hoi meiden Afrola: super foto!! En ik zal er eens eentje van de kat zoeken! Mosa: fijn dat jullie nu duideljkheid hebben. En hopelijk blijft de kleine meid nu wat rustiger Hier is de mijne alweer wakker. Heeft 40 minuten lang alleen maar liggen te hoesten. Tja, voorbij is me vrije tijd weer..............helaas....... twinny
Djaar: Haha kort maar krachtig dus Hanna: Haha jij vandaag verrast door zo'n fijne poepbroek Afrola: Iemand aanvallen als ze na 10 mnd wil afbouwen vind ik inderdaad ook wel ver gaan. Zo'n foto is inderdaad enorm genieten! Zo zie je je kindje toch het liefst he Josien is dus ook veel wakker overdag? Noah is wel moe, hij gaapt veel maar vecht echt tegen de slaap lijkt het wel. Hij ligt de hele tijd te miepen in bed en zodra ik hem eruit haal is het alleen maar rond kijken en alles willen zien terwijl hij hartstikke moe lijkt. Twinny: Zielig zeg, is je dochtertje ziek of verkouden? All: Pfff ik moest net écht even gaan douchen en Noah lag alleen maar te huilen... dan sta je toch niet lekker. Ik had hem een fv gegeven in de hoop dat hij beter zou slapen maar helaas. Na 30 minuten weer klaar wakker maar wel gapen als een gek. Ik gekeken of hij een vieze luier had maar niks. Boertje ook niet, speen wilde hij niet... Ik toch maar gaan douchen en toen ik klaar was even gekeken. Hij lag wakker en een beetje te miepen. Toen ik goed en wel aangekleed was lag hij te slapen... nu weer een half uurtje.... onee, hij is wéér wakker Wat denken jullie? Ik las al tips over op de buik te slapen leggen, inbakeren...zwaardere voeding.. ik weet het even niet meer...
Sterre: Het is toch goed als Noah overdag een beetje wakkerder is want dan kan hij 's avonds beter doorslapen. Of huilt hij erg hard en lang? Prenatal heeft nu hele leuke aanbiedingen. Ik heb een wipstoel gehaald, twee waskussenhoezen en krabwantjes want hij krabt zichzelf helemaal open.
hoi meiden, Niks bijgelezen, maar hartstikke hard gewerkt Ben nu weer erg moe, dus het wordt een rustig avondje.... Liefs, Nijn
@ Twinny, hoestend kindje, zielig, lekker bezig houden/troosten dan maar. @ Sterre, Onbegrijpelijk dat die kleintjes zich soms zo kunnen uitputten. Zo overduidelijk moe maar niet willen slapen. Dat heeft Josien ook nog al eens. En dan lukt slapen overdag bijna alleen als je haar op de arm hebt liggen. Zodra je haar weg hebt gelegd brullen en ogen wijdopen. Meestal heeft Josien na een of meer van zulke dagen wel weer een inhaaldag wat betreft slapen en dan slaapt ze de hele dag door. Inbakeren wil nog wel eens helpen. Als Noah wel goed groeit zou ik niet zo snel kiezen voor een zwaardere voeding. Verder kom je nu ook weer in de buurt van regeldagen/sprongetje. Tussen 6 en 8 wk was Josien ook veel zeurderiger overdag. @ Sheann, handig he die uitverkopen. En goed geslaagd zo te lezen @ Nijn, rustig aan maar en slaap lekker
Afrola, ik heb de foto nu pas gezien van de lachende Josien. Wat een snoepie is het zeg. Geweldige foto! Twinny, 40 minuten slaapje, dat is niet erg lang. Svinthe heeft vanmiddag lekker 1,5 uur geslapen en toen ben ik gaan stofzuigen en dweilen. Ik vind mezelf zo knap dan dat ik daarvoor kies ipv internetten Sterre, in het begin sliep Svinthe ook maar kleine beetjes, maar nu zie ik echt een patroon komen in langere slaapjes. Ik heb haar nooit ingebakerd gehad, omdat ze zo graag duimt Mijn schoonzus heeft mijn neefje wel ingebakerd en dat was voor hem DE oplossing. Nijn, lekker uitrusten vanavond! Svinthe slaapt nu weer... Jippie! Dit is meestal een moeilijk slaapje voor haar. INtussen hebben we lekker even gedouched en staat het eten nu op. Eten kunnen we lang niet altijd rustig, meestal begint ze te miepen zodra het klaar is.... We zullen zien hoe het gaat vanavond
Sheann: Nee hoor helemaal niet erg dat hij meer wakker is, het is alleen zo vervelend dat ik nergens aan toe kom (is natuurlijk wel het minst erge maar wel vervelend als je graag van alles wilt ) Soms weet ik het ook gewoon even niet meer wat hij wil. Soms huilt hij heel zeurderig (dat duurt meestal wat langer met pauzes) maar dat kan wel eens omgaan in krijsen (wat kort duurt en ook ineens weer ophoud) Goed geslaagd zie ik. Wij hebben bonnen van de baby planet en daar gaan we zaterdag even rond neuzen. Nijn: Geniet van je rustige avondje! Afrola: Ik zat net inderdaad in het 'oei ik groeiboek' te lezen dat er een sprongetje aan zit te komen. Ik probeer hem weleens 'vast te leggen' maar daar word hij enorm boos van en begint hij te woelen totdat die armen los zijn... die armen moeten wapperen Ik heb gelukkig niet het idee dat hij zich zelf daardoor wakker houd. Hanna krijgt alweer een schouderklopje omdat ze heeft gestofzogen en gedweild i.p.v te internetten Ik mag weleens een voorbeeld aan je nemen... nu slaapt hij eindelijk en zit ik weer hier... en maar klagen dat ik nergens aan toe kom All: Toch maar even het cb gebeld. Bij slaapverschijnselen in bedje leggen en maar laten jengelen/huilen tot 20 min. daarna even kijken of het wel goed gaat en weer laten liggen. Als hij dan weer wakker word en er heeft min. 2 uur tussen de voedingen gezeten weer eten geven. Daarna even 'spelen' in de box en bij slaapverschijnselen weer in bed leggen. Ik ga het proberen en ik ben benieuwd. Net heeft hij 80cc gedronken (3 uur na de vorige voeding) en ligt nu weer op apegapen... ben benieuwd hoe lang het duurt.
Sterre, ik denk dat het een goede tip is van het cb. Hier werkt dit wel goed, alhoewel laten huilen in het begin erg moeilijk was en stressvol met een man die niet tegen huilende geluiden kan Maar hier heeft deze aanpak dus geholpen. Succes!! Enne... meestal kies ik ook voor internetten hoor
Hanna: Fijn te lezen dat het bij jullie goed geholpen heeft. Hier precies hetzelfde met m'n mannetje, die vind het laten huilen ook verschrikkelijk. Al moet ik wel zeggen dat het nu beter gaat dan in het begin, nu heb ik er meer problemen mee. Maar we gaan ons best doen met die tip
MP: *zwaait terug* Uhmm ik vind jouw meer een meisjes 'meisje' zoals je over komt op mij hier maar ik denk een jongen Ik ben benieuwd!
@mosa; Tja het is jammer van de borstvoeding maar als er geen voeding inzit heeft doorzetten geen zin. Gelukkig is Veda nu tevreden met een vol buikje! @melisa; dat zou wel een stunt zijn hoor; zwanger in 3 wippen met condoom!!! @afrola; leuk he dat je per week/dag ziet dat de kleine meer gaat doen, maar hier ook geen idee wat wanneer zou gaan moeten gebeuren. Ik heb al een paar titels opgezocht die ik bij de bieb wil lenen En onze Yuna is een echt duimertje, we krijgen de speen er niet meer in en ze ligt heeeeeeeeel vaak op haar handje/duim te sabbelen. Die fijne motoriek gaat al goed Lachende Josien en lachende mama......LEUKE FOTO! Ahhh ik lees net dan Josien tussen week 6 en 8 ook veel zeurderiger was, misschien is het inderdaad gewoon een groeispurt waar ze last van heeft. @sanne; helaas ik win het, ben al vanaf 2 uur bezig met dit berichtje tussendoor baby troosten, voederen en/of kerstboom optuigen. Hier trouwens ook een baby die niet poept. Na 2 dagen een flinke poepexplosie en niet meer heeft ze nu al meer dan 48 uur niet gepoept. Maar wel heel veel krampjes en spugen. En dus ook huilen, ik heb vandaag dan toch maar ff het CB gebeld maar het schijnt dat ze bij BV zelfs 9 dagen niet hoeven te poepen!!!! En de rest komt van krampjes en naast alles wat we daar al aan doen konden ze niet meer tips geven. Helaas dus voor ons en ik hoop dat dit dan maar een korte periode is en niet duurt tot de 12 weken!! By de weg, Yuna slaapt s'nachts wel gewoon, alleen overdag nu bijna helemaal niet, schrikt dan echt ineens huilend wakker van de krampjes. Raar hoor maar wel fijn voor de nachtrust van papa en mama. @hanna;Heb je ook foto van Stekel??????? dan kunnen we meespeuren. Fijn dat de prik is meegevallen, het went zeker! Goede tip dat inbakeren tegen het duimen, ik ben alleen bang dat we hier dan een krijsfestijn krijgen.......ze wilt de speen gewoon echt niet meer en wordt al heeeeeeeeeel boos als we die in haar mondje duwen. Ik heb trouwens ook een hyve dus als je vriendinnetje wilt worden....pb maar of kijk bij melisa's hyve @Sterre; haha stinkscheten en stinkluiers en dan zeggen ze dat babypoep niet stinkt........ daar trappen we niet meer in @nijn; lekker languit op de bank dan maar!! @MP; zonder het kluspatroon bij je tempkaartje durf ik niet een goede gok te maken Maarreh altijd 50% kans dus ik zeg JONGEN. Zo hehe eindelijk kan ik dit posten! Vanavond heeft papa de oppas, mama gaat een kerstkrans frobelen. O' ja vanmorgen op nacontrole geweest bij de gyn, alles prima en anticonceptie is hier ook weer geregeld. Spiraaltje, het inbrengen was niet zo fijn maar ik kan gewoon niet tegen condooms dus wil wel een betrouwbare methode. Voorlopig maar eens kijken hoe het gaat, nog wel ff doorgaan met de condooms maar tot nu toe is het hier nog niet echt gelukt met klussen.......Volgens de gyn kan dat komen door BV hormonen en gevoeligere slijmvliezen. Niet echt fijn dus, dat is wel een nadeel van BV!
MP, ik denk dat jullie een jongetje krijgen. Vraag me niet waarom, gewoon een voorgevoel. Pookie, ik zal zo even een foto van Stekel erbij zoeken. Wat zielig voor Yuna dat ze zulke krampjes heeft. En ook voor jullie, het is zo niet euk dat je er niks aan kan doen he. Hopelijk is het snel voorbij allemaal. Ik heb je een PB'tje gestuurd met mijn Hyves Veel plezier met het maken van een kerstkrans! Ik ben de boom op aan het zetten. Hij is leuk hoor onze nepboom. Nu al een succes! Zometeen de lampjes erin en de ballen en dan een naaldloze kerst Heerlijk
Hanna: van wie heeft ze stekel gekregen? Gewoon ff navragen, dan weet je het! Ze zullen alleen maar gevleid zijn dat je er nog eentje wilt kopen, hihi
Hoi meiden, Ik heb niet zo heel veel tijd (we gaan zo de kerstboom optuigen ), maar even kijken hoe ver ik kom met reageren. Borstvoeding/kunstvoeding, bedankt voor al jullie reacties erover! Ik heb gisteren nog even gekeken in het 'borstvoedingsdeel' van het forum voor wat meer info over hoe of wat, maar van sommige reacties krijg je bijna het idee dat je je kind mishandelt als je geen borstvoeding geeft Ik ben ook van mening dat borstvoeding het beste is, maar ik merk aan mezelf dat ik (misschien onterecht) nu helemaal onzeker ben over borstvoeding en dat de lol er voor mij wel vanaf is. Ik twijfel nu constant of ze wel genoeg binnenkrijgt nu ze 5 keer borstvoeding en 2 keer kunstvoeding krijgt. Ze moet namelijk de komende tijd wel goed aankomen, aangezien ze nog steeds op haar geboortegewicht zit na ruim 3 weken. Dan geef je ook niet lekker de borst, als je zelf twijfelt. En al helemaal als ze snel na de borstvoeding alweer begint te sabbelen op haar handjes. Vanochtend ook een hele borstvoeding uitgespuugd, dat had ze nog niet eerder gedaan. Het kwam er echt in golven uit en ik kon zowel haar als mezelf omkleden Maar maandag ga ik weer naar het CB om Veda te laten wegen en dan zal ik vragen hoe ik het beste verder kan gaan. En anders zal ik misschien idd contact opnemen met een lactatiekundige. Maar genoeg hierover, zo heeft iedereen vast wel iets waar ze mee zit Het gaat in ieder geval een heel stuk beter hier, Veda heeft al lange tijd niet meer zo vaak gelachen (vaak lachstuipjes, maar volgens mij ook echte lachjes, dan lachen haar oogjes ook mee ) als vandaag, dus dat lijkt me een goed teken! Ook slaapt ze meer overdags, en ik merk dat ze doordat ze zoveel wakker is geweest de laatste tijd, dat ze nu veel slaap moet inhalen. Ik ben trouwens wel bang dat Veda spruw heeft, zul je net zien Ze waarschuwden me er al voor omdat ik pas een antibioticakuur heb geslikt vanwege die borstontsteking, dan is de kans op spruw heel groot. Morgen met daglicht even goed in haar mondje kijken en anders maar even de huisarts bellen. Sanne, fijn dat het vannacht best goed ging! Hopelijk zet deze trend zich voort! Fijn dat bij jou de combinatie borst- en kunstvoeding goed werkt! Hoeveel kunstvoeding geef jij hem? Ik heb hier vanmiddag 135 cc gedaan, en ze dronk hem binnen een kwartier leeg, volgens mij wel echt een teken dat ze ook echt honger had. Wat een heerlijke nacht heb je weer achter de rug! Hier zet ik nog telkens de wekker om 4 uur, en dan moet ik Veda echt wakker maken om te drinken. Hopelijk mag ik binnenkort gewoon afwachten tot ze wakker wordt, maar eerst maar eens zorgen dat ze wat aankomt. Fijn dat het gezellig was gisteren, en idd leuker dat je nu kunt meepraten over alle babyperikelen Wat lastig dat Noah zo veel wakker is overdags Ik zou hem in ieder geval alleen maar op z'n buik laten slapen als je er zelf bij blijft. Verder zou ik niet weten wat de reden kan zijn, of het zou een sprongetje moeten zijn. De eerste zou rond de 5 weken moeten zijn. Maar meestel huilen ze dan ook een stuk meer geloof ik. Djaar, fijn dat het goed met je gaat! Hanna, dat is zeker een grote poepbroek dan zeg En stekel zou zich vast vereerd voelen als hij wist hoeveel er hier over hem geschreven werd Salapio, slaapt Mirre eigenlijk al op haar nieuwe kamer? Afrola, er zit idd wat in van het voor- en achtermelkverhaal, maar ze drinkt wel heel lang aan de borst (en goed drinken, met veel slikken), 15/20 minuten aan de eerste en dan nog eens 10/12 minuten aan de tweede, en ik weet zeker dat ik haar goed aanleg, dus dan zou ik me afvragen waarom ze dan weinig achtermelk zou krijgen. Maar het zou er wel mee te maken kunnen hebben, omdat ze idd wel genoeg vocht binnen krijgt. Iemand aanvallen die na 10 maanden met bv wil stoppen, vind ik ook erg ver gaan! Sowieso vind ik iemand aanvallen die wil stoppen met bv erg raar, dat moet iedereen toch zelf weten. Twinny, wat zielig dat Zoë zo aan het hoesten was! Is ze ziek? Voel je je inmiddels al meer zwanger? Sheann, leuk dat je goed geslaagd bent bij de Prenatal! Wat voor wipstoel heb je gekocht? Nijntje, geniet van je rustige avondje dan! MP, vanwege de ga ik toch voor een meisje Maar ik heb het bijna altijd fout gehad hier, dus ik ben benieuwd! Pookie, vervelend dat Yuna zoveel last heeft van krampjes! Zo rot dat er eigenlijk maar heel weinig aan te doen is! Hopelijk heeft ze er idd maar een korte periode last van! Fijn dat alles goed was bij de nacontrole en dat de anticonceptie geregeld is! Veel plezier met het fröbelen van een kerstkrans All, vandaag was mijn vriend vrij en we zijn voor het eerst echt ergens heen geweest met de auto en kinderwagen Was ik wel weer aan toe, na al die tijd! Dus we hebben een hele gezellige dag gehad met z'n drietjes, en nu dus nog even de kerstboom optuigen. Ook een neppe voor het eerst, mijn vriend heeft hem inmiddels in elkaar gezet, hij lijkt eigenlijk heel echt Fijne avond nog!
3 voor een jongen 1 voor een meisje. Ben benieuwd de meerderheid denkt op zwpagina dat we een jongen krijgen. Kan niet wachten tot de echo die hebben we 21 december maar we houden het geslacht nog wel even geheim . @ Hanna, geweldige foto . @ Mosa, wat rot dat het zo gaat met het borstvoeden.. Snap dan wel dat je er zelf niet zo'n heel goed gevoel meer bij hebt. Ik vind het geen mishandeling als je geen BV meer zou geven.. Je wilt toch het beste voor je kind!! En je die beslissing neem je ook niet zomaar.
Even denken wat ik nog weet Slecht slapen overdag: hier ook veel last van gehad. Heb er bij Mirre erg over in gezeten. Hopelijk heb ik daar bij Jochie minder last van en doe ik m gewoon lekker bij mij in de draagdoek. Zeker in tijden van sprongetjes zou ik liever veiligheid bieden ipv laten brullen. Maar das zo persoonlijk . Mirre heeft hier vrijwel altijd moeilijk geslapen overdag en dat is nog steeds het geval. Maar ik lijk een nieuwe tactiek te hebben uitgevonden (of beter: mn lief heeft dat gedaan). Lekker met Mirre op bed gaan liggen. Ik zeg dan tegen haar: zullen we lekker op bed boekjes gaan lezen. Dan wordt ze mega-enthousiast en vandaag zei ze zelfs: ook slapen! Na een klein half uurtje lezen werd ze het een beetje zat (en ik ook), liedje zingen wilde ze ook niet. Dus ik zei: nou mama gaat slapen, ga jij maar zelf lezen. En dat deed ze *grinnik*. Pagina 1 heeft ze nog voorgelezen: lief varkentje. Bij pagina 2 deed ze het boekje over dr hoofd en ze lag binnen 2 minuten te maffen . Ik heb ook een uurtje geslapen en zelfs nog even de Wij liggen lezen. Zalig! En vanavond is ze voor het eerst sinds tijden zonder brulminuutje gaan slapen. Niet poepen, Mirre heeft in het begin heel lang niet gepoept. En die 9 dagen zijn nog aan de onderzijde hoor. SOmmige BV kindjes poepen 3 weken niet. Ze gebruiken dan gewoon alles wat er in zit . Ik zou me er idd niet te veel zorgen om maken. Heeft Y geen last? Geslacht raden, ben ik heel slecht in, ik neig eigenlijk altijd naar meisje of ga er veel te veel over na denken (proberen rationeel antwoord te geven ). Ik denk MP jongen, Djaar jongen, Zoë jongen en Nijn meisje ... maar als ik volgende week weer een gokje waag kan het precies andersom zijn hoor Doorslapers, tjeeemig wat een doorslapers! Ik ben wel blij dat ik van de dec07 mama's weet dat Mirre geen uitzondering is . Hopelijk is het besmettelijk Seks, hier door BV best lang op laag pitje gestaan. Doorwaakte nachten hielpen trouwens ook niet erg. Uiteindelijk allemaal helemaal goed gekomen Mosa, die onzekerheid is kl*te meid. Wel fijn dat je meissie goed gehumeurd is. Mirre slaapt nog niet op haar nieuwe kamer . Mn lief heeft nu toneelvoorstellingen dus heftige tijd ... even de rest rustig houden. Heb nog zitten denken om haar slaapje smiddags op dezelfde manier te doen als hierboven beschreven maar dan in haar nieuwe kamer/bedje. Maar eigenlijk vind ik dit wel heel lekker zo . Dus eerst maar de voorstellingen afwachten, daarna gaan we een paar dagen in een huisje en dan is het tijd voor dr nieuwe bedje. Mn lief heeft dan nog wat vrije dagen en ik verlof. Lijkt me het goeie moment \ MP, ja hoor! Wel om onze inschatting vragen en ons vervolgens in nieuwsgierigheid laten zitten!
Ik heb trouwens het gevoel dat het jongetje al vrijwel altijd met zn koppie naar beneden ligt. Ook wel wat krampjes gehad die mij deden denken aan indalen ... vrijdag naar verlos ... ben benieuwd of mn gevoel klopt
hoi dames, @sterre op de buik laten slapen zou ik eigenlijk nie doen, ik werk in het kdv en wij mogen het absoluut niet! voor de veiligheid. maar hai zn zus heeft het bij alle 2 de kinders gelijk gedaaan, het is maar wat je zelf wilt natuurlijk @iemand aanvallen die wilt stoppen met b.v. ...wat een dom gedoe zeg. bah, iedereen moet het toch lekker zelf weten. @stekel, ik vind het echt een super grappige knuffel enhopelijk kan je er nog zo eentje vinden! @mp, ik denk een meisje bij jou! (ik ben wel geneigd op de een of andere manier snel een meisje te denken...:S) @woops thnx voor je kerstkaartje @mosa hopelijk heb je geen spruw, maar het kan heel goed ja, pookie en ik hadden het volge mij ook allebij na onze borstontseking en nadat we er antibiotica voor hebben gekregen..als je ook wat voor veda krijgt, en het heet daktarin ( of zo iets) dan moet je wel uitkijken met de hoeveelheid die je geeft. er staat namelijk in de bijsluiter iets van 4x per dag een halve eetlepel, maar het is heel dik spul, en sommige dokters geven het niet eens meer omdat er verstikkingsgevaar bij zit voor kindjes onder de 4 maanden. daarom kan je dan het beste na elke voeding de grote van een erwt met ee wattenstaafje aan de binnekant van haar mondje/ tongetje smeren. Maaar we hopen natuurlijk dat julie het toch niet hebben, al denk i kdat als je het zelf denkt, je het w.s. wel zal hebben helaas. en super fijn dat veda al beter in haar velletje zit (en mama vast dan ook) @all de trend van het goed slapen overdag gaat niet over op de avond hier helaas... maar goed even huilen is natuurlijk ook niet slecht voor een baby, maar vind het wel heel zielig. @hanna super dat je gestofzuigd hebt en gedweild, ik heb precies het zelfde gedaan vandaag en vond mezelf ook best goed hahaha khep ook nog alle was gestreken trouwes pff wat een klus weer @kerstboom goh ik ben een beetje laat met mn kerst gedoetje dit jaar denk ik, wij hebben helmaal nog geen boom of wat dan ook, ik denk ook niet dat die er dit jaar komt, want we willen misschien de vloer veranderen en dan is het hoe minder in de kamer hoe beter natuurlijk maar we zijn er nog niet helemaal over uit. NOu dames ik ga er maar weer es vandoor, ik hoop voor iedereen een goede nacht! groetjesss