Pookie: Haha dit zijn prairiehondjes..http://www.omzwervingen.net/091607Prairiehondje.jpg Toevallig hebben we zaterdag een nieuw kleintje erbij gekocht. We wilden er eigenlijk geen meer maar kleintjes zie je bijna nooit en ze was zóóó lief @Sheann: Fijn he die zwangerschapsbroeken! Ik moest alleen even wennen dat er geen rits inzit...staks wel weer aan denken als ik bevallen en wel ben en weer gewone broeken kan gaan dragen Jij ook al zo lekker vroeg. @Wops: Wauw super zeg! Leuk is dat he?! Net alsof er een klein treintje in je buik zit. @Mosa: Oeps vogeltje binnen maar gelukkig is het goed gekomen en hebben de katten geen kans gehad. Jammer dat je nog niks tot weinig voelt. Je moet je dochter maar even streng toespreken en zeggen dat ze goed gaat liggen @Hanne: Wow dat is vroeg. Die stomme rot muggen ook, werd er ook al 2 nachten van wakker maar gisteravond zag ik em vliegen en heb ik em gelijk plat geslagen :x Heb wel doorgeslapen vannacht @All: Hier heeft het eindelijk geregend vannacht en flink dus nu is het heerlijk koel met een zonnetje erbij...ze zijn al bezig de nieuwe klerenkast neer te zetten en heb alles open gegooid...yay lekker afkoelen! Gister hebben we een box gekocht via MP. Het is toch een vierkante geworden. Ik denk persoonlijk dat dat toch beter past en deze was wel heel mooi. Ik kreeg minder leuk nieuws zaterdag bij de vk, ik moet drastisch minder gaan werken v.w die bandenpijn. Ik werkte al halve dagen maar mag nu nog maar 3 halve dagen gaan werken omdat ik zo'n bandenpijn blijf houden als ik werk (in het weekend word het minder) en omdat ik ook best veel vocht verlies. Ik dacht dat het normaal was maar ze is bang dat als ik zo rond blijf lopen, mijn baarmoedermond gaat verweken en helemaal plat moet gaan liggen....en dat wil ik zelf ook absoluut niet Ze heeft wel hoop dat het weer minder kan worden met rust, dus dat is wel fijn. Liefs!
He sterre wat is dat nu. Rustig aan doen dus meis! Wat moet dat moet. Het zal wel even balen zijn? Maar het is voor het goede doel! Ik ga vandagg genieten van het koele weer, al schijnt hier nog steeds lekker de zon. Gisteren nog lekker 2 in uur het zwembad van mijn schoonouders gedobberd. Lekker gewichtloos zijn. Gisteren ook ruzie gehad met mijn man. Dat was lang geleden zeg. Maar het werd me allemaal te veel. Meneer wil de doop gelijk doen met de kraamborrel, want anders moet hij wel 2 keer de voetbal afzeggen?!?!?!?!?! En dat terwijl ik mijn sportavond heb opgezegt straks zodat hij nog op hoog nivo kan trainen. Het schoot me echt zo verkeerd! Ik moet alles maar gaan laten en hij kan doen wat hij wil (we geven ook al een kraamborrel omdat hij er 3 avonden in de week niet is, en we anders maanden met visite zitten). Kwamen zijn ouders ook nog eens op de koffie, ik ben lekker op bed tv gaan kijken, had er echt geen zin in... Die gaan in het najaar ineens niet op vakantie. Ik weet wel waarom. Dan kan moeders niet iedere dag hier naar toe. Brrrrrrrrrrrr. Ik had echt mijn dag niet!
VOEDINGSKUSSEN, matig handig voor voeden, wel heel handig als rugsteun voor beeb als ze net niet kunnen zitten (of nog instabiel zijn en soms omkieperen ) WOPS, heerlijk hartje luisteren ZWANGERSCHAPSBROEKEN, ik ontkom er ook niet heel lang meer aan *shock* ... gisterenavond mn buik gemeten: in 4w 8cm erbij ... maar er zit ook 4cm verschil tussen ochtend en avond (nu 'slechts' 4 cm erbij). Maar dat betekent dat ik savonds op het formaat zit van 16w zwanger van Mirre . Jan zit al te grappen dat het een tweeling is ... pfff ... op zich lijkt dat me nog best leuk hoor, maar ik wil zo graag weer thuis bevallen ... LOE, lekker geshopt SHEANN, lekker in de positiebroek HANNA, das wel heel vroeg ... STERRE, dat is wel balen dat je minder moet gaan werken, maar wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden! Rustig aan doen hoor *strenge juf blik* ! MELISA, dat zou mij ook het verkeerde keelgat schieten hoor ... grrrrrrr ....
Goedemorgen dames, Loe, fijn toch, als de positiekleding beter zit! En fijn dat je gisteren ook weer geslaagd bent met winkelen! En wat een aanbieding, die broek Lekker hoor! Hanna, bah, wat een tijd zeg! Balen! Maar idd nog maar 4 keer Heerlijk voor je zeg! Veel plezier met de lunch vandaag! Sheann, ook al weer zo vroeg wakker Weer zo vroeg wakker door wat je allemaal moet doen? Succes bij de vk straks! Sterre, en die prairiehondjes heb je buiten of lopen ze los in huis? Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen, als huisdier O jee, dus je moet nog minder werken vanwege je banden, dan is het wel heftig! Maar gezondheid gaat boven alles natuurlijk! Zie je er tegen op om het tegen je baas te zeggen of reageert hij inmiddels wel wat normaler op alles? Melisa, balen dat jullie ruzie hadden gisteren! Hopelijk hebben jullie het inmiddels goed uitgepraat en hebben jullie een compromis kunnen sluiten! Maar het is natuurlijk niet leuk als je erg het idee hebt dat jij allerlei dingen moet laten, terwijl hij dat niet hoeft! En je schoonmoeder iedere dag over de vloer, daar wordt je vaak ook niet blij van. Maar misschien loopt het allemaal wel los! All, volgens mij voel ik sinds zaterdag nu wel echt iets Ik twijfel er op zich niet eens meer echt over, want ik heb het nu te vaak gevoeld om te twijfelen. En het voelt anders dan de plopjes van pas, het zit nu echt aan de zijkant van mijn buik. Ook werd ik volgens mij gisterenavond telkens in mijn blaas getrapt Ik was helemaal blij, ik hoop dat het nu op gang komt en dat ons meisje anders is gaan liggen! Gisteren bij mijn schoonouders eten maar dat was echt geen succes! Dus ik was blij toen we weer thuis kwamen. Vandaag met mijn moeder naar Amersfoort omdat zij moet laten bloedprikken in het ziekenhuis en dan gaan we even de stad in. Kijken of ik nog wat kleding kan vinden. Ik hoop het wel, want ik wil toch nog wat leuke dingetjes voor de vakantie (en slipper natuurlijk!). Fijne dag allemaal en tot later!
@Melisa: Ja dat was wel even balen, had het niet verwacht. Straks nog mijn baas inlichten maar die zal wel niet moeilijk doen want er is niet veel werk bij ons dus komt het hem niet verkeerd uit denk ik. Nou dat zou mij ook het verkeerde keelgat ingeschoten zijn hoor! Hier thuis zit ook zo'n 'grapjas' maar door z'n knie kan hij niet meer en heeft dat 'probleem' zichzelf opgelost. Tis wel echt héél sneu voor hem enzo maar stiekem ben ik ook blij dat we die discussie dus niet meer hoeven te hebben. Poeh en je schoonouders vakantie afgezegt...de mijne zijn ook zo...en ze bedoelen het wel goed maar toch. @Salapio: Bij de 2e gaat het toch altijd wat sneller qua buikgroei? Ach joh, lekker buiken en genieten toch. Hebben jullie trouwens ook dat mensen soms nog weleens doen of gedaan hebben alsof ze je 'buik nog niet gezien hebben'....Mensen die je niet of niet goed kent zeg maar...als je dan zegt dat je zwanger bent of als de kleine er is bla bla bla en dat ze dan heel verwonderd kijken en zeggen "oja, wat leuk!"....ik twijfel er dan aan of dat het misschien net lijkt of ik gewoon dikker geworden ben of dat mensen het voor de sier doen zeg maar...(hoop dat jullie me nog snappen ) Ik zeg/doe zelf namelijk zo als ik twijfel bij iemand en niet durf te vragen of ze zwanger is of dat ze gewoon wat voller is van zichzelf....terwijl ik niet het idee van mezelf heb dat ik dikker geworden ben...(behalve rondom buik dan)...
Jee wat een hoop geschreven hier op de vroege morgen! Melisa, nou ik snap je wel hoor. Hanna, ben benieuwd wat ze verzinnen. Sheann, heel veel succes. Salapio, misschien lijk je ook op mij. Ik heb ook zo'n ufootje om mijn buik. Mosa, kom maar op met die slippers van je! All, ik moet zo naar de longarts. Ben op het moment behoorlijk afhankelijk van mijn vriend. Kom eigenlijk niet de trap op, krijg zo weinig lucht. heb ook een afspraak gemaakt bij de cardioloog, die is volgende week. Ik weet niet of het hart of longen is, maar zij mogen het uitzoeken. In een museum (van de benedictine drank) in frankrijk moesten we van die kasteeltrappen op, en mensen van in de zeventig kwam er een stuk beter op dan ik. Dat is toch te gek voor woorden. Lijkt me dan niet alleen aan het niet-sporten liggen. Ken zat mensen die wel goed een trap opkomen als ze niet sporten. Dat werd namelijk eerst gezegd, maar later niet meer hoor. Ben benieuwd wat ze vandaag te melden heeft.
Sterre: Dat is minder van de bandenpijn. Ik zou wel goed luisteren naar de VK en minder gaan werken want jij bent nu even belangrijker dan je werk. Melisa: Ik was laatst ook gaan zwemmen en vond het ook heerlijk. Vervelend dat je ruzie had met je vriend. Hij mag zich wel een beetje aanpassen want dat doen wij moeders ook al genoeg Salapio: In het begin had ik ook een groot verschil in buikgrote met s ochtends en s avonds. Mosa: Ik was om 8 uur al in slaap gevallen dus heb eigenlijk meer dan genoeg geslapen. Nu dat ik vrij ben probeer ik s avonds wat later op te blijven maar het lukt me niet. Oh well, als ik maar genoeg slaap. Het is nu gelukkig iets rustiger in mijn hoofd. Ik werd er een paar dagen geleden helemaal gek van. Ik moest aan zoveel denken en dat in combinatie met de hitte en schoonmoeder en schoonbroertje een paar dagen in mijn huis. Ik heb even een potje flink gehuild en toen was het weer beter. Jij hebt het ook al zo gezellig gehad bij je schoonouders Ik voelde laatst ook heel veel plopjes en kan nu duidelijk het verschil voelen. Leuk gevoel is het he. Loe: Succes bij de arts vandaag.
Tussen mij en mijn man loopt het wel los denk ik. Wij hebben deze discussie wel vaker over dat stomme voetbal. Prima dat hij wil sporten hoor. Maar ik moet op zondag om de week werken, nu zei hij, dan gaat de kleine gewoon naar mijn moeder. Maar die past al 2 dagen in de week op. Ik moet mijn vrije tijd plannen, dan moet hij ook maar zorgen dat er oppas is (en dan niet zijn moeder!) IK heb mijn sportavond al opgezegd, anders zien we elkaar straks helemaal niet meer. En begrijp me niet verkeerd. Zijn ouders zijn echt schatten, maar zoooo bezitterig! Ze willen alles kopen, betalen en beslissen als ik ze de kans geef. Manlief vind het makkelijk, ik krijg het er benauwd van!
Loe, he bah wat vervelend dat je zo benauwd bent ... Sterkte! Sheann, een lekkere huilbui kan goed doen Melisa, pfff ... irritant zeg dat gezeur om het voetballen. En dan ook nog in combi met claimende schoonouders en een andere visie daarop ... Ik zou proberen hier voor de geboorte toch wel goede afspraken over te maken ...
@Hanna, Stop jij 7 weken voor je bevalling of zie ik het verkeerd? Ik heb altijd gezegd dat ik tot 4 weken wil gaan proberen, maar ik denk dat je dat vooraf helemaal niet goed kunt inschatten omdat het dan helemaal anders kan zijn.
@Mosa: Ik had jou berichtjes niet meer gezien maar bij ons zitten de prairiehondjes binnen maar lopen ze wel voornamelijk los rond. Eten, slapen en naar de toilet gaan doen ze in hun eigen hok. Ze komen eigenlijk uit Amerika en zijn in nederland niet heel bekend als huisdier maar ze zijn écht super tof! Ze kunnen trouwens ook naar buiten hier maar dan wel alleen onder toezicht omdat ze weg kunnen komen via de poort. Als je die plopjes zo vaak voeld mag je er echt wel vanuit gaan dat het je meisje is...wel leuk he? Het word alleen maar meer en als je haar aan de buitenkant gaat voelen word het helemaal leuk. Ik moet soms zo lachen als die kleine m'n binnenkant weer aan het mishandelen is...af en toe zo onwerkelijk. @Loe: Ik hoop dat het goed is gegaan bij de longarts en dat hij/zij iets voor je kan betekenen. @Sheann: Het is ook allemaal spannend..zwanger, nieuw huisje, feestje regelen...doe maar even rustig aan. @Melisa: Heb jij niet stiekem dezelfde schoonouders? Ik denk dat jou vriend nog niet helemaal door heeft hoe het straks allemaal zal zijn met de kleine erbij. Die van mij dacht ook zo 'makkelijk'. Hopelijk draaid hij nog bij. @Wops: Ja ik dacht ook 'even' tot 36 weken te blijven werken maar ik heb nu al problemen...ik ga het niet redden denk ik @All: Heb net mijn werk gebeld maar kreeg de vrouw van mijn baas eraan. Ze reageerde heel goed maar ze is altijd wel lief. Ze zou het doorgeven en als er wat is dan hoor ik het vanzelf wel. Dacht ik het ook nog heel braaf door te geven aan het uwv, word er heel raar gereageerd..zo van, bel je daar voor? Ik leg het verhaal uit...vraagt ze of ik stop ga werken omdat ik op vakantie ga Ik nog maar een keer uitgelegd dat ik i.p.v 5 halve dagen, 3 halve dagen ga werken op advies van vk etc etc, zegt ze, nou dat zet ik in de pc en zal het zo dan doorgeven. Maar volgens mij heb ik echt voor jan l*l gebeld...volgende keer bekijken ze het maar.
Helaas ging het bezoek aan de longarts niet goed. Zij vermoedt een verminderde pompfunctie, hartfalen dus. Echt heel beroerd. Ik ben nog steeds erg geschrokken. Zij heeft dit vorig jaar ook al genoemd en de cardio en de longarts hebben toen overleg gehad, en mijn cardioloog vond dat absoluut niet. Volgens echodame was echo van het hart goed en een bepaalde bloedwaarde was niet verhoogd. Volgende week maandag moet ik naar mijn cardioloog en ik hoop dat zij beter nieuws heeft. Hartfalen is niet te genezen en daar overlijd je een keer aan. Het kan niet zo zijn dat ik dat heb! Dat is iets voor 80 plussers........snik. nu dus nog een week wachten.........
Owwh loe meid toch, ik ben een beetje sprakeloos, wat erg! En dan ook nog een week wachten...ik kan je vanaf hier alleen maar zeggen dat ik met je mee leef.
Loe, wat een nare uitslag. Maar hopelijk vind de cardioloog toch wat anders. Hartfalen kun je trouwens heel oud mee worden hoor, maar het is wel een akelig idee dat ze er van verdenken zeg! Ik zou maar eens heel rustig aan gaan doen deze week, vooral als je je al niet lekker voelt. Sterkte!
@Loe, Dat is niet niks zeg. Hopelijk gaat het bij jou gewoon niet mis. Je bent zwanger en dan mag het niet gebeuren. Dikke knuffel meid. Lijkt me zwaar om zoiets te horen te krijgen.
Jeetje Loe, dat is schrikken!! Maar vermoedt de longarts het, of baseert ze het op bepaalde waarden/uitslagen? Dit is wel heel heftig, en ik hoop dan ook heel erg dat het allemaal meevalt omdat de echo van je hart goed was! Wat ontzettend vervelend ook dat je nog een hele week moet wachten! Jeetje zeg, daar schrik ik wel van! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!
Sterre, ik denk idd dat als mensen twijfelen of je zwanger bent, dat ze dan net doen of ze het niet gezien hadden. Maar waarom ze het doen als je overduidelijk zwanger bent, weet ik niet. Ik heb er niet zo'n last van eigenlijk. En leuk klinkt het, de prairiehondjes! Zijn ze ook aanhankelijk enzo? En ik wacht in spanning af wat er allemaal in mijn buik gaat gebeuren de komende tijd Sheann, als je idd maar genoeg slaap krijgt, dan maakt het natuurlijk minder uit van wanneer tot wanneer je slaapt. Fijn dat het iets rustiger is in je hoofd, en achteraf kom je er vaak achter dat je je druk gemaakt hebt over dingen waar je je niet zo druk over had hoeven maken. Dus nu geen zorgen meer maken, tijd zat! Hoe was het bij de vk? En zijn jullie nu al veel aan het klussen in jullie nieuwe huis? Melisa, ik kan me voorstellen dat je het soms vervelend vindt dat je schoonouders zo bezitterig zijn, dat kan ontzettend benauwend werken. Maar soms is het ook goed om een beetje voor jezelf op te komen, vooral als je je bij bepaalde dingen niet prettig voelt! All, het was toch nog erg warm vandaag vond ik, dus winkelen is dan niet zo'n succes! Wel wat positiekleding gekocht en natuurlijk nog wat babykleertjes Nu net thuis lag er een brief van de belastingdienst op de mat. Blijkbaar hebben we een fout gemaakt bij de aangifte van 2007, dus nu moeten we ruim 1000 euro terug betalen. Wel flink balen natuurlijk, daar kunnen we veel leukere dingen meedoen. Maar ja, het zal wel kloppen neem ik aan. We hebben toen ook ons huis gekocht, dus misschien hebben we daar wat dingen verkeerd gerekend?
hey meiden,ben hier ook nog een keer!ik had vandaag ook een brief in de brievenbus,met de vermelding:uw afspraak voor echo op 17juli kan helaas niet doorgaan,gelieve contact met ons op te nemen voor een andere afspraak! jaaa duhh!en ik er maar naartoe leven,nr de eerste echo,wordt ie dan nog geanuleerd!pfff dan gebeld,es kijken wat er nog vrij is...pompompom...ja,ga mr door met zoeken,telefoon kost toch niks!not!eindelijk zei ze dan:kan het voor 27juli om 14u?ik zo:JAAAAAAAAAAAHHHH noteer me maar!spijtig dat ik zo lang moet wachten maar kom.. ik ben sinds mijn positieve testen zeer misselijk,vree moe,veel plassen sinds dag of twee,en veel last van 'winderigheid' :s :s vervelend!!! loe:meid ik duim voor je e!ik ben er als je wil praten.dikke knuffel!!! all:verloopt jullie zwangerschap nog lekker? groetjes
Zo poeh, hehe, even pauze hoor, ik ben de nieuwe kast in aan het ruimen omdat hub de wandkast er vanaaf al uit willen halen maar het is meer werk dan ik dacht....wat een hoop zooi bewaar je toch als je zoveel plaats hebt...en natuurlijk nu nog niks weg kunnen gooien en eigenlijk de plaats niet meer hebben ...*zucht* @Mosa: Prairiehondjes zijn enorm aanhankelijk, de een wel meer als de ander maar dat is met elke beestje zo. Ons mannetje (moos) is een echte knuffelbeer, hij ligt altijd bij me en nu ligt hij ook veel op mijn buik, echt heel leuk. Vrouwtje (babs) hebben we natuurlijk maar net maar het is nu al een nieuwschierig, bijdehand en aanhankelijk dametje. Maar het zijn evengoed geen beestjes die je 'gemakkelijk' kan houden, je moet er wel mee weten om te gaan. Zijn geen konijnen om maar zo te zeggen. Oef dat is wel pijnlijk geld ja van de belastingdienst. Als je dichterbij zou wonen zou ik zeggen, kom met je hele handel hier op aan, hub is accountant en zou misschien wel wat kunnen doen maar ja, daar heb je zo weinig aan natuulijk.. Nou, koekje is inmiddels op helaas...was wel lekker...en drinken ook...ga maar weer verder boven...blegh...