Goedemorgen meiden, Sanne, en hoe is de nacht geweest? Hopelijk heeft Feli je een beetje rust gegund. Slim dat je een afspraak hebt gemaakt bij de dokter. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft! Mosa, hoe gaat het nu met Veda? Is ze al wat rustiger? Toen Svinthe was geboren, met het nodige trek- en duwwerk werd mij ook gelijk verteld dat als ze veel zou gaan huilen we misschien wel langs de osteopaat konden gaan. Dat heb ik toen goed in mijn oren geknoopt, maar het is niet nodig geweest gelukkig. Ik denk maar zo: Niet geschoten, altijd mis toch? Djaar, ik denk dat de I love mama speen te koop is bij Prenatal. Hij zat bij mij iig in de bije doos. Salapio, ik kan me voorstellen dat je aan het bedenken bent hoe het zal gaan met een tweede. Een heel ander mensje en zelf al een tijdje moeder. Ben heel benieuwd naar je ervaringen van over een tijdje. Sheann, ik heb ook nooit oefeningen gedaan hoor en alles is geloof ik goed gekomen Woops, succes met de laatste loodjes! Svinthe heeft weer heerlijk geslapen. En lekker gedronken de tweede fles. 150cc een absolute topprestatie op dit moment. Dus een blije mama hier Weinig plannen vandaag, oh de prik halen en ik ga denk ik maar beginnen met het fotoboek van Svinthe. Heb denk ik 150 foto's liggen die ingeplakt mogen worden Fijne dag allemaal!
Hanna: Klopt hoor wat je zegt over BV. Fijn dat je menstruatie eindelijk voorbij is, nu hopen dat het weer 'normaal' word en blijft. Haha je favoriete ding, spuiten Wij moeten volgende week voor de 2e. Suc6 vandaag! Oh haha jij hebt nog wat te doen met die foto's! Sanna: Haha ja inderdaad, ik zei tegen jou dat je geen mietje was en nu zit ik er zelf mee. Nu snap ik pas eigenlijk ook hoe je je gevoeld hebt. Het is makkelijker gezegt dan gedaan maar ik zie wel in dat het inderdaad té veel tijd gaat kosten op deze manier. Noah drinkt niet aan de borst maar ik wil het toch nog even gaan proberen om te kijken hoe het nu gaat. Stel dat het wel lukt dan kan ik dat nog eventueel gaan doen en anders ga ik toch afbouwen. Lastig zeg dat Feli zo huilt en je weet niet wat er is. Rond de 5 weken schijnen ze wel een sprongetje te maken maar ik zou me ook niet helemaal gek laten maken door al die sprongetjes en dagen hoor Misschien is het inderdaad wel erg druk voor haar geweest. Mosa: 'Goed' te lezen dat jij als 'echte' bv-mama het ook best zwaar vind. Ik doe het dus ook alleen voor Noah, ik kan ook niet echt zeggen dat ik het prettig vind of die 'roes' krijg waar sommige het ook over hebben Salapio: Van zulk eten zou ik ook smikkelen hoor Fijn hoor dat je mannetje lekker druk is en je meisje zo'n lekker meisje is Djaar: Vervelend zeg dat je je ellendig voeld vandaag Hopelijk knap je toch wat op hoor Ik ben dan wel benieuwd hoe en wat over het kindje van je schoonzus. Wie weet hebben wij er straks ook nog wat aan Die I love mama speen heb ik in de zwangerschaps-doos van Prenatal gekregen maar je hebt ook zo'n speen (alleen andere kleur) gewoon bij de DA. Oh ik lees al dat je het al weet Wel leuk hoor hoe jullie het gaan vertellen. Sheann: Toen Noah echt rode billen had heb ik uierzalf gebruikt maar hier lag het ook aan de doekjes die we gebruikten. Toen die op waren verdwenen de rode billetjes ook. Ik gebruik nu weer sudocreme hoor. Werkt super hier. Ik hoefde geen oefeningen te doen. Ze hebben me alleen geatendeerd op de bekkenbodem-oefeningen maar ik vergeet het ook de helft van de tijd Twinny: Ik was vergeten te kijken maar erg leuke kaart joh! En zoë lijkt me een erg vrolijk meisje Woops: Spannend hoor, jij gaat ook richting het einde Incontinentie: Tijdens de zwangerschap heel erg gehad Nu, 5 weken na de bevalling (lijkt) alles weer hersteld. Spugen: Hier gebruik ik nu nutriton van nutrilon voor op advies van het CB. Noah kan echt stralen spugen en daarna weer vrolijk verder drinken Soms spuugt hij nog steeds maar over het algemeen gaat het goed. Dit gebruik ik voor fv en bv. All: Hier weer een nachtje van 23.30u tot 05.30 gehad, daar word deze mama erg vrolijk van Daarin tegen slaapt meneer overdag heel slecht maar huilen doet hij dan ook weer niet echt veel, dus dat scheelt weer als ik het zo lees van andere mama's. Vanmorgen had Noah een poepluier en de poep zat letterlijk tot in z'n nek Leuk klusje als je in je eentje bent. Ik heb hem in het grote bad afgewassen en daarna maar in het kleine badje gesopt enzo Gelukkig vind hij het badje sinds een week ineens geweldig dus dat scheelt ook weer een hoop frustratie. Vanavond Mylene partij bij een vriendin. Heb ik wel zin in. Even tijd voor mezelf en even wat anders Oja als iemand Hyves-vriendjes wilt worden, pb me maar, lijkt me erg leuk
Goedemiddag meiden, Hier een ochtendje uitgeslapen samen met mijn meisje. Ze kwam vanochtend om 6:45 om te drinken. Maar ik was zo moe dat ik haar maar bij me in bed heb gehouden en zo samen hebben geslapen. En toen was het inene 10:30 heerlijk . @ MP, gefeliciteerd nog met de 18 wk. @ Sterre, poeh 20 min. laten huilen vind ik wel lang, knap dat je dat vol kunt houden. Maar het is gewoon je gevoel volgen, als je weet dat er niets is is het wel makkelijker. En je wilt weer afbouwen met kolven, maar ik dacht dat jij noah ook nog regelmatig aanlegde, of kolf je op dit moment weer alles? @ Mosa, jeetje alleen krijsend huilen. Dat is echt niet leuk. Daar word je wel moedeloos van. Als je denkt dat het komt doordat ze honger heeft helpt het dan niet om haar wat vaker aan te leggen? Je gevoel dat je van voeding naar voeding gaat in je antwoord naar Sterre begrijp ik goed. Datzelfde heb ik ook zo af en toe. BV/kolven het is ook best een belasting voor jezelf. Maar het wordt wel steeds gemakkelijker naarmate je het wat langer doet. Heb je al gewogen vandaag? @ Hanna, gefeliciteerd met de 3e poepbroek op rij! Heeft ze nu nog iets van medicijnen om haar darmen op gang te helpen of alleen een andere fles? En je ongesteldheid eindeljik over, dat werd ook wel eens tijd. Vandaag de laatste prik. Duurt maar even en dan hoef je voorlopig niet meer En veel plezier met het fotoboek. Dat is leuk ! @ Salapio, jij ook goede tips over kolven en huilen. Je hebt wel gelijk hoor over dat je je gevoel moet volgen. Al voel je je daar onzeker over. N'Kufo japans vechtkunst? Bont en blauw dus vanbinnen haha. Nog even volhouden of terugboksen Ik ben ook wel benieuwd hoe je het zal doen met je zoon erbij. De ene zegt dat het dan allemaal vanzelf gaat, een ander ervaart dat het toch weer veel onzekerheden met zich meebrengt. 't is even afwachten, ook of je zoon veel verschilt van mirre natuurlijk. @ Sanne, vervelend dat Feli zo moeilijk was gisteravond. Het is wel vaak zo dat ze door indrukken van overdag 's avonds vaak huileriger zijn. Dat is hun uitlaatklep. Soms wel heel vervelend. Leuk dat je van je collega's zo'n grote kadomand hebt gekregen! @ Djaar, spenen met allerlei opdrukken kun je kopen bij de etos of DA of babywinkels zoals prenatal, babydump etc. Ik weet vrij zeker dat ik de I love oma opdruk bij prenatal heb gezien. Jammer dat je gister zo beroerd was, voel je je vandaag beter? Hmm ik lees dat je naar de dokter gaat omdat Feli mogelijk last heeft van reflux. Ben benieuwd. Succes in elk geval! @ Sheann, Josien drinkt bij mij meestal ook maar een borst leeg. In het begin had ik daardoor aan het eind van de nacht dat een of beide borsten op knappen stonden en ik moest regelmatig mijn t-shirt verwisselen. Maar langzaam aan wordt de productie beter geregeld en wordt dat iets minder. Wat betreft oefeningen. Van de kraamzorg kreeg ik alleen het advies mijn bekkenbodem te traienen. Dat deed ik ook. Verder mocht ik niets tot ik bij de fysio met 6 wk was geweest. Na 8 wk kreeg ik van haar oefeningen voor mijn bekken en mocht ik de schuine buikspieren gaan oefenen. Ze zij nog voorzichtig te zijn met de rechte omdat die spier eerst goed de gelegenheid moet krijgen om weer samen te komen. De voorste buikspieren gaan uiteenlopen om je buik de ruimte te geven om te groeien. Dus ik denk dat je met bijna 4wk nog erg voorzichtig moet zijn met rechte buikspieren. @ Twinny, Veel plezier met babyspulletjes neuzen. En met de kat naar de kapper. Is het zeker een langhaar? @ Nijn, je hebt groot gelijk, nu vooral genieten met zijn tweetjes en van het wonder in je buik. Voor je het weet heb je het zo druk met zijn drieen. Maar ondanks al het gehuil is het ook genieten hoor @ all, ik kan echt merken dat Josien weer een groeispurtje heeft gehad. Ze doet zoveel meer. Gaat echt een beetje spelen, met haar speeltjes door er tegen te slaan en ze pakt ze ook steeds vaker vast. Ze pakt nu ook regelmatig haar eigen handjes vast. Het is nog niet heel bewust, maar het is wel echt het begin van het bewustworden. Ook wil ze als ze bij ons op schoot zit gaan staan. Echt heel leuk, maar ook vermoeiend. Want wij moeten haar wel hoog houden. Ze drukt zichzelf omhoog met haar beentjes maar wij moeten haar stabiel houden. Dat kost best wel wat kracht. Nou zo maar eens klaar maken om naar buiten te gaan
@ Sterre, ik deed zo lang over mijn berichtje dat ik jou berichtje daardoor niet had gezien hihi. Maar wat een schetig kereltje is Noah. En wat kijkt hij helder uit zijn oogjes. Leuk hoor! Noah dus niet meer aan de borst en weer fulltime kolven. Dat is best wel pittig zeg. Misschien dat als het lukt om Noah af en toe aan te leggen dat je het wat langer vol kunt houden en anders toch misschien afbouwen. Lastig hoor als je eigenlijk wel wilt. Gelukkig vannacht een goede nacht gehad , zo lekker! En poepbroek tot aan de nke. SOms lijkt het wel of ze het opbouwen om in een keer alles te lossen om ons te plagen. Je had nog niet genoeg tijd in me gestoken . Heel onhandig. MAar je doet er niets aan .
nou meiden, heb straks even in mijn lunchpauze een speen gekocht bij prenatal (zo fijn maar 4 min. lopen vanaf mijn werk, dus kan in een half uur veel zien!!). Nu nog kijken hoe ik hem in een bloemkool verstopt krijg. We hebben wel veel lol aan de vorbereidingen voor kerst op deze manier. Misselijkheid is gelukkig vandaag niet echt aanwezig, ben alleen benieuwd of het avondeten wil lukken.
Djaar: leuk hoor om het zo lang voor je te kunnen houden! Knap, wat zal je familie opkijken haha. All: ik heb net voor mijn nichtje de cd van K3 gedownload. Het laatste nummer is zoooooooo mooi. "wanneer zie ik jou terug". Een echte tranentrekker. Het lijkt hier wel of ik zwanger ben haha. De hele dag misselijk, en duizelig. Ook regelmatig pijn in mijn onderbuik. Zal wel een licht griepje zijn, maar stom dat het zo voelt zeg.
Djaar, oei werk je zo dicht bij Prenatal? Gevaarlijk voor je portemonnee nu je zwanger bent Fijn dat ze de speen daar hadden en succes met hem in de bloemkool verstoppen Melisa, griepje wat lijkt op zwanger zijn?? Heel apart... Hopelijk voel je je snel weer beter! Ik was Svinthe's lievelingsknuffel Stekel kwijt. Gelukkig heb ik hem net weer gevonden. Ze ligt nu met hem te kroelen in de wipstoel en ze heeft hele verhalen tegen hem. Even weer bijkletsen he, na een paar dagen van elkaar gescheiden te zijn geweest
@Hanna; op pauze afstand: Prenatal, Hema, Villa Happ, Benneton, H&M, C&A en dan de standaard berg winkels die in een middelgrote stad aanwezig moeten zijn. Dus ja ik durf niet te beweren dat het geld in de porte met niks gaat blijven hihi. Ik wordt nu nog behoorlijk geremd door onzekerheid over de zwangerschap, het slechte weer en zo af en toe het beroerd voelen. Maar ik vrees dat het na de negenmaandenbeurs in feb (ben dan ook 20 weken) een financieel drama kan gaan worden!! Enne goed hoor dat Stekel weer terecht is (misschien is ie wel op reis geweest en heeft nu ook veel te vertellen!!)
afrola: Choco is geen echte langhaar, tis een mislukte, ontplofte europese korthaar, hihi! HAar haar is denk ik 4 cm lang en erg dik. Ach, elke 7wkn ff late kammen en dan komt het vanzelf goed, hihi..... Hanna: tis misschien een goed idee om nog een stekel te kopen?? Wij hebben hier 4 knorretje, hahaha!
hallo meiden, drukte hier vandaag. hier is het chaotisch vandaag, ook een huilend spugend meisje.... Zal het aan het weer liggen???????? Ze heeft vannacht wel weer!!! doorgeslapen tot 7:00. Fijn voor mama maar papa is toch s'nachts 2 x gaan kijken of alles OK was Door al dat huilen spugen nog niet veel aan huishouden gedaan vandaag dus dat ga ik maar even doen nu.
Hoi meiden, Ik ga zo reageren, maar wilde eerst even mijn verhaal kwijt Vandaag begon weer hetzelfde, Veda was weer constant aan het krijsen. Vanmiddag naar het CB geweest, gelukkig was het erg rustig dus ze namen goed de tijd voor me. Veda bleek evenveel te weten als afgelopen vrijdag (nog steeds niet echt boven haar geboortegewicht ) en ze blijkt dus echt honger te hebben Vandaar dat krijsen Ze heeft genoeg poep- en plasluiers, dus waarschijnlijk genoeg vocht maar te weinig voeding. Aangezien ze 7/8 keer per dag bij me drinkt (aan beide borsten), heb ik op advies van het CB besloten om over te stappen op flesvoeding. Ik ben meteen voeding gaan kopen, en net heeft ze haar eerste flesje leeggedronken, het was de eerste keer dat ze uit een flesje dronk maar ze had blijkbaar zoveel honger dat ze er totaal geen moeite mee had. En nu ligt ze na al die dagen krijsen, heerlijk te slapen Ik voel me nu zo opgelucht, ik ben echt helemaal blij dat we de oorzaak weten. Veda was namelijk zo'n tevreden kindje, dus ik herkende haar helemaal niet meer. Aan de ene kant jammer van de borstvoeding, maar ik vind het goed zo. Nu beginnen met afbouwen, maar ik heb nog nooit gehad dat mijn borsten op knappen stonden (ook geen stuwing of wat dan ook), dus ik verwacht geen problemen. Misschien is dat achteraf ook wel een teken geweest, dat ik nooit last van mijn borsten heb gehad als ik weer moest voeden? Zo, ik ga nu even alles lezen, er is veel gekletst vandaag zag ik.
Afrola: Ojee, ik heb het verkeerd opgeschreven denk ik. Ik laat Noah niet zomaar 20 minuten huilen hoor We doen dat alleen als we écht zeker weten dat er niks is (w.b. honger, boertje, schone luier) en eigenlijk ligt hij dan binnen 5 tot 10 minuutjes te slapen dus die 20 minuten halen we gelukkig nooit. Ook horen we aan zijn huilen of het serieus is of niet. Ja he, iedereen zegt dat hij zo helder kijkt. Hij is ook enorm bijdehand al. Duwen met z'n beentjes, alles willen zien, oogcontact zoeken en soms heb ik het idee dat hij 'wat zegt'... maar dat klinkt wel heel zweverig he Ik heb eigenlijk ook geen idee of dat allemaal normaal is voor die leeftijd... Mooi om te zien hoe kindjes groeien en zo snel ook he. Haha ja die poepbroeken lijken ze inderdaad op te sparen... alleen een beetje jammer dat mama er iedere keer bij uitkomt Djaar: Ojee inderdaad gevaarlijk allemaal! Prenatal ligt hier 15 minuten rijden vandaan maar daar reed ik weleens voor de onbenulligste dingen heen... dat heb ik ook maar niet tegen Roy gezegt Melisa: Misschien een zwanger griepje Hanna: Gelukkig is Stekel weer terecht. Zijn ze inmiddels uitgekletst? Twinny: Klinkt wel stoer die kat van jou... misschien eens een foto? Pookie: Wauw tot 07.00u geslapen, wat een luxe Helaas veel spugen vandaag Mosa: Balen zeg dat Veda niks was aangekomen en het dus aan de bv ligt. Gelukkig ging het flesje er goed in. Welke voeding heb jij? Ga je nu kolven of stap je helemaal van de bv af?
Salapio, daar ben ik idd ook wel benieuwd naar, of je een tweede kindje anders ervaart dan een eerste kindje Ik denk dat het ergens wel 'makkelijker' is omdat je het al een keer hebt meegemaakt, maar toch zal ieder kindje anders zijn en ik denk dat je toch ook deze keer weer tegen een aantal andere dingen gaat oplopen. Maar we zullen het zien Nijntje, dat zeiden wij ook vaak tegen elkaar toen ik nog zwanger was, dat we binnenkort met z'n drietjes in bed liggen op de zondagochtend, en het blijft apart hoor Ik had ook best veel last van afscheiding, vooral op het laatst Geen pretje vond ik, gelukkig is dat na de bevalling meteen over, alhoewel je dan weer weken bloedverlies heb waar je ook niet echt op zit te wachten Sanne, jeetje, wat rot dat de symptomen van (verborgen) reflux voor jou zo herkenbaar zijn Ik ben érg benieuwd hoe je afspraak bij de huisarts is gegaan! Djaar, leuke manier van vertellen dat je zwanger bent! En nu is het al bijna zover, knap hoor dat jullie het toch geheim hebben weten te houden! Sheann, bij verborgen reflux komt het eten wel omhoog, maar dan slikken ze het weer door, ze herkauwen als het ware de voeding. Maar doordat het eten omhoog komt, krijgen ze een branderig gevoel in hun keel en slokdarm, dus heel vervelend natuurlijk! Twinny, ik heb met precies 16 weken een pretecho met geslachtsbepaling gehad, en toen konden ze al zien dat het een meisje was En met de kat naar de kapper, wat voor kat is het dan? Ik lees het al, apart dan dat de kat zoveel haar heeft! Mex. griep vaccinatie, hier nog geen uitnodiging gehad, maar ik twijfel ook nog steeds. Ik neig meer naar me niet te laten inenten, maar ik wacht het even af tot het moment dat we een oproep krijgen. Woops, ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je meisje, en voor je het weet is het ook zo ver Hanna, hoe ging de vaccinatie? Nu heb je het in ieder geval achter de rug! Sterre, lastig dat je nog zo twijfelt over welke manier van voeden. Hopelijk kun je snel de knoop doorhakken zodat je kan doen waar je je het prettigst bij voelt! Wat een ontzettend schattige foto zeg! En hij kijkt zo vriendelijk en tevreden Veel plezier vanavond! Afrola, heerlijk zeg, zo goed uitgeslapen! En leuk dat Josien nu echt een beetje begint te spelen, lijkt me een heerlijke tijd! Wat gaat het allemaal hard hè?! Melisa, misschien stomme vraag, maar het kan echt niet, zwanger zijn? Pookie, wat vervelend, een huilend en spugend kindje! Hopelijk gaat het snel weer beter! Wel lekker dat jullie weer hebben kunnen doorslapen! All, Veda slaapt gewoon nog steeds Dat ben ik helemaal niet gewend, wat heerlijk om ook overdags even iets tijd voor jezelf te hebben
Ik heb de voeding van Frisio gekocht, en dan de hypoallergene variant. Die raadde de wijkverpleegkundige van het CB me aan. Ik ga helemaal van de bv afstappen, want ik voed nu 7 of 8 keer per dag en ik vraag me af of het 'probleem' met kolven goed op te lossen is. Het lijkt er namelijk op dat ik wel genoeg melk heb, of in ieder geval genoeg vocht maar dat er te weinig voeding inzit. Ze kan dus wel 20 minuten aan één borst drinken, dan zie ik haar ook telkens slikken, alleen ze heeft er dan niet genoeg aan omdat er niet zo veel voeding inzit. Dus ik heb er nu vrede mee om ermee te stoppen. Sowieso wist ik niet hoe ik dat wilde doen als ik weer zou moeten werken, aangezien ik zoveel aan het reizen ben naar mijn werk toe en dan alle kolfbenodigdheden zou moeten meesjouwen op de fiets, trein, andere trein, metro en een stuk lopen Dus zo is het goed voor mij Veda wordt vast ook wel een gezonde grote meid op flesvoeding
Mosa: wij hadden dus precies hetzelfde met de borstvoeding. Hopelijk is je meisje nu sneller tevreden na de voeding. Voor ons was het echt een redding die flessenvoeding. Al heb ik nog wel weken afgekolft en gegeven naast FV. En de zwangerschapsgriep: ik hoop het niet! Volgens mij hebben we het echt steeds veilig gedaan (met condoom). Anders is het welkom hoor, maar het zal wat zijn zeg haha. Jaar lang proberen voor je zwanger bent, en nu met condoom in 3 wippen?
@ Sterre, de 20 minuten heb je dus nooit gehaald. Ik bedoelde het trouwens echt niet negatief hoor! Soms weet je idd dat er gewoon niets aan de hand is en dan kun je ze best even laten huilen. Doe ik ook hoor. Meestal duurt het dan ook niet zo lang net als bij jou. Leuk hoor dat Noah zo beweeglijk is en je een beetje contact met hem hebt en hij zelfs af en toe wat lijkt te "zeggen". Dat heeft Josien ook wel. Verder gaat het idd heel hard. Elke keer weer wat nieuws. En wat ze wanneer precies gaan doen of "moeten" kunnen weet ik ook niet. Ik geniet maar gewoon wat ze doet @ Mosa, jeetje dat is balen zeg dat je borstvoeding niet genoeg of niet goed van kwaliteit is. Het leek allemaal zo goed te gaan. Wel fijn dat je er nu achter bent waarom Veda zo huilt en dat ze ook gelijk tevreden en blji was met een flesje kv. Zo'n opluchting lijkt me dat je weet waarom ze zo huilde en dat het nu ws weer helemaal over is. Hoef je zeker ook niet te gaan kolven. Scheelt weer een heel stuk! @ all, Josien is steeds meer op haar handje aan het sabbelen. Daarbij probeert ze gewoon haar hele hand in haar mond te stoppen. Alleen wat niet zo handig is is dat ze zo af en toe een vinger uitsteekt terwijl haar hand in haar mond zit en daarbij steekt ze dus haar vinger in haar keel waarop ze begint te kokhalsen. Hopelijk snapt ze snel dat dat toch niet zo handig is . Nu maar eens aan het eten beginnen...