Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Met kleren lijkt het inderdaad meer! Maar je hebt in ieder geval ook al een duidelijk zwangerschapsbuikje :)
    Ik vind het idd ook leuk om telkens foto's te maken, eigenlijk zonde om het niet te doen. Ook leuk voor later natuurlijk!

En laten we het er dan maar op houden dat onze goede periode nog komt :D

2. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Heb even jullie buikjes bekeken en ja leuk hoor.

Ik ben alleen maar misselijk en moe en ben zelfs vandaag ziek naar huis gegaan.
    Ik ben zo aan het vechten tegen mezelf.
    Morgen ga ik waarschijnlijk vragen aan de baas of ik de komende tijd minder mag werken, werk nu fulltime van 7:00 tot 16:00.
    Kom net m`n bedje uitrollen en voel me nog niet beter, baal hier wel heel erg van en schaam me dat ik zo misselijk en moe ben.
    Ja ik weet dat ik het niet in de hand heb maar ja ik wilde zwanger worden en nu doe ik zo zielig, ja misschien snappen julle me wel.
    Nu zit ik weer te janken om mezelf, waarom voel ik me nu toch zo ik moet juist zo gelukkig zijn dat we eindelijk zwanger zijn geworden.
    Ik ga er maar vanuit dat het en fase is en dat die over gaat.

Sorry moest er even uit.

Alle tips qau misselijkheid en moeheid zijn welkom, ik neem al emesafene.

Groetjes

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Mosa: Joh, wij gaan gewoon fluitend bevallen straks, als beloning voor wat we nu hebben hahaha :D;)

@Wops: Owh meid toch, ik weet precies hoe je je voelt. Je voelt je al zo ellendig door de vermoeidheid en misselijkheid en dan ga je je ook nog rot voelen omdat je eigenlijk sterk wilt zijn maar het niet lukt. Geef 'gewoon' even lekker toe aan die ellende. Blijf even lekker thuis, lekker uitslapen, je 'gewoon' even lekker k*t voelen. Ik had het ook en dacht ook dat het niet normaal was. Je bent immers zwanger en wees blij dacht ik maar het is heel normaal hoor dat je je zo rot kan voelen en je moet je er al helemaal niet voor schamen! Ik voel me emotioneel al een stuk beter maar heb soms nog steeds van die baaldagen. Luister naar jezelf en je lichaam, jij moet het allemaal doen en niemand anders! Je lichaam is hard aan het werk en dat kost een hoop energie.

Liefs!

4. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    @ Mosa en Sterre; bedankt voor jullie lieve woorden. Ja iedereen die zwanger is geweest heeft in dezelfde fase gezeten en het is fijn om te weten dat het niet gek is om met 8 weken minder misselijk te zijn.

@Liesben, succes komende cyclus! Hopelijk komt het allemaal goed op gang en hoef je niet zo lang te wachten.

@Wops, ik ken het gevoel, toen ik afgelopen 2 weken zo misselijk was en nauwelijks kon eten dacht ik ook "Argh, ik wilde het toch zo graag, maar dit is zooo rot :( " Terwijl ik niet de hele dag boven de wc hing om het zo maar te zeggen. Er verandert gewoon veel in je lichaam en dat is geen aanstelleritis. Veel sterkte iig.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Wat een heerlijk weer vandaag, ben net echt compleet nat geregend terwijl ik nog maar 250 meter naar huis moest fietsen :x. Nu in mijn droge kleren kom ik maar even kijken wat jullie hier allemaal voor leuks hebben geschreven...

6. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Wops, wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt! Maar als je je zo beroerd voelt als dat jij doet, dan is het ook heel moeilijk om er van te genieten natuurlijk.
    Het zal idd een fase zijn die vanzelf overgaat, hopelijk over niet al te lange tijd! Knuffel!

Afrola, bah zeg :( Het is ook zo wisselend weer vandaag, maar gelukkig was het op de terugweg. Nu ben je in ieder geval lekker thuis waar je droge kleren aan kunt trekken.

7. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Nou meiden, 'even' bijgelezen haha, en ben ook weer vrolijk hoor met mijn droge kleren ;)

Hier mijn boekwerk met reacties:

@ Salapio, wat leuk dat je over 3 weken al naar de vk mag, en dezelfde als bij Mirre, dat is ook helemaal fijn!
    En wat leuk dat je ook mee doet aan MvM, haha we zijn fanatiek hier bij de ZP :). Het leukst is bijna het eerste testje ;)
    Die dromen van je zijn trouwens wel naar :(, hopelijk heb je vannacht leukere dromen!

@ Mosa, vervelend dat je last hebt van maagzuur, ik zou zeker minder eigenwijs zijn als ik jou was. Behalve dat het heel vervelend is is het ook echt niet goed voor je slokdarm... Dus vanillevla, ongebrande/ongezoute amandelen en middelen zoals Rennie willen wel eens helpen...
    Ik heb het bij vlagen een beetje, moet vooral oppassen niet te veel brood te eten. Volgens mij zit mijn maag af en toe in de verdrukking ;)
    Wel heel fijn trouwens dat je lekker vaak thuis kan en mag werken. Zeker omdat je reistijd zo lang is en je je de laatste weken minder goed voelt. Heel vervelend, maar blijkbaar heeft je lichaam meer rust nodig, frustrerend, maar je moet er meestal wel aan toegeven...
    Die cursus gister ging niet door :mad: nou is tie verplaatst naar volgende week, kan ik dan weer mijn hele dag omgooien. Op zich wel een nuttige cursus, onderzoeksvoorstellen schrijven... en er wordt van mij verwacht dat ik daar zo langzamerhand mee begin.
    Leuk dat je naar de zwangerschapsgym gaat, al lijkt me beginnen met 30 wk best wel laat... Ik ben idd al met 15 weken begonnen en ik vind het heerlijk! Maar het is niet gewoon een zwangerschapscursus, maar echt yoga voor tijdens de hele zwangerschap... specifieke cursussen zijn vaak maar een keer of 8 a 10.
    Die bandenpijn/pijn in je buik kan best komen door het groeien van je buik. Ik zag op je nieuwe foto dat je buikje al flink groter is dan drie weken geleden! Zo vanaf week 18 groeit mijn buik ook ongelofelijk hard en dat voelt niet altijd even prettig ;).
    Het t-shirt dat je aan hebt heb ik trouwens met een soort bloemenpatroon in wit/rood/paars haha.

@ Sterre, vervelend dat je alweer zo'n last hebt van bandenpijn, is je buik ook lekker aan het groeien? tussen wk 17 en 20 had ik er ook erg last van, nu is het gelukkig weer wat minder :). En ook al last van je nek, flink vervelend! Doe maar lekker rustig aan! Oh, en leef je wat betreft mopperen maar lekker uit hoor, lucht vast op haha, als je daarna maar weer wat leuks verteld ;).
    Ben trouwens heel benieuwd of je het goed gezien hebt op de echo's, het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je de navelstreng zag maar wie weet, en een jongetje in dit topic is ook wel eens leuk met al die meisjes ;)
    Ik zie op de foto dat je buik idd al lekker zichtbaar wordt :)

@ Pookie, vervelend dat je zo moe bent. Fijn dat je langs de ARBO arts mag/mocht om te bespreken hoe je verder kunt met werken. Het is wel frustrerend om niet gewoon je werk te kunnen doen maar wel fijn als jeje beter gaat voelen door minder te werken!

@ Hanna, fijn dat je gister een relatief rustig dagje op je werk had, hopelijk was het vandaag ook niet al te druk ondanks het onrustige weer!

@ Liesben, fijn dat je cyclus weer een beetje op gang komt, en weer lekker aan de klus deze dagen en dan ben je vast snel bij ons!

@ Wops, wat ontzettend vervelend dat je je zo naar voelt :(. Zwanger zijn kan voor zo veel rare gevoelens zorgen! Maar schaam je vooral niet dat je je zo rot voelt! Het is wel ontzettend frustrerend. Soms is het ook niet fijn om zwanger te zijn alhoewel je het er gewoon voorover hebt om zo'n klein wurm te maken. En je bent zeker niet de enige, ik heb er ook lang naar uit gekeken om zwanger te zijn, en nu kan ik vooral niet wachten tot het kind er is zodat ik mijn eigen lijf zonder kwaaltjes weer terug krijg! Sterkte meis!

8. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa en Sterre: Leuk om die buikfoto's te zien. Jullie hebben allebei nog een bescheiden buikje als ik het vergelijk met sommige november mama's. Die hebben echt een flinke toeter.

Wops: Je hoeft je er niet voor te schamen hoor. Doe het lekker rustig aan op je werk, nu heb je tenminste een excuus.

Afrola: Ook al nat geregent, hier ook eentje ;)

9. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Nou nou, Afrola, dat is nog eens een reactie :)

Balen dat je cursus niet doorging, vooral omdat je idd je hele dag moest omgooien. Onderzoeksvoorstellen schrijven is zeker nuttig, en ook leuk lijkt me!
    Ik ga vanaf augustus beginnen met mijn promotietraject, dus dan krijg ik natuurlijk ook veel met dat soort dingen te maken. Tot die tijd nog relatief rustig en over 4,5 weken eerst lekker op vakantie :D

Ik had trouwens al een mailtje terug gekregen over zwangerschapsgyn, de laatste keer is dan 2 weken voor mijn uitgerekende datum en volgens de vrouw die het geeft is dat heel normaal. Nou ja, we zien wel. Wel leuk om zoiets te doen, maar ik kan me ook voorstellen dat yoga ook Ʃrg leuk is!

Grappig dat je hetzelfde t-shirt hebt :) Zit ook heerlijk vind ik!
    Heb je nog leuke plannen voor je vrije dag morgen?

Sheann, ik zie idd ook weleens foto's bij de novembermama's waarvan ik denk :$. Maar dat was 10 weken geleden ook al zo :D De rust is er in ieder geval weer terug gekeerd ;)
    Balen dat je ook natgeregend bent! Niks aan! Moet je morgen ook werken of ben je dan vrij?

Morgen is mijn vriend ook vrij en dan gaan we naar de meubelboulevard in Utrecht. Daar heb ik 3 babywinkels bij elkaar, en ook gaan we naar de Ikea. Ik wist dus niet dat ze daar babyspullen verkochten, dus morgen maar eens kijken. Ik heb er zin in, af en toe is het ook Ʃrg leuk om weer wat dingen te kopen natuurlijk :)

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Nou nog even over mezelf,
    na een moeilijke start (wilde mijn bedje eeeeeccchtt niet uit :))
    Heb ik eigenlijk best wel een goede dag gehad :)
    Het werken ging lekker, ben alleen zo ontzettend vergeetachtig...:) Was helemaal vergeten dat ik voor mijn project ook een projectgroep bijeen moet roepen om de resultaten te bespreken. Dat bedacht ik vandaag en nu moet ik dus hopen dat ze allemaal in de 1e week van juli nog willen/kunnen... Anders heb ik een beetje een probleem :$

Verder vandaag weer bij de fysio geweest. De laatste week/2 weken ging het ineens snel weer slechter met mijn bekken. Volgens de fysio kwam dat doordat rond de 20 weken je weer een shot verwekingshormonen krijgt en daar moet je lichaam weer aan wennen. Rond week 30 komt er weer zo'n shot en in de laatste 4 weken uiteraard ook weer. De kans is groot dat het nu weer stabiliseert tot 30 weken. Desondanks vond ze het toch wel verstandig als ik gebruik ging maken van een bekkenband. Dus morgen maar op zoek naar zo'n ding en eens kijken of dat idd verlichting gaat brengen.

Nu weer even genoeg gekletst. Moet zo maar eens gaan eten ;)

11. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, fijn dat je een goede dag hebt gehad! Nu nog wat minder vergeetachtig worden ;) Hopelijk kan iedereen van de projectgroep nog begin juli!

Wat ontzettend vervelend dat je weer meer last van je bekken kreeg, dan is een bekkenband waarschijnlijk wel zo verstandig. Iemand hier heeft dat toch ook, ik weet alleen even niet meer of het Pookie of Melisa is?

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Ook zoiets irritants! Belt mijn vriend net dat hij nu pas weg rijdt bij zijn werk in plaats van 45 minuten geleden ;) Ik heb natuurlijk net het eten al klaar, omdat ik hem nu al verwachtte. Nu maar weer uitgezet :)

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, ik dacht dat je al voor de zomer begon met je promotietraject begon :(, maar ik haal nog al eens wat door elkaar. Wel een leuk vooruitzicht! En vakantie over 4,5 wk, superleuk ook iets om helemaal naar toe te leven ;)!

Leuk dat je morgen weer naar utrecht gaat om te babyshoppen. Er zit trouwens nog een 4e babywinkel op de woonboulevard, weet alleen even de naam niet meer, die zit verstopt in een van de zijstraatjes.... Alvast veel plezier morgen!

Als het weer niet te slecht is ga ik morgen wat spullen wegbrengen (moet ik een uurtje voor fietsen), heb verder nog muziekles en de rest van de middag staat nog open....:)

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Ja, melisa heeft idd ook zo'n bekkenband, bij haar hielp het goed geloof ik...

Vervelend dat je vriend zo laat belt... Nog langer met eten wachten.
    Ik moet nu echt weer naar mijn eten kijken haha...

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Afrola, dit keer was je niet vergeetachtig 8) Ik zou idd voor de zomer beginnen, maar alles regelen bij de universiteit duurt toch allemaal best lang. En omdat het zeg maar een gecreeƫrde plek is, dus geen vacature, moest echt alles nog geregeld worden. Toen heb ik zelf voorgesteld om in augustus te beginnen, anders is het toch een beetje raar dat ik in juli 3 weken met vakantie ben.

Wat leuk dat je muziekles hebt, wat voor instrument speel je? Eet smakelijk in ieder geval :)

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Morgen werk ik thuis. Ben ik wel blij mee wwatn ik was zoo moe vandaag.
    Ik was een tijdje terug ook in Utrecht bij de woonboulevard maar heb maar 1 baby winkel gezien. En ik zou niet teveel van de Ikea verwachten want ze hebben voornamelijk meubeltjes.
    Kan je niet alvast eten? Ik zou niet zo lang kunnen wachten.

Afrola: Leuk he dat vergeetachtigheid. Ik schrijf alles op een post-it anders ben ik het zo weer vergeten.
    Eet smakelijk.

17. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, je hebt in ieder geval de Baby-dump, de Prenatal en de Babyplanet. Zijn wel leuke winkels. Ik wil ook nog kijken voor nieuwe borden bij de Ikea, dus we zien wel of het iets is.
    En ik vind het gezelliger om samen te eten, dus ik wacht nog wel even. In het begin had ik er meer moeite mee, tegenwoordig kan ik wel iets langer wachten met eten.

Hoe zou het trouwens met SylviaM gaan? Die is al heel lang niet meer langs geweest, hopelijk is alles goed! Datzelfde geldt voor Dib en Jent, misschien dat ik vanavond eens op onderzoek uitga :D

18. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Joepie, vriend is er, eten :D

19. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Mosa, gelukkig vergeet ik dus niet alles ;). Maar iets regelen bij de universiteit kan idd soms lang duren. Bij het afronden van je promotietraject krijg je daar weer mee te maken. Moet je vaak een half jaar vantevoren beginnen met een heel schema wat je wanneer moet opgeven, aanvragen, inleveren, vastleggen etc. Maar daar hoef je je nu nog druk om te maken haha ;)
    Ik speel trouwens viool, nog niet zo erg lang, maar ik vind het wel leuk om te doen :)

@ Sheann, die vergeetachtigheid is superirritant, ik schrijf ook heel veel op, maar ja dat kan niet bij alles ;)
    Lekker trouwens dat je morgen ook lekker thuis kunt werken! Hopelijk kom je dan weer een beetje op adem om de rest van de week door te komen!

20. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Hier ben ik weer even.
    Voel me wat beter nu, heb net nog wat gegeten.
    Ben even bezig geweest met de banner die ik altijd heb gehad, en eindelijk is het me gelukt.
    Helemaal blij met m`n vertrouwde banner.
    Heb je lekker gegeten Mosa?
    Ik vind het elke dag weer een groot gevecht met wat ik wil eten.
    Net als net had ik ineens zin in een Mac burger, nou die eet ik echt noout dus heb er ook geen gehaald hoor, heb wat noodles klaar gemaakt.
    Hadden jullie dat probleem met eten ook in de 1e 3 maanden omdat je niet alles meer lust of juist erge trek in dingen?
    Ben wel erg blij met dit forum, je kan zo van je afschrijven en meiden kunnen je nog helpen ook.
    Ik ben trouwens ook heel erg verstrooid en kan m`n gedachte er ook niet echt bij houden, vergeetachtig was ik al dus dat is alleen maar erger.

Groetjes

Deel Deze Pagina