Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Thebe:
    Even een stukje van de site af gehaald.
    Aanstaande ouderbijeenkomsten
    Het hele jaar door organiseren wij een zestal gratis themabijeenkomsten. Tijdens deze bijeenkomsten komen alle vragen aan bod die bij een zwangerschap een rol spelen.
    Voor het eerst zwanger
    Ouders die hun eerste kind krijgen, krijgen informatie én wisselen ervaringen uit rondom het thema zwangerschap en aanstaand ouderschap. Deze bijeenkomst kan het best zo vroeg mogelijk in de zwangerschap gevolgd worden.

Schoonzus:
    Ik heb niet echt een hele hechte band, maar we zien elkaar zo eens per week of per 2 weken of zo bij m`n ouders.
    Ze wonen wel 1 straat verder dan ons, maar lopen de deur niet plat.

2. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    @ Rebbel, Gefeliciteeeeerd! :D

3. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    Ik ben verpleegkundige en doe nu de opleiding massage in Bloemendaal, eerst deed ik ook homeopathie maar daar ben ik vorige maand mee gestopt. Helemaal 'toevallig' dat ik meteen de ronde erna zwanger ben... Ik heb klassieke massage, voetreflex en bindweefsel afgerond en dit jaar (tot december 09) heb ik nog lessen rebalancing. Dan nog de rest van mijn stage uren lopen, eigen cliënten en een afstudeerproject schrijven over massage en MCG kinderen (lichamelijk en verstandelijk gehandicapten, daar werk ik ook mee en heb bij hun kinderdagverblijf stage gelopen met massage.) Ik moet nu dus echt opschieten met alles afmaken...
    Ik heb het alleen de zwangere klasgenoot van 29 weken verteld, ik ga wel goed met haar om.

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Mijn zusje heeft aanstaande dinsdag haar eerste echo. Dat is wanneer jij je pret echo hebt, ik weet alleen niet hoe laat ze de afspraak heeft.

Ik heb van de week een buikband gepast maar deze was nog veel te groot dus heb ik hem maar niet gehaald. Ik twijfelde of ik hem uberhaubt ga gebruiken.
    Zo te horen ben jij erg geslaagd met het shoppen.

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Lekker uitgeslapen vanmorgen an al een stuk gefietst, terwijl manlief aan het hardlopen was.

Mosa, wat fijn dat je zo goed geslaagd bent met kledingshoppen! Zit lekker he die zwangerschapskleding!

Ik zit een beetje met mixed feelings vandaag. Vorig jaar kreeg ik morgen een miskraam. Balen dat ik er aan dacht vanmorgen...... Ik hoopte dat de dag gewoon voorbij zou gaan en dat ik er niet bij stil stond, maar dat is helaas niet zo .....
    Misschien de hormonen van nu...
    Maar wel heeeeeel blij dat ik nu weer lekker zwanger ben
    Vanmorgen een mama-dochter monentje op bed gehad. Was erg leuk. Ons meisje reageert heel erg op handen op de buik en komt daar ook echt naar toe.
    Beetje indrukken en dan langzaam weg laten gaan en dan.... schopt ze keihard.
    Hahhahaa, erg gelachen hierom!
    Ook zie ik mijn buik nu goed bewegen. Niet gedacht dat ik dit zo leuk zou vinden.

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden!

@mosa: dinsdag je pretecho! leuk hoor! :D

@shean: ik heb nooit een buikband gebruikt moet ik zeggen!

@hanna: begrijpelijk dat je toch aan je mk moet denken... maar wel super dat je nu weer lekker zwanger bent! :D ik heb ook iets bizars meegemaakt wat dat betreft... voor Milan heb ik een mk gehad en precies op de dag dat ik uitgerekend zou zijn van het kindje van de mk kreeg ik weeen en ben opgenomen in het zkh. ik was toen pas 25+5 zwanger van Milan. dat gaf een heel raar gevoel!

leuk hoor zo'n moment met je kindje, ik kon uren naar mijn bewegende buik kijken! :D

liefs rebbel

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Grrrrrrr, ik had net een heel verhaal getypt als reactie op iedereen voor de laatste dagen en nu is het mislukt met posten!

Dan maar korte versie:

Welkom rebbel en Nikita en GEFELICIFLAPSTAART

@afrola; kan het zijn dat jij laatst in de Flair hebt gestaan????

8. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Wops, leuk, die cursus!

Nikita, klinkt interessant, je opleiding en werk! Wil je proberen je hele opleiding (inclusief afstudeerproject) af te ronden voor je bevalling?

Sheann, spannend voor je zusje dan! Is ze erg zenuwachtig of valt het wel mee?
    Ik heb pas ook gekeken bij buikbanden, maar ik weet niet of ik ze wel ga dragen. Ik vind sowieso dat ik inmiddels wel echt een 'zwangerbuik' heb.

Hanna, ik kan me voorstellen dat je het nu moeilijk hebt vanwege de miskraam vorig jaar. Maar inderdaad fijn dat je nu zwanger bent (en ook al een eind!) en niet nog met lege handen zit. Maar je had het natuurlijk liever anders gewild.
    Wat ontzettend lief dat jullie meisje zo reageert op handen :) Ik kan me daar nog niets bij voorstellen, maar ik kan me wel voorstellen dat het superleuk is!

Rebbel, inderdaad heftig dat je op je eigenlijk uitgerekende datum opgenomen werd! Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen!

Pookie, balen is dat inderdaad, als je hele berichtje weg is :( Ik heb dan ook nooit zin om weer het hele verhaal te typen. Ik ben nu ook wel benieuwd of Afrola in de Flair stond, dan kan ik het opzoeken :)
    Hoe gaat het verder met je?

All, ik heb vandaag een nieuwe buikfoto gemaakt met positiekleding aan (zie album), dan is het gelijk heel wat meer dan met gewone kleren :confused: Ik vind het wel leuk, maar toch ook even wennen. Eerst was het zo'n twijfelbuik zeg maar, maar inmiddels is het wel echt wat.

9. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    mooi buikje hoor mosa! :D
    ik hoefde bij milan pas met 19/20 weken positiekleding aan, ik ben benieuwd hoe dat nu gaat! bij een 2 gaat het sneller zeggen ze!

10. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
  11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Haha Pookie: Wat leuk dat je op iedereen reageert ook al ging het mis. Ik kopieer mijn berichtje altijd voordat ik hem verstuur want het gaat indd wel eens mis.

Hanna: Ik moest echt lachen om je mama-dochter moment :)

Het is heel begrijpelijk dat je zo'n dag waarbij het mis is gegaan niet zomaar voorbij kan laten gaan. Ik ben uitgerekend op de dag dat het vorig jaar mis is gegaan dus hopelijk heb ik dan heel wat anders aan mijn hoofd :)

Rebbel: Dus jij hebt ook nooit een buikband gedragen. Ik dacht dat het handig zou zijn om je normale topjes te verlengen met een band maar hij moet echt over je buik.

Mosa: Pfff die zus van mij heeft nergens last van. Geen misselijkheid, geen zenuwen, helemaal niks. Ik denk dat ik het nog spannender vind dan zij :D Het enige waar ze tegenop ziet is het bloed prikken.

Je buikje is flink gegroeid t.o.v je vorige foto!!!

All: Ik hoorde laatst van een collega dat als je misselijk bent tijdens je zwangerschap dat je dan een intelligent kindje krijgt. Mijn kind wordt echt super slim :D
    De misselijkheid is de laatste dagen trouwens gezakt. Even een dansje voor mezelf :whistle: \:D/ :whistle: want ik heb ook weer genoeg energie.

12. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Net thuis van het bezoekje bij m`n ouders.
    Heb sokjes van Nijntje gehad.
    Ze vinden het nog heel moeilijk,omdat ik nog zo pril ben en bang zijn dat het mis zou gaan.
    Ze zijn wel echt heel blij en trots enz enz.
    Ik heb vanmorgen een buikfoto laten maken door m`n mannetje.
    Ben toch al trots op m`n buikje.

Ik heb een vraagje.
    Ik had daar straks en wel eens vaker echt zeg maar een soort van steken in de buik.
    Het valt me op dat ik dat meestal heb als ik veel loop of druk bezig ben.
    Houd dat eigenlijk in dat ik dan rustiger moet doen, of is dat normaal en hebben jullie dat ook gehad?

Iedereen nog een fijne zondag.

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Wops: Lief buikje. Ik had die naalden steekjes ook maar de laatste week niet echt meer. Ik kan me niet herinneren dat ik ze had als ik druk was geweest. En rustig aan doen is altijd goed als je zwanger bent.

14. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Rebbel, bij een tweede zeggen ze inderdaad dat je buik veel sneller groeit. Ik moet wel zeggen dat mijn buik in 'gewone' kleren veel minder opvalt hoor. Vandaag had ik ook een gewone spijkerbroek aan, en dan is het heel anders.

Sheann, jeetje, dat je zus ook geen last heeft van spanning! Zo zie je dat iedereen het toch weer anders ervaart.
    Ik las pas ook over dat onderzoek over het verband tussen misselijkheid en intelligentie, dat belooft weinig goeds voor ons kindje :( :p
    Wat fijn dat je misselijkheid gezakt is, heerlijk voor je! En ook lekker dat je weer meer energie hebt, daar zit ik nog op te wachten.

Wops, lief mini-buikje :) Verder zou ik niet weten wat die steken betekenen. Bandenpijn lijkt me erg vroeg. Ik heb daar (denk ik) soms last van de laatste weken als ik te druk ben geweest, en dat is volgens mij al vroeg.
    Maar rustig aan doen kan inderdaad geen kwaad.

All, de burenborrel vanmiddag was best gezellig. We zijn er geweest van half 3 tot 8, dus best lang. Nu wel moe, maar gelukkig een rustig avondje en dus de hele week vrij :D We gaan wel vanaf morgen schilderen, dus hopelijk is het weer goed. Dus we zijn evengoed druk, maar thuis is toch anders dan op je werk. Ik heb er ook wel zin in, sowieso is een weekje vrij met z'n tweetjes natuurlijk leuk en gezellig!

15. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    @ Hanna, ach schattig :D

@ Mosa, nee ik denk niet dat dat gaat lukken maar ik wil wel zsm alles af hebben, vooral stageuren omdat ik daar mijn kindje niet voor naar de opvang wil sturen. Eigen clienten kan ik nog thuis doen als mijn vriend er is.
    Enne leuk! Zwangerschapskleding :D Je buikje groeit idd.

@Wops, ik heb ook bijna dagelijks steekjes/kramp. Dat kan volgens mij ook komen omdat je baarmoeder groeit.

16. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Ik was vroeg wakker vandaag. Om 5 uur al... kon niet meer slapen.....
    Dus wasje opgevouwen en met de poezen gekroeld. Die vonden het wel gezellig zo!

Mosa, mooie buikfoto heb je geplaatst zeg!
    Heerlijk zeg een week vrij. geniet ervan!

Sheann, volgens jouw theorie wordt er hier dan een Einstein geboren.... Hahhahaa, ik ben tot de 20 weken ontzettend misselijk geweest :D

Wops, mooie foto hoor. Enne... ook al is het nog pril.... probeer te genieten he....Het blijft altijd spannend, maar toch!
    Leuk dat je sokjes hebt gekregen!
    Die krampjes heb ik in het begin ook erg gehad. Je baarmoeder wordt gigantisch snel groter nu en dat is denk ik wat je nu voelt.

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

17. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    goedemorgen,

fijne dag allemaal!
    ik ga werken.

liefs rebbel

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Hoi meiden,

Hanna, wat vervelend dat je vanochtend zo vroeg wakker was, hopelijk heb je er niet te veel last van gehad op je werk!

All, vandaag lekker veel geschilderd en flink opgeschoten. Nu ben ik moed aan het verzamelen om te gaan koken ;)
    Vandaag is een heugelijke dag, omdat dit de laatste dag is dat ik in de kannen van MvM moet plassen :D Na 11 weken vind ik het ook wel genoeg. Morgen worden ze voor het laatst opgehaald!
    En dan morgen ook de echo. We gaan eerst winkelen (vooral voor mijn vriend) en dan gaan we om half 3 zo door naar de echo. Ik heb er zin in! Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik een beetje zenuwachtig zou zijn, maar eigenlijk helemaal niet.

Zo, genoeg getreuzeld, ik ga maar eens koken :)

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hanna: Ook al een wonderkindje? Volgens mij vindt iedere mama hun kindje de slimste en de mooiste dus dat komt ook wel goed met het kindje van Mosa :)

Mosa: De hele dag geschilderd en ook nog koken. Klinkt niet alsof jij het rustig aan doet. Gebruiken jullie acryl verf of verf op terpentine basis en mag dat wel. Ik heb ergens gelezen dat je wel acryl verf mag verven als je zwanger bent.

Mijn zusje heeft om 1600 haar echo. Ik ben allang blij voor haar dat ze nog nergens last van heeft. Wel zei ze dat ze vorige keer toen ze bloed ging prikken flauw was gevallen en dat ze hoopt dat het niet weer gebeurd.

Veel plezier morgen :)

20. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, mijn kindje wordt sowieso de mooiste hoor :) ;)
    Ik ben dan wel druk geweest, maar wel regelmatig tussendoor even gezeten hoor. En het schilderen dicht bij de grond heeft mijn vriend gedaan, dat scheelt ook. Dus ik probeer er wel op te letten, maar soms is het toch best moeilijk.
    Nu doen we helemaal niets meer, dus een lekker relaxed avondje!
    O ja, we gebruiken verf op terpetinebasis, maar het is buiten dus dan adem je het niet in. En ik let er ook wel op dat ik er niet bij in de buurt kom met mijn neus. Volgens mij kan het dan geen kwaad.

Spannend ook morgen voor je zusje! Hopelijk is alles goed, en gaat ook het bloedprikken goed!

Deel Deze Pagina