Afrola, dat vond ik idd ook wel vreemd, de borstvoeding leek hier idd heel goed te gaan, daarom had ik hier voor gisteren ook niet over nagedacht. En ik voel me idd erg opgelucht, dat krijsen was zó zielig! Wat zielig dat Josien moet kokhalsen door haar eigen vingertje Hopelijk heeft ze idd snel door dat ze dat beter niet kan doen
Even snel, Mosa, fijn dat je nu weet waarom Veda zo aan het krijsen was... Melisa, een zwangerschapsgriepje.... oei oei, zou inderdaad wel wat zijn, zeg.... Hanna, hoe is de prik gegaan? Je bent er nu lekker vanaf! All, ik weet het niet meer... De komende 3 dagen ben ik aan het werk, dus heb ik weinig tijd voor ZP... Liefs, Nijn
We zullen zien, dit weekend moet ik ongesteld worden. Hopelijk ben ik morgen gewoon weer kiplekker! Chelsey ligt heerlijk in de box te spelen, en brabbelt al heel wat af. Deze fase is zo leuk. En ook zij snapt nog niet helemaal dat je gaat kokken als je je hand te ver in je mondje stopt.
Hoi dames @hanna ow gelukkig is stekel weer terecht en wat schattig dat ze even bij moesten kletsen @melisa oww jeej zou zeker wat zijn! even afwachten hoe of wat dan? @mosa ow meid wat fijn dat je nu weet waardoor veda zo moest huilen! dat lijkt me echt een opluchting. wel vervelend dat je dus blijkbaar te weinig voeding in je borstvoeding hebt zitten! jij dus nu ook aan de fles! veel meiden die met borstvoeding zijn begonnen zijn ondertussen aan het afbouwen of geven flesvoeding. suc6 met afbouwen, al denk ik dat als je nog niet echt stuwing hebt gehad dat dat neit al te moeilijk zal zijn @sterre wat leuk dat het soms lijkt alsof noah wat zegt, en wat een leuke/wakkere foto! feli is soms ook heel erg wakker en kan dan ook echt staren haha. leuk is dat om te zien he. @all (ik ben echt al 2 uur bezig met dit bericht, en steeds tussendoor met andere dingen bezig) ik ben dus naar de dokter geweest met feli, hij zei dat het goed zou kunnen dat ze verborgen reflux had, en nu hebben we er een soort drankje voor gekregen, wat ze door haar flesje krijgt. dt moeten we een week proberen, en dan weer terug komen en kijken hoe het gaat en of het verbeterd is. want hij zei bij die kleintjes is het altijd moeilijk om te zeggen. hij heeft dr verder nog even na gekeken, en voelde geen verstopping in haar darmen, maar ze moest wel ongeveer 1x per dag poepen zei hij, maar dat doet ze dus niet echt dus wel in de gate nblijven houden. ik moest maar niet meer haar tempertuur opnemen en dan kijken of ze dan poepte, hij d8 dat als het nu beter ging door dat drankje dat de rest dan ook beter zou gaan. verder had ze ook geen keelpijn, oorontsteken o.i.d. gelukkig nu moet ze dat drankje dus 2x per dag door haar fles, en nu heeft ze vanmiddag 1x het spulletje gehad, daarna sliep ze (niet ingebakerd!, wel in slaapzakje met dekentje erover) wel 2 uur en een kwartier...wauw... alleen nu net wou ze weer niet drinken :S en nu ligt ze dus weer op bed.. ben benieuwd hoor, wat de nacht zal brengen vandaag, maar ben wel super blij dat we gelijk wat mee kregen, en dat ik niet moeilijk moest doen bij de dokter enzo nou dames fijne avond allemaal nog!
Nijntje, succes met werken dan! Melisa, leuk dat Chelsey al veel brabbelt Sanne, fijn dat het goed ging bij de huisarts! En idd fijn dat je gelijk wat hebt meegekregen voor de eventuele verborgen reflux! Hopelijk merk je snel verschil met het drankje! En idd maar even goed in de gaten houden of ze nu ook snel iedere dag gaat poepen, maar gelukkig had ze geen verstopping! Hopelijk gaat het vannacht goed bij jullie! All, ik heb Veda om half 8 borstvoeding gegeven en nu smakt ze alweer en is ze echt op zoek, best frustrerend In principe moet ik haar morgenochtend pas weer een flesje te geven, maar ik ben bijna geneigd om haar straks na de volgende borstevoeding ook nog iets in een flesje te geven zodat ze vannacht in ieder geval geen honger heeft. Wat ik me trouwens afvroeg, zou je ook een combi van kunst- en borstvoeding kunnen doen? Dus bijv. 3 keer op een dag borstvoeding en verder kunstvoeding? Dat lijkt me ook nog wel wat, maar het is dan natuurlijk afwachten hoe het met de productie van melk gaat als ik ga afbouwen. Maandag moet ik weer terug naar het CB, dan zal ik het vragen, maar als het zou kunnen, dan lijkt het me ook wel wat. Dan krijgt ze misschien toch het goede van borstvoeding binnen, terwijl ze in ieder geval genoeg voeding krijgt door de kunstvoeding. Fijne avond nog!
Twinny, inderdaad handig een tweede Stekel, maar ik heb echt geen idee waar ie vandaan komt. Ben al op internet aan het speuren! Mosa, ik begrijp je opluchting volkomen. Lekker dat Veda zo goed drinkt en dat ze nu zo tevreden is. Als het van beide kanten zo positief is, heeft het zo moeten zijn toch? Succes met afbouwen! Prikken, het ging echt heeeeel erg goed. Ik heb zelf gewoon een stoel gepakt, er was geen lange wachtrij en *tromgeroffel* .... ik ben niet in paniek geraakt! Knap van mij he! Mijn moeder was mee en zei: Meid je moet gewoon elke week een prik, dan ben je er zo van je fobie af Melisa, het zou zomaar kunnen toch? Sanne, hopen maar dat het drankje helpt!
Afrola, wat een heerlijke foto zeg! En wat een heerlijk meisje heb je Wat lacht ze breed, echt heel schattig! En ook leuk om jou eens te zien!
Nou Hanna, ik ben trots op je Wat goed dat je niet in paniek bent geraakt! En nu is het lekker al achter de rug!
Mosa: ik heb weken gecombineerd, dus dat is geen probleem. En vanaf half 8 tot morgenvroeg is veel te lang. Zelfs Chelsey krijgt nog een fles voor de nacht. Veda is nog geen maand oud, waarschijnlijk zul je ook vannacht moeten voeden. Wat een raar advies?
Melisa, of je begrijpt het verkeerd, maar het kan ook goed zo zijn dat ik het onduidelijk heb neergezet Veda krijgt niet pas morgenochtend weer voeding, maar dan weer een flesje. Tot die tijd, dus straks en vannacht, krijgt ze weer borstvoeding. Dus om ongeveer 10 uur krijgt ze weer borstvoeding, dan vannacht nog een keer en dan om 7 uur morgenochtend weer een flesje in plaats van de borst. Maar misschien geef ik nog wel een flesje na de 10 uur-borstvoeding, omdat ze nu al best honger heeft. Ik denk dat ik de combinatie dan wel ga proberen, lijkt me wel wat!
Oh haha, dan begreep ik het verkeerd! Ik deed het ook op die manier. 5 uur: borst 8 uur fles 11 uur borst +halve fles en zo verder..... Succes! En Hanna: in principe kan het niet, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit haha.
Afrola: Oh wat een vrolijke foto. Mosa: Wat fijn dat je nu weet waar het aan ligt. Een combi van FV eb BV kan heel goed, wij hebben in het begin ook bij moeten voeden omdat ik nog niet genoeg melk had. Idd even in de gaten houden dat je productie niet terug loopt maar als je erbij blijft kolven zal dit niet zo snel gebeuren. Ik ben benieuwd welke kolf jullie hebben. Ik had eerst de flessen set van Medela gekocht en een huurkolf van de thuiszorg maar heb nu een conversie electric set van Medela besteld. Kan ik binnenkort een voorraadje maken zodat mijn vriend 's nachts een keer een flesje kan geven. Prenatal bestaat 50 jaar dus ze hebben weer volop aanbiedingen Ik ga me gauw klaar maken.
MOSA, jeetje wat een heftige beslissing... wel heerlijk dat je meisje nu lekker ligt te slapen. Hopelijk is dit de grote ommekeer. Een kennis van mij had precies hetzelfde met haar pasgeboren dochter en mn zus is met 6 maanden overgestapt op FV. Mn nichtje wilde op eens niet meer slapen, veel huilen etc en de overstap bracht per direct rust in de tent (nu was mn zus op een heel heftig dieet gezet dus misschien zat daar een verband). Geen stuwing hoeft geen teken te zijn, zeker niet als je wel genoeg vocht in je borsten hebt . Als je echt goed advies wil wat betreft combi etc dan zou ik contact opnemen met een LK. Overigens kun je ook 'gewoon' nog een keer aanleggen. Sommige hongerlapjes willen de hele avond clusteren. Zo ook het kindje van een vriendin van mij. Die zat dus de hele avond met dochter aan tiet (voor de TV of op bezoek ) ... maar ja dat is wel heftig natuurlijk . In principe is combineren wel mogelijk, alleen heb je kans dat je BV flink terug gaat lopen. Maar nogmaals, daar weten laktatiekundige echt meer van. Je zou het ook hier op het forum aan de LK kunnen vragen. Of onder borstvoeding (maar daar krijg je waarschijnlijk ook heel erg veel tips mbt doorgaan met BV ... moet je wel tegen kunnen/zin in hebben). SANNE, goed hoor afspraak bij de HA. Maar die mondjes teruggeven zijn op zich heel gewoon. Ook na een tijdje. En dat overstrekken kan ook van buikkrampjes zijn (die horen er echt bij de eerste 3-4 maanden). Maar goed ... afspraak HA heel slim, kan maar beter te vaak gaan. DJAAR, hehe in een bloemkool ... erg leuk! BV, in het begin is het idd heel zwaar, soms lijkt het alsof je niets anders doet. Maar de voedingen worden steeds minder, duren steeds korter en op een gegeven moment denk je er niet eens meer bij na (mijn ervaring dan ) ROOIE BILLEN, idd beter bepanthen. Wij hebben ook kamillosan gebruikt (zelfde idee maar dan 'natuurlijk'). En Oridza is ook goed (via Apotheek Jansen in Amersfoort online te bestellen). De zinkzalf in sudocreme is niet zo prettig voor de babybilletjes.Smeer het maar eens op een open, geïrriteerd of ruw plekje. Kan gemeen prikken! Maar als je het met succes gebruikt ... waarom niet (als het niet open is, zal het ook wel niet prikken). SHEANN, dat is raar maar 1 prik. Ik zou het nog even navragen bij de grieplijn ... De oefeningen heb ik denk ik 3x gedaan *oeps* SPAARREKENING, we hebben ook een rekening voor Mirre en ik vergeet steeds hoeveel we daar op storten (schaam). Ik geloof 30 euro. Dit is echt om Mirre kado te geven (tenzij we zelf in de knoei komen financieel, dan is het voor haar studie). Verder sparen we zelf ook nog voor onvoorziene dingen en voor de studie. Mn man heeft een heel staatje gemaakt met verwachte uitgaven ed. Volgens mij berekend op 3 kindjes WOOPS< nog een paarweken geduld HANNA, lekker geslapen en lekker gedronken ... heerlijk! STERRE, fijn dat nutritron helpt (is dat Johannesbroodpitmeel?). Had ik ook voor Mirre in huis, maar vond het zo raar om eerst een lepeltje te geven en dan aan de tiet te leggen. gaat toch makkelijke met een flesje . En heerlijk zo'n nacht! Minder van de nekpoep .. Mirre gelukkig eigenlijk nooit gehad (beschaafd meiske ). Wat een lief mannetje! Idd erg nieuwsgierig (dan ga je natuurlijk ook niet slapen ... duuuuuh) AFROLA, hehe N'KUfo is een voetballer . Een mooi exemplaar ook nog . En heerlijk die ochtenden ... had ik met Mirre ook regelmatig (maar dat zit er niet in bij Jochie ). En leuk die ontwikkelingen! Wat een SUPERfoto! MELISA< zwanger gevoel ... zou het kunnen?
HOi dames! @afrola oww dit is echt een TE leuke foto zeg! super! en wat mosa zegt, ook leuk om jou te zien @mosa je kan heel goed combie doen hoor, dat doe ik nu ook, want door het afbouwen heb ik natuurlijk niet genoeg b.v. dus mix ik het gewoon. soms krijgt ze ook hele fles borstvoeding, dan weer hele fles flesvoeding, en dan weer een fles gemixd. ik hoop ook dat het drankje goed werkt, op zich ging het vanacht best goed. maar vanochtend was het weer huilen aan de fles.. en daarna een MEga poepbroek, ben ik wel blij mee, denk ook dat dat wel dwars heef gezeten.. maar we houden het gewoon allemaal in de gaten, hoe was jou nacht?? @melisa nou ik ben benieuwd hoor van het weekend @hanna ow je hebt de prik weer overleefd lees ik, bah wat een enge dingen zijn het ook eh!, ik moet volgende week vrijdag weer. heb er nu al geen zin in hahaha @sheann oow prental bestaat 50 jaar... hebben ze dan extra leuke kortingen? ik heb nog een paar tegoedbonnen liggen van de prenatal, maar de 19e hebben we kraamfeestje, dus ik w8 even af of we er dan nog meer krijgen, want dan wil ik er denk ik een kinderstoel/tripptrap van halen. @all hier ging de nacht opzich best geod eigenlijk, ik heb feli ook niet zo veel horen smakken en kreunen viel volges mij ook best mee.. de nacht fles ging goed, zonder huilen opgedronken, maar vanochtend moest ze dus wel weer erg huilen tijdens de fles, zielig hoor! maar toen ineens een Mega poepbroek, ik denk datdie ook goed dwars heeft kunnen zitten, want ze had gisteren helemaal niet gepoept. ik ben benieuwd hoe het nu verder zal gaan ik moet hier echt es gaan opruimen enal, wat een zooi niet normaal! hahahaah owja, en vanochtend na de fles, had ik feli lekker bij me in bed gehouden lekker kroelen, en toen was het dus ook net als bij afrola, ineens 10.30! hahaha Heerlijk!
Mosa: Die hypo allergene van Frisio heb ik ook voor Noah. Die kreeg ik ook op advies van de VK omdat die het beste was in combi met bv. Ik ben nu wel aan het kijken of ik over kan gaan stappen op een 'zwaardere' voor als ik de bv ga afbouwen omdat ik merk dat Noah overdag op de bv heel slecht slaapt en 's nachts juist super goed op de fv. Fijn dat je er geen moeite mee hebt om het zo te gaan doen en ik twijfel er niet aan dat Veda een gezonde grote meid word op fv Over je vraag: Ik combineer bv ook met fv, 4 of 5 x p.d bv en 2 x p.d fv en dat gaat prima. Overdag bv en 's avonds en 's nachts fv. Melisa: Tja de wonderen zijn de wereld nog niet uit Afrola: Ik had het ook niet negatief opgevat hoor Oeh dat is inderdaad niet handig van Josien haha, hopelijk heeft ze dat snel in de gaten. Aawh wat een leuke foto! Wat een mooi vrolijk meisje.. *smelt* Nijn: Werkse! Sanne: Ja mooi is dat he, ze kunnen je echt heel doordringend aankijken. Noah doet nu ook (per ongeluk) tegen me lachen, echt super hoor... zit ik gelijk met tranen in mijn ogen Fijn dat je gelijk wat hebt gekregen van je HA, nu hopen dat het werkt. Hanne krijgt een schouderklopje van sterre voor haar goede gedrag tijdens de prik .. Sheann: Ik heb de handkolf van Medela, de harmony. Die is voor mij voldoende zo maar kan me voorstellen dat als je, zoals jij, een voorraad e.d wilt gaan opbouwen je een electrische pakt. Had ik ook gedaan als de bv wel goed was gegaan. Salapio: Dat is inderdaad johannesbroodpitmeel. Haha ik stop het in het flesje maar kan me wel voorstellen dat het vreemd is om het eerst te geven en dan aan de tiet Had Mirre daar ook van die stink scheetjes van (ondank dat ze zo'n beschaafd meisje is ) Bij Noah moet ik echt al preventief wapperen als ik hoor dat hij een scheetje laat want sjonge jonge.. je valt echt van je stoel hoor All: Hier alwéér een nacht van 23.45 tot 06.00! Gaat gooeed. Het gekke is wel dat ik nog automatisch rond 04.00 even wakker word omdat hij altijd rond die tijd kwam. Nou ja, niet te veel wennen aan deze tijd want straks stopt hij ineens met doorslapen ofzo . Gister was de mylene party erg gezellig. Ik vind die party op zich niet zo, maar wel dat we weer eens een avondje met vriendinnen zitten. Nu ik ook een kleintje heb zijn we allemaal mama's dus is het ineens ook een stuk leuker omdat ik nu ook mee kan praten. Ik heb voor de sier maar een mascara gekocht, die van mij is toch bijna op Noah slaapt nu gelukkig weer even. Hij slaapt overdag steeds maar korte beetjes. Ik denk dat het aan de bv ligt die hij overdag krijgt aangezien hij het 's nachts zo goed doet op fv. Ohh te hard geroepen... hij is alweer wakker Ik hoor hem weer z'n wakkere snufje doen
Sterre, bedankt voor het schouderklopje! Djaar, fijn dat het goed gaat met je vandaag. Mosa, hoe gata het met Veda nu? Nog steeds lekker rustig hoop ik. Sanne, dat huilen kan heel goed te maken hebben met de poepbroek hoor. Svinthe is ook soms nog aan het huilen met de fles en we denken dan dat ze inderdaad last heeft van krampjes. Vanmorgen had Svinthe een grote poepbroek, ze zat er tot haar nek onder. Dus hup..... in bad maar weer Vond ze overigens helemaal niet vervelend
@ Nijn, werkze @ Sanne, fijn dat de dokter je gelijk een drankje meegaf voor feli. Hopelijk helpt het en wordt ze wat rustiger. Maar hier ook een flinke spuger hoor, direct na het drinken en ook nog in de uren erna. Maar ze komt zoveel aan dat ik me er niet druk om maak. Spugende baby's zijn niet heel ongewoon. Maar als het drankje niet helpt en de ha weet het ook niet precies zou je anders ook eens langs een ostheopaat kunnen gaan. Dat schijnt bij veel kleine onduidelijke probleempjes bij baby's goed te helpen. Heerlijk zeg een goede poepbroek bij feli en lekker uitgeslapen vanochtend. Genieten he?! @ Mosa, je kan bv en fv uitstekend combineren. Zoals anderen ook al hebben aangegeven. Als je Veda minder aan de borst laat drinken zal de productie wel afnemen. Veel moeders die werken en niet willen kolven op het werk geven dan nog wel een ochtend en avond voeding en verder overdag krijgen de kleintjes dan fv. Ik vroeg me af of het cb ook nog heeft verteld over voor en achtermelk? De voormelk is wateriger en de achtermelk is vetter. Dus misschien heeft Veda vooral de voormelk gekregen en minder achtermelk en zou ze daar meer van binnen moeten krijgen? De voormelk is er vooral om het dorstgevoel te lessen heb ik begrepen en van de achtermelk groeien ze. Misschien heb je dat ook gewoon niet of niet voldoende, maar misschien zit ze al vol van de voormelk voordat ze aan de achtermelk toe is? De vraag is dan wel weer hoe je daar achter komt. Dat zou je misschien aan een lactatiekundige kunnen vragen? @ Hanna, wat goed dat het prikken zo goed ging. En nu ben je er voorlopig weer vanaf @ Salapio, N'Kufo een voetballer haha, voor mij onbekend terrein. Nou ja kun je ieg een voetbal op jochie zijn verlanglijstje zetten voor straks . En voor jou een uitje met N'Kufo... Waarom straks geen heerlijke ochtenden met Jochie? Toch gewoon met zijn drietjes of is Mirre te onrustig/speels 's ochtends? Je noemde de overijverige bv tips in het bv-topic. Heb me er ook al over verbaasd. Iemand vroeg raad bij afbouwen na 10 mnd borstvoeding te hebben gegeven en nog werd ze aangevallen omdat ze wilde afbouwen. Dat vind ik wel ver gaan hoor. 10 mnd is toch hartstikke goed?!?! @ Sterre, heerlijk een avondje op bezoek geweest bij vriendinnen. De make-up party was dan gewoon bijzaak haha. En ook heerlijk dat Noah weer zo lang heeft geslapen. Knap jij ook weer van op . Hier trouwens ook een meisje dat overdag veel minder goed en korter slaapt dan 's nachts het kan aan de bv vs fv liggen maar hoeft niet. Als ze 's nachts erg goed slapen, slapen ze overdag vaak minder/lichter. @ All, Gisteravond was wel grappig. Josien had ik nog over mijn schouder voor een boertje. Zo houd ik haar altijd een 5-15 minuten vast omdat er vaak meerdere boertjes komen. Maar ze begon toen gelijk weer op haar handje te sabbelen, met bijna de hele hand in haar mondje met haar lipjes ook helemaal naar buiten gevouwen. Mijn man vond dat zo schattig dat hij daar een foto van wilde maken. Maar toen stopte ze met sabbelen. En begon ze ineens uitgebreid te lachen. Zo lief en leuk. Wordt nu nog helemaal vrolijk als ik de foto weer zie