Sanne: Nou ik ben ondertussen al een was verder joehoe Nu de volgende Met Noah gaat het al een stuk beter. Hij is weer vrolijk en slaapt al een heel stuk beter overdag. Ik denk dat het al gescheelt heeft dat we weer jhbpm zijn gaan gebruiken voordat we aan de nieuwe voeding enzo gingen beginnen. Daardoor spuugde hij ook al ietsje minder dan normaal en kreeg ie al een beetje rust. Met die nieuwe voeding spuugt hij nauwelijks. De zantac vind hij wel enorm vies haha. Meng het daarom maar met voeding in het speentje en geef het voor de voeding op die manier. Mocht hij dan toch spugen dan heeft hij dat i.i.g het langst binnen gehad.
@sterre wat fijn dat je al verschil merkt bij noah super hoor! fijn dat die jhbpm zo goed werkt en dat hij nu met de nieuwe voeding maar nouwelijks spuugt, wat een vooruitgang zeg! en die zantac ja tis gewoon vies spul ik vind het zelf ook stinken hoor, er zit ook alcohol in, vind ie misschien als ie 16 is weer lekker maar nu vast niet nee en jij al een was verder, ik heb ondertussen de badkamer nog maar eens een flinke beurt gegeven, en ga dalijk misschien nog wat strijken. tis hier maar rustig he vandaag?
Thnx meiden voor de info over pampers! Dan heb ik voor het begin wel genoeg ik heb 3 pakken in maatje 1. @ Mosa, ze hebben nu overal aanbiedingen 2+1 gratis van pampers haha. Ik heb de blije doos idd aangevraagd! Handig dat daar ook kortingsbonnen in zitten. @ Afrola, ik wist niet dat jullie jullie appartement willen verkopen! Succes met het klussen . Ik wou dat ik ff in winterslaap kon vind het zo leuk om over jullie en jullie babytjes te lezen: ik wil ook haha. Maar gelukkig duurd het niet zo heel lang meer. Over 2 weken nog 100 dagen .
@mp jaa gaat bij jou ook opschieten hoor!! je gaat al richting de 30 weken!! @all joepie ik heb nu in dit slaapje (ze sliep om uhh half 2), 2x haar tutje al terug in gedaan en nu slaapt ze dus nog, dus eindelijk niet na 1 uurtje al wakker, ze slaapt al bijna 2 uur nu jeej hopelijk blijft ze nog even slapen
Hoi meiden, Even geen puf voor een uitgebreide reactie, één van onze katten is namelijk weg We hebben in de achtertuin stroomdraad langs de schuttingen, zodat ze wel in de tuin kunnen, verder komen ze niet buiten. Nu is het één van de katten blijkbaar toch gelukt om uit de tuin te komen Hij is nu al ruim 6 uur weg. Mijn ouders hebben de hele buurt al afgezocht, maar niet gevonden. Hopelijk komt hij nu snel, want dit is echt niks aan! Sterre, fijn dat het beter lijkt te gaan met Noah! Sanne, Feli al bijna 2 uur aan het slapen, super!
@ Sanne, fijn dat ze al 2 uurtjes slaapt . @ Mosa, jeetje schrikken zeg... Ik hoop dat de kat terug komt of jullie 'm alsnog vinden!! Heb je het stroomdraad ook uitgezet zodat ie eventueel over het hek kan terug komen? Niks aan als je diertje spoorloos verdwenen is zeg, zit je ook in spanning..
Onze kat is godzijdank weer terug Ik had de hele dag de poortdeur open gezet, zodat hij gewoon de tuin in kon lopen als hij terug zou komen en ineens liep hij heel schijterig door de tuin En honger dat hij had! Dus net even goed geknuffeld en gevraagd of hij dat alsjeblieft nooit meer wil doen Die komen dit weekend dus in ieder geval niet meer in de tuin! Eerst maar eens bedenken hoe het hem toch gelukt is. Maar wat ben ik blij zeg!!! Ik was zó bang dat hij aangereden zou zijn! Ik ben nu gewoon helemaal moe van de spanning van vandaag.
Zo, weer wat knuffels verder De andere katten weten ook niet goed wat ze ervan moeten denken, ze zijn hem heel druk aan het besnuffelen. Ze ruiken allerlei nieuwe luchtjes natuurlijk. Vandaag is Veda trouwens 2 maanden Gaat echt hard vind ik! Vanavond komen vrienden langs. Daar gaan we normaal altijd mee klaverjassen, maar ik ben niet van plan het al te laat te maken. Ik kan er tegenwoordig een stuk minder tegen. Veda wordt wakker, dus ik moet weg!
Afrola: Zumba is een dance-fitness workout wat bestaat uit allerlei danspasjes op merengue, salsa, e.a. latijns-amerikaanse muziek. MP: Ik heb ook ongeveer 4 weken maat 1 gebruikt en nu heb ik nog 1 pak van maat 2 en dan stap ik over op maat 3. Ik gebruik ongeveer 1 pak per week. oh moet er weer vandoor, het is mijn beurt om de poepbroek te verschonen.
Mosa: Gelukkig is je kat weer teurg Sanne: Ik merk ook dat Kyano overdag steeds langer wakker is, soms ook 2 uurtjes achter elkaar en steeds maar een uurtje slapen. En 's nachts gaat hij juist langer slapen, na zijn flesje van 20:00/21:00 uur slaapt hij 5 uurtjes. Wat slapen betreft loopt het een beetje gelijk met Feli.
@ Mosa, pfieuw gelukkig is jullie kat terug!! Ben benieuwd of je er achter kunt komen hoe die nou ontsnapt is! En Veda alweer 2 maandjes jong, wat gaat het snel he. Gefeliciteerd . @ Sheann, oh lekker zeg dat Kyano 's nachts juist langer gaat slapen! Gisteren bij de vk geweest, alles lag op schema. Vergeten te vragen waarom die kleine elke x in me ribben gaat liggen nadat ik ff druk bezig ben geweest. Maar zij zullen dit vast ook niet kunnen zeggen . Ze vroeg me of ik BV of FV wilde geven. Heb borstvoeding gezegd, maar ben wel heel onzeker omdat het bij mijn moeder en bij mijn oma niet gelukt is. Misschien dat ik daar nog eens op terug moet komen bij diezelfde vk.
hoi hoi @mosa ow jeej dat was wel ff schrikken zeg dat je poes weg was, gelukkig issie nu weer terug en heb je hem lekker ff flink kunnen kroelen, ik snap dat je in spanning hebt gezeten! en vanavond klaverjassen leuk hoor en veda al weer 2 maanden, gaat zeker snel he! @sheann ja, nu heeft feli vandaag ineens 3 uur achter elkaar geslapen! dus nu is het weer ineens heel anders:S haha wel fijn hoor. en als feli nog een flesje heeft om 8 uur en ze is om 12 uur nog niet wakker, dan maken we haar eigeniljk dan altijd wakker, zodat ze dan nog een fles kan drinken, en dan hopen we dat ze er dan daarna 5 uurtjes tussen laat, maar dat is denk ik ook omdat we nu allbij nog vrij zijn, maar als ik binnekort moet gaan werken moet ze sochtends om half7 en soms om 6 uur denk ik de fles hebben dus moet ik even kijken hoe we dat voor elkaar gaan krijgen, want dan blijven we natuurlijk niet wakker tot 12 uur haha dat red ik denk ik niet @sterre moet jij ook al bijna gaan werken of dat nog niet? @all feli had dus 3 uur geslapen achter elkaar, wel een paar x tutje in gedaan maar vond het wel goed van dr! maar nu was ze echt nog maar net een uurtje wakker, en toen was ze al weer moe!, dus nu ligt ze al weer bijna een half uur te slapen.. wel te hopen dat ze vanacht ook nog goed slaapt
@mp als ik jou was zou ik me echt goed inlezen over het bv geven en misschien naar zo'n info avond gaan, ik had dat niet gedaan want d8 ja dat loopt vast vanzelf, nou bij mij dus totaal niet en het was misschien beter gelukt als ik dat wel had gedaan. ik heb erg ingetrokken tepels maar ik d8 dat dat geen probleem zou zijn, maar dat was het dus zeker wel. het is super om te geven, en ik zou het ondanks dat het deze x bij mij echt niet lukte (echt aande borst dan he, want ze heeft wel nog even bv gekregen via kolven/fles) zou ik het bij een hopelijke 2e wel nog een x proberen.
Sanne: Lastig he die voedings tijden. Ik raak ook in de knoei nu dat hij niet meer om de 4 uur komt. Eerst had ik vaste tijden om te voeden maar als hij langer gaat slapen dan werkt dat niet meer. MP: Waarom zou de BV niet lukken bij jou? Ik zou idd even bespreken met de VK waar je mee zit. Zij kunnen jou dan verder helpen en waarschijnlijk raden ze je een BV cursus aan. Ik kon er gratis eentje krijgen via de kraamzorg. Heb je je al aangemeld bij de kraamzorg?
De VK zei dat de kraamzorg me er meteen bij zou helpen met het aanleggen. Dat wist ik zelf ook wel. Maar nu achteraf, vandaag eigenlijk, denk ik ja ik had wel meer willen horen over BV geven. Mijn oma en moeder hebben ook ingetrokken tepels en bij hun wilde het absoluut niet. Ik had 1 ingetrokken tepel, maar sinds 7 weken zwangerschap is die gaan veranderen en is nu wel "normaal". Maar het maakt me onzeker dat het bij mijn moeder en haar moeder dus echt nooit gelukt is. Zo'n BV avond is er net geweest (stom, stom) en heb geen idee of er nog 1 komt. Maar dan krijg ik wel zo'n foldertje mee, dus maar even afwachten. En eigenlijk... Als het niet lukt dan heb ik het geprobeerd en ga ik me er niet rot over voelen omdat ik het tòch geprobeerd heb. Wil ook het beste voor ons kindje. Maar voor nu voelt het onzeker en ze kunnen nu toch ook niet aan tepels zien of de voeding goed gaat lukken? Volgens mij zijn ze nu wel zoals het hoort, maar zoals ik al zei was 1 wel ingetrokken voor de zwangerschap. Misschien hebben meer advies of hetzelfde gehad als mij?
*Nachtbraker* Sanne: Ik moet 15 februari weer beginnen met werken maar ik moet rond die tijd ook geopereerd worden aan mijn galblaas dus even kijken hoe het allemaal loopt. Mosa: Oef dat zal wel flink schrikken geweest zijn maar gelukkig is de kat weer terug... het was toch niet sterre? MP: Goed van je dat je bv wilt gaan geven en ik zou inderdaad ook iets volgen van een avondje ofzo. Dat is toch altijd wel fijn want zo makkelijk als sommige zeggen is het toch niet. Wat mij het meest is tegengevallen is het op gang brengen, dat heeft wel een week geduurd maar daarna liep het super tot dat noah (achteraf gezien) dus die stomme reflux kreeg. Achteraf baal ik er enorm van dat we daar niet eerder mee aan de gang zijn gegaan...maar ja, dat is achteraf Ik heb vlakke tepels en voede met een mutsje (tepelhoedje) Daar is het best goed mee te doen is mijn ervaring alleen soms vervelend omdat dat gekke ding er nog wel eens af wilt vallen door rond maaiende armpjes All: We hebben een verjaardag gehad vandaar het late uur.. peetoom van roy is 60 geworden. Noah is even een paar uurtjes bij mijn schoonmoeder geweest en dat was goed gegaan. Zo en nu lekker mijn bedje in... gelukkig hoef ik er morgenochtend niet uit
MP: Bij mij wilde de BV in het begin ook niet op gang komen en hebben we de kleine man bijvoeding gegeven uit een cupje. Om het op gang te krijgen moest ik om de drie uur kolven en na een paar dagen was het al op gang. Ik was ook te laat met de BV cursus maar heb heel veel hulp gehad van de kraamzorg. Zij kan dan ook gelijk zien hoe het gaat en wat je er eventueel aan kan doen. Ik zou me niet druk maken of het wel of niet lukt. De meeste hier hebben het geprobeerd en zijn uiteindelijk overgegaan op kunstvoeding. Ik geef nu ook af en toe wat KV bij omdat ik niet altijd genoeg melk heb. Je wilt natuurlijk het beste voor je kindje en jullie komen er vast wel achter wat het beste werkt. Komt goed meid!
Hoi meiden, Ik ben vrijdagavond helaas ziek geworden , dus kan nu pas weer wat bijlezen. Wat hebben jullie gekletst zeg Sterre, fijn te horen dat het met Noah al een stuk beter gaat!! Sanne, Feli niet een echt goede slaapster op het moment? Svinthe hefet soms ook langere slaapjes en dan weer wat kortere. Gisteren heeft ze niet langer dan een uurtje geslapen, terwijl ze wel moe was. We hebben lekker samen op de bank gelegen de hele tijd. Knuffeldagje MP, bij jou gaat het nu ook al opschoeten zeg. Al meer dan 23 weken zwanger. Leuk hoor! Fijn daT alles goed was bij de vk. En over de BV: het HOEFT natuurlijk niet per se he. Als je er geen goed gevoel bij hebt of het echt niet ziet zitten hoef je er niet aan te beginnen en is fv ook een goed alternatief.. Een vriendin van mij gata er niet eens aan beginnen. Het is niks voor haar zegt ze, daar is ze heel duidelijk over. Ik heb het wel geprobeerd, maar het is niet gelukt en daar heb ik vrede mee. Het heeft niet zo mogen zijn en achteraf is FV wel beter voor mij, omdat de eerste periode met Svinthe toch heel hectisch was... Mosa, wat fijn dat de poes weer terug is. Ik ken het gevoel. Onze kat is ook weleens weggeweest. Ook toen wij op vakantie waren! 1,5 week en toen we terug waren kwam ze ook weer: De rat Heeft ie verteld waar hij geweest is?? Veda al weer twee maanden Wow zeg, wat gaat dat toch snel he. Svinthe is vrijdag 5 maanden BV-cursus, die heb ik ook gedaan, maar helaas pindakaas, het is niet gelukt... Dus zo'n cursus is ook gene garantie dat het wel gaat lukken blijkbaar.... Zo, ik ben weer helemaal bij! Hmm, ik hoor Svinthe al weer wakker zijn.... Ze ligt nu nog maar een half uur te slapen... Ik hoop dat ze nog even gaat slapen hoor! Dit is wel erg kort. Fijne dag allemaal!