O ja ... Mosa vroeg nog naar thuisbevallen. Ik wil idd heel graag weer thuis bevallen. Is me goed bevallen bij Mirre. Maar goed, heb je niet helemaal zelf in de hand natuurlijk. Go with the flow dus
Hi, Bij mijn eerste had ik de eerste echo pas met 14 weken.... en was ik helemaal niet zo onzeker.... ik ging hem voelen met 17w en 3 dagen.... terwijl placenta toch aan buikzijde lag.... Tweede voelde ik al met 12w 3d.... en placenta weer aan buikzijde... Dacht dat het helemaal niet kon... maar een tweede schijn je al vanaf 10 weken te kunnen voelen.... Een zwangerschap zit vol onzekerheid.... (tis niet anders..) ook al voel je de kleine dan ben je nog onzeker... want je hebt dan ook wel weer eens een daggie dat je de kleine minder of niet voelt..... en dan ben je ook WEER onzeker.... het hoort erbij....
Salapio, je hebt het thuis willen bevallen idd niet zelf in de hand, maar hopelijk verloopt het allemaal zo voorspoedig dat het deze keer ook weer lukt. Kun je het je al wel goed voorstellen, dat je heel binnenkort weer zo'n klein babietje hebt? Djaar, wat vervelend dat je zo onzeker blijft Ik had er zelf eigenlijk heel weinig last van na de goede 12 wekenecho. Natuurlijk af en toe weleens een beetje, maar over het algemeen had ik er een positief gevoel over. En dat terwijl ik pas met 22/23 weken echt duidelijk iets voelde. Maar ik zou het zeker tegen de gyn zeggen, wie weet mag je dan nog even een extra keertje kijken! All, ik heb gisteren het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom. En ondanks dat ik het allemaal erg rigoreus vindt, heb ik er toch wat herkenbare dingen in gelezen. Vooral over oververmoeide en overgeprikkelde babietjes. Veda lijkt dat ook wel een beetje te hebben, en hierdoor kan ze overdags mogelijk ook meer moeite hebben met slapen. Dus toen ze vanochtend om 10.15 uur wakker werd heb ik haar een fles gegeven, en meteen toen ze een keertje gaapte heb ik haar in een hydrofiele luier gewikkeld zodat haar armpjes langs haar lichaam liggen en weer in bed gelegd. Tot mijn grote verbazing is ze bijna meteen in slaap gevallen, inmiddels 40 minuten geleden Ze is namelijk normaal zo druk met haar armpjes, dus dit leek me wel goed om uit te proberen zonder echt in te bakeren. Ben benieuwd hoe het verder gaat, maar ik ga toch maar eens proberen nog iets meer regelmaat in te bouwen. Ook denk ik dat ik misschien te druk met haar speelde, waardoor ik haar juist wakker hield. Dus dat ook maar wat rustiger, kijken of dat helpt.
Afrola: Ik vind de pacco idd een beetje prijzig maar hij ziet er wel handig uit. Sanne: Swaddle me lijkt me ook erg handig omdat hij met klitteband dicht gaat dan blijft hij ook wel goed zitten. Mosa: In het begin heeft de kraamzorg Kyano ingebakerd met een hydrofiele luier maar daar is hij nu te groot voor. Nu doe ik het met een grote handdoek maar daar wurmt hij zichzelf soms na een tijdje uit. En ze zeggen dat een handdoek te stug en te warm is maar je zou het uit kunnen proberen voordat je een echte bakerdoek koopt. Hier is een site met goede informatie erover; inbakeren.nl - soorten inbakerdoeken Ik lees net dat je het al hebt geprobeerd en dat het werkt. Wat een rust he
Hallo meiden, @ MP, vervelend zeg dat de kleine zo ligt in je buik dat jij er zo'n last van hebt. En dat je nergens zin in hebt dat herken ik ook wel. Geef er maar lekker aan toe. Er komt wel weer een moment dat je er wel zin in hebt en dat de kleine dan meewerkt. @ Hanna, hopelijk ging het vandaag iets beter met Svinthe op het kdv. Het meegeven van een sjaal met jou geur is wel een goed idee. Hopelijk heeft het geholpen. @ Sanne, die swaddle me ziet er ook wel mooi uit. Ik heb wel het idee dat je kleine dan iets minder strak wordt ingepakt als bij de doek die ik heb gebruikt. Maar het gaat erom dat het werkt natuurlijk @ Mosa, toch maar voorzichtig aan het inbakeren gegaan?! Fijn dat het wel iets lijkt te helpen. Regelmaat is idd wel belangrijk bij de kleintjes. Ik probeer vanaf vandaag ook weer meer regelmaat erin te brengen. Daar wordt Josien ook wel rustiger van . Wij willen naar een eensgezinswoning. Gewoon een heel huis voor onszelf met tuintje en 3-4 slaapkamers. We gaan weg uit Utrecht en gaan meer richting het westen, waarschijnlijk omgeving Gouda (niet Gouda zelf). Zodat mannetje wat minder reistijd heeft en we vinden het ook wel fijn om in een wat rustigere en groenere omgeving te gaan wonen. We hebben al wel wat rondgeneusd op internet. Zodra ons appartement werkelijk te koop staat willen we ook wat huizen bezichtigen om ons te orienteren. We willen pas iets nieuws kopen als we ons appartement hebben verkocht. @ Salapio, texel in het voorjaar is ook heerlijk Je gaat opnieuw voor een thuisbevalling. Als het bij Mirre ook helemaal goed ging zou ik dat ook doen! Mooi vooruitzicht en zo ver weg is het niet meer... @ Djaar, goedemiddag alweer . Vervelend dat je je alweer onzeker voelt. Hopelijk voel je snel de kleine bewegen. Dat geeft al heel wat meer rust. Bezoekjes aan de vk zijn ook prettig want dan hoor je het hartje en heb je ook weer wat meer rust. Ik vond dat ook heel prettig ondanks dat ik me niet heel onzeker heb gevoeld. @ All, rustig dagje vandaag. Zit te wachten op een mannetje die komt kijken naar onze energiemeter die niet meer loopt. Wij hebben een dubbele energiemeter voor hoog en laag tarief energie, maar nu doet de lage tarief meter het niet meer :x. Worden zij wel lekker rijk van maar dat is voor ons niet zo leuk!
Hoi dames @sterre en noah heeel veel suc6 bij de KA vandaag!! @djaar ik was volges mij ook niet echt zo onzeker, wel spannend ofso tot de 12 weken echo natuurlijk maar eigenlij khad ik er wel het volste vertrouwen in, maar ik d8 volges mij op dn duur ook wel weer van, goh wanneer zou ik nou wat gaan voelen, maar dat was bij 17,5 week ongeveer. maar wat seth ook zet, je soms denk je toch weer van klopt dit nou? is dit normaal?? dus een beetje onzeker blijf je denk ik altijd wel ja, maar wie weet mag je nog even een keertje extra langs komen bij je v.k.? @sheann, ja ik ben echt fan van de swaddle, maar wat i kzei hij begint wat klein te worden, misschien tijd voor afbakeren dus maar gebruik jij er zelf al een of?? @afrola, he bah je meter doet het niet meer, dat is niet handig nee! zeker niet als hun daar lekker veel centjes mee verdienen!!, en jij had die pacco toch? ik weet het eigenlijk neit of die strakker is, kan goed hoor, maar ach wat je zegt, als het maar werkt. en leuk hoor een eensgezinswoning, is denk ik voor josien als ze ouder word ook leuk als ze een tuintje heeft om te spelen of hadden jullie dat nu ook al? @mp je zeurt/klaagt niet hoor!! en als je gewoon ff geen zin hebt, lekker niet doen, lekker aan toe geven! @mosa, de cursus is de KIJK-registratie cursus, misschien dat hanna en misschien nog wel andere hem ook wel kennen. het is een cursus waarmee je leert kinderen via een bepaald 'programma' te observeren, waardoor je kan kijken zegmaar of het kind in ontwikkeling goed op schema ligt en van al dat soort dingetjes, als je het kan is het heel handig, maar het is volges mij best even werk om je er in te verdiepen om het te leren. maar dat komt goed @all feli heeft wel weer lekker geslapen vanacht nu ligt ze ook al weer heerlijk te slapen, hopelijk dat ze dat nu wat langer doet dan ze gister deed. ik ga vandaag alvast alles even voorbereiden voor morgen, haha feli in badje strax en dan de goede kleertjes aan, (niet dat je daar veel van zal zien maar toch) khep namelijk nog een leuk noppie's pakje maar dat is maatje 62.. noppies valt wel klein maar kweet niet of ze het al past, kben benieuwd. en ook mijn kleren voor morgen alvast ff uitzoeken en strijken waar nodig. en al dat soort dingetjes haha maar dat gaat wel goed, vananavond dan de cursus, heb er wel zin in hoor, lekker bij kletsen met collega's! Fijne dag allemaal!
meiden bedankt voor jullie reacties op de onzekerheid. Ik heb ook echt wel het gevoel dat het er gewoon bij hoort en dat dat de rest van mijn leven met kinderen echt niet zal verdwijnen (dit is de gewenningsfase geloof ik). Vanavond kan ik in elk geval de gewijzigde papieren ophalen bij de vk. Welicht dat ik dan mijn onzekerheid ter sprake breng. Ik wil ook geen zeur zijn dus zal het melden als ik de kans krijg maar anders moet ik gewoon maar wachten tot 25 januari de echo. Voor het overige gaat het hier vooral over de dingetjes na de geboorte dus kan ik helaas aleen maar meelezen en hopen goede tips op te doen en te onthouden.
Djaar: Ik dacht van tevoren dat ik veel meer last ervan zou hebben dat mijn leven zou veranderen door een kind. Ik dacht dat ik het moeilijk zou hebben met het feit dat mijn kindje van mij afhankelijk is en dat ik dag en nacht ervoor moet zorgen en dat ik nooit meer een moment voor mezelf zou hebben. Maar nu dat mijn mannetje er is heb ik dit gevoel helemaal niet. Natuurlijk is het lastig als je bijvoorbeeld ergens heen wilt maar ik vind het wel gezellig dat ik altijd iemand om me heen heb en waar ik voor kan zorgen. Komt wel goed allemaal. Als jou kleintje er eenmaal is dan heb je niet eens meer tijd om over dit soort dingen na te denken en dan gaat alles vanzelf Sanne: Ik ben me nog aan het orienteren op een bakerdoek. Ik heb nog een katoenen doek in de kast gevonden en die werkt ook aardig.
Djaar: Ik had je berichtje verkeerd gelezen. Ik dacht dat je onzeker was over hoe een kind je leven zal veranderen maar dat is helemaal niet zo. Die onzekerheid die je nu voelt die hebben we allemaal gehad. Ik denk dat als je dit topic vanaf het begin terug zou lezen dat je die onzekerheid bij ons allemaal tegenkomt. Bij mij in ieder geval wel.
kweet niet of ik die vorrige foto al een x had laten zien...haha naja anders kwam ie nog een x hahaha en dit word w.s. de outfit die ze bij het reclame spotje aan heeft, niet dat daar wat van te zie nzal zijn , ja misschien de legging en de sloffen maar verder niet hahaha maar goed
Sheann; het is inderdaad niet de zorg die een kind met zich meebrengt. Het zal best aanpassen zijn maar ik verwacht dat dat een natuurlijke aanpassing is die je (over het algemeen) graag doet. Zoals ik al zei het is echt nu de onzekerheid of alles wel goed gaat en dat is geloof ik wel iets wat de rest van mijn leven aanwezig zal blijven. Hebben ze het wel goed op het kdv, gaat het wel goed alleen op de fiets naar school, o jee alleen op vakantie als dat maar goed gaat en dan niet te vergeten alle andere dagelijkse onzekerheden. Maar daar hebben wij (Djaarman en ik) heel bewust voor gekozen en zijn ons ook absoluut bewust van het feit dat het leven met kinderen een constante verassing is en je leven vooral onvoorspelbaar gaat worden. Waarschijnlijk is het probleem meer mijn ongeduld en het controlfreak zijn (wat nu dus absoluut zinloos geweld is voor mezelf hahaha). Ach komt allemaal wel goed en over 5 weken zal ik wel weer lachen om deze periode en me weer druk maken om wat anders.
@sannehai; wat een lekker ding is die Feli toch!! Als jullie zo maar door blijven gaan met die berichten dan duurt het nog heel lang voor het juli is. Lekker genieten meiden!!
@ Mosa, hopelijk werkt het op deze manier met Veda! @ Djaar, de onzekerheid blijft bij mij ook wel. Na de 15 weken voelde ik me er wel beter over en dacht ik niet meer aan een mk, maar nu nog wel aan vroeggeboorte. Als ik straks rond de 30 weken zit zal dat ook wel over zijn. Maar misschien dat dan de bevalling angstig maakt ofzo. En als de zwangerschap goed gegaan is ben je weer bang bij elk dingetje wat niet goed gaat met je kindje denk ik. En later wanneer ze voor het eerst gaan spelen bij vriendjes of vriendinnetjes of weet ik veel wat . Denk dat de onzekerheid en angst er gewoon bij hoort. Zal wel goed zijn om je gedachten bij de vk uit te spreken denk ik, hun maken het vast vaker mee. Mijn vk nam mij in ieder geval heel serieus wanneer ik iets kwijt moest. @ Sanne, aah lieve foto's van je meisje! Vandaag alweer een baaldagje. Heb echt geen idee waar ik last van heb, aan de ene kant zit ik zo lekker in mijn vel en voel ik me goed. Maar ik kan er gewoon niet tegen dat ik de boel de boel maar laat en ga me daar weer slecht over voelen . Ach zal ook vast wel een periode zijn, hoop het maar.
Sheann, hier heeft de kraamzorg in het begin Veda ook ingebakerd met een hydrofiele luier, en op zich paste het nu ook nog wel. Dus dan blijf ik het nog wel even zo doen. Afrola, leuk dat jullie dan naar een eengezinswoning willen verhuizen. Is toch wel leuk om een tuin te hebben met een kindje hè? Maar zonder kindje natuurlijk ook Maar ik kan me voorstellen dat jullie pas iets willen kopen als jullie appartement verkocht is. Waar kom jij oorspronkelijk vandaan dan? Niet uit Utrecht toch? Sanne, klinkt interessant, die cursus! Maar wel weer vreemd om met je werk bezig te zijn lijkt me. Wat een schattige foto's weer! Een heel lief jurkje op de eerste foto! Ik ben benieuwd of wij de reclame op internet terug kunnen zien Djaar, de vk zal je écht geen zeur vinden als je je onzekerheid uit hoor! All, Veda heeft vanochtend 2,5 uur geslapen, dus super! Toen heb ik haar in bad gedaan en daarna de fles gegeven. Tijdens het drinken werd ze al weer moe, dus na de fles weer in bed gelegd. Deze keer huilde ze wel flink, maar ik heb het even doorgezet (anders moet ik weer van voren af aan beginnen) en na 15 minuten was het ineens stil. Nu ligt ze anderhalf uur in bed, maar inmiddels hoor ik dat ze weer een beetje wakker wordt. Nu ben ik even aan het twijfelen wat ik het beste kan doen, haar nog even laten liggen of eruit halen. Ze huilt nu namelijk Maar ik denk wel dat als ik dit doorzet, dat het de beste manier is voor haar. Anders is ze echt veel te veel wakker.
Sannehai... tjeetje wat een poppetje zeg!!!!!! hoeveel weegt ze nu.... ? en wat woog ze met haar geboorte? Echt een meisje....
mosa sommige kindjes moet je echt ff laten huilen hoor.... heb er hier ook twee.... nouja mn peuter is altijd een slechte slaper geweest.... Dochter huilt ook altijd even..... en als ze juist niet slaapt omdat ik denk dat ze wakker lijkt... is ze echt er overheen... zij heeft echt haar vaste tijden/slaapjes nodig....
mezelf ben hier nu iets zekerder aan t worden... vanochtend mvm geweest... was bang dat hun test negatief zou blijven, omdat ik me (behalve moeheid) niet echt zwanger voel.... De vrouw was onder de indruk van de twee strepen die gelijk verschenen (zie album) dus ondanks de weinige klachten, maak ik toch genoeg hcg aan...!! vanaf donderdag mag ik IN het potje piesen..