Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Woops, ik denk idd dat het met je bloeddruk te maken kan hebben. Rustig aan doen, probeer wat te slapen of lekker met boek/tijdschrift in bed liggen. Knuffie!

    Sterre, kan me voorstellen dat je met een traan terugdenkt aan je bevalling (je had toch die hekserige verloskundige). Ik zou zeker hiermee naar je huisarts gaan. Gewoon je verhaal doen aan een 'buitenstaander' kan al veel schelen! En dat niet meer in slaap vallen, daar heb ik dus ook last van. Jan is sowieso een hele slechte slaper en ik slaap ook minder goed met die dikke buik. Verder geen zorgen hoor. Maar als je dan zo wakker ligt, ga je die ook wel een beetje 'verzinnen' / opzoeken ;). Of bedenken wat je moet gaan doen: niet goed voor de ontspanning ;). Volgens mij viel ik in/na de kraamtijd altijd als een blok weer in slaap na voedingen. Kan het me niet meer precies herinneren omdat ik zo lang van die nachtvoedingen heb gehad. Op een gegeven moment kon ik echt op commando in slaap vallen :D. Jan had wel altijd problemen met weer in slaap komen en ik hoor het ook van mn schoonzus (haar zoon is 3 en heeft een tijdje terug voor het eerst (!!!) doorgeslapen) ... Anders kun je er misschien even uitgaan of een boek erbij pakken. Als je ligt rust je toch ook uit.

    Zo ... ga nu even met Mirre naar de kinderboerderij. Hopelijk valt ze dan in de wagen in slaap (MOSA, Mirre slaapt heel soms nog smiddags maar dan echt alleen in de wagen). Ze mag de heenreis zelf lopen, hopelijk is ze dan lekker moe :D
     
  2. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Djaar, oh, ik dacht dat je leuke dingen had gekocht :D Heb je nog helemaal geen kleertjes ofzo gekocht? Of wil je daarmee wachten tot jullie het geslacht weten?
    Als je in het ziekenhuis wilt bevallen, lijkt het me zeker fijn dat je er een keertje geweest bent.

    Sterre, grappige foto van Noah :D Ze zitten dan idd wel vaak in de weg!
    Ik reageer straks even op je verdere berichtje, maar Veda heeft even aandacht nodig. Sorry!
     
  3. djaar77

    djaar77 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    @Mosa; hahaha inderdaad niet echt de leuke dingen maar de nuttige dingen. Ik heb vorig jaar voor een kraamvisite een pakje gekocht maar toen ik er mee thuis kwam vond ik het zo mooi dat ik het zelf gehouden heb hahaha. Verder heb ik nu al van iemand een broekje,truitje en mutsje voor de pasgeborende gekregen en ik verwacht dat ik er nog wel meer ga krijgen voor de bevalling. Maar inderdaad wil ik met kleertjes wachten tot ik weet wat het wordt (maakt het shoppen leuker!!!). Ben nu meer bezig met uitvogelen wat we nu echt nodig hebben en waar ik dat het meest voordelig kan kopen (sommige dingen kan ik ook lenen of krijgen van familie dus.....)
    Maar vrijdag en zaterdag staan er weer enkele zaken op mijn programma (mbt kinderkamers, want dat is het grootste struikelblok op moment)

    Echte uitgaven wil ik pas doen na de 20 weken echo.
     
  4. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Zo, Veda ligt op bed, ze was moe geworden van het spelen.

    Sterre, wat sneu om te lezen dat je voor je gevoel je bevalling nog niet verwerkt hebt :( En misschien zit je daardoor ook niet helemaal lekker in je vel en meer moeite hebt met in slaap komen? Wel heel rot dat je bevalling juist door iemand die beter zou moeten weten 'verpest' is :(
    Maar het kan juist heel goed zijn om je verhaal aan een buitenstaander kwijt te kunnen, dus op zich zou het denk ik niet verkeerd zijn om eens naar de huisarts te gaan. Het is ook vervelend als je zo blijft rondlopen.

    En heel jammer dat het gisteren toch weer moeizamer ging met Noah ;) Wat me hier wel opvalt, is dat er andere mensen bij zijn en er dus gepraat wordt, dat Veda ook moeilijker drinkt. Ze is nu op de leeftijd gekomen dat ze sneller wordt afgeleid. Is het zo dat als je Noah de fles geeft, dat alles dan rustig is (dus geen tv, geen radio etc)?

    In ieder geval een dikke knuffel, en hopelijk voel je je snel weer wat beter! Mocht je nog wat kwijt willen of wat dan ook, dan mag je me altijd pb-en!!

    Woops, misschien een voorteken dat je bevalling eraan komt? Vrouwen kunnen dan ook misselijk zijn. Ik herken het verder niet, maar hopelijk verdwijnt het gevoel snel of begint het nu snel!

    Sanne, wij hadden gisteren kraamvisite, en toevallig was Veda nog wakker (had net gedronken), dus toen konden ze haar nog even zien maar toen ze moe was hebben we haar gewoon naar bed gebracht, net als altijd.
    Maar bij twijfels, de vk nog een keer bellen! Een angstig gevoel is helemaal niet leuk nu! Knuffel!

    Salapio, veel plezier op de kinderboerderij! Ik kan niet wachten tot ik zulke dingen met Veda kan gaan doen :D

    Zo, mijn moeder komt eraan dus ik ga er vandoor! Tot later!
     
  5. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Haha, heb ik ook weleens gedaan :D
    En ook lekker genieten van spulletjes uitzoeken enzo hoor!
     
  6. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Woops: Ik herken het wel.. ik was aan het einde ook vaker best misselijk maar nooit overgeven. Ook licht in mijn hoofd. Ik bleek dus zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen te zijn. Misschien kan je even vragen of ze naar je bloeddruk wilt kijken?

    Sanne: Suc6 met je schema, hopelijk gaat het werken.

    Melisa: Fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dat slaapprobleem. Niet dat ik het je gun hoor haha maar ja snapt het wel. Als ik (eindelijk) weer in slaap val en daarna wakker word ben ik helemaal naar de kl*te om het maar even heel grof te zeggen. En hier nog zo'n man hoor.. en dan ook nog snurken! Dan ben ik helemaal om te verrekken :x

    All: Nou ik heb m'n kereltje maar even bij me gepakt in de draagdoek.. vond dat 45 minuten huilen,slapen,huilen,slapen wel genoeg was. Zat ook even in het oei ik groei boek te kijken en volgens mij is het een sprongetje. Wil hem dan toch wel die veiligheid en rust bieden. Hij ligt nu dus ook lekker te knorren en scheetjes te laten onder mijn neus :D
     
  7. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ook wat berichtjes gemist.. was even andere dingen gaan doen.
    Lees nu dat veel meiden lastig slapen.

    Sanne: Ik herken het wel hoor van dat malen over het weer gaan werken. Ik kijk er ook best tegenop.
    Ik kan er wel met Roy over praten maar het houd voor hem ook wel een keer op. Ik schaam me best om het te zeggen maar in het begin keek ik heel raar tegen Noah aan.. alsof hij niet van mij was zeg maar. Nu is het heel anders hoor maar ik voel me er toch rot over.. alsof ik hem in het begin tekort heb gedaan :(

    Salapio: Haha ja inderdaad, als je dan toch wakker ligt ga je van alles bedenken. Misschien inderdaad wel een idee om even wat te lezen als ik niet kan slapen.

    Djaar: Haha kraamcadeautje zelf gehouden! Zou ik ook voor elkaar krijgen denk ik :p

    Mosa: Oh gezellig dat je moeder er is, veel plezier!
     
  8. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oh oh probleem.. heb teveel thee gedronken en nu moet ik dus best erg naar de wc.. word moeilijk met Noah om mijn nek haha...
     
  9. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Hahahahha meiden ;) ! Ik kan het zelf amper geloven zo lijkt het echt kort hé 3x 5 weken. En ik weet nog dat Mosa schreef dat de houdbaarheidsdata voorbij haar uitgerekende datum gingen, ik keek zonet nog ergens op stond er gewoon al 08-2010 op :D heb ik nou onze datum gemist ofzo? Zal er eens op gaan letten bij meerdere dingen :p .



    @ Sanne, je hebt goed geshopt dus :D echt lekker. En fijn dat het met Feli ook super gegaan was gisteren!

    @ Woops, ik dacht gisteren nog aan je! Nog steeds geen meisje die naar buiten wil. Hopelijk meld ze zich snel aan hihi. En spannend donderdag! Misschien bevallen jullie wel tegelijk ;) .

    Hmm ons kleintje ligt ookal de hele zwangerschap in stuit volgens mij, want ik voel het alleen maar onder trappen. Hopelijk komt dat dan nog wel goed?

    @ Djaar, apart dat er zoveel zwangere uit je dorp waren. Ja hier op zwpagina leer je ook veel ;) . Wel fijn dat je de verloskamers gezien hebt.

    @ Salapio, getver!! Ja dan kan een laptop niet veel hebben jammer genoeg echt minder joh :$ die krengen zijn ook nog duur..

    @ Melisa, wow alweer 5 maanden wat gaat de tijd snel voorbij, poeh. Fijn dat Chelsey het zo goed doet!

    @ Mosa, fijn dat de temperatuur weer goed is bij Veda. Veel plezier met je meisje in het centrum!

    @ Sterre, hihi wat een lieverd is Noah en hij wil zelf al ze flesje vast houden haha :D geweldig toch.
    Hmm hopelijk gaat het straks beter met Noah..



    Aaaah baby heeft de hik hahah ik dacht wat klopt mijn hart gek, maar op die plaats kon mijn hart niet zitten :) ;) .

    Hebben jullie ook last van hartkloppingen gehad? Of hoe zeg je dat, dat je hart veel overslaat en te snel stukjes achter elkaar slaat. Het gaat na een tijdje wel in het normale ritme weer, maar ik snap het niet echt. Krijg het alleen als ik even op me zij op de bank lig.
     
  10. bubsie

    bubsie Fanatiek lid

    1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    @ afrola. de fysio had het over die bekkenband vandaar dat ik indd op internet ben gaan zoeken.
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    MOSA, ik ging met een maand of twee denk ik voor het eerst met Mirre naar de kinderboerderij ... maar ligt op wandelroute(s) :D

    STERRE, heerlijk die scheetjes onder je neus :D ... en ik ging altijd gewoon plassen met Mirre in de doek, ging best ;). En wat betreft dat rare gevoel in het begin, mijn zus had dat ook heel erg met haar dochter. En ik weet zeker dat zij niet de enige is. Zeker als je een rare en nare bevalling hebt gehad. Plus een portie hormonen ;), niets om je voor te schamen en ik weet zeker dat je Noah niets te kort hebt gedaan!

    DJAAR, leuk hoor al dat shoppen en orienteren :)

    MP, geen last van hartkloppingen, wel van duizelingen en benauwdheid. En je kindje kan zich nog makkelijk omdraaien. geloof dat men zich pas zorgen gaat maken als het met een week of 36 in een stuit ligt? Misschien al wat eerder hoor ... weet het niet precies ;)

    Kinderboerderij was supergezellig, maar slapen ... ho maar!Toch is ze nu superlief aan het spelen. Wel grappig hoor, ik ben wat beperkt in mijn op de grond-zit-speel-capaciteiten en bij mij kan Mirre zich zeker een uur helemaal zelf vermaken (moet ik wel 'erbij' zijn hoor, even tukken mag niet ;)). Maar bij Jan of bij mn (schoon)ouders ... no way!
     
  12. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    MP: Die houdbaarheidsdata zijn inderdaad erg leuk om te zien. Wij hebben de krant van de geboortedag van Noah bewaard, is misschien ook een leuke tip.
    Noah had ook veel de hik in mijn buik en nu nog :)

    Salapio: Heerlijk scheetjes-snuiven :D Ik ben uiteindelijk toch ook maar met doek en noah enal naar de wc geweest en dat gaat inderdaad gemakkelijk :) Wel fijn dat Mirre zichzelf even kan vermaken. Vind ze de beestjes wel leuk op de k-boerderij? Niet eng ofzo?
    Fijn te lezen dat je zus dat ook had bij haar dochter. Tja je praat er toch niet makkelijk over als je zo'n vreemd gevoel hebt bij je eigen kindje. Iedereen is blij en door de ohh's en de ahh's heb je het idee dat jij dat ook moet zijn. Tuurlijk ben je dat wel maar ja.. moeilijk uit te leggen maar hopelijk snap je het wel.

    All: Noah rond een uur half 3 maar uit de doek gekieperd en een flesje gegeven anders lag ie nu nog te knorren denk ik :) Hij lag daarna in de box en ineens was het doodstil.. kijk ik, ligt meneer weer te slapen :$ Doet tie anders nooit in de box. Nou ja, ik hem maar in de wagen gelegt (werd niet eens wakker) en naar het zwembad gelopen. Volgende week donderdag heb ik mijn eerste aqua-jogging-les :D
    Op de terug weg werd ik de zeeman ingetrokken en zijn er wat kleertjes blijven plakken ;) Ook heb ik een kei leuk tuniekje gekocht voor mezelf, voor in de zomer. Is nu nog te klein maar mijn streven is dat ik daar in de zomer inpas.. en voor E10,- kan ik die gok best wagen vind ik.
     
  13. woops

    woops Niet meer actief

    Bij de verloskundige geweest.
    Was laatste controle, hoe raar is dat?
    Nou morgen urine inleveren ter controle op eiwitten.
    Voor maandag wordt een afspraak gemaakt voor het serotiniteitsonderzoek, ben dan namelijk 10 dagen overtijd.
    Bloeddruk was nu goed 130 / 70.
    Mag tot donderdag 28 Januari bij de verloskundige bevallen, na die tijd is het zo ie zo ziekenhuis.
    Had een verloskundige die ik nog nooit had gehad, dus vond de afsluiter niet zo geweldig.
    Meisje lag trouwens te slapen en ze kon daarom het hartslagje maar heel lichtjes horen. :(
    Nou ja ik zie het allemaal wel, heb er nu een beetje een raar gevoel bij om het zo af te sluiten maar goed.
    Heb alle papieren meegekregen die ze hadden liggen en ja dat was het. :(
     
  14. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

    Ik heb net heerlijk even gewinkeld hier in het dorp :D Veda heeft de hele tijd liggen slapen, ik ben precies op een dutjestijd gegaan en nu slaapt ze nog steeds in de kinderwagenbak :)
    Lang leve de opruiming, want ik heb nog wat leuke kleertjes voor Veda gekocht in een winkeltje die ik anders te duur vind. Maar 60% korting is toch erg leuk dan!

    Sterre, zou heel goed kunnen dat Noah in een sprongetje zit hoor! Maar fijn dat hij wel lekker kan slapen in de draagdoek. En lekker dan, scheetjes laten in de draagdoek :D
    Wat vervelend dat je in het begin raar tegen Noah aankeek, maar ik denk dat dat echt veel vaker voorkomt dat je zou denken. Het is ook allemaal niet niks, ineens de zorg voor zo'n hulpeloos wezentje. Ik denk dat het heel normaal is dat je even aan elkaar moet wennen. En aan de manier waarop je over hem schrijft (vol liefde!) kan ik me echt niet voorstellen dat je hem tekort hebt gedaan in het begin, dus probeer je er in ieder geval niet schuldig over te voelen!

    En hartstikke goed dat je meteen volgende week gaat beginnen met zwemmen! Wie weet voel je je daardoor ook weer wat beter!
    En meteen wat kleren gekocht, leuk!

    MP, ik bedoelde echt houdbaarheidsdata van vleeswaren hè? ;) Maar voor je het weet, gaan die al voorbij jouw datum. Wanneer ben je precies uitgerekend?

    Veda lag trouwens tot 35 weken in een stuit, en is toch nog ineens vanzelf gedraaid. Dus dat maakt op jouw termijn nog niets uit hoor. En misschien voel je wel juist het hoofdje onderin, en niet de voetjes.

    Hartkloppingen heb ik niet gehad. Ben je dan druk geweest voordat je ze krijgt of dat niet?

    Salapio, fijn dat Mirre zo lief (voor je) is :) Lijkt me toch wel heel zwaar hoor, de laatste loodjes als je al een kindje hebt. Maar hopelijk slapen jullie allemaal goed vannacht!

    Woops, maar gaan ze niet strippen dan als je 41 weken zwanger bent?
    Misschien lag je meisje helemaal naar achteren, dat je daardoor de hartslag maar lichtjes hoorde?
    Jammer dat je er nu niet zo'n goed gevoel over hebt!

    Ik heb het vaker gelezen, maar ik vind het ergens toch een beetje vreemd dat ze bij mij nooit gecheckt hebben of alles goed was toen ik zolang overtijd was. Mijn urine is nooit onderzocht, en ik ben ook nooit naar het ziekenhuis geweest voor een echo en cgt. Ik had pas met precies 42 weken naar het ziekenhuis gemoeten.
    De volgende keer zou ik dat toch anders willen.
     
  15. woops

    woops Niet meer actief

    Nee ze gaan niet strippen.
    Wilde nu vragen of ze wilde voelen, maar vond haar zo`n muts, dat ik niets gevraagt heb. :(
     
  16. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mijn kleine man is vandaag gelukkig weer de oude. Hij drinkt en slaapt weer zoals het hoort. Gisteren had hij 38.1 maar vandaag was het alweer 37.
    Ik zit eraan te denken om de bv af te gaan bouwen want ik wil geen bv meer geven als ik weer ga werken. Heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik geef nu om de 4 uur BV, dit doe ik 5 keer per dag en sla 's nachts 1 voeding over.

    Sanne: Ik zou nu echt niet meer willen tempen. Wat een gedoe zeg om dat iedere ochtend weer bij te houden. Ik heb laatst wel op FF mijn menstruatie ingevuld want dat vind ik wel handig om bij te houden.

    Bikini: Ik hoop toch wel weer van de zomer mijn bikini aan te kunnen. Ik heb hier een hele collectie liggen, zou erg zonde zijn als ik ze niet meer aan kan. Ik heb gelukkig geen striemen gekregen tijdens de zwangerschap dus heb nu alleen nog mijn hangbuikzwijntje.
     
  17. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Woops, wel erg jammer dat je er nu geen goed gevoel bij hebt. Als het je echt niet lekker zit, dan zou ik nog wel even bellen hoor. En anders afwachten en hopen dat je meisje nu toch wel heel snel gaat komen!

    Sheann, fijn dat het weer goed gaat met Kyano! Hij heeft er dan echt flink last van gehad hè?!
    Volgens mij moet je als je bv wilt afbouwen eerst stoppen met één voeding en die vervangen door kv. Dan afhankelijk van de mate van stuwing een aantal dagen later een andere voeding vervangen. Maar dan dus niet voor of na de 1e vervangen voeding, maar een andere. En zo doorgaan tot je alle voedingen vervangen hebt. Hier heb je een schema, zo vervang je dus iedere keer één voeding extra.

    voeding
    Periode (4 à 7 dagen)1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    1e
    BV
    BV
    BV
    BV
    BV
    BV
    KV
    2e
    BV
    BV
    KV
    KV
    KV
    KV
    KV
    3e
    BV
    BV
    BV
    BV
    BV
    KV
    KV
    4e
    BV
    KV
    KV
    KV
    KV
    KV
    KV
    5e
    BV
    BV
    BV
    BV
    KV
    KV
    KV
    6e
    BV
    BV
    BV
    KV
    KV
    KV
    KV


    Vind je het moeilijk om te stoppen?

    En hangbuikzwijntje :D Maar fijn dat je helemaal geen striemen hebt! Hier wel wat, allemaal van die laatste weken, ook met 41 weken ineens nog wat nieuwe ;)
     
  18. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
  19. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: hahah ik snapte al niks van je schema. Ik kijk morgen wel naar die link want de kleine wilt eten en daarna ga ik lekker in bed tv kijken (lees slapen).
    Heb gisteren erg slecht geslapen want ik lag ook te malen over van alles en nog wat.

    Ik vind het wel moeilijk om te stoppen maar vind het ook lastig om nog maanden ermee door te gaan. Heb een beetje een dubbel gevoel. Maar ik begin pas in maart dus dan heb ik tot die tijd om het rustig af te bouwen.
     
  20. Mosa1982

    Mosa1982 VIP lid

    19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, hopelijk slaap je straks/vannacht beter dan! Maar dat zal wel, nu Kyano geen last meer heeft van de prikjes.

    Ik snap wel dat je een dubbel gevoel hebt over het stoppen met bv. Maar ik kan me ook voorstellen dat je liever gestopt bent als je weer moet werken. Maar je hebt gelukkig nog even de tijd!

    Ik heb trouwens die fotocollages binnen, en ik vind ze heel erg mooi! Het is een hele goede kwaliteit en ik heb er wel 2 (va 30 bij 45 cm)gratis gekregen. Je betaalt dan alleen 5,95 euro verzendkosten, maar ik vond het zeker de moeite waard! Dus volgens mij geldt het nog steeds als je de actiecode gebruikt, en dan zie je op de site ook gelijk wat het je dan kost dus ik neem aan dat je ze dan ook nu nog gratis krijgt.
    Dus hier nog een keer de link: Snapfish by HP - 2 Gratis collage posters 30x40cm!
     

Deel Deze Pagina