Hoi meiden , Vandaag een drukke dag op het werk. Mijn klas is verhuisd naar het hoofdgebouw. Alles is over, maar nog lang niet uitgepakt.... Mosa, er zijn inderdaad weinig topjes te koop bij de zwangerenafdeling. Zo'n buikband is dan wel een uitkomst! Loe, wat een klotenieuws zeg!!! Pfffff, veel sterkte toegewenst!! Ik denk aan je! Groetjes, Hanna
Goeiemorgen all Ik heb de foto's van de 20 weken echo in mijn album staan. En ik kon het niet laten om weer een buikfoto te maken. Ik vind hem op deze foto echt mega groot lijken.
LOE, wat vreselijk is dit ... dikke knuf (ik heb je ook een pb gestuurd) ... ik kan me goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat 'het eruit moet'. Wellicht is het ook iets troostends: een veiliger rustplekje is er natuurlijk niet (schrale troost natuurlijk). En je hebt gelijk: dit is zo oneerlijk! STERRE, fijn dat jullie al uit de namen zijn! En heerlijk zo'n druktemaker en geniet maar van het gezwijmel ... herkenbaar dat steeds in het kamertje zijn etc (ik stond ook de hele tijd kleertjes op te vouwen en op te hangen en meer van dat getut ). En gefeliciteerd al weer 7 jaar samen! Hier bijna 6 jaar MOSA, toen ik zwanger was van Mirre droeg ik veel H&M hemdjes (je hebt van die lange dus geschikt voor big belly) en dan gewoon een maatje groter HANNELORE, herkenbaar hoor NIKITA, ik heb 1 zwangerschapsstring (voor onder jurkjes ed) en die is ook alles behalve sexy *lol* (nou voel ik me als ik zwanger ben ook niet sexy, wel supermooi en vrouwelijk en 'allesaankunnenkrachtig' ... maar sexy ... neuh ... ) SHEANN, wat een mooie buik! Prachtig! *** Hier alles ok. Ik weet niet of ik het al geschreven heb maar als ik aan Mirre vraag: wat zit er in mama's buik, dan zegt ze: baby. En vervolgens wijst ze op haar eigen buik en zegt ze: baby ... en dan zegt ze papa baby *proest* ... dus ze begrijpt er niet veel van ... maar wel schattig *nog een week en dan de eerste echo ... best zenuwachtig*
Hoi meiden, Geen tijd om uitgebreid te reageren, drukke dag met allemaal regeldingetjes voor de vakantie. Sheann, mooi buikje hoor! En zo idd best groot, maar dat mag ook wel met 21 weken Guess who's back in het temptopic Salapio, lief van Mirre zeg! Het dochtertje doet dat ook bij mijn buik, heel schattig Hanna, succes verder met verhuizen! Loe, erg wrang dat je idd al een heel onzeker gevoel had, misschien idd een voorteken? En ik kan me goed voorstellen dat je er niet te lang mee rond wil blijven lopen, dus hopelijk kun je eerder terecht! Ik denk nog steeds aan je, en succes bij het UWV! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee! All, ik draag altijd strings, en die heb ik nu ook nog aan. Ze zitten toch onder mijn buik, dus ik heb nergens last van. Hebben jullie de herdenking gisteren gezien? Toch wel heel zielig op het einde vond ik. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen allemaal, Begon met bijlezen, maar was een beetje veel dus werd toch even snel bijlezen... @ Loe, wat een vervelende berichten, miskraam, hartfalen. Wat ontzettend erg! Hopelijk helpt je lichaam je nog met het snel opruimen en hoef je geen curretage te ondergaan... Dikke knuffel en heel veel sterkte!!! @ Mosa, jammer dat je het kindje zo slecht voelt bij een volkomen stuit. Hopelijk gaat het binnenkort weer wat vaker draaien, dan voel je het wel! het lijkt erop dat dat het geval is LEUK!!! Balen van de aanslag van de belastingdienst ik heb ook lang getwijfeld over het voedingskussen. En nog steeds weet ik nog niet of het zijn geld waard is. Ik vind het lekker om er overdag overheen te liggen maar 's nachts vind ik het te onhandig als je wilt gaan verliggen. Bij het zitten op de bank vindt ik het soms ook wel lekker... @ sheann, wat fijn dat het verrassingsfeestje geslaagd was, hoe gaat het met klussen in jullie nieuwe huis? Wat leuk dat je de kleine regelmatiger voelt ! Leuke foto's, mooie buik en leuk jij met je zussen (neem ik aan) aan het schilderen @ Hanna, spannende wimbledonfinale was dat nietwaar? @ Sterre, wat een schatje, die prairiehondje van de foto... Wat vervelend nieuws bij de vk. Let goed op jezelf! Nu maar lekker rusten en hopelijk verminderd de bandenpijn etc. Sterkte! Vervelend als vage bekenden een beetje raar doen over je buik. Sommige mensen denken idd erg lang dat je gewoon dik(ker) bent. Jij ook al last met UWV, instanties en ziek zijn tijdens zwanger zijn is een drama grrr @ Salapio, ja het kan schrikken zijn als je buik zo snel groeit, maar bij een tweede gaat het volgens mij altijd sneller. En dat verschil tussen 's ochtends en 's avonds heb ik ook, ik sta af en toe ook versteld! @ Hannelore, balen van de verplaatste afspraak @ Nikita, gefeliciteerd met de 12 weken grens! @ Melisa, vervelend zulke discussies met je vriend, helaas zijn ze vaak niet erg subtiel. Hopelijk voelt iedereen zich wat beter met het koelere weer . Een paar hele drukke dagen gehad en er komen nog hele drukke dagen aan . Zondag flink ruzie gemaakt met mannetje omdat die besloot om heel lang bij zijn ouders te blijven terwijl ik nog van alles bedacht had om te doen op onze laatste vakantiedag, die viel dus helemaal in duigen :x. Vervolgens aan een hele drukke werkweek begonnen... Er is een project dat deze en volgende week moet worden afgerond (rapport, ingeplande vergaderingen etc). Dus ik werk eigenlijk weer mijn normale aantal uren en ben dus weer helemaal kapot als ik thuis kom. Ook vandaag op mijn vrije dag moet ik vanmiddag en begin van de avond werken. Ter compensatie hoop ik vrijdag vrij te kunnen nemen... Als het goed is wordt het volgende week weer wat rustiger.... Wel leuk is dat de gordijnen voor de babykamer al binnen zijn , nou alleen nog bedenken wanneer ik ze op kan halen... Oh en wat betreft nesteldrang, hier aanwezig! sommige dagen zo erg dat ik slecht kan slapen, omdat ik het liefst die avond alles inorde maak, wat natuurlijk niet kan en onzin is. Maar in de vakantie veel gekocht en dat hielp wel een beetje .
Het UWV viel mee, we hadden een zeer begrijpende dame vandaag. Zij mag alleen niks veranderen aan het rapport van de arts, dus zij kon niet anders, dan ons aanhoren en zeggen dat we in bezwaar moesten. We moesten dan maar niet kijken naar de post die zou komen, want dat is dus gebaseerd op dat rare rapport van de arts................ze was er wel duidelijk in dat ze het ook een hele nare en rare situatie vond. Gelukkig heb ik het gehad, nu in bezwaar. Maar ikhoef niets meer even. Er is nog steeds niets gebeurd, ik ben vannacht in paniek wakker geschoten en kon niet meer slapen. Ik zie er niet uit. Ik wil het eruit hebben! Ik raak er soms echt van in paniek. Ik vind het allemaal een enge gedachte. De vruchtzak is dus wel gegroeid, alleen het 'popje' erin dus niet. Ik ben zo ontzettend onrustig. Heb hier twee pillen liggen die je vaginaal moet inbrengen 5 uur voor de curretage. Hiervan gaat de baarmoedermond open staan en kan de miskraam gaan beginnen. Ik ga zo weer bellen (mocht)om te kijken of er iemand 'is uitgevallen' (vreselijke term in dit geval) en anders ga ik, hoe raar dan ook, vragen of ik die pillen alvast in mag brengen en hopen dat ik dan een volledige miskraam krijg en dat er niets achterblijf. zullen ze wel vreemd vinden en niet willen, maar dan begrijpen ze hopelijk wel hoe erg ik ermee zit. En mosa, je weet dat ik onzeker was. Vreselijk onzeker. Ik was gewoon bang, zeker nog na de eerste echo ook. Ik denk toch dat ik een gevoel, een instinct erover heb gehad. Maar ik kan jullie nu wel vertellen dat als het (hopelijk heel snel) misschien weer raak is, de onzekerheid er dan denk ik helemaal inzit, na deze ervaring. Logisch, denk ik, maar wel heel verdrietig. Dames,dit was het verhaal.Ik denk, dat als ik verder geen nieuws heb, me afzijdig houd hier even. Ik moet er niet aan denken weer terug te moeten naar de tempkaartjes, psychisch gezien dan. Maar ik volg jullie wel...
Afrola, vervelend dat je zo'n drukke week hebt! Hopelijk verloopt het allemaal een beetje soepel en kan het idd volgende week afgerond worden. Succes en hopelijk idd vrijdag vrij! Loe, fijn dat het gesprek enigszins 'meeviel', hopelijk bereik je wat met je bezwaar! Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het liefst hebt dat het vruchtje er uit komt, dus hopelijk mag je die pillen alvast inbrengen. Het zal toch een erg rot moment zijn, maar dat blijft het, dus dan is het misschien beter als het zo snel mogelijk op gang komt. En anders hoop ik dat je toch wat eerder terecht kunt! En achteraf lijkt het er idd op dat je het gevoel had dat het niet goed zat, maar dan is het natuurlijk evengoed kut als het dan ook nog uitkomt! Nogmaals heel veel sterkte, en je weet me te vinden!
Maar even een nieuw berichtje geopend, maar blijft toch dubbel. Net naar de vk geweest en alles was weer helemaal goed Het beebje groeide heel goed en over de ligging hoef ik me helemaal geen zorgen te maken. Ze snapte niet dat de vrouw van de 20-wekenecho het een beetje gebracht had alsof het wel uitmaakte. Wel adviseerde ze me naar een fysio te gaan voor mijn bekken, omdat ik er toch wel veel last van heb. Ze adviseerde een fysio, en toevallig kennen wij haar, omdat we het huis waar we nu in wonen van haar gekocht hebben. Wat een klein wereldje toch weer Zo, nu verder met inpakken voor de vakantie!
@Sheann: Mooi buikje hoor en met 21 weken mag je zo onderhand wel wat zien toch. Ik zat naar jou echo's te kijken en zag dat jullie ook zo'n mooi terminator oog erop hebben staan haha...bij ons zie je ook het pupilletje op die manier en wij vonden het daarop lijken @Salapio: Schattig van Mirre. Hoe oud is Mirre nu? @Mosa: Ik heb niks gezien helaas, had er wel naar willen kijken maar we hadden verjaardag. @Afrola: Mijn schoonzusje vertelde gister dat ze in haar zwangerschapsverlof bij de arbo arts moest komen op de dag dat ze was uitgerekend ....Uiteindelijk hoefde dat dan niet maar ze zaten bij het uwv weer te slapen en dachten dat ze 'gewoon' ziek was...*zucht*.... @Loe: Begrijpelijk dat je zo niet wilt blijven lopen. Ik hoop voor je dat het snel zelf op gang komt of dat er wat eerder plaats voor je is. Ik ken het verhaald over het UWV verder niet maar weet wel dat ze een behoorlijke pain-in-the-ass kunnen zijn, hopelijk laten ze je een beetje met rust nu. @All: Vanmorgen half dagje gewerkt en weer last van het buikje...nu lekker rustig aan en morgen niet werken maar na vandaag zou ik eigenlijk willen dat ik er nooit meer heen hoefde. Wat mijn baas vandaag toch weer voor elkaar krijgt...Gister is er een nieuwe man bij ons begonnen (even X te noemen) maar die heeft heel erg suikerziekte. Niet erg verder maar laat X nou precies vanmorgen hartproblemen krijgen op het werk...één of ander spulletje onder de tong gespoten maar het ging niet over. Huisarts gebeld en die zei dat X direct moest komen maar zich wel door iemand moest laten rijden...X vraagt dus aan mijn baas of hij hem weg wilt brengen en wat zegt mijn baas...nee je belt je vrouw maar of ze even komt Dus is de vrouw van X op d'r fietsje naar ons gekomen om vanaf daar d'r man naar het ziekenhuis te brengen! Dit was al gebeurd voor ik op het werk kwam maar wist niet wat ik hoorde!!! Ik wilde al een nieuwe baan gaan zoeken als de kleine er goed en wel is maar nu weet ik het helemaal zeker. Met zo'n iemand wil ik niks te maken hebben, bah! :x
Sterre, wat een verhaal. En wat heb je voor een baas? Hopelijk houd die man er niets aan over. Loe, ik wens je alle sterkte toe. Hopelijk mag je over een paar maanden weer lekker zwanger zijn. Met mij gaat het op en af. Heb vandaag een zware dag. Kindje heb ik nog maar 1 keer gevoeld? En ik voel me niet zo lekker. Zag vanmorgen dat mijn tong helemaal rood, een soort ontvelt. Wrs iets verkeerd gegeten of te weinig vitamientjes binnen gekregen? Morgen mag ik naar de verloskundige. Eens vragen waarom het kindje zo rustig is (is eigenlijk al een weekje wat minder aan het schoppen, maar het was ook wel heel warm buiten) Gisteren kwam de buurvrouw vertellen dat ze weer in verwachting is, dat is baby nummer 4 binnen 2 jaar hier in de straat. En de andere buurvrouw probeert ook weer zwanger te raken... Een heuze babyboom hier. Gezellie.
Als eerst LOE; heel veel sterkte meid met dit verschrikkelijke nieuws, ik ben er helemaal koud van! Dikke knuffel en ook veel sterkte voor je partner. En het is inderdaad een heel vreemd gevoel dat het een week duurt voordat ze je kunnen helpen in het ziekenhuis, ik had hetzelfde met mijn MA. Maar neem je rust voor en na curettage, naast het emotionele hakt ook zo'n narcose er best in! -------------------------------------------------------------------- @mosa; ja hoor ik zal braaf melden hoe het met mij is als ik iedereen weer geantwoord heb Scriptie is in revisie en dan afgerond klaar voor verspreiding. Michael Jackson; half oog memorial gevolgt maar ik kan dat soort dingen niet zo aan dus halverwegen overstapt naar NCIS. En positiekleding = rampzalig. Maar ik red mij wel met de paar dingen die ik heb overigens ook heel veel met lange mouw. Moet toch ermee doen tot oktober! Goh na het zien van al jullie reacties besef ik mij 2 dingen: 1: ik moet ook eens ff jullie foto albums bewonderen 2; ik moet mannetje dwingen mij mijn buikfoto's te sturen. @Sterre; en is kast in delen nu weg??????Dat zal f een hoop rommel schelen. Grappig zo'n stuiterbal, ik denk dan dat mijn meise relatief rustig is. gefeliciteerd met 7-jarig jubel-leum! En zeker een rare baas heb jij hoor!!! Zoek maar een nieuwe @Nikita; mijn hubby was mee naar de HEMA toen ik wat zws-ondergoed ging kopen. Hij lag helemaal in een deuk om mijn gezicht op het moment dat ik zo'n onderbroek ophield! Maar we hebben er toch maar 1 gekocht om uit te proberen, het zijn wel echt tenten! @Hannelore; EN NU NIET MEER TESTEN, je bent wel ZWANGER!!!!!!Nu nog geduld opbrengen tot de echo! @Sheann; zeker een grote buik maar niet te hoor, en mooie echofoto's!!!
@Melisa: Ja verschrikkelijk die baas van mij...weet je dus ook gelijk hoe hij met de rest omgaat...helaas. Gelukkig is die man nog even terug gekomen om te laten weten dat het goed was maar is daarna weer naar huis gegaan...Ik was echt geschokt. @Pookie: De kastdelen gaan morgenmiddag weg gelukkig. @All: Ik ben me net een weg aan het banen door het ledikant-opmaak-systeem...poeh zeg...op elk blaadje over de uitzet staat wel iets anders. Kan ik m'n kind straks nog terug vinden tussen al die moltons, lakentjes, dekentjes, matrasbeschermers, zeiltjes etc etc Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de helft niet eens écht nodig is...zeiltjes zijn stikgevaarlijk dus die wíl ik niet eens denk ik...Wat is jullie idee hierover, over het bedje opmaken enzo?
Mosa: Ik heb het gezien Fijn dat alles goed was met de kleine. Ik wist niet dat je last had van je bekken. Heb je dat iedere dag of alleen als je veel hebt gedaan? Afrola: Het klussen in ond huis gata goed. Het schiet lekker op en volgende week gaan ze beginnen met de badkamer. Dat ben ik indd met mijn zussen. Doe je het rustig aan, zo te horen heb je het hel druk. Loe: Wat een moeilijke tijden voor je. Ik hoop dat je er gauw vanaf bent zodat je weer verder kunt. Sterre: haha terminator oog. Ik vond het ook een beetje freaky eruit zien. Wat een rare baas heb jij zeg. Daar zou ik ook niet voor willen werken. Ik heb me nog niet verdiept in de bekleding van het bedje dus kan je niet helpen. Ik ben benieuwd wat voor dekentje je het beste kan hebben. Moet je een dekbedje met hoes eroverheen of een lakentje met deken erop? Hebben babies kussens nodig? Geen idee
Sterre, wat een egoïstische eikel toch, die baas van jou :x Dat snap je toch niet! Ook vervelend dat je toch weer last van je buik hebt na een halve dag werken! Gelukkig hoef je morgen niet! Doe maar goed rustig aan! Melisa, wat vervelend dat je een zware dag hebt! En als je je kindje dan zo weinig voelt, kan ik me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Hopelijk wordt je morgen helemaal gerust gesteld! En leuk, die babyboom bij jou in de straat Pookie, wat fijn dat je scriptie nu écht bijna af is, heerlijk gevoel zeker?! En we willen inderdaad graag een buikfoto van jou zien Sterre, ik heb me nog helemaal niet verdiept in het opmaken van het bedje, dus ik zou het niet weten. Wel las ik dat je een dekentje en lakentje moet gebruiken en geen dekbedovertrekje, dat mag niet. En volgens mij gebruik je een molton of een zeiltje als matrasbeschermer, maar dat weet ik ook niet zeker. Een kussentje heb je in ieder geval niet nodig! Sheann, eerst had ik alleen last van mijn bekken als ik veel gedaan had, maar de laatste tijd heb ik het ook verdacht veel als ik weinig gedaan heb. Ik sta dan ook echt heel moeizaam op van de bank of een stoel Het valt allemaal nog wel iets mee hoor, maar volgens mij moet ik meer naar de fysio ter voorkoming van erger. Heb jij weleens last van je bekken of helemaal niet? All, wat een gedoe is het inpakken van vakantiespullen toch altijd weer. En veel spullen kunnen we nog niet inpakken omdat we die nog gebruiken. Morgen en overmorgen hebben we geen tijd om dingen in te pakken, dus vandaar dat ik vandaag al veel wilde doen. Maar ik ben altijd blij als we eenmaal onderweg zijn
Hoi meiden, Vandaag een goede dag gehad qua misselijkheid maar ik heb sinds vanmorgen toch ineens een knallende hoofdpijn en die blijft maar hangen. Hebben jullie dat ook gehad zo tegen de 13e week en mag je gewoon iets nemen van een zetpil of paracetamol? Vind het eng om iets te nemen dus vraag het even bij jullie, om hier de verloskundige voor te bellen vind ik echt te ver gaan. Ik heb ook even gekeken en heb gezien wie er terug is Mosa. Groetjes
Wops, lekker dat je minder misselijk bent, maar niet leuk dat daar hoofdpijn voor in de plaats is gekomen Ik heb best geregeld hoofdpijn, maar of dat meer in die periode was weet ik niet meer. Heb je wel genoeg gedronken vandaag? Paracetamolletjes mag je in ieder geval wel nemen (een beetje met mate dan), iets sterkers volgens mij niet. Maar gewone asperientjes in ieder geval wel.
Ja heb vandaag best veel gedronken, daar let ik wel extra op. Had al vernomen als je te weinig drinkt je ook hoofdpijn kunt krijgen. Ik denk dat ik dan straks als ik naar m`n bedje ga toch even een zetpil zet, en dan slaap ik hopelijk ook lekker. Hoofdpijn is dus wel een gewoon kwaaltje zeg maar? We nemen alles voor lief als onze kleine maar lekker door groeit. Lekker je koffers aan het pakken las ik net, lekker vakantie. Ik moet nog 3,5 week wachten, 3 augustus gaan we voor 2 weekjes naar Drenthe (Centerparcs)
Hoofdpijn is niets om je zorgen over te maken idd, alleen maar vervelend! Misschien lekker op tijd naar bed gaan? Voor je het weet is het al 3 augustus hoor, maar ik hoop dat het nog lang duurt Wij gaan kamperen, dus dan moet je altijd net wat meer spullen meenemen dan in een huisje. Maar altijd heerlijk, die vakantietijd!
Zo, ik ga weer naar zwangerschapsgym. FF leren puffen. Bed opmaken: bij de prenatal staat op al het beddengoed precies hoe het moet. Ik heb alles gekocht, maar laat het gewoon door de kraamzorg opmaken tzt. Hoofdpijn: gewoon een paracetamolletje nemen kan helemaal geen kwaad. Doe ik ook heel af en toe. Bekken: meiden, blijf er niet te lang mee lopen en ga naar een therapeut. Het werkt echt. Ik heb ook even doorgelopen, en heb daar zo'n spijt van gehad! Nu kan mijn lichaam erg weinig hebben.