Melisa, na de vakantie zal ik gelijk bellen naar de fysiotherapeut! Ik kan me voorstellen dat je er spijt van hebt dat je er mee door bent blijven lopen! All, ik ben zo nuttig bezig geweest vanavond, allemaal dingetjes gedaan die al een tijdje zijn blijven liggen. Dat geeft wel een heerlijk gevoel. Morgen werken en 's avonds weer een etentje met collega's. Wel erg leuk, maar ik zie wel een klein beetje op tegen de lange dag van huis. Maar dat komt wel weer goed. Fijne dag alvast! Enne Hanna, weer een dagje voorbij
Mosa: Ik heb gelukkig geen last van mijn bekken. Wel erg last van mijn onderrug en stuitje en vooral als ik veel heb getild. Ik kom dan ook als een oma uit bed Tot nu toe is het nog te overzien maar fijn is het niet. Ik maak me ook altijd druk dat ik iets vergeet als we op vakantie gaan. Maar mijn nuchtere vriend zegt dan altijd, zolang je je ticket, passport en bankpas bij je hebt is het goed. De rest kan je daar allemaal kopen. Wops: Volgens mij mag je wel af en toe een paracetamol nemen. Kan je de huisarts niet bellen? Trouwens het is niet raar om de VK hierover te bellen, daar zijn ze voor. Melisa: Ook slim om de kraamzorg het bedje op te laten maken. Wel even alles wassen van te voren.
Goedemorgen! @Sheann: Ik ben er ondertussen achter dat een dekbedje niet mag en een kussen ook niet. Het beste is om een dekentje + lakentje te gebruiken. En als je kleintje het koud heeft mag je 2 dekentjes gebruiken. En als je een moltonhoeslaken gebruikt hoef je weer geen moltononderlegger te gebruiken... Ik vraag me af waarom ze zoveel op die lijstjes zetten...Ach ja, ik kijk wel als de kraamhulp komt wat zij zegt en anders heb ik het natuurlijk zo bijgekocht. @Mosa: Lekker hoor, bijna vakantie! Ik vind het inpakken ook altijd vervelend en ben ook altijd blij als we vertrokken zijn. Het geeft inderdaad een fijn gevoel als je dingen doet die al lang liggen. Dat had ik dus met de zolder maar nu ik het gedaan heb kan ik er echt van genieten als ik boven kom. Suc6 vandaag met je lange dag en geniet van het etentje! @Wops: Ik hoop voor je dat je je vandaag beter voelt. Ik heb rond die tijd ook veel hoofdpijn gehad. Paracetamol mag inderdaad maar ik heb nooit wat gepakt. Ik sliep heel veel. Nu heb ik er bijna geen last meer van. @Melisa: En nog wat geleerd gister? Ik begin over een paar weekjes met zw-yoga en heb er wel heel erg zin in. Ik ben benieuwd hoe het er aan toe gaat. @All: Hub en ik konden gisteravond en vanmorgen weer genieten van onze stuiterbal, die ging weer flink tekeer. Vanmiddag komen ze de kastdelen ophalen dus is die rommel uit de woonkamer ook weg. Met het kleine prairiehondje gaat het super goed. Die oude heeft haar geweldig geaccepteerd en ze rent hier rond alsof ze er al jaren is. We moeten alleen wel heel erg opletten bij het lopen want ze is nog best klein (en vooral snel) Nou, ik ga strijken want, zoals gewoonlijk, loop ik weer achter. Daar moet ik echt eens wat aan doen want dadelijk met die kleine zal dat misschien een probleem worden...
Bedje opmaken = een crime. Maar ook dat krijg je vanzelf onder de knie. Perfectionisme is geen goede zaak in deze: ik wilde alles kreukvrij hebben Wij hadden: - molton matrashoes - gewone matrashoes - molton bedzijltje (leg je alleen onder de billen ... Mirre is alleen nog nooit doorgelekt , we hebben het al een hele tijd niet meer gebruikt) - deken + laken (geen dekbedovertrek ivm risico wiegendood) Op euhm www.schaapskleren.com hebben ze hele mooie wollen dekens. Echt een aanrader voor in de winter. Wel prijzig. Mirre wil aandacht (is in dr terrible 1,5 jaar fase )
Sterre & Salapio: Bedankt voor de tips, scheelt mij weer wat speurwerk. Nog even een vraagje, wat voor dekentje kan je het beste kopen? Mag een dekbedje wel maar dan met een lakentje?
Ja Sterre, we hebben leren persen. En hoe je moet ademen op dat moment. Alsof ik dat ga onthouden haha. Verder nog wat rugoefeningen gedaan. Altijd goed toch? Ik kem net weer terug van controle. De kleine ligt met de rug tegen mijn rug, vandaar dat ik zo misselijk ben en het zuur heb. Het moet de komende weken een kwartslag gaan draaien. Ben benieuwd. Bloeddruk was weer oke, en ik kan me opmaken voor de bevalling... De weken gaan nu wel snel hoor.
@Salapio: Thanx voor de tip, fijne site! @Sheann: Ik heb gelezen dat katoenen dekentjes het beste ademen maar ik denk dat het ook een beetje persoonlijk is wat voor dekentje je wilt. Volgens mij mag een dekbedje over het algemeen niet, ook niet als je er een lakentje of dekbedovertrekje omheen doet. @Melisa: Ik denk ook niet dat je daar nog aan denkt als het echt moet gaan gebeuren haha. En rugoefeningen zijn zeker fijn! Volgens mij ben jij 1 van de eerste in dit topic die mag gaan bevallen...of is Hanna eerder? Na de 30 weken word het wel spannend of niet? Het lijkt inderdaad nog ver weg. @Mosa: Ik heb nieuwe buikfoto's in mijn album gezet. Die van 20 weken en van vandaag, 23 weken. Ik moet wel zeggen dat ik met kleren aan dikker lijk. Poeh, ik ben klaar met de strijk en vanaf nu ga ik het écht bijhouden
Hoi meiden, Ben gisteren op tijd in bed gekropen met een zetpil en ben vanmorgen als herboren wakker geworden. Vandaag echt een topdag gehad, dus deze houden we gewoon aan. Ik doe het niet voor minder haha. Nog 1 dagje werken en dan weekend, heerlijk ben er al aan toe. Eet zo even een pizza, lekker ongezond maar heb geen zin om te koken en ben alleen. Nou voor iedereen smakkelijk eten alvast en bedankt voor jullie adviesen. Groetjes
Sterre: Jij hebt ook een mooi bescheiden buikje. Sommige van de november mama's hebben al zulke grote toeters. Wops: Gelukkig voel je je beter. Ik heb vandaag chinees gehaald dus ook niet echt gezond bezig.
Hoi meiden, Ik ben toch maar niet naar het etentje gegaan, ik had echt mijn dag niet. Ik was zo moe en ook had ik hoofdpijn, dus ik ben wat eerder naar huis gegaan. Nog de hele avond zag ik niet zitten. Wel jammer, maar volgende keer weer Sheann, volgens mij komt last van je onderrug en stuitje hebben ook vaak van je bekken hoor! Even in de gaten houden! Het is helemaal waar dat als je maar het belangrijkste mee hebt op vakantie, je de rest altijd nog kan kopen. Maar toch vind ik het een fijn idee om voor mijn gevoel alles mee te hebben Ik heb ook gelezen dat een dekbedje sowieso niet mag, maar ik weet niet precies waarom niet (stikgevaar?). Salapio, is aspirine iets anders dan paracetamol dan? Ik dacht dat dat hetzelfde was Ik bedoelde in ieder geval paracetamols Echt superhandig, zo'n ervaren mama in ons midden!! Sterre, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie nieuwe prairiehondje! Lijkt me grappig om ze te zien rondrennen Mooie buikfoto's! Bij mij is het ook zo hoor, dat het met kleren een dikkere buik is dan zonder kleren. Maar wel een duidelijke zwangere buik heb je! Melisa, leren persen...hmm, interessant Wel handig natuurlijk, maar idd de vraag of je op dat moment nog weet hoe je moet ademen! Hopelijk draait je beebje idd de komende weken, wel zo fijn als hij vanzelf goed ligt natuurlijk! En bij jou begint het nu inderdaad écht op te schieten, spannend hoor! Wops, fijn dat je vandaag zo'n goede dag had, dan kun je weer wat energie opdoen hè?! Ik hoop dat je genoten hebt van je pizza, af en toe mag dat best wel! Hanna, lukt het allemaal een beetje, met de laatste werkloodjes? En hoe is het met de poesjes? Afrola, is het je nog gelukt om morgen vrij te hebben? Ik hoop het voor je!
Hanna: Laatste werkdag toch? Mosa: Ben je al ingepakt? Neem je ook huishoudelijke dingen mee als lucifers, sponsjes, afwasmiddel, pleisters, theezakjes? En gaan jullie ook zelf op een pitje koken? Dat vond ik altijd zo onhandig. Heb je nog een plasemmer gekocht? En natturlijk de hamvraag, heb je slippers kunnen vinden? Hoe lang ga je trouwens weg? Haha wat een vragen. All: Wij gaan vandaag nog in ons huis klussen en in het weekend even niks doen. Mijn vriend gaat naar dancevalley om er even tussenuit te gaan, we liggen toch ver op schema. Ik mag natuurlijk niet mee met mijn dikke buik dus ik denk dat ik naar de kapper ga en de stad in ga.
Goedemorgen, Sheann, leuk dat je je buikfoto als avatar hebt Lekker dat jullie het weekend niet gaan klussen, maar wel jammer dat je niet mee kunt naar Dancevalley! Maar jezelf lekker verwennen is natuurlijk ook leuk! We hebben nog niet alles ingepakt, het lastige is dat we ook spullen moeten meenemen die we nu nog moeten gebruiken dus die kunnen pas op het laatst erbij. Maar we zijn al wel ver, alles wat ingepakt kan worden, is nu zo'n beetje ingepakt. Nu nog wat laatste wasjes draaien, zodat die kleren er ook bij kunnen. Verder nemen we idd huishoudelijke dingen mee. We gaan wel een paar keer uit eten, maar verder vinden we het veel leuker om lekker zelf wat te maken. Vorig jaar hadden we nog één pitje, die moesten we op de grond zetten. Nu met mijn buik leek me dat niet zo'n goed idee Dus pas hebben we een soort gasstelletje met twee pitjes gekocht en ook een soort keukenkastje. Die kun je in elkaar zetten en dan kan het gasstelletje erop. Nu kunnen we dus gewoon staand koken. Dus we hebben wel wat dingen aangepast. Een plasemmer heb ik idd toch gekocht, en ik heb hem uitgeprobeerd (zonder te plassen dan ). Als ik op mijn knieeen ga zitten, dan kan ik zeg maar mijn kont er op laten zakken, dan kom ik ook makkelijker overeind Sta namelijk maar eens op van een emmer zonder dat je je vast kan houden En helaas, nog steeds geen slippers Het lijkt wel of er nog maar weinig echte slippers in de winkels liggen, dus ik ga gewoon in Frankrijk op zoek. Ik heb nog wel oude slippers, dus het is niet zo dat ik niets meer heb. We gaan in principe twee weken weg (tot de 26e), maar als we het nog heel erg naar ons zin hebben, dan blijven we iets langer weg. Omdat we niets geboekt hebben, zien we het gewoon op het moment zelf. Alhoewel ik het na twee weken vaak ook wel weer erg leuk vindt om naar huis te gaan, ook mis ik onze dieren vaak best wel Zo, heel verhaal maar dan weet je alle ins en outs van onze vakantie Ik heb gisterenavond ons meisje voelen schoppen, heel duidelijk We lagen in bed nog te kletsen, en ik had mijn hand op mijn buik en voelde ineens allerlei bewegingen onder mijn hand. Dus ik dacht en toen voelde ik het nog een keer. Toen heeft mijn vriend snel zijn hand op mijn buik gelegd, en wel 10 minuten lang voelden we het allebei. Dat was echt een supermoment, ik kon er gewoon niet van slapen En dat op de mooie datum 09-07-09! Ik ben er nu nog helemaal blij door!
Mosa: Aw wat lief dat jullie allebei de kleine voelde schoppen. Mijn vriend heeft het nog niet kunnen voelen maar ik voel mijn knulleke bijna iedere dag en met name als ik ga liggen en een hand op mijn buik leg. Wat een gegoochel met die emmer Maar je hoeft in ieder geval niet de hele camping over midden in de nacht. Staand koken, wat een luxe. Zo en nu even mijn vriend onder de douche zetten om wakker te worden en dan naar Ikea om te ontbijten. Fijne dag all
Ik vond het inderdaad ook zo lief gisteren, en het was zó overduidelijk het beebje Succes vandaag met klussen! Straks komt een meisje langs die ik van een ander forum (eerst zat ik op het forum van jonge gezinnen) ken, dat klikt heel goed. Het zielige is wel dat bij haar het zwanger worden niet wil lukken. Ze hebben net de eerste mislukte ICSI-poging achter de rug, zo sneu als het zó moeizaam gaat Fijne dag allemaal!
Ja, klote is dat, bij de één is het meteen raak en bij de ander gaat het allemaal zó moeizaam. Je mag zo blij zijn als het allemaal 'vanzelf' lukt!