Berbel welkom! en van harte GEFELICIFLAPSTAART natuurlijk! Ik heb mijn banner aangepast op eisprong, maar na echo's is uitgerekende datum nu 4 oktober ipv 9 oktober! Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik denk dat ik ff afwacht met wijzigen van mijn banner tot ik de zws verklaring heb voor mijn werk. Verder hier last van mijn maag......misselijk en vervelend. Maar het zal over een paar weekjes wel weer over zijn. HCG begint nu volens mij zijn piek te naderen.
HOi dames! @berbel, super meid gefeliciteed leuk dat je mee komt kletsen! mijn banner is ook afgestemd op mijn ei, want anders klopte dr geen drol van! hahahah ahhh nog een maandje dan mag ik eindelijk voor de 1e x voor een echo woehoeee haha het aftellen is nu echt begonnen hihi en owja ook een hoogte punt voor mezelf, heb al 3 dagen lang niet hoeven spugen s'ochtends! woehoe nou flink aan de schoonmaak hier vandaag, stofzuigen,dwijlen, oven schoonmaken ( heel erg nodig haha), wassen en vanalles hahahahaha groetjesssssss
Hallo allemaal, @ Berbel, Gefeliciteerd ! en gezellig dat je hier mee komt kletsen. Als het verschil tussen eisprong-methode en 28dagen cyclus zou ik uitgaan van je eisprong anders kan je ook van je 28dagen cyclus uitgaan. @ Sannehai, wat fijn dat je al een paar dagen niet zo misselijk meer bent. En veel plezier met schoonmaken @ Pookie, nog even volhouden in principe zit je nu op je HCG piek. Binnenkort zou de kwaaltjes alweer kunnen afnemen @ Sterre, die zeurende pijn zou idd wel eens je bm kunnen zijn. Dat is heel normaal. Pijnlijke darmen kan ook, daar had ik tussen week 4 en 8 ook erg veel last van. soms is het lastig om te achterhalen wat het nu precies is. @ all, zo vandaag weer een babypakje gekocht. Dit keer als kadootje voor mijn man . Op het shirtje staat 50% mama + 50% papa is 100% ikke. A.s. dinsdag zijn we 10 jaar samen en ik vind ons kleintje ons ultieme liefdesgeluk dus het shirtje ook wel erg toepasselijk . Ik wil ook heel graag uit eten, eigenlijk eens naar een wat duurder restaurant. Maar momenteel is er nog best veel eten dat ik niet lust omdat mijn geur en smaak zo veranderd is. DUs misschien moet ik voor de zekerheid toch een wat goedkoper en neutraal restaurant uitzoeken om te voorkomen dat ik straks met lange tanden zit te eten Dilemma ...
hoi hoi @afrola hee wat een leuk shirtje zeg, en alvast gefeliciteerd dat jullie 10 jaar samen zijn! super toepasselijk ja dat shirtje wel moeilijk ja, je wilt wel lekker uit eten, je wilt natuurlijk niet dat je dalijk niets kan bestellen omdat het je niet aan staat...of dat j wat besteld en het staat voor je neus en je wilt het niet meer! aghh moeilijk hoor! zeg dames nog even een vraagje, wie van jullie houd een zwangerschapsdagboek bij? ik wil dat heel graag gaan bijhouden, wie van jullie doet dat ook, en welk boek hebben jullie gekocht? of weten jullie leuke boeken daar voor? groetjesss
Hoi meiden, Sheann, wat fijn dat je vriend toch mee kan naar de echo! Afrola, de verloskundige herkende me in ieder geval niet aan mijn naam, ze heeft natuurlijk zo veel kindertjes ter wereld geholpen. Ik woon in een dorp met ongeveer 23.000 inwoners, dus niet superklein. Er zijn ook wel meerdere vk's, maar dit vond ik toch wel erg leuk! Je kunt dit weekend inderdaad je hart ophalen aan al het geschaats op tv! Veel plezier met kijken! Wat een schattig shirtje heb je gekocht En de tekst is inderdaad erg toepasselijk! Dus jullie zijn 10 jaar samen? Hoe lang zijn jullie getrouwd? Sterre, lastig of één dag voor je eisprong seks hebben en jongetje of meisje wordt Ik denk dan eerder een jongetje, maar zo zijn er wel erg veel jongetjes hier. Bij jou moeten we in ieder geval nog erg lang wachten tot we het weten Wat vervelend trouwens dat je zo'n last hebt van menstruatiepijn! Ik heb met vlagen ineens buikpijn, maar volgens mij is dat echt de baarmoeder. Hoe moeilijk het ook is, probeer er niet te veel over na te denken! Knuffel! Sanne, wat fijn dat je geen bruin/donkergeel/lichtbruin-verlies hebt gehad! Hopelijk kun je het nu weer wat meer van je afzetten! Hoe reageerden je opa en oma? Jippie, 3 dagen niet overgegeven Ik hou geen zwangerschapsdagboek bij en ben het eigenlijk ook niet van plan. Zou eerlijk gezegd niet weten wat ik erin moet schrijven Ik heb ook nog niet echt het idee dat er een beebje in mijn buik zit, meer iets wat een beebje kan worden. Maar volgens mij hebben ze in boekenwinkels veel van dat soort boekjes, dus daar zou je kunnen kijken. En anders op bol.com? Berbel, nogmaals gefeliciteerd Heerlijk dat je je hier kunt komen melden! Spannend zeg, hopelijk kun je er een klein beetje van genieten! Pookie, bah, nog steeds niet lekker! De HCG-piek is inderdaad rond de 11 weken, dus hopelijk voel je je daarna een stuk beter! Hier gaat alles nog steeds prima. In het voorjaar gaan we de hele achtertuin aanpakken, dus gisteren op zoek geweest naar mooie straatstenen. Nog best lastig, er is zó veel keus. Verder zijn we gisterenavond naar vrienden toe geweest om te vertellen dat ik zwanger ben. Zij is nu ruim 11 weken zwanger en ze waren blij verrast met ons nieuws Ze hadden het niet verwacht en we gaan binnenkort (na onze echo) een keer naar een grote babywinkel met z'n vieren. Verder natuurlijk veel gepraat over alle babydingetjes! Vanavond voor het eerst deze week met z'n tweetjes thuis. Iedere avond hadden we wat, dus nu heerlijk op de bank hangen. Fijne avond!
Goedemorgen meiden, Pfff, vroeg wakker en dat op zondagmorgen! Een voordeel... heb ik lekker wat aan mijn dag hahahahah! En het zonnetje schijnt hier Sanne, ik was van plan een dagboek bij te houden en heb er ook een gekocht.... http://www.bol.com/nl/p/boeken/9-maande ... index.html Maar ik ben er niet in verder gegaan in de tijd dat ik me echt beroerd voelde en loop nu zo'n 7 weken achter. Ik heb nu maar besloten om niet meer verder te gaan of bij te werken. Wel heb ik een website gemaakt voor ons kindje, zodat iedereen kan lezen over onze avonturen in zwangerland. www. beebiesite.nl Leuke, makkelijk bij te houden site. Ik merk dat veel mensen in mijn omgeving ons zo goed in de gaten houden Mosa, lekker op de bank gezeten gisteravond? Soms komen ook alle afspraken in een week he? Leuk dat een vriendin van je ook zwanger is. Gezellig om daar over te praten! Ik ga vandaag maar eens wat opruimen op mijn kamer + de rest van de was doen. Verder rustig aan! Fijne dag allemaal! Groetjes, Hanna
Goeiemorgen hanna Ik ben ook weer vroeg op maar helaas schijnt het zonnetje hier niet. Gisteren lekker een dagje geshopt met mn zusjes en daarna gegeten. Ik dacht iedere keer ik vertel ze dat ik zwanger ben maar er kwam niks uit mijn mond. We hebben wel heerlijk zitten roddelen over iedereen. Hier ook aan de poets. Ik gisteren al de badkamer geschrobd dus hoef ik alleen nog de was te doen en af te stoffen. Daarna even naar de sportschool. Zijn er trouwens nog meer dames die aan fitness doen? Ik durf nu niks meer te doen dus doe voornamelijk cardio (fietsen, crosstrainer) en probeer de gewichten een beetje te vermijden. Ik zou wel graag buiksprieren willen doen maar weet niet of het kan.
Goedemorgen, hier is het zonnetje al weer weg Hanna, leuk dat je alles op een site bijhoudt! Zo is iedereen altijd op de hoogte! Gisterenavond inderdaad heerlijk op de bank gehangen. Ook nog even een stuk gewandeld, proberen we nu regelmatig te doen. Ik sport namelijk niet. Ik beweeg wel veel, maar zo nog net wat extra. Hihi Sheann, dus uiteindelijk heb je niets gezegd tegen je zusjes Maar roddelen is op z'n tijd ook leuk natuurlijk O ja, volgens mij mag je juist buikspieroefeningen niet doen nu! Voor de rest mogen alle oefeningen, maar die niet! Fijne dag allemaal! Wij gaan zo naar mijn broer toe, daar gaan we Feyenoord-PSV kijken! Kijken of Feyenoord weer een keertje kan winnen Liefs Mosa
Feyenoord en winnen? Pffffff! Hier ook een Feyenoordfan..... Hopen maar dat de zon ze goed doet in de Kuip
Oke, dus jij bent ook voor Feyenoord Ze moeten toch een keer weer gaan winnen Ik werk in Amsterdam en daar vinden ze het allemaal heel grappig hoe Feyenoord het doet Gelukkig kunnen ze er de laatste tijd niet zoveel meer over zeggen, zo goed doet Ajax het natuurlijk ook niet
hoii dames @hanna wat leuk dat je zo'n boek hebt gekocht, haha jammer dat je er niet verder in schrijft, maar ik snap het wel . ook leuk zo'n babysite, maar daar wacht ik nog even mee tot dat het nieuws helemaal bekend gemaakt mag worden maar wel jammer dat het boek niet meer leverbaar is.. ik ga nog wel es op zoek! @sheann volges mij mogen die buikspieroefeningen ook niet nee...ff iets anders doen dan maar @mosa oww leuk hoor lekker voetbal kijken, vriendlief is nu zelf aant voetballen, heerlijk weertje daarvoor ik ga zometeen naar de verjaardag van mn broer, gezelli komen lekker veel mensen dus is altijd wel leuk! vriendlief komt dan natuurlijk ook na de voetbal, en we nemen zora mee die zal wel veel aand8 krijgen hahaha nou ik ga zo de was es lekker buiten ophangen, want heerlijk zonnetje hier ook i love it! nou dames groetjessss en fijne zondag!
hey mosa haha hier wel een ajax fan( totaal niet fanatiek hoor haha), maarja wat je zegt die bakken dr ook nix van hahahah
Hier GEEN voetball fan. En mannetje ook niet! Tja hij houdt zich meer bezig met muziek en dat vind ik helemal niet erg! Zonnetje is hier helaas al weer een tijde weg. Maar waarschijnlijk zometeen wel ff naar bos of strand om te wandelen, ik heb zin in een frisse neus! Wel eerst hond gaan lenen anders is het een stuk minder leuk!
Goedemiddag, Ik was wel vroeg wakker van het zonnetje, maar heb nog een paar uur in bed liggen lezen en tv kijken Ik was zo lui... @ Sanne, dank je, Babyboek is wel een leuk idee, ik heb ze in de boekwinkel gezien maar toen durfde ik niets te kopen. Ik wil wel een paar dingen opschrijven/onthouden maar ik kan nu niet over elke dag/week iets verzinnen dus ik denk dat ik zelf een zwanger/babyboek ga maken... @ Mosa, Ben afgelopen juli getrouwd, dus nu 8 maanden . Leuk vooruitzicht trouwens om de tuin mooi te gaan maken nu de lente eraan komt . En genoten gisteravond? Veel plezier met voetballen. Ik heb niets met voetballen, meer met schaatsen maar dat was al bekend Mijn broer is AZ-fan dus die kan zijn lol op dit seizoen @ Hanna, zonnetje was vanochtend idd lekker aan het schijnen . Leuk dat je een babysite hebt gemaakt! Is idd erg makkelijk om zo je omgeving op de hoogte te houden @ Sheann, ik heb wel gefitnessd maar ben eind vorig jaar weer gestopt, vind het zo saaaai . Wilde weer wat anders gaan doen maar voorlopig blijft het bij fietsen evt zwemmen en straks zwangerschapsyoga... Bij fitness mag je volgens mij nu nog alles (behalve de trilplaat), pas rond de 12 weken meot je oppassen met de buikspieren. Dan moet je buik namelijk ruimte gaan maken voor je groeiende kindje daarvoor zit ie nog verstopt onder in je buik. Maar ik zou gewoon overleggen met een fitnessinstructeur die weet dat vast ook wel! @ Pookie veel plezier in het bos Gister met vrienden in een restaurant gegeten. Het was flink laat geworden maar wel gezellig. Uiteraard verteld dat we ons eerste kindje verwachten en dat vonden ze leuk!. Het is het eerste kind in de vriendengroep van mijn man dus dat vonden ze erg leuk en kwamen volop met namenideeeen, Ideeen die totaal onzinnig zijn haha maar heb wel gelachen. Vanmiddag hebben we ook een verjaardag dus moet eigenlijk eens gaan opschieten Manlief zeurt gelukkig nog niet Fijne dag allemaal!
@Afrola, ja leuk he als mensen namen gaan verzinnen Ik heb net heel mijn kamer opgeruim. Ben trots op mezelf Heerlijk weer! Morgen ga ik even een ordner kopen voor de babypapieren van de kraamzorg, kinderopvang etc. Wel zo handig als het allemaal een beetje bij elkaar blijft!
Hoi dames, ik reageer maar weer een keertje. Ik las iets over donkere afscheiding? Dat heb ik ook. Dit veranderd gewoon een beetje tijdens de zwangerschap. Maar ook met bruine afscheiding niet in paniek schieten hoor. Ik heb 6 keer wat bloedverlies gehad, en zie... nog steeds super zwanger! En een dagboek bijhouden doe ik ook. Vind het erg leuk om iedere week wat op te schrijven. Hoe misselijk was ik, van wie kreeg ik al een kadootje etc. Leuk voor later. Ook hebben we een babysite: www.kleintjevanvught.babysite.nl. In het begin heb ik er al op geschreven maar nog even op prive laten staan, kon niemand het lezen. Verder gaat het met mij de goed kant op. Ben niet meer dag en nacht misselijk, maar 's morgens gaat het nog steeds niet lekker. De baby lijk ik nu af en toe te voelen. Een soort grappige kriebel in mijn buik net onder de navel. Mooi!
Zo, ik heb net wat positiekleding besteld! Ik pas nog maar zo weinig van mijn broeken...... dus fijn een spijkerbroek met blouse besteld en een positieshirt met lange mouwen. Waarschijnlijk zal die lekker lang zijn zodat ik hem lang kan doordragen zonder dat het omhoog gaat kruipen!
Afrola: Goed idee om het met een fitnessinstructeur over te hebben. De trilplaat ging ik sowieso niet meer op dat leek me niet zo'n goed idee. Ik denk dat ik ook maar ff het bos in duik. Is veel leuker dan de fitness. Ik heb trouwens van de week het boek 'schat je word papa' meegenomen uit de bieb maar mijn vriend had al een boekje gekregen van een collega die ook net vader was geworden. Het boek heet 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' en het is echt een heel leuk boek vol met grappige uitspraken. Een echte aanrader voor de wederhelft.
dat boekje van Kluun; Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt heb ik ook aan mijn mannetje gegeven. hij vindt het erg leuk maar ik mag het niet lezen van hem? Zullen zeker tips in staan hoe om te gaan met zwangere vrouwen Bos gaat niet door mannetje heeft wachtdienst en wilt niet zover van huis zijn...... Bah, nu heb ik ook al geen zin meer!