@Pookie: zat even naar jou temp-kaartje te kijken maar hoe kwam het dat jij dacht dat je 9 wkn en 6 dgn was en nu toch 10wkn en 4dgn bent? Heb even niet zelf zitten tellen (ben lui hihi) maar heb jij dan niet vanaf je ei gerekend?
Ik heb gerekend vanaf laatste dag menstruatie met een cyclus van 30 dagen. Dan komt ei vanzelf op de goede dag en was uitgerekende datum 9 oktober. En daarmee zou ik dan 9 weken 6 dagen zijn. Dus die 10 weken 4 dagen is eigenlijk fysisch gewoon onmogelijk! Ik houd het ermaar op dat het nu al een groot kind is, ik was zelf bij geboorte ook erg lang.
Een jongetje/ meisje maakt mij ook ook minder uit als het maar gezond is. Ik was zelf ook niet zo'n meisje vroeger. Ik ging altijd met jongens om wilde altijd de snelste zijn, bomen klimmen en armpje drukken. Nu ben ik echt een huismiep geworden.
@Pookie: Aha...ik dacht al hihi, ik wil zelf zo graag naar die 12 weken toe...misschien had ik er ook nog wat daagjes bij kunnen snoepen @Sheann: Ik was zelf ook echt geen meisje meisje...ook altijd boompje klimmen, altijd de snelste willen zijn, gaten in mijn broeken, altijd vuil etc etc maar ben blij met allebei. Het heeft allebei z'n charmes vind ik.
Cliche maar toch, jongetje of meisje maakt niet uit, als het maar gezond is Wij hebben trouwens al wel een meisjesnaam, jongensnaam vind ik véél moeilijker! Fijne avond allemaal!
Pookie, wat heel erg fijn dat alles goed was bij de echo! Ook leuk dat je al wat verder bent dan je dacht! Mosa, wat leuk dat je dezelfde vk hebt die jou op de wereld heeft gezet Ik twijfel nu de laatste paar dagen wel weer een beetje aan een jongetje. gek hoe dichterbij de echo komt, hoe meer ik ga twijfelen. Ik ben juist niet zo van de strikjes en maillotjes Nou ja, wie weet word ik dat wel, of.... is het helemaal niet nodig en krijgen we een jongen! Spannend hoor! Is eht haarverven gelukt? Welke kleur heb je gedaan? Sheann, maak je niet druk over die inwendige echo. Ik heb er 7 gehad en ben dus wel een beetje ervaringsdeskundige Gewoon gaan liggen en verstand op nul. Ik vind dat gedruk op mijn buik eigenlijk veel erger dan een inwendige echo. Raar mens ben ik hahahahahha!
Mosa, in mijn theorie wordt het bij jullie dan een meisje, omdat jullie daar het eerst een naam voor hebben Voor ons maakt het ook niet uit hoor, een jongen of een meisje, echt geen voorkeur!
Hoi meiden, Nog even hier lezen voor het slapen gaan Hanna, over een weekje weet je zeker of het een jongetje of een meisje is Ga je het wel hier vertellen? Ik ben benieuwd of wij inderdaad een meisje krijgen Trouwens ik denk dat jullie een jongetje krijgen en weet je waarom? Het is toch zo dat langzame zaadjes meisjes maken en snelle zaadjes jongetjes (moet echt zo zijn!). Dus stel dat je alleen 2 dagen voor je eisprong seks hebt gehad, dan is de kans op een meisje veel groter (de snelle zaadjes zijn allang het doel voorbij geschoten). Aangezien ik nog weet dat je toen dacht dat jullie te laat seks hebben gehad (ondanks de FM-meting), moet het volgens mij bijna wel een jongetje zijn (dus een snel zaadje) Nu ben ik nog meer benieuwd! Wij hebben 2 dagen voor en op de avond van de dag dat mijn eisprong was seks gehad, dus bij ons weet ik niet of een zaadje van twee dagen ervoor of van de dag zelf was (lijkt mij overigens te laat). Op basis van die twee dagen ervoor, denk ik dat het bij ons dan een meisje gaat worden. Pookie gaat volgens deze theorie dan ook een jongetje krijgen (jij dacht toch dat jullie te laat waren?). En hoe geldt dit voor de anderen? Dan schrijf ik het ergens op en kijk of het uitkomt Het verven van mijn haar is trouwens gelukt hoor! Ik heb zelf halflang donkerblond haar (zo'n beetje saaie kleur), dus regelmatig verf ik het. Meestal wat donkerder, maar nu had ik midden goudbruin, dus iets lichter. Het is wel mooi geworden vind ik! Tijd om naar bed te gaan merk ik, ik ben nog veel te fit Weltrusten en tot morgen! Liefs Mosa
Oeh Hanna, het is nu 12 uur en ik zie dat je nu 16 weken zwanger bent Toch een mijlpaal lijkt me! En nu mag je alvast beginnen met liedjes zingen, want je beebje kan dingen horen
Goedemorgen! Gisteren helemaal in mijn nopjes met de uitslag van Wie is de Mol! Ik zit al vanaf uitzending 1 op de goede Mol!hahahahahha! Toch een goede intuitie he En JOEPIE! Vandaag 16 weken! Weer een week erbij! Mosa, die theorie van jou zou best eens kunnen kloppen hoor! Volgens mij hebben we ook meer kans op een snel zaadje, dus een jongen. Een langzame die was echt te laat geweest, want ik weet nog dat ik al de hele dag eisprongpijn had en daar toch wel nerveus van werd, want het was gewoon een werkdag, wat zeg ik.... niet gewoon , maar Sinterklaas! Hahaha, een sintcadeautje heb ik he! Mijn vriendin zegt steeds: het wordt een jongen en dan noemen jullie hem Klaas Of Nico Toch een beetje vernoemen he! Dan zou het bij jullie, Mosa, volgens de zaadjestheorie wel een meisje kunnen worden. Ik ben erg benieuwd. Wil je het ook weten voordat het geboren is? Ik schrijf hier wel wat het gaat worden hoor. Verder mag niemand het in onze omgeving weten, maar dit is zo anoniem. Dat kan wel he. En ik vind het wel leuk om te delen met jullie. Nog een laatste dagje werken. vanmiddag hebben de kinderen lekker gym, dus ik even niks en daarna gaan we lekker knutselen. Altijd heel gezellig! Fijne dag allemaal! Groetjes, Hanna
Goeiemorgen all Hanna: 7 echo's! Dat zijn er al veel. Ik ga me niet druk maken over mn echo ik hoop alleen dat mijn vriend er bij kan zijn. Het is namelijk de eerste werkdag van z'n nieuwe job dus dat wordt lastig. Als het niet anders kan dan ga ik wel in mn uppie. Mosa: Jou theorie klopt wel ik heb dat ook weleens gelezen. Ik heb sex op de dag van mn ei gehad dus het wordt zeker te weten een jongetje. Als het zover is mogen jullie en mijn omgeving het allemaal weten
Goedemorgen, Hanna, leuk dat wij mogen weten wat het wordt! Ik wil het ook graag weten (ben te nieuwsgierig en praktisch gezien lijkt het me wel handig) en het maakt mij niet uit of anderen het ook weten. En anders zouden ze het kamertje en de kleertjes ook niet mogen zien, want ik denk dat het dan duidelijk is En het is allebei niks, maar doe dan maar Nico Of Piet natuurlijk Werkse nog vandaag en dan lekker genieten van het weekend (met hopelijk mooi weer!) Sheann, hopelijk kan je vriend inderdaad mee naar de echo, maar op de eerste dag van zijn nieuwe baan is dat wat lastiger! Dus Hanna en jij krijgen een jongetje en ik een meisje. Nu de rest nog! Sanne, hoe is het met jou? Hopelijk geen bruinverlies meer gehad! Wat een heerlijke dag is het hè Ik word daar altijd zo vrolijk van! Dus ik ga lekker van het mooie weer genieten en de ramen buiten lappen! Liefs Mosa
Mijn vriend heeft geregeld dat hij later kan beginnen dus hij gaat mee. Vind ik wel een stuk fijner voor de eerste keer.
@ Mosa de combinatietest is een echo met nekplooimeting en een bloedonderzoek. Leuk trouwens dat je dezelfde vk hebt die je moeder bij de zwangerschap van jou ook heeft bijgestaan. Wist ze het zich nog te herinneren? Woon je zeker wel in een klein dorp waar dat kan gebeuren? @ Sheann, bij ons mag iedereen het inmiddels weten. De ouders en broers hadden we met 6wk al op de hoogte gesteld, maar na de goede echo mag iedereen het weten. Fijn dat je vriend de eerste dag mee kan voor de echo. @ Pookie, geweldig nieuws! En het is een snelle groeier, haha bijzonder! @ Zaadjestheorie: ja mosa zo had ik ook al lopen denken hihi . Hier denk ik dan dat er raak geschoten is op de dag van de eisprong en we daarom een jongen mogen verwachten. Met een kleine kans op een meisje door het klussen 2 dagen voor de eisprong. We zullen zien wie er allemaal gelijk krijgen haha , nu worden er wel veel jongetjes hier verwacht @ Hanna, ja wie is de mol de laatste aflevering gister Ik zat op het laatst toch meer op Anniek , al heb ik Jon ook wel verdacht, maar die vond ik de laatste afleveringen niet meer zo verdacht hihi. Vivienne vind ik wel de terechte winnaar, heeft tenslotte zelf ook veel geld ingebracht . @ all, weer bijna weekend zin in niets doen en schaatsen kijken. Dit weekend zijn de laatste grote wedstrijden en dan moeten we weer geduld hebben tot het volgende winterseizoen. Waar ik trouwens gister en vandaag ook erg van heb genoten is onze douche . Door de nieuwe CV-ketel is de watercapaciteit toegenomen en hebben we nu een echte lekkere douche. Er kwam altijd maar een slappe straal uit, waarbij het bv een paar minuten duurde voordat mijn haar nat was en ik het soms koud had tijdens het douchen. Dat is verleden tijd Fijne dag weer allemaal! En geniet van het weer (ga zo in mijn pauze ook lekker naar buiten )
@Hanna: Leuk dat wij mogen weten wat het word. Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het niet willen weten maar ik twijfel nog, ben véélste nieuwschierig. Enne jullie met sinterklaas...wij met carnaval haha. @Sheann: Fijn dat je mannetje toch mee kan. Is zo'n eerste keer toch wel fijn hoor. Kan hij toch ook met eigen ogen real-live meekijken. Over de zaadjestheorie: Die theorie heb ik ook altijd wel in mijn hoofd gehad. Bij ons word het spannend. Wij hebben om de dag geklust...3 en 1 dag voor ei en 1 dag na ei...op eidag zelf niet...Hub denk dat het een meisje word maar ik neig zelf naar een jongen. Heb net zelf MvM maar gebeld want het duurde me te lang. Het ziekenhuis zou het eigenlijk doorgeven maar ja, als ze dat deze week niet meer doen dan vind ik dat zonde natuurlijk. Wil zoveel mogelijk m'n steentje bijdragen. Zou ik dan evengoed nog een keer een zwangerschaptest moeten doen? Omdat ik al een echo heb gehad...Had ook een hele duidelijke test van mezelf maar ja, maakt eigenlijk ook niet uit, wat moet dat moet. Liefs!
hoi dames hier was ik ook weer eens er is lekker veel gekletst! @pookie super meid je echo wauwww @hanna al weer 16 weken meid, wat gaat het snel! over een paar weekjes weet je het al ja, jongentje of meisje! spannend hoor! @all ik heb gelukkig geen bruinverlies meer gehad, en als ik even kritisch naar mezelf kijk, het was nog niet eens bruin...eerder donkergeel lichtbruin hahaha dus w.s. zorgen om niets gemaakt! haha dat donkergeele heb ik volges mij wel nog een beetje... kweet ook nie zal wel niets zijn, tis niet roze niet rood en geen buikpijn dusja! hahaha owja, over het willen weten wat het word, en het denken te weten: wij willen heel graag weten wat het word, en hebben al van voordat het raak was het idee dat wij een meid zouden krijgen.. kweet ook niet waarom:S ook hebben we veel meer meisjes namen, dan jongens namen, en van de jongensnamen hebben we echt nog geen echte echte leuke naam.. dat vinden we heel moeilijk... de zaadjes theorie weet ik niet, volges mij hadden wij op mn ei en 2 dagen voor mn ei geklusd, dus kan allebij denk ik...? verder, kben net thuis moet nog eten dus ga dat eerst eens doen! groetjesssssss
Hey meiden, oef ik heb het even zwaar...heb alweer 3 dagen last van menstruatie-achtige pijn en dit is echt niet prettig. Heb vanmiddag in een warm bad gelegen en daarna nog even een uurtje geslapen. Vanavond kon ik moeilijk zitten op de bank. Tis niet echt pijn maar echt een zeurende, weeige druk...Hebben jullie daar ook zo'n last van? Ik weet soms niet meer of het nou m'n darmen of BM is...niet leuk dit Ben best bang dat het mis gaat eigenlijk.. Liefs!
Sanne: Gelukkig is de bruine/gelige smurrie weer voorbij Sterre: Die zeurende buikpijn heb ik ook een beetje gehad ik denk dat het je BM is. Probeer om je niet te veel zorgen te maken.
hey meiden, ik mag me hier ook melden Het is nog wel wennen maar ik ben er superblij mee. Moet hier nog wel een beetje bijlezen. Hebben jullie je banner gewoon op 28 dagen cyclus of heb je rekening gehouden met welke dag je eisprong was?
Berbel van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en gezellig dat je hier komt meekletsen! Ik heb met mijn banner wel rekening gehouden met mijn eisprong, maar die wist ik heel precies ivm folikelmeting bij de gyn.