Mosa, ja inderdaad wat je zegt... ik was ook liever gegaan voor 1 echo bij de VK en dan een onbezorgde eerste tijd. Dat is het helaas niet geworden voor mij, maar nu ben ik wel heel erg gerust, dus dat is wel goed. De poezen komen denk ik over een week of 2/3. Eerst moeten we de keuken nog even poesproof maken. Ze kunnen nu nog onder de keuken kruipen en da's niet zo handig natuurlijk. Met de duizeligheid is het gelukkig wel goed gegaan verder vanmiddag. Ik moet altijd zo'n 45 minuten naar huis rijden, dus het was maar wat fijn dat het beter ging. Anders is het nog gevaarlijk ook !
Wops, ze zullen niet voor niets zeggen: brutale mensen hebben de halve wereld, dus proberen kun je het altijd! Hanna, kittens die onder de keuken kunnen kruipen, is idd niet zo handig Maar wel leuk dat ze al zo snel komen! Gelukkig is je duizeligheid ook weggetrokken, in de auto is dat idd geen pretje! EN...nog maar 17 dagen werken
Wopsie, ik zou het er ook niet op gokken. Ik ben ook wel zo'n doedel die het probeert zoals jij doet (hihi), maar wat nu als ze erachter komen en je ze nog nodig hebt? tja, en voor het zelfde geldt komen ze er niet achter. Maar ik had toch ook maar die 50 euro betaalt denk ik uiteindelijk Moet wel zeggen dat ikhet heel flauw vind dat je die echo niet gewoon krijgt!
@Hanna: We hebben de maxo cosi cabrio gekocht, zwart met beige. @Wops: Fijn dat je toch nog tussendoor kan gaan buik-gluren. Ik vind van bijna 7 wkn tot 20 wkn wel héél erg lang. Het is juist zo leuk om tussendoor ook even te kunnen kijken. @Loe: Ik kan je niet verder helpen met lichtere testen maar buikpijn wel! Ik dacht ook dat het zeker niet goed was maar het heeft echt te maken met het groeien van je baarmoeder, alleen maar goed dus. @Mosa: Goeie vraag over dat matrasje maar ik vind hem inderdaad ook wel errug duur. Ik wil ook zoveel mogelijk het beste voor de beep maar het moet wel leuk blijven. @All: Moest vandaag even naar de Hema een nieuwe wekker kopen want die van mij heeft het gister begeven. Kon het natuurlijk niet laten om even bij de baby afdeling te koekeloeren maar niks gekocht!!! Knap van mezelf....alhoewel...het was meer omdat alle leuke dingetjes met korte mouwen was en ik vroeg me af of het niet beter was met lange mouwen omdat de kleine in November komt?? Verder weinig te melden. Hoop alleen dat het snel woensdag is want dan krijgen we 20 weken echo Hopelijk hebben we em goed in elkaar gebreid Liefs!
Sterre, wat spannend dat je woensdag al de 20 wekenecho hebt! Leuk hoor! Wat ik ook nog wilde vragen, voel jij eigenlijk al wat? Ik nog steeds niet echt, terwijl mijn placenta aan de achterkant ligt, maar ik wil wel graag al wat voelen Goed van je dat je niets hebt gekocht bij de Hema Ik heb idd ook alleen maar kleertjes met lange mouwtjes gekocht. Wel rompertjes met korte mouw, maar daar trek je toch altijd wat over aan. En zelf vind ik lange mouwen over lange mouwen ook niet lekker zitten.
Hoi Meiden, ZO ben ik weer eens na een heel druk maar gezellig weekend. En vandaag zijn mijn mannetje met zijn vader een grote kast voor in de babyslaapkamer gaan halen. Die staat en we zijn begonnen met inruimen... Als dat gedaan is gaan we de rest van de babykamer inrichten Verder goed gelezen maar nu geen tijd meer voor kletsverhalen dus hier nog wat reacties: Hier ook goede en slechte dagen, ik ga er vanuit dat dat blijft @ Pookie, fijn dat je weer een beetje bijgekomen bent van alle toestanden. Maar als je een tijdelijke brik gaat kopen, denk je dan dat het zolang duurt voor je iets weet van de verzekering? Kunnen ze geen voorlopige beslissing nemen? Maar met een auto uit 1994 kun je eventueel met geld van de verzekering nog een mooie milieu-deal halen, auto's van voor 2000 krijg je geld voor als je hem inruilt voor een nieuwer en zuiniger exemplaar! Wat leuk dat Jent ook is bevallen! Gelukkig ook een paar jongetjes van voormalig temp-meiden Dib was vorige week nog niet bevallen... maar hoopte dat het erg snel ging gebeuren. @ Sheann, vervelend hoor die verstrooidheid waardoor je jezelf had buitengesloten. Heel herkenbaar de zwangerschapsdementie, had vorige week ook de sleutels in de deur van de berging laten zitten. Een buurman moest de voordeur van ons complex open doen zodat ik mijn vergeten sleutels kon ophalen. haha Mooi buikfoto trouwens! @ Hanna, een schoen en een laars aandoen en er pas op je werk achterkomen vind ik wel echt het toppunt van zwangerschapsdementie, hihi. Wel een leuk verhaal Leuk dat jullie de keuken verbouwen! Geeft altijd wel een troep idd . Wel makkelijk dat jullie nu het hele weekend buiten de deur eten! @ Nikita, mooie echo, was het vertellen aan je schoonmoeder leuk? @ Wops, wat leuk dat je bij jou buikfoto's ook al goed verschil ziet! En eigenlijk best goed dat je gewoon een echo-afspraak hebt gemaakt. Zoals ik het heb begrepen kunnen ze alleen tussen de 9a10 en 12 weken een goede termijn echo, en net geen 7 wk is dan wel erg vooruitlopend. Ook niet helemaal netjes.... Ik hoop voor je dat je niet hoeft te betalen! @ Sterre, wat fijn dat het met je mannetje al stukken beter gaat, krijg jij ook wat meer rust . Alhoewel je nu weer meer energie hebt, haha kan je die besteden aan leuke dingen @ Loe, niet te snel ervanuit gaan dat het mis is hoor! Testen zeggen niet altijd alles, de ene is nou eenmaal donkerder dan de ander! Hopelijk houd je het nog een nachtje vol tot de echo en dan duim ik voor je dat je morgen een mooie echo te zien krijgt! @ Salapio, wat een verhaal, wel goed dat je zo voor je kindje vecht! Ik kan me voorstellen dat je heel erg schrikt! Nu snel naar yoga....
Wops: wat raar dat je geen tweede echo krijgt. Waarom hebben ze je al zo vroeg een echo gegeven. Voor de 20 weken echo hebben wij een formulier bij de VK in moeten vullen en ondertekenen, die moet je dan weer inleveren bij het echo bureau, dus misschien moet jij dat dan ook. Vind het wel stoer dat je de stoute schoenen aan heb getrokken Hanna: Jij hebt extreem veel echo's gehad. Ik heb ook een MK gehad aar heb tot nu toe 2 echo's gehad. Loe: Het is juist goed dat je het hier van je af kan praten. Wij hebben allemaal die eerste weken met onzekerheid door moeten maken. Ik denk wel dat je je te druk maakt om iets wat nog helemaal niet aan de orde is. Ik weet dat het moeilijk is om positief te zijn als je gevoel het tegenovergestelde zegt maar probeer afleiding te zoeken en er niet meer aan te denken. Je kan er toch niks aan doen, wat er ook gebeurt. Sterkte meid en ik hoop dat je een beetje kan slapen. Ik zal aan je denken om 10.50. Mosa: Gelukkig heb ik de eerste week van juli vrij want die week staat al helemaal vol gepland, maar wel heel leuk. Als ik in bed lig en mijn buik in masseer dan ga ik altijd voelen of ik al iets voel maar tot nu toe nog weinig. Je voelt wel wat ploppjes maar ik weet niet of het de kleine is. Nog even een foto van het beest (ik wil zo graag de oude smilies terug)
Ik liep eerst bij de gyn. en daarom heb ik daar echo`s gehad om te zien of ik wel zwanger was zeg maar. Ik ga op goed geluk naar de termijn echo en als ze vragen naar de verwijzing leg ik het allemaal uit en dan zien we het wel. Hopelijk mag het dan gewoon doorgaan en zien we wel hoe het uitpakt. Toen ik net belde voor de afspraak hebben ze alle gegevens al genoteerd en het meeste stonds al in de pc bij hun dus we zien het wel. Als het echt niet doorgaat kan ik altijd nog een ander buro vragen en betaal ik gewoon.
Lieve Lou, ter hoogte van je navel en iets eronder zit in ieder geval nog lang niet je baarmoeder. Die zit voorlopig nog achter je schaambot ... Maar ik snap je zorgen heel goed meis ... zulke gedachten krijg je moeilijk uit je hoofd ... KNUF (gelukkig morgen een echo) ... *** Babyfoon, voor Mirre hebben we nog steeds een babyfoon en ik denk met 2 jaar ook nog wel hoor. Mirre moet namelijk echt behoorlijk hard bleren wil ik haar horen (zeker als de vaatwasser aanstaat of als we muziek aan hebben staan). Verder vond ik het zeker in het begin heel fijn dat ik haar geluidjes kon horen (maar ik vond het al een hele stap om Mirre alleen in dr bedje te laten boven ). En ik heb soms wel een camera willen hebben hoor ... gewoon om dr te zien slapen . Wops, volgens mij krijg je het idd alleen vergoed als je doorverwezen wordt door je VK. Maar ik denk dat het daar ook niet zo duur is hoor ... moet je anders even nakijken op de site van het echocentrum ..
Die plopjes = kindje! Suuuuuper! Ooooooooh dat wil ik ook weer zo graag ... ... Mirre was echt een druktemaker, heerlijk!
Hmmm had wat pagina's tussendoor gemist geloof ik ... Oude smileys terug jaaaaaaah ik mis ! UITZET ... Mirre is van december en had eigenlijk altijd een warm trappelpakje aan (die van de prenatal die een beetje pluizigzacht zijn = SUPER, heerlijk zacht, warm en heel makkelijk aan/uit te doen) ... niet goedkoop trouwens ... 16 euro ofzo. Verder echt een aanrader: rompertjes met overslagdrukknoopjes. De eerste weken is het echt niet prettig om steeds kleertjes over dat bolleke heen te trekken. We hadden ze ruim, ik denk een stuk of 10 , was wastechnisch heel fijn. En HEEL ERG VEEL hydroluiers. En hydrowashandjes. Ik gebruik beide nog steeds voor Mirre (en mn zus met dochter van bijna 6 gebruikt ze ook nog steeds, maar dan om schoon te vegen/maken )
Salapio, wel handig hoor, iemand hier die al mama is Daar kunnen we nog veel van leren! Misschien kom ik ook nog helemaal terug op mijn idee over babyfoons hoor, ik weet het natuurlijk ook allemaal niet! Over hydrofiele luiers had ik al gelezen, dus daar ga ik er zeker veel van inslaan! En dan ook maar eens kijken naar rompertjes met overslagdrukknoopjes. Tot nu toe heb ik alleen maar gewone, maar ik moet er toch nog meer kopen. Hoeveel van elke maat had jij er ongeveer? Als je nog andere tips hebt, dan horen we die graag Sheann, lekker dat je de eerste week van juli vrij bent, maar als je de sleutel dan krijgt, is dat natuurlijk net zo leuk. Ik probeer ook vaker rustig te gaan zitten of liggen met mijn handen op mijn buik om wat te voelen. Af en toe voel ik ook plopjes, maar ik weet gewoon niet zeker of dat het is. Mijn darmen zijn namelijk ook nogal vaak van slag, dus dat kan het ook zijn Loe, ik hoop dat het een klein beetje gaat en dat je een beetje afleiding kunt vinden! Alvast heel erg veel succes morgen, ik zal ook aan je denken en ik hoop hier goed bericht van je te lezen!
Hoeveel ... pffff ... voor precieze getallen moet ik (bijna) het dak op (net eronder ) ... Ik denk dat we een stuk of 10 rompertjes hadden? Of 6? Misschien waren het er wel 6 ... Maat 50 en dat was nog ruim Ik zou denk ik gaan voor 4 rompers, 2 trappelpakjes maat 50 ... mocht je een reusje baren dan is het niet al te zonde ... En als ze er goed in past dan moet papa/oma/opa/... ff shoppen
Hihi, toch twijfel ik Maar ik vind morgen wel een leuke dag om echt iets te voelen Met trappelpakjes bedoel je zeg maar één-delige pakjes? Van die boxpakjes? En had je ook al meer kleertjes enzo in maat 56 en 62, of kocht je dat later pas? Ik heb al wel wat dingen in de opruiming gekocht, maar ik vind het lastig in te schatten allemaal.
Ik had wel al redelijk wat in 56, maar niet heel veel: de inschatting van de VK klopte gelukkig (een 6ponder). En 62 ... ik geloof wel iets ja. Maar niet veel. Twee meiden van de dec07 mama's bevielen trouwens van ENORME kindjes en één daarvan paste direct al in 62 (kan dus ook ). Prenatal | Zoiets, maar dan in velours (voor in de winter )
Echo's: Ik ben eerst onder controle geweest bij de gyn en daar heb ik echo's bij gehad in het begin. Maar in dezelfde tijd heb ik me ook gewoon ingeschreven bij de verloskundigepraktijk. Dat was nl de afspraak na de miskraam. Soms had ik dus op maandag en vrijdag in dezelfde week een echo! Hahahahaha, soms mag je ook weleens geluk hebben Rompertjes enz: Ik heb er echt heeeeel veel. Een hele stapel gekregen van mijn zus en ook veel gekregen van de kinderen op school. Ik heb nu ook al wat kleertjes maat 56 gekocht. Het pakje wat ik heb uitgekozen als eerste pakje is eigenlijk ook maat 56 nu ik er over na denk.... Hmmm, als ik een kleine baby krijg, is dat dan te groot?? Omslaan maar dan de mouwen
Salapio, jeetje zeg, babies die gelijk in maat 62 passen Dat zulke flinke babies geweest zijn dan! Mijn vriend en ik waren allebei kleine babies, ik vraag me af of wij dan ook eerder een kleinere baby krijgen? Ik zal in ieder geval binnenkort op zoek gaan naar zulke pakjes! Hanna, leuk toch, zoveel rompertjes enzo! Vooral als je ze gekregen hebt natuurlijk! Weltrusten allemaal!