Als je vk zo stellig was, dan ben ik bang dat je echt geen echo meer krijgt via haar. En dat is ook haar goed recht, in principe heb je maar recht op één echo en normaal is die rond de 12 weken. Maar nogmaals, een pretecho is zeker de moeite waard! Je krijgt dan ook veel meer uitleg dan bij de vk. Een 2d-echo is idd de echo die je ook bij de vk krijgt. Maar een 3d-echo is pas mooi als je over de 20 weken bent geloof ik, daarvoor heeft het beebje nog maar heel weinig vet. 2d is ook minder duur dan 3d!
Dank jewel voor de uitleg. Ga even in de regio kijken en het zal wel een 2D echo worden zo rond de 12 weken, dan maar zelf betalen maar dan heb ik in ieder geval een echt mensje mogen zien.
Heb iets gevonden en klinkt wel aangenaam. Heb ze even gebeld of je foto`s krijgt en je krijgt er enkele zegt ze als je met 12 weken een echo maakt. EchoBabyBreda Pretecho, 2d, en 3d/4d echo's in breda Zal zo even met m`n mannetje praten en denk dat ik een afspraak ga maken, heb er nu al zin in en voor 30 euro is het ook nog leuk als krijg ik maar 1 foto dan ben ik al weer helemaal happy. Sorry lijk wel een klein kind als ik het zo neerzet.
Wops, als je in Tilburg woont, kun je misschien ook naar Vught? Dat is ook niet zo ver weg voor jullie. www.echografieprenataal.nl Daar heb ik mijn echo ook laten maken, en daar kun je ook 2D doen vroeg in je zwangerschap. Onze 3D hebben we gedaan met 27 weken, dan krijg je een mooi beeld van de baby.
Hoi, Mannetje kwam eigenlijk met een beter idee en heb dat meteen uitgevoerd. Voel me een beetje een bitch. Maar ik heb het echo centrum gebeld waar ik de 20 weken echo krijg en heb via hun het goede nummer gekregen voor de termijn echo afdeling en heb gewoon een echo gepland voor de 12 weken. 29 Juni mogen we om half 5 in de middag. Ben ik slecht of niet? Als we achteraf zelf moeten betalen zien we het wel, maar ben blij dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken. Voel me trots en best een bitch een beetje.
Wops, ik weet niet of je de echo dan alsnog zelf moet betalen. Is het niet zo dat je een briefje van de vk moet hebben als ze daar een echo maken?
Ik heb ook wat buikpijn gekregen ter hoogte van mijn navel en iets eronder. Voel me echt superverdrietig en zo ongerust. 't Voelt niet goed.
Loe, dat kan evengoed bandenpijn zijn. Ik weet dat krampen een slecht teken kan zijn, maar dit kan ook heel normaal zijn. Dat je je erg verdrietig voelt, kan ook een slecht teken zijn, sommige vrouwen voelen het als het niet goed zit, maar het kan ook heel goed zijn dat je je onnodig zo druk maakt. Stel dat de testen wel heel donker geweest waren, dan had je je vast nu ook geen zorgen gemaakt over de buikpijn of wel? Het kan natuurlijk helaas fout gaan, maar ik heb echt het idee dat het zo gaat met testen. Alleen de meeste vrouwen testen niet zo lang door, dus daardoor weten we ook niet wat 'normaal' is. Ik zou niet weten wat ik kan zeggen om je gerust te stellen, ook kan ik natuurlijk ook niet voorspellen of het goed zit of niet, maar ik denk ook dat het heel goed zo kan zijn dat er helemaal niets aan de hand is en dat je morgen een goed vruchtje ziet! Ik vind het heel sneu voor je dat je je zo voelt, en ik hoop dat je je morgen voor je kop slaat vanwege deze ONNODIGE onzekerheid! Maar de middag is nu al bijna voorbij, dus het is al zo morgen! Vanavond proberen op tijd naar bed te gaan, en hopelijk slaap je een beetje. Hoe laat moet je morgen!
Dat weet ik dus niet. Voor de 20 weken echo moest ik ook gewoon bellen en heeft niets gezegd over verwijsbrief. Op het centrum kende ze me al en wisten al m`n gegevens al en alles staat genoteerd. Ik zie wel als we daar zijn lullen we ons er wel uit.
Haha wops toch, ik zou wel vragen of je een verwijsbrief nodig hebt hoor. Die heb je wel nodig bij 20 weken... En Loe, helaas kan ik uit ervaring zeggen dat een miskraam gepaart gaat met echte krampen/weeen. Dat herken je direct. Pijn onder je navel en bandenpijn hoort er een beetje bij in het begin van je zwangerschap. Probeer je vanavond een beetje te ontspannen? Kruip lekker lang onder de douche en dan tegen je mannetje aan. En nogmaals, ik denk dat je je echt voor niets druk maakt... Laten we maar hopen dat ik gelijk krijg?
@Loe, Je moet echt positief blijven hoor, al is het even moeilijk. Zolang je geen bloed verliest, is er nog niets aan de hand zeggen ze altijd. Je maakt je misschien overstuur en voelt nu alles extra meer. Ik heb dat ook als ik overstuur ben voel ik alles heel intens. Probeer het van je af te zetten. Morgen heb je waarschijnlijk een echo waar je U tegen zegd en dan sla je je tegen je hoofd dat je jezelf zo druk hebt gemaakt. Denk aan je kleintje meid, die heeft echt geen zin in een stress-mama. Dikke knuffel, ik weet niet hoe ik je kan helpen, maar dikke knuffel.
Hoi meiden, Zo, ik ben weer lekker thuis. Poes is ook weer tevreden en heeft weer de nodige aandacht opgeeist Wops, goed hoor dat je nu die 12 weken echo zo hebt geregeld. Nu heb je in ieder geval een kans dat het gewoon wordt vergoed. Ik heb echt veel echo's gehad, 11 in totaal, waarvan 2 pretecho's .... Was wel op medische gronden hoor, na een MK. Maar ik besef wel dat ik heel erg bof! Dus ik heb onze kleine meid van nog geen centimeter kunnen volgen tot nu.... Oh ja zelfs het ei heb ik gezien op de echo hahahaha, bij de gyn toen nog! Loe, die pijntjes kan ook heel goed bandenpijn zijn.... Ik hoop dat je morgen een prima echo zult hebben. Om hoe laat mag je?
Wops, en anders zullen ze vast wel begrip hebben voor het feit dat je nog een echo wilt als je alleen een vroege echo hebt gehad. En in het ergste geval zul je zelf moeten betalen denk ik, maar daar kom je vast wel weer overheen Trouwens, over de smileys. Ik las dat ze er mee bezig zijn en dat we misschien de oude smileys weer terug krijgen Loe, deal, morgen mogen wij jou allemaal voor je kop slaan
Hanna, ik denk nu altijd maar zo, je hebt in principe geluk als je maar één echo krijgt bij de vk, want dat betekent dat je nog geen nare dingen op dat gebied hebt meegemaakt. Ik vind het heel erg goed dat je meer echo's krijgt na bijv. een mk! Hoe gaat het met je duizeligheid? Heb je er nog last van gehad? En wanneer komen nu precies de nieuwe katjes, over 3 weken ongeveer?
Laat ik er maar over ophouden, want ik geloof wel een beetje dat ik het topic 'vervuil'. Dank voor jullie berichtjes, ik zou willen dat ik ook zo positief kon zijn. Echt waar. Maar ik hoop mezelf morgen tegen de kop te kunnen slaan. We zullen zien. Helaas komt mannetje vanavond pas om half twaalf. Ook hij was somber vanochtend na het zien van de test. Zal blij zijn als hij thuis is. Nu houd ik er over op. Jullie horen het morgen, we mogen om 10.50.
Mosa: Wij zijn zaterdag gaan picknicken op de Postbank. Ik kan beter zeggen dat we dat geprobeerd hebben want halverwege kwam er een enorme buffel aangewandeld en toen we toch echt heel snel onze spullen gepakt. Daarna zijn we maar gaan bbquen bij mijn moeder in de tuin. Ik ben ook benieuwd welk matras het beste is. Ik moet nog op onderzoek uit. Meestal neem ik niet de goedkoopste maar ook niet de duurste, dan zit je meestal wel goed. Zo'n matras met alarm moet je zeker niet doen want die gaan weleens af terwijl er niks aan de hand is. Loe: Wat vervelend dat je zo onzeker bent over de kleine. Ik hoop dat je morgen weer gerustgesteld bent na de echo.
Mannetje en ik lopen woensdagmiddag even naar de praktijk waar we 15 Juli moeten zijn en vragen even over de verwijzing, of zullen we ons dan in de vingers snijden. Zit een beetje in 2-strijd. Gewoon op goed geluk, ze hebben tenslotte alle gegevens op het ziekenhuis en ook de verloskundige. Of woensdag verwijzing vragen en misschien met legen handen naar huis.
Loe, het is toch juist goed dat je hier neerzet waar je je zorgen om maakt, daar is het forum juist voor! Ik denk dat we allemaal met je meeleven hoor! Gelukkig kun je in ieder geval morgenochtend terecht! Sheann, voor picknicken was het prima weer zaterdag, maar een buffel Dan kijk je ook raar op! Daar heb je in een tuin dan weer geen last van Wops, ik zou echt niet weten wat je moet doen, langsgaan of niet? Als ik eerlijk ben en ik zat in jouw situatie, dan had ik gewoon een afspraak voor een pretecho gemaakt. Dan maar wat betalen, dus ik zou niet weten hoe je het het beste aan kunt pakken.
Sheann, aparte eerste dagen van juli heb je zeg De sleutel, de 20 wekenecho en je vriend die 30 jaar wordt! Veel te vieren dus