Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O en hebben jullie gisteren die Zembla aflevering gezien over alternatieve geneeswijzen (o.a. osteopathie). Ik vond het ontluisterend! Geen osteopaat voor ons dus!

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hoi meiden, mijn werkweekend zit er weer op. Morgen mag ik al weer aan de bak. Deze week ben ik 3 dagen aan het werk. Bah! Mijn functie staat op de toch hoorde ik dit weekend, dus geen fijne gedachte.

Djaar: mijn tepels waren vlakker dan het nederlandse landschap, en ben gaan voeden met een tepelhoedje. Deed Chelsey het prima mee! Er zijn inderdaad cursussen, maar ik heb er niets aan gehad. Het was allemaal leuk, en makkelijk etc dat borstvoeden, maar problemen werden niet besproken (vlakke tepels, meer honger bij baby's, langer niet doorslapen, kolven als je weg wil etc) Daardoor ben ik na 9 weken gestopt, ik was totaal niet op dat voorbereid. Maar dit was wel via de verloskundige. Een officiele cursus zal daar vast wel op in gaan.

Sterre: hopelijk zit je snel weer lekker in je vel. Je hebt ook wel een hoop meegemaakt zo. Dat kost tijd! En ik denk dat je schoonmoeder het vast wel goed gaat doen. Kindjes geven zelf aan hoe ze het willen, daar kan ze niet te veel van afwijken.
    Wanneer moet je weer aan het werk?

Hanna: gaat het weer een beetje met je?

Woops: ben je nu eindelijk eens aan het bevallen? Je bent in ieder geval het weekend niet geweest zag ik

Salapio: wat was er mis met de osteopaat? Ben wel heel nieuwsgierig geworden.

Ben vast weer een heeeeele hoop mensen vergeten met reageren. Sorry!

3. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @melisa; volgens mij had iemand anders een vraag over borstvoeding.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hanna: Fijn te horen dat het toch redelijk snel went. Het lijkt mij inderdaad extra moeilijk als je hoort dat Svinthe zo slecht drinkt :( Ik denk ook wel dat het het beste is als je er nuchter mee omgaat want anders maak je het jezelf moeilijk.. hopelijk gaat dat mij ook lukken.
    15 Februari mag ik weer beginnen.. maar dat is nog 4 weken weg :)
    Balen dat de droger kapot is, daar zit je niet op te wachten.

Sanne: Gezellig, een heel huis vol eters. Goh zeg, dat je schoonzusje nog steeds in het ZH ligt. Roy heeft ook een keer acute reuma gehad maar die was na een week weer thuis.

Pookie: Die pizza was dus geen suc6 ;)! Ben je er nog achter gekomen wat dat geluid was wat yuna maakte?

MP: Bij ons is de kraam ook een heldin geweest voor ons. Samen met de vk hebben ze ervoor gezorgt dat de bv op gang is gekomen en dat ik heb doorgezet anders was ik er na de 1e dag al mee gestopt :)

Mosa: Fijn dat het gezellig was met die vrienden en toch nog gezellig geklaverjast. Ik ken dat helemaal niet. Wij doen altijd met spelletjesavond met vrienden katannen of rikken... maar van rikken snap ik ook geen bal haha. Niemand wil dan ook mijn vriendje in het spel zijn want ik sta ervoor garant dat je verliest :D

Djaar: Leuk dat je gevraagt ben als peettante! Wat een eer he? Door wie ben je gevraagt?
    En jullie gaan voor de Mura 4.. even googlen...ben er weer.. leuk wagentje! Welke kleur hebben jullie?
    Buikie is nog heel bescheiden hoor :)
    Gaan jullie trouwens in weert naar die info avonden?

Salapio: Het zou wel grappig zijn als jullie kleine man dan zou komen :) Gelijk solidair met z'n zus ;)
    Fijn te horen dat kleintjes bij opa/oma het veiligst zijn. Ik denk ook wel dat het allemaal goed komt, ze heeft er zelf ook 2 groot gekregen en het neefje van Noah loopt ook nog rond :D
    Ik heb het niet gezien.. kan je dat ook via internet terug kijken? Straks even uitzoeken.

Melisa: Joh balen zeg dat je baan misschien op de tocht staat. Maar is dat alleen geroddel of is het wel redelijk betrouwbaar wat je hebt gehoord?

All: Zo vanmorgen mijn kleine jongen weggebracht en heb er geen drama van gemaakt :).. even verteld hoe ik het deed zo op een dag en ben redelijk snel weer weggegaan. Nu lekker hier even op mijn gemakje alles gelezen en het forum weer even doorgestruint. Bakje thee erbij... op zich wel even fijn maar ik vind het ook vreemd. Heb het idee dat ik hem af en toe 'hoor'. Zit ook de hele tijd op de tijd te letten voor te voeden ;) Nou ja, straks lekker even shoppen (is hoog tijd) en misschien even een uurtje slapen vanmiddag maar dat bekijk ik straks wel even.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Djaa rhet was inderdaad MP. Jullie kletsen ook te veel haha!

6. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Sterre; we hebben alleen het model bepaald maar de kleur zijn we nog niet uit. Peetouders worden we van het jongste kind van djaarmans broer. Het meisje is nu 6 maanden oud. En die avonden inderdaad in weert, ben jij daar ook geweest?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Djaar: Ik ben ook in weert geweest voor die avonden. Is wel interessant maar sommige dingen zijn achteraf niet helemaal zoals ze daar zeggen. Ik wilde bijvoorbeeld graag zo'n pompje tijdens de bevalling. Ruggenprik vond ik te rigoreus maar ik kreeg em toch mooi niet terwijl ze dat wel hadden verteld op die avond.

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Mosa, laaaat half 3! Maar alleen maar een teken dat het gezellig was ;) . Ben benieuwd of de ongie nu door gaat zetten bij je.

@ Djaar, ja je kunt nu wel zien dat je ronder wordt meis :D na de 20 weken gaat het snel! Mooi buikje.

@ Salapio, thnx voor alle info! Mijn tepel is nu wel naar buiten getrokken sinds ik 7 weken zwanger was. Heel vreemd maar wel beter als ik dat verhaal zo lees over die Niplette, dat lijkt me namelijk maar niks :) . Ik ben benieuwd of jullie kleine mannetje rond die data komt! Zou echt wel heel toevallig zijn als het weer rond je man zijn verlof komt!

@ Sterre, lijkt me vreemd om ineens je kleine mannetje niet meer bij je te hebben idd. Wat zul je blij zijn als je hem straks weer vast houdt :D . Geniet van je dag!

Bedankt voor alle tips over BV etc! Zo stom dat ik altijd maar gedacht heb dat iedereen perfecte tepels heeft. Maar dat is net zoals met de MMM, had ook nooit verwacht dat zoveel mensen in de MMM zouden komen inclusief ik ;) . Dus het zal vast wel goed komen.

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    #8569 Sterre82, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
    Noah spam: mee op pad en goed ingepakt.. mam vind het veel leuker als hijzelf :p

Bekijk bijlage 44330

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
  11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lachen kan ie ook :)

12. MyPrecious

Prachtig jongentje :D .

13. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    waat een lekker menneke!

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterre, een liefie! En probeer maar lekker te genieten van de vrije tijd :D

Tepelhoedjes, als je het enigzins kan voorkomen liefst zonder voeden. Kan zorgen voor tepelkloven en dat je productie daalt (en de kleine dus te weinig binnenkrijgt). Als het niet anders lijkt te kunnen: bij voorkeur onder begeleiding van een lactatiekundige.

Levensgevaarlijke genezers - 17 januari 2010: ZEMBLA

15. MyPrecious

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Moet wel zeggen dat ik niet zo onder de indruk ben van de onderzoekskwaliteiten van Zembla. Vindt ze eigenlijk altijd vooringenomen en niet volledig. Ze hadden er namelijk ook succesverhalen tegenover kunnen zetten.

Maar goed ... voor mij is het genoeg om niet naar een osteopaat te gaan geloof ik ... (zeker niet met mn kind!)

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn baan staat niet op de tocht hoor, enkel mijn functie. (ben verpleegkundige en 2 dagen in de week avond-hoofd, deze functie willen ze er uit hebben, waardoor mijn salaris behoorlijk zal dalen, met gevolg dat ik echt 24 uur moet blijven werken BAH)

18. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames

ik ga zo ook even die uitzending kijken, had wel gezien dat het kwam maar vergeten te kijken! en toen ging ik ook al weer naar bed haha

@sterre oww moeilijk vandaag weer je mannetje af staan, wat een te leuke foto's zeg!! is noah al weer terug bij jou of nog niet?? en heb je nog gewinkeld? was je op zoek naar iets, of gewoon zomaar?

@salapio ik snap dat je soms dr echt moe van bent en wow je mag gewoon thuis bevallen jeej :D en zou wel heeel leuk zijn als je ventje ook die nacht zou komen dat jan net zijn verlof heeft!!

@is woops al aant bevallen??

@djaar jaja buikje gaat groeien!!

@melisa, wat vervelend dat je functie op tocht staat, en dat je salaris dan flink zal dalen, dat is helemaaal niet fijn!! kunnen ze dat zomaar maken? balen dat je dan echt 24 uur zou moeten blijven werken, je zou liever minder willen zeker? ik ga dalijk 26 uur werken, zou ook echt het liefst thuisblijf moeder worden maarja helaas!

@mp, nog even over die tepels, mijne zijn eigenlijk ook meer vlak heb ik bekeken whaahah. maar goed, ze komen er dus niet zo makkelijk uit. en ze hebben mij ook wel gezegd, ze noemen het BOrst voeding, en geen TEpelvoeding, dus het draait niet alleen om de tepel. maar goed mijn ervaring is dat het toch moeilijker gaat met vlakke tepels. ik zou denk ik wel zo'n pompje gaan proberen bij de volgende, of het dan echt effect heeft weet ik niet, maar dat zien we dan weer wel hahaha. en leuk hoor mura 4 ik vind hem ook wel handig en mooi, maar erg groot.

@all

ik blijf er over bezig, maar ik krijg er echt geen schema in bij feli.

nu weer een uur voordat er 3 uur tussen haar fles zat was ze echt weer wakker, had al hele tijd geprobeert of ze nit verder wou slapen maar nee echt niet, dus dan er maar uit.

dus uurtje later, fles drinken, fles op half uurtje later mevrouw weer super moe. maarja elke x dat ze dus zo snel na haar fles weer naar bedje gaat...des te sneller is ze ook weer wakker denk iksteeds.

maarja kan haar niet wakker houden natuurlijk..ow ow ow ;)

owja, en wat ik al d8 vanacht wou mevrouw dus niet goed slapen, nix geen 5 uur er tussen laten.. na 3 uur al weer drinken, en steeds veel geluidjes maken, en dan maar weer 2 uurtjes slapen en weer waker...

poeh.. vermoeiend!

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Melisa, dat is echt balen :(

Sanne, vervelend dat dat slapen zo blijft rommelen. Maar kan zo maar nog een paar maanden duren voordat Feli toe is aan doorslapen (al hoop ik dat niet voor je natuurlijk). Sommige kindjes hebben van nature behoefte aan veel kleine beetjes drinken, dus dat betekent korte nachten voor mams/paps ... *knuf*

Deel Deze Pagina