Mosa: Zwemmen is inderdaad goed voor de reuma, toch beweging en minimale belasting voor je spieren en gewrichten. "Ik kom even voor mezelf op door te zeggen dat ik na de bevalling ook maar heel weinig gewinkeld heb hoor Dus ik was blij dat ik al zoveel had gekocht " Inderdaad, zometeen komt onze kleine man weer thuis.. ik heb hem wel gemist en kijk er ook echt naar uit... Ben héél erg benieuwd hoe het is gegaan! Jij suc6 morgen met veda en de prikjes. Hopelijk is ze goed aangekomen e.d.
Sterre, veel plezier met het inhalen van alle knuffels van vandaag met Noah dan Als ik Veda een tijdje niet heb gezien (na een dutje ofzo) dan moet ik haar altijd extra veel kusjes geven Gelukkig vindt ze het nu nog goed, dat zal nog wel eens anders worden Ik verwacht wel dat Veda goed aangekomen is hoor! Ze drinkt altijd haar flesjes leeg en spuugt amper. Met de kunstvoeding nu, durf ik er wel op te vertrouwen. Veda slaapt gewoon nog steeds. Als ik niet 10 minuten geleden geluidjes van boven hoorde komen, zou ik het bijna eng vinden. Maar aan de andere kant, heerlijk toch, zo lekker in je bedje slapen. Zou ik ook wel willen
hoi dames @mosa ow heerlijk hoor dat veda zo lekker slaapt!! oww mosa, jij ook al ongesteld, gelukkig heb je niet veel buikpijn! hier nog niets te bekennen..soms denk ik echt ik ga ongesteld worden.. maar nix te zien.. ben echt benieuwd wanneer dat eens komt. @sterre wat goed van je dat je wilt gaan zwemmen, ik wil misschien gaan baby zwemmen met feli, maarja dat zal w.s. nix aan mijn figuur helpen nu haha, maar goed, het lijkt me zowiso wel leuk. en ik vind het heel moeilijk bij feli, want de een x drinkt ze dus echt heel dr fles leeg na 3 uur, en de andere x wilt ze hem pas na 4uur, dus ik weet nooit wanneer het voor haar nou "tijd" is. en soms wilt ze hem ook om de 3,5... ze maakt er gewoon een potje van..en ik probeer dan wel dat er 4 uur tussen zit omdat ik dan denk, dan drink je beter, maar zelfs dan drinkt ze hem nog niet eens altijd op.. dus ja echt elke dag is het anders... ik weet het ook niet?? hoe was het met noah gegaan?? @afrola, ja, wie weet wil feli gwoon eerst spelen dan pas drinken en dan daarna snel naar bed.. naja het is eigenlijk gewoon elke x anders.. soms word ze wel pas wakker als ze moet drinken, maar soms ook al veel eerder. ik zie wel hoe het loopt... @mp, sorry ik d8 dat jij het over de murra 4 had, maar het was djaar! hahaha @hanna ik ben ook benieuwd hoe het is gegaan met svinthe op het kdv, heb je het nog geprobeerd met die doek?? ik hoop dat ze lekker goed heeft gedronken! @pookie ow ja yuna was dan niet zo heel veel aan gekomen, maar dat is toch altijd anders met borstvoeding toch , hoe gaat het verder bij jullie?? @all hier gaat alles wel zn gangetje vanavond feli weer in badje doen, dat ga ik nu wel alvast aan wennen dat dat nu om de dag savonds voor haar laatste fles gebeurt.. owja over dat ongesteld zijn..wanneer moet ik me zorgen gaan maken over wanneer ik ongesteld word omdat ik het nog steesd niet ben...? en zo heel lang heb iktoch geen bv gegeven...? groetjes!!
@ Sterre, volgens mij heb ik vroeg in de zwangerschap een harde buik gehad dat waren ook krampen maar die deden wel zeer en mijn buik voelde ook hard aan net alsof iets naar buiten drukte. Nu totaal niet.. @ Mosa, succes morgen met Veda haar 1e prikjes! Ik had niet meer overgegeven sinds 22 weken, ervoor was het echt nog wekelijks. Hopelijk blijft het nu bij deze x. Dit kwam echt na het overgeven volgens mij was het echt mijn baarmoeder. Wel apart. Gek zeg dat je niet meer weet hoe weeen voelde haha. Dat je het zo snel vergeten bent, apart idee. @ Sanne, veel plezier met het badderen met Feli. Haha, mijn vriend stond al voor het badje van de week (die staat al in het kamertje) hij deed net alsof de kleine er in lag . Mannen .
Hoi meiden, Ik heb mijn werkdag overleefd en ben erg blij dat ik nu lekker thuis ben. Gelijk thuis eerst met Svinthe onder de douche geweest. Altijd lekker. Alleen laat ik haar altijd even in de wipstoel zitten ingewikkeld in een omslagdoek. Had ze gewoon gepoept hahahahahha! Gelukkig kon ze daarna gelijk onder de douche! Sterre, hoe is het oppasdagje bevallen? Wat een schattige foto van Noah zeg! Jammer dat het shoppen voor jezelf niet gelukt is ... Soms wil je zo graag en vind je niks en een andere keer loop je er zomaar tegenaan... Ik ken het! Melisa, jammer zou het zijn als je functie zou verdwijnen. Wilde je eigenlijk minder gaan werken? MP, voor schoentjes is denk ik 11,5 cm dan goed. Ik heb net schoentjes gekocht voor Svinthe en ze is nu 5 maanden en 11,5 cm past prima en ze kan er nog een tijdje mee doen. Mosa, mooie foto van de 9 weken oude Veda! Svinthe heeft trouwens ouderwets slecht gedronken weer op het kdv. Jammer hoor. Ze raakt wel meer gewend aan de leidsters en aan de dingen daar, dus dat vind ik wel een geod teken. Ik heb er op het kdv vanmiddag nog 100 cc ingekregen en thuis daarnet op half 7 180 cc Ze heeft de schade wel weer een beetje ingehaald dus! Nu om 11 uur nog een fles en morgen lekker naar oma!
Hanna: voel je je weer een beetje beter? Werk: ik wil nog graag een half jaartje 20 uur gaan werken met ouderschapsverlof. Maar als ik in loon achteruit ga, dan houd het gewoon op. Dan zal ik 24 uur moeten gaan werken. Besef dat ook dat best luxe is, maar ik geniet zo van ons meisje thuis. Leuke foto's zag ik weer voorbij komen. Wij gaan denk ik het weekend naar de fotograaf voor een paar mooie foto's. Want we hebben echt geen enkele foto met ons 3en.
Zo wat is hier weer veel geschreven vandaag, niet gek dat ikl het bijna niet kan bijhouden @mosa; ik vond ook al dat Yuna niet heel veel was aangekomen, maar CB is nog tevreden en ze zit ook nog in het groene gebied van de BV groeicurve, weliswaar wel in het lage gebied. In ieder geval ligt het niet aan mij als over 2 weken blijkt dat ze niet genoeg is aangekomen en ze bij ht CB gaan zeuren. Yuna is nog steeds tevreden dus daarbij ga ik er maar vanuit dat alles OK is. Maar hij weet het nog lekker laat te maken met kaarten! Ik stort echt om 11 uur in hoor. En weer ongesteld, eigenlijk best wel weer een mijlpaal. @djaar; buikje begint echt wat te worden hoor. LEUK! Wij hebben hier een nieuwe mea babypark. Echt enorm maar wel heel leuk winkelen, ik ben blij dat die er nog niet was toen ik zwanger was Wij hebben ook een Mura, de 4 wiels versie. Lekker wagentje hoor en zo simpel dat het weer lastig wordt. @salapio; jaja ik was al aangemeld op de curve van borstvoedings.nl en daar zit Yuna in het lage groene gebied aan de onderkant. We zie wel hoe het gaat, zolang ze maar tevreden is ( zie boven) Maareh hoe gaat het nu bij jou.....al gerommel s'nachts? Maagzuur?? Ik had alleen het deel van de kin op borst therapie gezien, werd daar ook niet blij van. @sterre; stoer gedaan hoor, jouw wendagje. Geniet ervan nu je nog niet aan het werk bent. En wat een schatje zo ingepakt! en die andere foto's ook! enne hier ook een maat 44 hoor, heb nu nog steeds mijn zwangerschapspijkerbroek aan, Durf nog geen nieuwe te kopen @melisa; Kunnen ze serieus NOG MEER wegbezuinigen. Niet normaal. Sterkte! @sanne; wat jammer dat Feli zo kort slaapt, gaat het nu wel goed met de voeding of spuugt ze nog steeds veel? ZO ik ben tot pag 860 gekomen, nu weer ff wat drinken
Sanne, het is hier ook niet zo dat Veda altijd precies na hetzelfde aantal uur weer honger heeft hoor. De ene keer zit er 3 uur tussen en soms wel 5 uur. Volgens mij maakt dat ook niet uit, en hoef je je daar geen zorgen om te maken. Maar wel vervelend dat ze niet altijd haar fles leegdrinkt natuurlijk. Hoeveel drinkt ze nu gemiddeld op een dag? Volgens mij is het echt niet abnormaal dat je nog niet ongesteld bent geweest hoor! Volgens mij verschilt dat heel erg per vrouw, of je nu borstvoeding geeft of niet. Maar misschien is het een idee om het te vragen aan één van de vk's hier op de site? MP, hopelijk blijft het in ieder geval bij één keer dan, zowel het overgeven nu als de krampen erna! Wanneer moet je nu weer naar de vk? Hanna, lekker hoor, poepen op de wipstoel Jammer dat Svinthe toch weer slecht gedronken heeft. Maar idd fijn dat ze al wel meer begint te wennen aan het kdv! En zolang ze het drinken thuis maar inhaalt, kan het volgens mij ook niet zoveel kwaad. En wie weet gaat het binnenkort weer beter. Melisa, hopelijk lukt het alsnog om 20 uur te kunnen blijven werken! En leuk dat jullie naar een fotograaf willen voor foto's! Met z'n drietjes sta je er idd niet zo vaak op. En een fotograaf kan natuurlijk ook hele mooie foto's maken (en maar goed ook ). Sheann, hoe is het met jou? Woops, ben benieuwd hoe het met jou gaat! Hopelijk komt je meisje nu echt snel!
Pookie, nog even geduld hebben en dan zijn Sanne, Sterre, Sheann en ik ook weer aan het werk, dan zal het wel wat rustiger worden hier Je hebt nu eenmaal natuurlijk zware kindjes en lichte kindjes, en blijkbaar behoort Yuna tot de laatste groep. Maar het lijkt me ook dat zolang Yuna tevreden is, dat alles goed gaat. En gelukkig maak jij je er geen zorgen over zo te lezen!
@mosa; succe smorgen met eerste prikjes van Veda @MP; wat vervelend dat je nog steeds overgeeft.bleh! o nu ben ik alweer bij........................ Al ik hier al vertelt dat ik mijn diploma heb opgehaald???? In ieder geval scriptie is dus ingeleverd, verdedigd en mijn studie is KLAAR!!!!! eindelijk......................................
Gefeliciteerd Pookie! Gaaf! En een lekker gevoel natuurlijk! Hanna, wat een lieve foto's weer! Wat lacht ze schattig en wat lijkt ze al groot op die tweede foto
MP: Vreemd, misschien even aangeven bij je vk anders? Ik zou zeggen dat het misschien een samentrekking is geweest omdat je overgaf en daardoor je BM geprikkeld werd.. maar goed, ik ben geen vk haha Oja, ik dacht trouwens dat je een jongen kreeg maar ik ben van gedachten veranderd vandaag Jij krijgt een meid. Sanne: Ik zou me er geen zorgen over maken dat je nog niet ongesteld bent. Bij de een komt het nou eenmaal sneller als de ander. Sheann was als eerste ongesteld van de november-lading en die gaf bv en al. Hanna: Gaat toch de goede kant op met haar 100cc en gepoept in de wipper Gelukkig daarna lekker in de douche! Goh zeg, het word toch al een hele meid zo he.. haartjes worden mooi langer enzo en al zitten! Pookie: Gefeliciteerd!!! Knap hoor dat je het toch allemaal naast zwangere en bevallen gedaan hebt. All: Zo ons mannetje is weer thuis en lag in diepe slaap in de maxi cosi haha. Hij had het heel goed gedaan, goed geslapen en gegeten, verhaaltjes verteld tegen opa en zijn grote neef bezig gehouden.. die vond Noah maar al te interessant M'n schoonmoeder wilde over 2 weken wel weer oppassen.. misschien doe ik dat ook wel. Heb ook express niet gebeld vandaag. Was bang dat ik onrustig zou worden als het niet lekker zou gaan. Maar het was allemaal goed dus was het ook nergens voor nodig geweest. Op mijn werk kan ik straks ook niet de hele tijd gaan bellen dus.. ook leerdagje voor mij
Sterre, haha, ja die 100 cc drinkt ze bij mama op schoot en niet bij de leidsters, maar het is een begin he!
@ Pookie, gefeliciflapstaart met diploma, joehoe! EIndelijk toch ?! Jij vroeg nog naar studie wageningen. Maar ik heb voeding en gezondheid gestudeerd. Jouw collega's zijn vast procestechnologen, moleculaire techneuten of levensmiddelentechnologen. Eventueel milieu techneut zou ook nog kunnen. Klopt dat? Jij deed iets op lab maar wat voor bedrijf werk je met wat voor producten? @ Hanna, schattige foto's. Nog altijd vrolijk ondanks kdv niet drink probleem @ Sterre, leuk zwemmen. goed voor figuur en vast ook voor reuma @ Mosa, wow wat een slaapkoppie heb je. Hoop voor je dat ze morgen idd niet zo veel last heeft van prikjes @ Sanne, Blijft rommelen met tijden, voeden en slapen ja. Is vaak wel zo . Misschien als ze straks ook regelmatig naar kdv gaat dat er dan wat meer regelmaat in komt? @ MP, nog steeds overgeven, bah zeg. En samentrekken van baarmoeder is harde buik. Mogen nog niet al te pijnlijk zijn. Maar eentje op een dag kan volgens mij niet veel kwaad. Is idd soort van wee. @ all, heb sinds enkele weken na de bevalling meer last van afscheiding. soms wittig maar ook vaak doorzichtig en soms rozig. Lijkt ook een beetje op eggwhite maar ja nog niet ongesteld verder... lijkt me dus ook niet dat ik echt continu vruchtbaar ben Is het voor iemand herkenbaar? Vroeg me af of het misschien wel kwam doordat cyclus weer probeert op gang te komen maar het lukt nog niet erg of zo?
Fijn dat het zo goed is gegaan vandaag Sterre! En knap dat je niet gebeld heb. Toch een hele geruststelling op deze manier hè? Afrola, mij valt het ook op dat ik meer afscheiding heb dan normaal. Voordat ik zwanger was, had ik het echt amper, en tijdens de zwangerschap een stuk meer en nu ook nog. Waardoor het komt weet ik eigenlijk ook niet.
Hanna: Oh haha heb ik niet goed gelezen dan. Heb je wel een idee dat er een stijgende lijn inzit? Afrola: Ik heb ook meer last van een soort eggwhite afscheiding de hele tijd. Voordat ik zwanger was had ik er ook bijna geen 'last' van. Ik had een 2 weekjes geleden nog meer en ook met rosig (vandaar dat ik toen dacht dat ik ongesteld ging worden) maar ik denk dat ik toen mijn eisprong heb gehad. Mosa: Het is inderdaad super fijn dat het zo is gegaan. Had ik eerlijk gezegt niet verwacht, ik had natuurlijk al allerlei rampsenario's in gedachten Maar dat is ook een beetje aard van het beestje bij mij.. en er iedere keer achter komen dat ik me wéér voor niks druk heb gemaakt All: Noah heeft nog een uurtje bij pap op de bank geslapen, daarna om 22.00 flesje en zonder huilen of piepen lekker gaan slapen Wat een heerlijk kind hebben we ineens. Zo anders nu met die meds en andere voeding. Oeps, nu hoor ik hem even pruttelen haha. Ga maar even z'n tut erin doen en dan zelf ook lekker naar bed.
GOEDEMORGEN!! @Pookie; gefeliciteerd met je diploma!! @Hanna; wat een lekker ding is die Svinthe van jullie toch en heel vrolijk op de bank. En qua drinken op het kdv is het begin gemaakt! @Sterre; ben trots op je!! Gewinkeld, geinformeerd voor zwemles hihi, niet gebeld hoe het met het mannetje gaat en volgens mij helemaal tevreden toen iedereen weer veilig en wel thuis was. Helemaal goed!! @Mosa; als Veda op niemand speciaal lijkt dan is ze dus een echte combinatie van beiden en haar eigen persoontje (zoals het hoort) @MP; tja die mannen leven soms echt in een fantasiewereld (net als wij als het om ons ongeboren kindje gaat), maar wel lief hoor die acties!! @De rest; ik kan het niet zo goed bijhouden maar geef jullie allemaal weer een knuffel en wens iedereen weer een fijne dag!