Melisa, ik wil niet eigenwijs zijn, maar als vier testen zo'n stuk lichter zijn, dan heb ik toch veel minder hcg in mijn lichaam........
Hoeft niet hoor. Misschien heb je gisteren gewoon iets meer gedronken... Waarom ben je eigenlijk zo bang dat het misgaat?
ik heb gisteren niet meer gedronken, ik heb juist weinig gedronken gisterenvond omdat ik anders zo ontzettend vaak moet plassen 's nachts. Ik heb het nog even nagezocht, maar je testen horen echt wel donkerder te worden/blijven tot week 12 ongeveer, dus dit is volgens mij echt niet goed. Ik ben niet zomaar ongerust zonder reden hoor. Die ochtendurine waarmee ik de testen heb uitgevoerd was hartstikke donker......
Ik hoop dan voor je dat je voorgevoel onjuist is. Gelukkig heb je morgen meer duidelijkheid, al is dat nu nog ver weg voor je gevoel denk ik. Heel veel sterkte meid!
@Loe, meid ik weet hoe je je voelt. Ik heb er destijds veel research naar gedaan Bij mijn mk werden de strepen inderdaad lichter maar deze waren gewoon echt gedegradeerd tot VAGE streepjes. Nauwelijks waarneembaar!! De intensiteit van echte strepen zegt niet zo heel veel meer, het HCG bouwt zich namelijk ook in horten en stoten op. Tevens heeft zo'n test een drempelwaarde om een streep op te bouwen, boven deze drempelwaarde kan de intensiteit niet betrouwbaar genoemd worden. Dat is ook de reden dat er bepaalde testen zijn met een tijdsindicatie. MAAR NIET GEBRUIKEN HOOR Het kan nog alle kanten op!!!!! Morgen heb je de echo en ik hoop dat je dan wordt gerustgesteld. Hierbij een heleboel HCG van mij, en sterkte!!!
Loe meiske toch ... heel herkenbaar die onzekerheid hoor, maar STOP MET TESTEN! Het is te nietszeggens over hoeveelheid HCG en je zwangerschap (wat Pookie ook al zei). Zo lang je geen bloedverlies hebt, geen rare krampen, gewoon uitgaan van het positieve: je bent enorm zwanger en er groeit een klein hummie in je buik. Morgen heb je de echo en hopelijk voel je je na die echo wat zekerder *KNUF* (let wel ... dit zegt iemand die een paar dagen voor de echo met spanningshoofdpijn kotsend boven de pot hing )
Pookie, die kv testen hebben maar 25 nodig, dus echt minimiem. Het verschil is redelijk groot met de testen van van de week. Ik weet niet anders dan dat hcg hoort toe te nemen (zie freya). Als ik dan met donkere ochtendurine test, kan het logisch bij mij niet uit dat de testen een stuk lichter worden. Lijkt me geen goed teken. Ik kan trouwens niet meer testen. Alle laatste vier zijn op, die heb ik vanochtend achter elkaar gedaan, omdat ik het niet geloven kon.......
Lieve Loe, Meid, wat maak je jezelf weer onzeker! Omdat ik in totaal maar twee keer getest heb, zou ik niet weten hoe de tweede streep zich ontwikkeld. Voor hetzelfde geld zouden ze bij mij ook soms lichter geweest zijn Maar ik weet wel dat het zo is dat het HCG-gehalte met een golvende beweging gaat. HCG veroorzaakt ook zwangerschapskwaaltjes, en die kunnen de ene week ook heftiger zijn dan de andere week. Gelukkig is het morgen al zo ver dat je een echo hebt, dan heb je meteen duidelijkheid, maar volgens mij loop je nu te ver op de zaken vooruit. Een hele dikke knuffel, en ik hoop dat je je voor niets zo'n zorgen hebt gemaakt!!
Hanna, wat balen dat je weer zo vroeg wakker was vanochtend! Hopelijk heb je er vandaag niet al te veel last van. Pookie, ik dacht dat de aerosleep wel een compleet matras was, zo zie je, ik heb me er nog niet heel erg in verdiept. Maar een aerosleep kost iets van 150 euro toch? Ik heb een nagedacht over de aerosleep, maar het lijkt me (even cru gezegd) dat een babietje eerder stikt in een lakentje (doordat hij verstrikt raakt) dan doordat hij z'n hoofd naar beneden ligt. Daarom twijfel ik of zo'n aerosleep wel zoveel nut heeft. En moeilijke studie, analytische chemie lijkt me (ik geef toe, ik heb even gegoogled ). Hopelijk schiet het op met de laatste verslagen! En leuk dat je gisteren ook nog even naar een festival geweest bent!
Loe, wat naar dat je je zo voelt. Maar net zoals er net al is geschreven, als je geen kramp hebt en geen bloed verliest gaat alles goed. Ik duim voor je dat de echo morgen prima in orde is! Vandaag gata het werken niet zo goed. Ben een beetje duizelig..... Even opletten maar! Gelukkig zijn de kinderen wel lekker aan het werk. Ik werk op een Montessorischool en " mijn" kinderen zijn erg zelfstandig. Daar pluk ik nu de vruchten van! Ik kwam vanmorgen op school. Toen bleek de gymmeester ziek te zijn. (Watje) Hij is altijd zo vaak ziek, en ook altijd aan het eind van het schooljaar.... Pfffffffff!!! Toen ook nog eens de handvaardigheidsjuf ADV bleek te hebben ...... oh oh, reken weer op jezelf Vanmiddag maar even lekker buiten spelen!! Groetjes, hanna
Hanna, sterkte! Fijn dat je kindjes zo zelfstandig zijn ... Matrasje, voor Mirre hadden we een matrasje op maat laten maken bij de prenatal voor de antieke wieg. Die is 3x gemaakt en was 3x niet goed ... maar uiteindelijk wel gelukt (heb me toen heeeeeeel erg kwaad gemaakt ... denk dat ze dachten: o jee daar komt die zwangere-met-stoom-uit-dr-oren weer ) ... Voor in het ledikant ook een matras van Prenatal. Een die in de aanbieding was voor 80 euro ofzo ... geen idee meer Aerosleep heb ik ook over nagedacht maar ik vond het vooral heel veel geld voor weinig ... dit soort producten bestaan bij de gratie van de (enorme) angst van jonge ouders voor wiegendood. En dat terwijl dus helemaal niet duidelijk is waardoor wiegendood wordt veroorzaakt. En het statistische bewijs over de werking van dit soort producten ook nooit onomstotelijk kan worden aangewezen ... Bovendien is er ook nog de kans dat het kindje de eerste tijd alleen maar op je wil slapen ... en dan zit je daar met je goede bedoelingen
Hanna, doe maar rustig aan als je je niet zo lekker voelt. ik heb vannacht ook zo rot geslapen, beide heupen deden zeer van het liggen. Vandaag me maar een dagje afgemeld. Haal ik vrijdag wel in... Ik heb trouwens wel een aerosleep-matras gekocht. Het is een heel matras met daaroverheen een matje. Ik vond het er practisch uitzien, omdat je het ook in de was kan gooien. Misschien vinden sommigen het verspeelt geld, maar iedereen probeert te doen wat goed lijkt toch? Het blijft een wirwar van spullen als je door een babyzaak loopt haha.
Meiden, bedankt voor jullie meningen over matrasjes! Er is idd zoveel keus, dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. En ik wil het allemaal ook goed doen, maar niet te zeg maar. Daarom leek het me verstandig om te vragen wat jullie ervan vinden. Ik ga ook nog wel eens een keer informeren in de winkel, kijken wat ze daar zeggen. Alhoewel ze natuurlijk graag de duurste willen verkopen Hanna, wat vervelend dat je duizelig bent! Probeer maar een beetje rustig aan te doen, van wat eer zelfstandig werken krijgen de kinderen vast niets. En het is natuurlijk heerlijk buiten speelweer Salapio, dat is ook wel een punt waar ik over nadenk, ik wil (en tuurlijk ben je bezorgd!) proberen geen óverbezorgde moeder te worden. Dan heb je geen leven meer lijkt me. Je schijnt nu zelfs een soort matrasjes te hebben, die een ingebouwd alarm hebben voor als je babietje stopt met ademen. Zoiets vind ik persoonlijk veel te ver gaan, daar maak je jezelf alleen maar gek mee lijkt me. Dus ik probeer een beetje een tussenweg te vinden, voor zover dat nu al kan natuurlijk. Straks is ons meisje geboren, en ben ik de meeste overbezorgde moeder Loe, doe je wel rustig aan vandaag? Misschien kun je iets leuks gaan doen, zodat je afleiding hebt? Dan gaat de dag wat sneller en is het zo echotijd.
Overbezorgde ouders ... nou hier wel hoor ... toen Mirre 10 dagen oud was zijn we (met de verloskundige) naar het ziekenhuis gereden omdat wij het vermoeden hadden dat Mirre even niet ademde (ze leek ook een beetje blauwig). Vervolgens heb ik samen met Mirre (daar heb ik nog voor moeten vechten, maar was opeens een mamaleeuw) 2 nachten in het ziekenhuis gelegen. Zij aan de monitor en ik in de zenuwen. En Janneman alleen thuis. Was echt vreselijk (viel met Oud en Nieuw én het overlijden van mn omaatje). Achteraf was er he-le-maal niets aan de hand: babytjes hebben wel vaker een momentje dat ze niet (lijken te) ademen en dat blauwige ... hebben we dat nou echt gezien of gewoon ingebeeld ... Zo heel verhaal. Kan nog steeds huilen als ik eraan terug denk ... Dus uit bezorgdheid kan je zo maar de MMM in komen. Mja ... je durft ook niet een dikke vinger te geven naar zo'n arts die zegt: 48u aan de monitor (en een half uur je kind mishandelt om er voldoende bloed uit te krijgen ...). Euhm ... waarom vertel ik dit ... O ja ... Mirre lag toen dus aan de monitor en dat kl*te ding ging om het half uur af: steeds vals alarm ... Volgens mij werkt zo'n alarmmatras dus echt niet geruststellend ... Volgens mij kun je de eerste maanden maar het beste met je kindje op de kamer slapen (zo mogelijk) en vooral veel kijken naar je slapende hummie (ook goed voor de hechting ).
In de folder veilig slapen, vermelden ze ook dat het niet bewezen is dat een app. helpt tegen wiegendood. En dat het steeds valsmeldingen kan geven met alle stress voor ouder en kind tot gevolg. Ik begin er dus niet aan. Ik heb ook geen babyfoon met camera gekocht. Dan zit ik er steeds naar te loeren. Dat weet ik nu al.
Salapio, wat een eng verhaal zeg! Ik kan me goed voorstellen dat jullie erg bang waren! En we doen idd een wiegje, dus de eerste tijd slaapt ze bij ons op de kamer. Volgens mij kan je dan wel uren kijken naar je slapende kindje Melisa, een babyfoon met camera wil ik ook niet, lijkt me ook niet fijn. Ik twijfel zelfs nog over uberhaupt een babyfoon, want hoor je huilen niet evengoed? Ik vraag me soms af of je door een babyfoon niet op allerlei kleine geluidjes reageert, terwijl je dat anders niet eens hoort. Vrienden van ons hebben een dochtertje van bijna 2, en die hebben nog altijd de babyfoon aanstaan. Dat zou ik denk ik ook niet willen. Maar ik vind het toch allemaal lastige dingen!
Hoi meiden, Even een vraagje. Ik heb met 6 weken en 6 dagen een echo gehad. Nu krijg ik pas met 20 weken weer een echo. Heb best aangedrongen bij de verloskundige dat ik hier van baal maar mog niet tussendoor zeg maar. Is een termijn echo niet altijd rond de 12 weken of zit daar geen week aanvast. Ik wil zo graag ons wondertje nog zien rond de 12 weken, en het zlef doen is toch wel prijzig zie ik nu. Kan ik het nog eens vragen of zal de verloskundige gek worden van m`n vraag om m`n wondertje te zien. heb nu alleen een vlekje op een echo. @Loe, Knuffel meid, probeer positief te blijven meid. En niet meer testen en/of temp. dan wordt je gek. Morgen heb je een mooie echo.
Wops, vreemd dat je niet rond de 12 weken een echo krijgt, maar volgens mij zijn er geen vaste regels voor. Maar met 6 weken en 6 dagen lijkt het me lastig om in te schatten hoe lang je zwanger bent, dus wat dat betreft zou je denken dat je nog wel een echo krijgt. Maar ik zou het zeker vragen aan de vk, vooral als ze zelf echoapparatuur heeft. Ze zal toch wel begrijpen dat een vlekje op een echo heel anders is dan een echt mensje? Ik denk dat als je er om vraagt, dat je er nog wel eentje krijgt hoor! Maar op zich vallen 2d-pretecho's nog wel mee qua prijs hoor. Wij konden wel 40 minuten kijken, en we kregen 6 foto's mee voor 40 euro. Wij hebben het dan met 16 weken gedaan, maar het kan ook al eerder. Maar ik vond het het geld absoluut waard.
Ze heeft op het formulier voor de echo`s maken de termijn echo door gekrast omdat ik die al had gehad zei ze met 6 weken en 6 dagen. M`n man en ik vinden het ook raar. Heb echt nadrukkelijk gevraagd maar nee, pas met 20 weken en ze hebben geen echo apparaat moet via het echo centrum. Vind het zelf een moeilijk punt, en snap ook niet zo goed waarom niet, kost voor hun toch ook niet zoveel of wel. Nou ja, zal er met m`n mannetje nog eens over hebben, want ik wil zo graag maar dan zullen we zelf wel gaan betalen denk ik. Zal eens rond snuffelen, want ik wil gewoon een echo zoals je die bij de verloskundige krijgt en dat is dan 2D?