@melisa ahh wat een heerlijk mopje, ik ga je ff na doen Namens Feli Hai en Mij allemaal een Fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar!
hoi meiden SAnnehai: jullie ook hele fijne kerstdagen gewenst. Heerlijk zo'n eerste keer met zijn drietjes! STerre: babietjes slapen meerstal in cyclussen van 45minuten, dan beginnen ze weer aan nieuwe 45 minuten. Kan zijn dat hij daardoor dus wakker wordt. Zoë heeft het ook heel veel gehad, dat ze maar 45minuten aan een stuk sliep. Misschien kun je eens kijken of dat bij Noah zo is en dan kort voordat die 45minuten om zijn bij zijn bedje gaan zitten. Dan kun je hem meteen geruststellen en slaapt ie misschien weer verder............. tis maar een ideetje. Afrola: inderdaad, de mama's hadden veel lol. Zoë vindt de sneeuw ook leuk, maar ze wil geen dingen waar ze geen controle over heeft. Daar heeft ze veel tijd voor nodig. Hannah: hopelijk voel je je vlug weer wat beter..... Melisa: veel plezier in de sauna.... Djaar: fijn dat de meting zo goed was. Hier was ie toen 1.5mm. Bloed werd ook naar M'tricht gestuurd en we moesten ca. 2wkn wachten. SPannend, maar het zal allemaal wel goed zijn....... MP: leuk dat jullie lekker hebben kunnen kijken en fijn dat alles in orde was. Je maakt ons wel nieuwsgierig hoor!! twinny
Hoi meiden, Hanna, de pil zal idd wel goed werken ja Dan hoop ik maar dat je er vanavond al geen last meer van hebt! Sterre, maar misschien had Noah het 8 wekensprongetje een beetje vroeg? En soms weet je toch niet wat er aan de hand is Maar hopelijk is het vandaag ook weer beter gegaan! En ik besef ook wel wat een mazzelkonten we zijn hoor, dat Veda zo goed slaapt Afrola, wat vervelend dat je zo'n last hebt van het winkelen gisteren! Ik ben bang dat je er nog wel even zoet mee bent dan Ik zei straks toevallig nog tegen mijn moeder, van een bevalling weet je van te voren dat het zwaar en heftig is, maar die hele nasleep van de bevalling is mij wel tegengevallen. Het duurt eigenlijk zo'n tijd voordat je weer zo'n beetje de oude bent! Het is trouwens wel zo dat je met kunstvoeding sneller naar een lager aantal voedingen per dag kunt gaan dan met borstvoeding, dus je kunt het niet helemaal vergelijken. Met 5 flessen zou ze namelijk meer binnenkrijgen dan nu met 6 flessen. Maar ik zal volgende week even vragen wat ze op het CB vinden, als ik uitleg hoe soepel het hier allemaal verloopt. En Veda geeft het nu wel goed aan hoor, als ze honger heeft, maar voor het ritme is het misschien idd beter dat ik haar dan maar wakker maak 's ochtends. Daarna slaapt ze ook zo weer verder, dat scheelt ook wel. Hoe gaat het met Josien? Zijn jullie lekker aan het genieten van de tijd met z'n drietjes? En fijn dat je je oude broeken trouwens weer aanpast! Melisa, wat een schattige foto van Chelsey En wat een grote ogen heeft ze op de foto! Sanne, fijn dat Feli in ieder geval wat rustiger is aan de fles! Maar wel jammer dat het telkens een beetje lastig blijft! Ik zou niet weten wat je er aan kunt doen om de nachten wat makkelijker te laten verlopen Maar het is wel balen dat ze vaak maar maximaal 3 uur slaapt! Ik weet wel dat als Veda honger heeft, dat ze dan heel erg gaat sabbelen en zuigen op haar vingertjes, heeft Feli niet ook zoiets? En leuk dat jullie/Hai zo druk zijn met de vloer! Wordt vast mooi! En lieve foto hoor! Ze is best donker of niet? Twinny, hoe is het nu met jou?
Hoi meiden, Net alle gegevens binnen gehad en ons meisje was zaterdag op de echo 3126 gr. Was toen 36 weken en 1 dag en ze is die dag gezet op 37 weken en 5 dagen. Snappen jullie me nog? Nou dat wilde ik toch nog even delen met jullie.
@mosa, ja feli ligt ingebakerd en slaapt met een tutje in, dus eigenlijk kan ik aan niets anders zien of ze nou honger heeft, of alleen maar wat zeurt... ook is het zo, dat als haar flesje bijna leeg is, zegmaar nog 40cc of 20cc, ze dan wel nog echt wil zuigen en dus doet alsof ze nog honger heeft, dan proberen we natuurlijk het flesje gewoon, maar dan word ze boos en gaat ze heel hard huilen, echt zo van Nee ik wil geen fles. als ze dan eht tutje krijgt vind ze het wel goed...maar ik d8 eerst altijd dat als ze nog wou zuigen, ze nog honger had zegmaar..ook weer zo iets moeilijks @woops soo dat word een grote mooie dame ze weet nu al meer dan feli bij haar geboorte! haha kan je het wel nog vol houden? je buik is ook zo groot, rustig aan doen he!
is dat zo dat ze nu al meer weegt dan Feli bij de geboorte? Ik vond het gewicht zo op het 1e oogopslag wel mooi, maar ja als je er 4 weken bijtelt en ik geloof dat de baby`s de laatste weekjes in de baarmoeder 220 gr per week aankomen dan kom ik op een flinke baby uit. Heb ooit ergens gelezen dat ze per week 220 aankomen, of het echt zo is weet ik eigenlijk niet.
@woops haha ja is echt zo, veel meer zelfs haha feli woog 2780 bij de geboorte! maar ze was dan ook eigenlijk wel echt lichter dan dat goed voor haar was hoor, vandaar de moeilijke start ook enzo, maar wow als je meisje nog 220 gram aan komt elke week, dan word het wel een echte flinke meid ja hahaha, Maar schattingen zijn volges mij helemaal niet nauwkeurig dus het kan altijd nog weer anders zijn dan dat ze nu zeggen!
pff feli wil hier trouwens vanaf vanmiddag echt niet slapen...:S steeds maar 10 min en dan weer brullen brullen brullen, en dan echt weer dat oversture en niet willen ophouden... zo zielig.. kga dr maar weer ff troosten...
Zielig hoor voor Feli dat ze steeds zo moet huilen. Hopelijk slaapt ze straks lekker lang achter elkaar!
Zo, nog even snel een berichtje voordat mijn ouders en broer en schoonzus komen om Feyenoord-AZ te kijken Woops, volgens mij is dat een prima gewicht hoor! Stel dat je meisje iets minder dan gemiddeld aan zou komen de laatste weken, dan heeft ze alsnog een goed gewicht. Sanne, vervelend dat Feli zo huilt! Hopelijk heb je haar kunnen troosten en is ze nu weer rustig! En logisch ook dat je niet zo goed aan andere dingen kunt zien of Feli honger heeft als ze ingebakerd ligt Ik merk hier ook dat Veda soms geen honger meer heeft, maar nog wel wil zuigen, soms is dat verschil idd lastig te zien. Maar als Veda niet meer wil drinken, dan houdt ze ook echt haar mond dicht als ik de fles tegen haar lipjes aanhou, dus daar merk ik het aan. Maar blijkbaar heeft jouw meisje een iets langere gebruiksaanwijzing en is het dus lastig te achterhalen wat ze op bepaalde momenten wil Hopelijk kom je snel echt in een ritme met je meisje! Hanna, vanavond geen last van misselijkheid? Fijne avond allemaal!
Heb er niet zoveel verstand van maar vond het gewicht ook heel netjes klinken en eigenlijk niet veel te zwaar tot nu toe. Ach ja we zien wel, zo zie je maar weer. Ik allemaal bang dat ze echt groot is/wordt, en nu vind ik het best meevallen tot nu toe nu ik het gewicht zie.
Zou heel goed kunnen Sanne, en is eigenlijk ook te hopen, dan weet je dat het nu even tijdelijk is en dat het snel weer beter gaat! Woops, veel te zwaar vind ik het sowieso niet klinken. Veda was uiteindelijk 3950 gram (ze hadden haar geschat op ongeveer 3250 gram, zelfs nog toen ze op mijn buik lag ), maar ze was vooral wat zwaarder omdat ze bijna 2 weken te laat geboren is, maar dat is echt een prima gewicht. En het was nog steeds een heel klein babietje hoor En omdat ze niet aan bleek te komen door borstvoeding was ik er achteraf helemaal blij om dat ze bijna 8 pond was, anders was het veel sneller een probleem geweest dat ze niet aankwam. Dus niet meer over nadenken, komt allemaal goed!
En daar heb je dus ook alle reden toe! En ze blijven het heus wel in de gaten houden hoor, een vk wil ook niet voor een verrassing komen te staan natuurlijk! Succes met de laatste loodjes!
@ Sanne, het blijft bij jou wel lastig met feli. Tja vind lastig om te zeggen wat goed voor je zou zijn. Gewoon uitproberen wat voor jullie het beste werkt. Lastige kindjes, rond 5 en 8 wk zijn er sprongetjes, rond 2mnd huilen baby's het meest. Ikzelf merkte met Josien idd wel op dat er rond 5 en 8wk een hangerigere periode was en de pauze tussen de 5 en 8 wk sprong kort was. Vandaag is josien 11wk en nu is ze ruim 2wk een stuk makkelijker. Slaapt weer best veel maar er lijkt nu echt wat meer regelmaat te komen. Als ze wakker is ook lekker spelen en contact met ons maken heel leuk. Ik hoop dat het bij alle lastige babietjes snel beter wordt! @ Twinny, oh die 45 min. tip voor Sterre vind ik ook wel handig om te weten. Vandaar dat die kleintjes zo vaak wakker worden... Misschien dat als de sneeuw maar lang genoeg blijft liggen dat Zoe het nog leuk vindt om te gaan sleeen en anders over een (paar) jaar vast wel . @ Mosa, ja ik heb ook gemerkt dat het best wel lang duurt voor je je weer (een beetje) de oude voelt na de bevalling (en dan bekken niet eens meegenomen). Een tante van mijn man was verloskundige en met haar heb ik ook besproken hoe de bevalling ging en hoe ik me daarna voel. Heerlijk was dat want zij begreep me zo goed. Zij gaf aan dat je echt moet rekenen op 9mnd ontzwangeren. Inmiddels ga ik dat ontzwangeren steeds beter begrijpen. En met mijn bekken zal het ook nog wel even duren voor dat weer optimaal is. Wel ontzettend fijn hoor dat Veda nu weer zo makkelijk is . En als je toch op schema voedt is het wel makkelijk om op redelijk vaste tijden te voeden en dan is het misschien wel beter om haar wakker te maken idd. Met Josien gaat het goed en we genieten met zijn drietjes. Ze is momenteel ook heel makkelijk en dat is heel fijn. Je had toch gevraagd of we de draagdoek vaak gebruiken? Maar nog niet heel vaak. 1 keer binnen en nu met de sneeuw regelmatig. Bevalt toch wel goed @ Woops, mooi geschat gewicht hoor. Aan het eind van de zwangerschap, zo de laatste 2-3 wk neemt de snelheid waarmee ze aankomen weer aF. dan groeien ze nog maar 50 gram per wk geloof ik. Dat is wel een gemiddelde dus tis altijd afwachten wat het werkelijk wordt... @all, nu ga ik zo verder harry potter kijken. Inmiddels wel heeeel lang over berichtje gedaan ( 3 pauzes of zo) Fijne avond!