. De bekkenbodemspieren moest ik eigenlijk wel trainen, maar had er geen zin in. En ik kan gewoon springen zonder te lekken :)

Mex.griep.vacc: er zijn zelfs ziekenhuizen die geen 2de ronde aanbieden hier in het zuiden. Ik weet ook nog niet of ik em ga halen. Vind het eigenlijk een beetje onzin. Kijk, mijn man is hartpatient, dus die gaat wel. Volgens mij is de vaccinatie daar ook voor bedoeld en zijn we een beetje op hol geslagen hier. Maar goed, dat is mijn mening.

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Melisa: Ik dacht ook dat die sudocreme goed was en heb het ook gebruikt dus vroeg me af wat jullie ervan vonden.

Ik zit nog steeds te twijfelen om de mexprik te halen want ik heb geen zin om er ziek van te worden en ik vraag me af of het wel nodig is. Maar ja, topics genoeg hierover.

Mij is verteld dat die oefeningen voor de bekken bedoeld zijn zodat je later geen last krijgt van incontinentie.

19. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Twinny, wij willen niet weten wat het wordt, maar willen mini Nijn gewoon weer even zien....
    Voor ons blijft het dus nog een half jaar een verrassing....

Incontinentie.... soms lijkt het of ik nu al incontinent ben, maar dan qua afscheiding. Als ik buk zit er al weer iets in mn inlegkruisje.... Gek word ik er soms van....

Meiden, ik ben er vandoor. Misschien tot vanmiddag!! Anders tot morgenmiddag denk ik. Moet deze week 3 dagen werken, vandaar....

Liefs

20. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik kom even iedereen een knuffel geven. :D
    Ik verlang naar m`n meisje en het kan niet snel genoeg gaan de laatste weekjes. :)
    Lees globaal mee, maar het reageren lukt niet echt. :)

Groetjes

Deel Deze Pagina