Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    DJAAR, veel plezier vandaag!

HANNA, he getsie meid wat onwijs balen dat je meisje zo moet wennen op het KDV. Voor sommige kleine kindjes hoort dit er wel echt gewoon bij. Is een kwestie van wennen aan andere (en best drukke) omgeving, andere mensen en dat zal dan zeker weerslag hebben op dingen die toch al moeilijk gaan. Ik zou dit gevoel zeker uiten bij het KDV, zij hebben veel ervaring met wennen van kleine kindjes! Maar shit is het wel voor een mama ... dikke KNUF!

STERRE, ongesteldheid kan idd snel op gang komen als je stopt of sterk mindert met BV. En er zijn ook vrouwen die ondanks fulltime BV zwanger raken of ongesteld worden ;). Op zich balen: ik vond het wel lekker om niet ongesteld te zijn bijna 2 jaar, aan de andere kant vond ik het ook wel eng en als je weer zwanger wil worden helemaal onhandig ... :D Succes bij fysio! En heerlijk he die ongesteldheidshormonen ... lekker van je afbijten hoor! En succes met de visite!

MELISA, gezellig met je allerbeste vriendin! En idd rustig aan weer gewone dingen gaan doen, maar wel voorzichtig met weer gaan werken. En onwijs irritant van je schoonouders :(

MP, heerlijk he dat geschop!

*volgens mij ben ik zwanger want ik zit bijna te snikken vanwege laatste keer Freriks bij NOS journaal :D*

MOSA, gek he de eerste keer zonder je meissie! En balen van je aambei ... hier ook aambeien, gaat vanzelf weer over :D. Gezond, vezelrijk eten en genoeg vocht kunnen wonderen doen ;)

SANNE, knappe meid ... lekker op dr rug liggen is ook veel relekster natuurlijk :D.

Vanochtend bij CB geweest. Allemaal prima, maar wisten we natuurlijk al ;). Mirre vond het meten echt 3x niets, is dus ook een beetje op de gok gebeurd. Heb haar net wel zover gekregen dat ze met haar rug tegen de muur ging staan (toen kreeg ze er geen genoeg meer van :D) en de gok was precies goed: 86 cm. Qua gewicht wel iets onder dr eigen lijntje, maar is maar iets + momentopname + Mirre eet goed, is gezond (nog nooit ziek geweest) dus niemand maakt zich zorgen (behalve Jan een beetje). Ze weegt nu 10,4 kilo (mijn meting 2 dagen geleden was 10,5 ;)). Gemiddeld lang en behoorlijk slank dus ... hopelijk voor haar blijft dat zo, scheelt wellicht een pietsie onzekerheid in de puberteit ...

2. woops

woops Niet meer actief

Even heel snel een update:

Bij liggings-echo geweest en we zijn een beetje geschrokken.
    Ze ligt nu al de aantal weken van 38 en ik heb heel veel vruchtwater.
    Ze gaat als ik voldraag tegen de 8 pond aan zitten.
    De echo-vrouw zei al tegen ons, dat we veel matjes nodig zullen hebben als de vliezen breken.
    Ze kon geen foto maken omdat ze haar gezichtje naar achteren had.

Einde update :D

3. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Djaar, EN EN EN??? :D

Hanna, wat vervelend dat je er geen goed gevoel bij hebt hoe het gisteren is gegaan op het kdv! Heel zielig dat ze zo overstuur was :( Hopelijk is het gisterenavond en vannacht wel goed met haar gegaan.
    Maar wel jammer zo, dan zie je er vast tegenop om haar weer naar het kdv te brengen of niet?

Hopelijk heb je toch een leuke avond gehad, in ieder geval nog gefeliciteerd met je moeder! Zijn Michel en Svinthe nog gekomen?

Sanne, mijn moeder heeft meerdere vormen van reuma, dus ze moet geregeld voor controles naar het ziekenhuis. Gisteren moest ze voor een scan om te controleren hoe het met de botontkalking gaat, dus gelukkig niets ernstigs hoor!

Applausje voor Feli dat ze van haar buik naar haar rug draaide :) Dat is heel snel toch?

Ik hoop dat je niet ziek bent geworden van de vaccinatie, dat Feli goed geslapen én gedronken heeft en dat jullie vandaag een gezellige dag hebben!

Sterre, geen leuke dag gehad gisteren zo te lezen :) En dan ook nog iemand die voordringt bij het pinautomaat, dat is dan net te veel hè? :D
    Hopelijk viel de visite gisterenavond mee!

Salapio, fijn dat alles goed was op het CB! En als Mirre gezond is en goed eet, zou ik me idd maar geen zorgen maken over haar gewicht! Sommige mensen/kinderen zijn nu eenmaal slanker dan andere.
    Ligt er bij jullie veel sneeuw om in te spelen?

Twinny, hoe is het nu met je?

All, gisterenavond kraamvisite gehad, en zometeen komt een collegaatje met haar vriend. Ze heeft een Mexicaanse vriend en na héél veel geregel woont hij nu sinds een paar weken bij haar in Nederland. Ik heb dus heel veel verhalen over hem gehoord en nu kan ik hem ook in het echt zien :)

4. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hey Woops,

Ik snap het dikgedrukte deel niet.
    Maar tegen de 8 pond is toch prima?
    En veel vruchtwater maakt niet zo veel uit toch, of kun je ook te veel vruchtwater hebben?
    Bij mij hebben ze de vliezen gebroken toen ik bijna mocht gaan persen, en toen kwam er me toch een plens mee :) Het bleef maar lopen. Toen zijn er ook héél veel matjes door heen gegaan :D

Jammer dat ze geen foto konden maken, moet je nog maar eventjes geduld hebben :p

5. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Heb weer een tijd nik svan me laten horen.... ben echt slecht geworden in het bijhouden van ZP....

Gisteren hebben we de pret echo gehad en mini Nijn doet het super!! Hij/zij ligt zelfs 6(!) dagen voor. De echoscopiste (doet ook de 20 weken echo) zag geen gekke dingen. We hebben al heel veel gezien; 4 hartkamers, aorta, middenrif, maag, 10 vingertjes, 10 teentjes enz...
    Helemaal super dus!

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wat ontzettend fijn Nijntje! En het scheelt voor de 20 wekenecho vast dat ze geen gekke dingen zag, misschien ben je dan wat minder zenuwachtig.
    Maar heerlijk om zo naar je kleintje te kunnen kijken hè?!

7. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Het was inderdaad super! We zijn ook helemaal verliefd en zooo trots op onze kleine!

8. woops

woops Niet meer actief

Ik ben 36 weken en 1 dagje en m`n kindje ligt al op de groei van 38 weken zwangerschap.
    De rest is allemaal prima hoor.

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Salapio, fijn dat alles goed was op het cb met Mirre. En niet alle mensen zitten altijd precies op het lijntje he ;)

Mosa, ja ik zie er nu meer tegenop om Svinthe weg te brengen inderdaad. Wel balen hoor, want ik was juist zo positief.
    Ik ga ook gelijk na schooltijd weg om haar op te halen heb ik al bedacht hahahah!
    Gisteravond was het nog erg gezellig. Michel en Svinthe zijn nog gekomen om 10 uur. Ze heeft haar flesje bij Michel helemaal opgedronken :) Mijlpaal :):) Kan hij het ook weer eens vaker doen. Ik doe al weeeeeeken alle flesjes nl.
    Was het gezellig met je coleega en haar vriend?

Nijn, fijn te horen dat de pretecho goed was en leuk!

all, vandaag een jaar geleden had ik een positieve test :D Wel een speciale dag vind ik en nu hebben we gewoon een meisje in een wipstoel zitten ;)
    Ik durfde ook helemaal niet te testen die dag.... veel te zenuwachtig enzo. 's Morgens vroeg al getempt en toen ie nog hoog was kon ik helemaal niet meer slapen. Hahahah!

10. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

WOops: kan me voorstellen dat je er ff van geschrokken was, maar soms valt het toch allemaal rueze mee qua gewicht en lengte als ze eruit komen.

Mosa: vandaag gaat het wel, al is het gruwelijk koud!!!! Therapeut kon wel afspraak bij psychiater maken, maar huisarts zou sneller gaan. Hij zelf is geen voorstander van tabletten. Ik ga nu eerst Bachbloesems proberen,heb ik al eerder profijt bij gehad. Anders bespreek ik eerst 12jan. met de gyn. wat de effecten en etc. zijn van het slikken van anti-depressiva.

Nijn: gaaf dat je echo hebt gehad en dat kleine nijn zo lekker groeit. MAar uhhh.... pret -echo...... weet je dan ook al wat het gaat worden?

Djaar: hoe was het gister??

twinny

11. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    nee, Twinny, we willen niet weten wat het wordt. We wilden gewoon even spieken....

Twinny, heel slim om met de gyn te overleggen wat de gevolgen van de medicijnen zijn! En als een natuurlijk middeltje helpt, zou dat natuurlijk helemaal goed zijn!

Woops, 8 pond is toch niet heel veel? Maar heel veel succes met de laatste loodjes!!

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Nijn: dat is ook heel leuk, lekker spieken

Zag dat we samen de 20wkn echo hebben, alleen jij 45minuten eerder. En wij hebben 23febr. de 3d/4d echo. Leuk!!

twinny

13. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    dan wordt 12 januari helemaal een goede dag!!

en jij dan 2 dagen eerder de 3d/4d echo. Leuk, dat we zo samen tegelijk oplopen....

14. woops

woops Niet meer actief

8 pond, ja ik weet niet.
    Ik hoor dat eigenlijk de laatste tijd toch wel de baby`s wat groter zijn dan vroeger met de geboorte.
    We zullen het zien 8 pond is dacht ik 4 kilo toch?

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Woops, 8 pond is 4 kilo inderdaad.
    Ik heb me laten vertellen dat het niks uit maakt voor je bevalling of je kind 6,7,8 pond is. Pas bij 9 en 10 pond wordt het een ander verhaal.
    Het hoofd is toch het grootst bij een baby en als dat eruit is, komt de rest er snel achteraan...

16. woops

woops Niet meer actief

Ja lijkt mij ook, maak me gelukkig niet druk hoor, totaal geen angst om te bevallen van een iets groter kindje.
    En ja wat is groot, er zijn er bevallen van 9 of 10 ponders, dus dit gaat natuurlijk gewoon lukken.
    We krijgen gewoon een heerlijke gezonde Hollandse meid.
    Ik zou zeggen laat maar komen. :D

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als Svinthe net uit bad is heeft ze allemaal krullen :)

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Samen met papa bij de kerstboom

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Wat is het koud buiten :$
    Ik ben weer beter en heb eindelijk een beetje rust. Morgen komt mijn broer uit Spanje met z'n tweeling. Die heb ik al zo lang niet meer gezien en ik verheug me er al weken op.

Sterre: Ik geef 6 voedingen per dag. Precies om de 4 uur, ook 's nachts. En jij?

Hanna: Grappige foto van Svinthe die net uit bad is.

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

Sanne, hopelijk was het een geslaagd kraamfeest!

Woops, oke, nu snap ik het, je meisje loopt dus qua groei iets voor.

Hanna, ik kan me voorstellen dat je nu denkt dat je Svinthe meteen na schooltijd gaat ophalen :D Maar je hebt best kans dat het de volgende keer weer een stuk beter gaat! Gaat ze er nu nog een keer heen om te wennen of pas weer als jij ook daadwerkelijk moet werken?
    En wat goed van Svinthe dat ze gisteren haar fles helemaal opgedronken heeft! Vandaag ook weer?
    Lijkt me zo frustrerend als dat niet helemaal lekker loopt!
    Wat een schattige foto van Svinthe weer :D En mooie krullen hoor! Denk je dat Svinthe deze oogkleur houdt of denk je dat het nog verandert? En gezellig met papa bij de kerstboom, leuk hoor :)

Wat apart dat je vandaag een jaar geleden een positieve test had :) En nu is er idd een lief meisje bij jullie gekomen!

Twinny, ik heb echt nog nooit van Bachbloesems gehoord, maar hopelijk heb je er nu weer profijt van dan! Het zou natuurlijk erg fijn zijn als je het zonder anti-depressiva kon, maar niet ten koste van jezelf natuurlijk! Als je je er wel beter door zou gaan voelen, dan is dat ook wat waard natuurlijk! Maar eerst dit maar afwachten, ik hoop dat het helpt! Wel goed dat je er in ieder geval werk van hebt gemaakt!!

Sheann, ik ben nog niet buiten geweest, maar ik geloof meteen dat het heel koud is :D
    Fijn dat je weer beter bent! En een leuk vooruitzicht dan, dat je broer en z'n kindjes naar Nederland komen! Zie je ze morgen ook gelijk? Wel apart voor hem lijkt me, ineens twee zusjes als mama zien :)

All, het was erg gezellig met mijn collega en haar vriend. Het enige nadeel is dat hij alleen maar Spaans spreekt (volgt nu wel NL les), dus dat communiceert iets lastiger. Wel was hij helemaal weg van Veda, en zij verstond zelfs Spaans want ze moest flink lachen om wat hij allemaal tegen haar zei :D ;)
    Dat is zo schattig nu, Veda lacht echt superveel en tegen iedereen die maar even naar haar kijkt :)

Toen zij weg waren kwamen mijn broer en schoonzus even langs, die zijn net weer weg. Over een uurtje komt mijn vriend uit z'n werk en dan begint het echte weekend :)
    Fijne avond alvast!

Deel Deze Pagina