@sheann; klopt wel hoor ik ben meer van de korte berichten. komt wel een beetje dordat ik op mijn werk een beetje illegaal aan het forummen ben.
Poeh, 5 uur is wel een rottijd hoor! Dan hoop ik helemaal dat Kyano snel wat langer slaapt! En mijn vriend twijfelde ook meer over Veda op haar eigen kamer laten slapen, maar omdat het zo goed ging, is hij nu overstag Ik ga er weer vandoor, tot later!
@ nijn nee het klopt maar het lukt me niet foto verkleinen en dan doen lukt ook niet zal het zo nog eens proberen.
Woops: ik denk dat je echt de dikste buik hebt van ons allen hoor. Wat zul jij je slank voelen als je meisje er uit is
Sannehai, wel goed van de visite dat ze niet komen hoor. Er zijn volgens mij vrij veel ongelukken gebeurd. Djaar wat heel erg leuk dat het zo allemaal gegaan is het vertellen. Grappig dat ze pas zo laat zag dat er I love oma op de speen stond hahahah! Woops, prachtige buik hoor ! Zeker dikker dan dat mijn buik was... Op een gegeven moment vroeg iemand aan mij (38 weken zwanger).. Oh ben je zwanger dan Mosa, op een gegeven moment is het tijd om je kindje te laten wennen he aan de eigen kamer. Ik ben achteraf wel heel blij dat we haar gelijk op haar eigen kamertje hebben laten slapen. Hoefden we deze beslissing ook niet te nemen
Woops: Jullie meisje ligt dus voor en word niet klein. Ach, het zijn allemaal schattingen, je weet het pas echt als ze er is En bevallen van een klein of groter kindje is inderdaad bij iedereen verschillend.. Noah (kleine 6,5 pond) was ook niet bijsterd groot maar doordat hij verkeerd lag heb ik er 10 hechtingen aan overgehouden. Een vriendin van me bevallen van een ruime 8 ponder en er glansrijk doorheen gekomen Wauw wat een grote buik! Nijn: Fijn zeg dat jullie al veel hebben kunnen zien en 6 dagen voor.. gaat goed met de beebjes hier Hanna: Mooi hoor die krullen, van wie heeft ze die? Sheann: Ik geef ook 6 voedingen (waarvan 1 in de erg vroege ochtend) en ook om de 4 uur. Daar ben ik vorige week mee begonnen maar hij moet er wel aan wennen helaas. Mosa: Haha veda nu al gecharmeerd van het mooie spaanse taaltje Afrola: Fijn dat je de goede luiers gevonden lijkt te hebben. Gelukkig hebben jullie het probleem van het tempratuurkastje ontdekt. Wij hebben hier ook het probleem dat het voor ons gevoel niet warm genoeg word.. misschien moeten wij daar ook maar eens naar kijken dan. Gimena: Fijn dat het vloeien verminderd is! Twinny: Fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad, hopelijk krijg je er nog veel meer! Sanne: Goed van je dat je Feli op bed hebt gelegt! En de pamperbonnen hebben wij ook nog, moeten we ook maar even kopen nog anders zijn ze niet geldig meer en dat is zonde. Het slaapprobleem die jij beschrijft heb ik ook. Vorige week heb ik hem dus de hele tijd na 20 minuten opgepakt maar deze week ga ik het anders aanpakken. Ik laat hem liggen en als hij even stil is geweest gaan die 20 minuten weer opnieuw in. Het laten huilen (dus de nieuwe aanpak en niet meer oppakken) schijnt de eerste dag(en) weerstand op te wekken bij een kleine, het word dus erger maar je moet volhouden en laten liggen... tenminste zo lees je het overal en word door het cb gezegt maar als het je eigen kleintje is is het echt heel moeilijk.. *snif* Noah heeft ook weleen echte traantjes en daar word ik echt verdrietig van. Djaar: Wat fijn zeg dat je zo'n super weekend hebt gehad!!! En vandaag de np-meting, suc6! All: Pff even een lijstje gemaakt met wat ik nog 'moet' schrijven.. Ongesteldheid: Heeft niet doorgezet Nu nix meer aan de hand... Fysio: Woensdag laatste keer, daarna nog een keer over een paar weken om te kijken of de oefeningen e.d helpen. Aambei: Ik dacht er ook geen te hebben maar ik weet het ook wel zeker dat het wel zo is. Naar de toilet gaan is een beetje pijnlijk en er zit ook een beetje bloed bij Slaapprobleem: Ik word helemaal knettergek hier, ik kan er echt wel mee huilen Noah slaapt 's nachts super goed maar na het flesje van 9 a 10 uur (ligt er een beetje aan) wil hij gewoon niet meer slapen terwijl hij wel moe is. Als ik hem in bed leg blijft hij huilen.. valt in slaap en 15-20 minuten later weer wakker.. weer huilen.. weer slapen en zo de hele dag door. Hij is alleen content als ik hem oppak en ermee ga lopen. Sommige mensen zeggen wel heel fijn van, wees maar blij dat hij het niet 's nachts doet maar ik begin een beetje te balen van die opmerking... overdag kom je nergens aan toe en halverwege de dag heb je knallende koppijn van het gehuil Ik durf eigenlijk al nergens meer naartoe omdat hij de hele tijd huilt zolang ik niet met hem blijf lopen... Ik zit te twijfelen of ik hem anders in de draagdoek moet gaan dragen maar ben bang dat hij dan dat straks alleen maar wilt..ik voel me echt stom maar ik zit er eigenlijk een beetje doorheen, het gaat al bijna 2 weken zo en ik weet gewoon niet meer wat ik ermee moet
@STERRE; MIJN SCHOONZUS HEEFT JUIST IN HET BEGIN VEEL GEBRUIK GEMAAKT VAN DE DRAAGDOEK, DAT LEVERDE EEN RUSTIG KIND EN VRIJE HANDEN OP. EEN MOOIE OPLOSSING DACHT IK ZO. oeps capslock stond aan sorry. Gewoon doen meid waar jij jezelf goed bij voelt.
Sterre, de krullen heeft Svinthe van haar papa. Hij had dat ook als baby Ik herken het wel dat van overdag wat jij hebt. Ik heb me er op en gegeven moment maar aan overgegeven en dagen op de bank vertoefd met kleine Svinthe op mijn schoot. Dvd'tje opzetten, telefoon bij d ehand en leuek blaadjes om te lezen. Geleidelijk aan werd ze rustiger en nu slaapt ze gewoon overdag in haar wiegje boven En een draagdoek? Ik zou het gewoon proberen!
even tussendoor sterre, wie weet helpt het bij jou ook wel als je noah inbakerd? wie weet slaapt hij snachts wel zo goed, omdat hij zo moe is van de hele dag weinig slaap te hebben? of denk je niet dat het zo zit? je kan het altijd eens uitproberen, wat wel is, met inbakeren of draagdoek, ze raken er aan gewend, dat inbakeren moet je met 3 maanden ook weer afbouwen, ik ben ook benieuwd hoe dat hier zal gaan, want als ie al te "los" zit, slaapt ze ook al niet maar ik snap dat je dr ff door heen zit, en die opmerkingen beu bent! probeer het gewoon uit zou ik zeggen! Groetjes!
Sterre: gewoon je gevoel volgen hoor. Noah is misschien wel zo moe, dat hij de slaap echt niet kan pakken. Voor jullie ook niet fijn denk ik, zo'n huilend jongetje! Je moedergevoel zegt toch troosten he. En niet te veel van anderen aantrekken, ook al is dat moeilijk. Jullie moeten het doen, en je weet vast wel wat wel en niet kan.
@melisa&mosa, ik heb wel het idee dat die omneo voeding werkt, tgaat nog niet helemaal super maar ze heeft gelukkig minder last van krampjes, en gaat het poepen ook al wel wat beter dus we blijven gewoon maar even zoverder gaan denk ik
MOSA, wij hebben ook de verwarming open bij Mirre (de verwarming gaat uit rond 22u). En het raam op een kier. Hebben jullie geen thermometer op de babyfoon (of geen babyfoon )? Anders zou je een thermometer kunnen neerleggen: 16-20 graden is acceptabel geloof ik. Bij Mirre is het snachts zo'n 17 graden. Maar Mirre sliep niet door hoor met 1 maand ... wat een heerlijke luxe! TWINNY, o bah verplichtingen met de auto is niet zo fijn met dit weer. Hopelijk gaat er een bus (die ook rijdt met dit weer) MELISA, een vaag positieve test dus ... volgens mij moet met 4 maanden dat hormoon wel uit je lijf zijn hoor ... Denk ik ... Wel fijn dat je minder last hebt van duizelingen enzo DJAAR, wat een superweekend! BABY OP KAMER, Mirre is met 4 maanden naar haar eigen kamer gegaan. En ging meteen goed. Misschien dat het wat lastiger is als je kindje 1 jaar is ofzo, maar nu hebben ze dat allemaal nog niet zo door hoor! SHEANN, 21u-1u-5u is heel netjes hoor en relatief 'gewoon' (al zou je dat niet denken met al die doorslapers hier). Er zijn ook kindjes die veel vaker wakker worden snachts! WOOPS, mooie buik! Ik las ook iets over een grote meid in je buik. Ik zou, als je tegen de 40w gaat aanlopen, aansturen op een groeiecho zodat ze kunnen kijken hoe groot het kindje is. STERRE, niet langer twijfelen, lekker in de draagdoek doen! Zeker als je KLEIne zoveel huILT (mIRRE SPEELT met caps lock) en je daar zelf ook last van gaat krijgen. Waarschijnlijk heeft Noah moeite met slapen overdag (had Mirre ook) en als dragen hem laat slapen zonder dat ie zoveel moet huilen: waarom niet? Ik heb Mirre onwijs veel gedragen en daardoor rustmomenten gehad (hier ook dramanachten namelijk) overdag: zalig was dat
Sanne: Ik heb Noah een paar keer geprobeerd 'in te bakeren' met hydrofiele luiers maar hij word dan nog bozer dan dat hij al was. Deed Feli dat in het begin ook? Melisa: Inderdaad troosten is het enige wat je dan wilt. Het doet me ook zo'n pijn als ik hem dan zie liggen met echte traantjes Hanna: Grappig hoor die krullen En ze blijft die bos haar ook houde he? gelukkig maar.. stel je eens een kale Svinthe voor haha Jij dus ook heel wat uurtjes met Svinthe op de arm gezeten. Ik vind het op zich allemaal niet erg maar ik ben zo bang dat hij eraan 'went'. Salapio: Ik zou niets liever willen.. denk ook wel dat ik dat ga doen. Hoe heb je dat weer afgebouwd naderhand met mirre? Of ging dat vanzelf? Had ze niet zoiets dat ze niet meer in haar bedje wilde overdag? Leuk he zo eentje die overal graag op drukt Hier een neefje die graag op elke knopje duwt. All: Nou, hier is er sinds een dikke week gelukkig weer eens een flesje normaal in gegaan *fieuw* Hij dronk de hele tijd maar van die flut beetjes.. tussen de 50 en 100cc. Constant vechten en (hysterisch) huilen aan de fles en niet willen slapen etc etc... Nu eindelijk ruim 160cc gedronken en maar 1 keer gemopperd tussendoor. Daarna lag hij natuurlijk apegapen en heb hem maar in bedje gelegt. Het is al 15 minuten stil... ben benieuwd hoelang het duurt.
Mirre is een hele moeilijk slaper, dus ik zou haar niet als maat nemen. Slapen in haar bedje is tijdens sommige periodes heel goed gegaan, maar meestal moeizaam. Mirre heeft de eerste maanden heel regelmatig in de draagdoek gelegen. Op vakantie met 8 maanden heeft ze er ook nog in gelegen, maar paste eigenlijk niet meer (uitstekende voeten ). En juist de periode daarna heeft ze even heel goed in dr bedje geslapen overdag. Dus hier geen negatief verband. Verder zou ik met 'maatregelen' en beslissingen op dit moment echt niet te ver in de toekomst willen kijken. Allereerst kun je niet alles sturen aan je kindje. Sommige kindjes slapen makkelijk, andere moeilijk. Als je kindje makkelijk slaapt dan zeggen de ouders: dat komt omdat we het zo en zo hebben gedaan. Als je kindje moeilijk slaapt dan zeggen andere ouders: dat komt omdat je het niet zo en zo hebt gedaan. Etc. Doe vooral datgene wat nu werkt, verwennen kan echt nog niet. En dat hele gewennen verhaal geloof ik ook niet zo in (bovendien kun je ook weer ontwennen). Overigens zijn er hele stammen mama's die zweren bij dragen (www.dragenenvoeden.nl geloof ik), dus daar lees je weer een zeer pro-dragen verhaal. Persoonlijk geloof ik niet in opvoeddogma's: je moet doen waar jij je goed bij voelt EN daarbij heel goed naar je kindje kijken (en geen gekke dingen doen natuurlijk )
Salapio: Thanx voor de link, erg handig, die ga ik eens goed doorspitten Het slaapje na de fles heeft maar kort geduurd.. hij is weer wakker en ligt klaar wakker in zijn bedje. Af en toe huilt hij een minuutje en dan is het weer even stil ... het is echt jengelen nu.. Pff ik ga maar een stuk wandelen, ik moet nog naar de kruidvat, nieuw pak kv halen, door de sneeuw.. spannend