@djaar ow dus er is misschien een mogelijkheid dat je mannetje de camping kan overnemen? dat zou wel heel super zijn of niet?? wanneer krijgt hij het te horen?? en moeten jullie dan ver verhuizen of valt het mee? hopen dat het door gaat dan toch?
verhuizen moeten we dan 50 km. ten opzichte van mijn werk veranderd de afstand niet dus dat is geen probleem. Maar het overnemen gaat nog wel even duren, gaat toch om circa 35 hectare en dus wel iets meer als een paar tientjes hihi. Camping is wel leuk maar 365 dagen per jaar en we zouden het dan met z'n tweetjes moeten redden dus voor ons geen vrije dagen dan
@djaar oke je dat gaat niet even zomaar makkelijk nee dat overnemen, maar als het lukt zou het me super lijken, je eigen onderneming zegmaar he. en een camping lijkt me ook wel super hard werken, nooit geen vrij, ja of je moet heel de camping sluiten een bepaalde tijd? maar zou dat ook betekenen dat jij bij jou huidige werk zou stoppen om mee te werken op de camping of dat niet? haha sorry ben misschien beetje nieuwschierig haha.
vanwege zekerheden die ik bij de overheid heb en het sociale aspect (niet 24 uur op elkaars lip) is de wens om op termijn zelf 18 uur in loondienst te werken elders en de rest bij te springen waar nodig in het eigen bedrijf. Maar de toekomst kan er ook heel anders uit gaan zien als overname niet lukt. Dan moet Djaarman kijken of hij iets met zijn hbo bedrijfseconomie kan gaan doen (hoewel dat niet makkelijk zal zijn omdat hij na examen in de zaak is gaan werken. en nu toch ook al 16 jaar van school is). We zien het wel, eerst druk maken om welke kinderkamer en wat doen we met de kat en niet te vergeten welke kinderwagen?? @All; welke kinderwagen hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen. Wij hebben op de lijst staan; - maxicosi mura 4 - mutsi slider - quinny buzz 4 Dus als een van jullie ervaringen heeft, zijn deze meer dan welkom!!!! Ik ga zo aan de nieuwjaarsbijeenkomst dus tot vanavond of tot morgen!!
Hoi Meiden, Sanne: ik ben er nog wel hoor. Maar ik heb de afgelopen dagen weer gewerkt, en dan stop ik al mijn tijd lekker in mijn meisje als ik thuis ben. Ze is steeds meer wakker, zo gezellig haha. Vanmorgen zijn we naar het reisburo geweest en hebben de vakantie geboekt. We gaan in juni lekker 11 dagen naar griekenland. Ik kreeg net de schrik van mijn leven zeg. We waren even wezen wandelen, en Chelsey was zo diep in slaap gevallen, dat ze niet makkelijk wakker werd. Met een koud snoetje van buiten, kun je wel na gaan wat er even door me heen ging! Nu ligt ze heerlijk in haar bedje, maar ga toch wel wat vaker kijken. Djaar: ik heb een x-adventure, dus kan je niet helpen. Maar: fijn dat je zo echt zwanger bent meid! Het is je gegunt. Mooie echo. Woops: hoe is het nu met je? Speen tegen honger: niets mis mee lijkt me, als je kindje het accepteerd. Als ze echt honger hebben dan hoor je ze wel. Zo'n huiltje kun je niet om heen Hanna en Pookie: welkom in het leven van de werkende mama's. Wat kun je genieten he van een dag thuis als je eenmaal werkt. Hopelijk is het werken meegevallen.
@melisa ik geef je groot gelijk hoor dat je je tijd lekker aan je meisje besteeds als je gewerkt hebt! hoe is het met je duizeligheid gaat dat al beter of is het al over misschien?? en wat heerlijk vakantie geboekt! super hoor! en wow dat was zeker ff schrikken met je meisje!! gelukkig ligt ze nu heerlijk in haar bedje te slapen! @all feli is echt fan van haar nieuwe mobiel, ze huilde bij mij op schoot en als ik met dr rond liep, en als ik dr in de box leg met dr mobiel, gaat ze hele kletsverhalen tegen die beestjes houden en vind ze het allemaal weer best! hahaha
@ Djaar, je gewicht gaat netjes hoor als die 2kg van de feestdagen kwamen. Ik was met 14 weken 1 kilo aangekomen en met 20 weken 3 kilo in totaal, maar nu gaat het wel sneller na de 20 weken.. Ben in 2 weken een kilo aangekomen en ik heb met kerst weinig gegeten. Dus denk dat alles meer na de 20 weken gaat komen met het gewicht. @ Mosa, fijn dat het zo'n leuke avond was, dat kon ook haast niet anders. Wel een eng idee vind ik het dat iedereen in het ziekenhuis is bevallen en ze juist thuis wilden bevallen... @ Salapio, het schiet bij jou idd ookal op zeg!! En wat lijkt me dat geweldig hé die leeftijd van Mirre , klinkt als een heerlijk meisje . @ Sannehai, haha geweldig zeg dat ze dr mobiel zo leuk vindt !
Djaar: Knap hoor als je het tot 36 weken volhoud. Ik wilde dat in eerste instantie ook maar ik ben halverwege geloof ik al halve dagen moeten gaan werken en toen ik met 32 weken die galsteenkolieken had gehad was het helemaal afgelopen Je kan voorlopig dus nog wel vooruit met alle regelingen e.d. Wel balen dat je fulltime moet blijven werken of vind je dat niet erg? Oh leuk lees dat jullie misschien de camping over willen nemen. Spannend hoor. Wij hebben ook voor de slider gekeken maar uit eindelijk voor de joolz gekozen omdat we die mooier vonden. Ze doen verder niet voor elkaar onder en wij zijn heel tevreden met de Joolz. Voor de rest weet ik niet. Hanna: Haha tja je bent van de straat zeg ik dan altijd maar Wat zei de HA van haar heupje? Sanne: lekker dan als je zo lang die pil hebt geslikt. Noah is inderdaad erg schattig als ie 'duimt'.. Ik hoor em soms van boven tot in de woonkamer smakken haha. Nee hoor, even een tutje geven om het langer vol te houden (vooral 'snachts) leert haar ook door te slapen.. tenminste, zo heb ik het gelezen en zelf ook weleens gedaan bij Noah. Dan sliep hij net weer een uurtje langer. Heb je vandaag alleen gewogen of heeft Feli ook haar eerste prikjes gekregen? All: De loodgieter is toch nog geweest.. hij stond om 11.50 voor de deur en ben ik dus voor jan *** vroeg opgestaan. Maar ik mag niet klagen, de afspraak was voor de middag en dat was hij haha. Bij de mondhygieniste was alles goed, het zag er goed uit en ze heeft even alles schoon gemaakt. Daarna even bij de babyplanet andere spenen gekocht voor Noah's flessen. Hij is onderhand 45 minuten aan het lurken aan die dingen dus ik wilde even fase 2 spenen proberen, kijken of hij dan wat sneller kan zonder dat hij krampjes e.d krijgt. Ook nog 3 truitjes voor hem meegenomen, die waren 50% korting. Morgen naar het CB, ik ben benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij nu is. Hij krijgt dan ook zijn eerste prikjes Mag ik hem dan al wat geven (kinderparacetmol o.i.d) voor als hij er last van krijgt of is dat bij deze prikjes nog niet?
hoi hoi @sterre, feli kreeg haar prikjes nog niet, de 14e krijgt ze haar eerst prikjes zielige he! maar daarna mogen ze wel zwemmen, ga jij dat doen? of niet? de arts van het cbtje had me de vorrige x gezegd dat ik voordat feli haar prikjes krijgt, kinder zetpilletjes moest halen, want als ze er dan koortsig/ziekig van werden, mocht je ze zo'n zetpilletje geven. dat mag dus meestal krijgen ze volge mij ongeveer 48 uur later er last van, als ze er al last van krijgen. en lekker hoor je gebit wee rheerlijk schoon, ik hou er van, ik mag in maart weer naar de tandarts, dan is het wel erg lang geleden moet ik zeggen *schaam schaam* maar toen ik belde kon ik ook echt pas serieus een half jaar later terecht.. en die loodgieter pfoe ja nog Net voor de middag was hij er dan is nu alles opgelost?? wat voor flesje heeft noah eigenlijk? en een ander speentje is dan geen overbodige luxe als hij er zo lang op drinkt haha.
Zo, helemaal goed bezig met Veda in haar bedje te laten slapen, blijft vaak toch moeizaam gaan overdags. Dus ik heb net mijn boek gepakt en ben rustig op haar kamer gaan zitten lezen. Ik heb niets tegen haar gezegd, en ze is nu gelukkig in slaap gevallen. Ik vind dat ze erg weinig slaapt overdags en sinds ik gelezen heb dat babies vanaf 6 weken kunnen vechten tegen slaap, wil ik vanaf nu proberen wat meer regelmaat in te bouwen. Maar het is afwachten hoelang ze nu gaat slapen In totaal ligt ze al anderhalf uur in haar bed en sinds een kwartier slaapt ze echt. Sterre, ik heb ook nog geen zin om te werken, maar ik zie er gelukkig niet tegen op (nu althans) om Veda 'af te staan'. Het scheelt natuurlijk wel dat mijn vriend 2 dagen in de week thuis is en voor haar gaat zorgen als ik er niet ben. De derde dag komt mijn moeder hier, en dat vertrouw ik ook volledig. Dus dat is fijn geregeld. Maar het lijkt me wel heel raar om Veda dan een hele dag niet te zien, vooral omdat ik echt van 7 tot 7 van huis ben dan. Maar na deze week heb ik nog 5 weken verlof, dus ik probeer er nog niet al te veel over na te denken En goed dat je evengoed op zoek gaat naar een andere baan! Wat zoek je? Dus jullie gaan condooms gebruiken, ik twijfel nog Wij willen ook niet al te lang (ook een jaar denk ik) wachten met proberen opnieuw zwanger te raken, maar lastig hoe het dan in de tussentijd moet. Je mag wel kinderparacetamol geven na de prikjes (een zetpil), maar omdat je deze officieel pas na 3 maanden mag geven, adviseren ze een halve te geven. En dan alleen als hij er idd last van krijgt. Maar wie weet heeft hij nergens last van. Alvast succes in ieder geval! Djaar, heerlijk vooruitzicht, je verlof! En al goed over nagedacht zo te lezen. Spannend dat Djaarman mogelijk de camping over gaat nemen, dat zal een hele verandering zijn of niet? Maar ik kan me voorstellen dat het wel iets duurder is dan een paar tientjes Wij hebben de Maxicosi Mura 4, en alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe de andere kinderwagens zijn, vind ik deze super! Hij rijdt echt heel goed vind ik, en is ook makkelijk in winkels en supermarkten enzo. Veel plezier op je nieuwjaarsbijeenkomst! Hanna, zo, groep 3,4 en 5 samen (geen grote school dan of niet?), dat lijkt me pittig! En 28 kinderen is best veel voor tegenwoordig of niet? Ik dacht dat ze nu vaak kleinere klasjes hadden. Lekker dat je vandaag weer een dagje met Svinthe had! Hoe was het bij de HA? Seth, nou, 37 kilo aankomen is niet te hopen! Wel heel vervelend dat je zoveel aankwam zonder veel te snoepen, dat is helemaal lullig dan! Hoe voel je je verder? Al wat kwaaltjes? Sanne, ik ben (nog) niet ongesteld geworden, en heb verder ook geen buikpijn meer gehad. Ik ben ook benieuwd wanneer het komt, maar ook ik had geen regelmatige cyclussen. Wat voor voorbehoedsmiddel gaan jullie gebruiken dan? Lastig is het! Ik lees nu dat Feli nu wel goed is aangekomen, wat ontzettend fijn! Je zult wel opgelucht zijn! En ook nog eens een goede nacht gehad, helemaal fijn! Ik denk dat als Feli echt honger heeft, dat ze het dan wel laat merken hoor! Dan zal een speentje niet genoeg zijn. En leuk dat je een nieuwe mobiel voor aan de box hebt gekocht, welke heb je? Ik ben namelijk ook nog op zoek naar zoiets. We hebben wel een speelkleed met bogen en dingen die eraan hangen, maar ik wil ook niet iets wat boven de box kan hangen. Melisa, wat heerlijk dat jullie een vakantie geboekt hebben! Lekker hoor, naar Griekenland! Je kunt je nu bijna niet voorstellen dat het dan wel 30 graden is hè? Oh bah, wat rot dat Chelsey niet makkelijk wakker werd straks Dat zal zeker schrikken geweest zijn! MP, ik ben wel gewoon thuis bevallen hoor, maar soms kan er net iets tegenzitten waardoor je beter naar het ziekenhuis kunt gaan (bijv. dat de ontsluiting niet opschiet). Ik denk dat je dan blij bent dat je naar het ziekenhuis kunt. Maar het hoeft dus helemaal niet. All, inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en volgens mij wordt Veda weer wakker Ik had net besloten zometeen alvast te gaan eten, voordat ze weer wakker zou worden. Mijn vriend heeft namelijk iets van zijn werk, dus ik ben alleen thuis tot vanavond laat. Nou ja, eerst maar eens afwachten of ze weer in slaap valt, ik hoop het nog even!
Veda is zowaar weer stil Sanne, in maart weer naar de tandarts, ik vrijdag Stom, maar ik zie er altijd best tegenop. Ik heb gelukkig eigenlijk nooit iets, maar ik ben altijd bang voor iets groots. En de vorige keer wilde ze eens een foto maken om alles goed te kunnen bekijken, maar omdat ik zwanger was kon dat toen niet. Ik denk dat dat vrijdag gaat gebeuren, en dan ben ik helemaal bang dat ze van alles tegenkomt. Ik zal in ieder geval blij zijn als het weer achter de rug is!
@ Sterre, succes morgen bij het CB. @ Mosa, poeh geduld is een schone zaak zeggen ze dan. Ligt ze nog lekker te slapen? Snap je toch niet dat ze tegen hun slaap vechten . Ja het is mooi dat je naar het ziekenhuis kunt als alles niet super verloopt of wanneer er echt iets aan de hand is. Maar liever niet..
Sanne: Ja alles weer nagekeken (jaarlijkse controle) en heb hem maar gelijk even laten kijken naar dat ding wat lekte maar hij zei dat er niks meer was gelukkig. Ik heb flessen van dr. Brown met zo'n ventieltje. Die bevallen heel goed. Laatst nog wel een flesje van difrax meegenomen om te proberen (toen het eten zo slecht ging) maar dat heb ik nog niet gedaan. Heb jij die nog van difrax? En bevallen die goed? Ik zat vanmiddag nog foto's van ons laatste weekendje met z'n 2en naar zeeland in te plakken en toen moest ik even aan jou denken.. jij woont toch in zeeland? En waar ongeveer? Mosa: Fijn dat Veda toch lekker is gaan slapen. Noah heeft ook de hele middag geslapen (van 13.45 tot 17.00) maar heeft ook de helft van de tijd in de maxi cosi gezeten (naar de tandarts enzo) Nu ligt hij in de wipper 'te vertellen' tegen de beestjes Hopelijk komen ze niks groots tegen vrijdag bij de tandarts. Ik bedacht me net dat ik toen ook foto's moest laten maken maar dat dat ook niet doorging v.w. de zwangerschap.. pff wat lijkt het al weer zo lang geleden he?
Gewoon in bed.. Als ik een bad had dan werd het zeker in een bad, maar zo'n apart badje in de woonkamer zie ik ook niet zitten.
Na een huilonderbreking ligt Veda weer te slapen, alleen nu wordt ze weer wakker Ik had net haar muziekje nog een keer aangezet, in de hoop dat ze nog even zou slapen, maar helaas. Dan zo er maar uithalen, ze ligt ook al 2,5 uur in bed. MP, ik wilde ook heel graag thuis bevallen hoor, en ik ben heel blij dat het gelukt is! Maar niet te veel over nadenken, en het tegen die tijd 'gewoon' over je heen laten komen. Zo, nu moet ik echt naar mijn meisje, het huilen wordt al harder...
hoi hoi @sterre jaa wij wonen in zeeland in yerseke, in de buurt van goes is dat, waar zijn jullie met het weekendje geweest? en vonden jullie het leuk?? @mosa zoo veda heeft weer heerlijk geslapen dan zeg! fijn hoor en heb je ondertussen al gegeten? en wat heb je voor jezelf gemaakt? lekker iets makkelijks of?? haha. @mp ja, ik wou ook heel graag thuis bevallen, in de laatste week werd duidelijk dat dat beter niet het geval kon zijn, ivm met laag liggende placenta en dat kleintje nog niet was ingedaald. ik had zelfs veel moeite gedaan om een bed op klossen in de woonkamer te zetten, omdat het bij ons boven best klein is, en je niet boven mocht bevallen als er geen brancard van de ambulace naar beneden zou kunnen en dat kon bij ons niet...maar dat was allemaal voor niets, even vond ik het wel een domper, maar was uit eindelijk toch wel blij dat we in het ziekenhuis waren maar je hebt het niet altijd in de hand. @all feli heeft echt een goede dag dat geeft de burger(mama) moed hahha ze heeft daarnet voor de 2e x na 4! uur er tussen bijna heel haar flesje op, 10cc laten staan....zou het tij keren?? i hope so!! ben zo trots op dr haha en nu ligt ze na 2 minuutjes huilen weer heerlijk te slapen !
Djaar Wij hebben hier een Quinny buzz 3 en wel fijn hoor... enige nadeel wat ik veel hoor... is dat de reiswieg klein is.... nu was dochter niet zo groot en gebruikte ik toch meer de maxicosi, maar misschien iets om in je overweging mee te nemen... (neem aan dat het dezelfde bak is al buzz4) Sterre tja dat heb je altijd...en als je de wekker niet zet... staan ze er om 07.30 uur... Kinderparacetamol mogen ze hebben, maar dan een speciale hoeveelheid... die kun je bij apotheek halen.... Dacht 60 mg... ik mocht trouwens ook de 120 in de lengte doorsnijden.... maar vraag maar even na bij apotheek..!! Mosa kwaaltjes zijn eigenlijk nu weg.. behalve erg moe... ja opgeblazen en mn broeken knellen al (moest met nummer 2 met 6 weken positiebroeken aan, en met 8 weken zagen vreemden al dat ik zwanger was.... dus ben benieuwd... Wat trouwens net weer op mn oude gewicht hahahahaha.... @bevallen... Weet het hier nog niet... wil graag in het ziekenhuis, maar bij mn tweede durfde vk het eigenlijk al niet aan om me naar het ziekenhuis te laten gaan... We kregen dan ook instructies, voor als ik in de auto zou bevallen.... dus overleg wel even met vk... weet niet of een derde nog sneller gaat....????? hier iemand??? om 06.00 uur had ik zoiets van.. goh.. volgens mij heb ik weeen.. om 07.00 uur toch maar vk gebeld.. wilde vriend perse, maar weeen kwamen nog niet om 5 minuten.. om 08.00 kwam vk had ik 6cm.. met spoed naar ziekenhuis was er om 08.20 uur en om 08.46 meisje geboren dus tja....
@seth zoo he jij nu ook aan de lappe tekst hahaha jeetje ja die kleine meid van jullie was er wel snel dan zeg! wie weet gaat de 3e nog sneller ik zou eht niet weten, maar ik d8 wel dat als je eenmaal bevallen bent de volgende meestal sneller komt.. maar ik heb een tante gehad waarbij dat totaal neit zo was, dus het verschilt volges mij nogal. en ja ze zien het meestal ook wel sneller als je zwanger bent bij een 2e/3e/4e enz. ben benieuwd wanneer je nu aan de zwangerschapsbroeken moet en haha dat je net op je gewicht terug was, naja dan begin je nu weer van voor afaan haha