Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hallo meiden,

Hier ben ik weer en ik heb de tijd genomen om bij te lezen en te reageren :). Want gelukkig is vandaag mijn weekend begonnen :).
    Woensdag en gister nog heel hard gewerkt maar het rapport is af en de 1e vergadering verliep uitstekend. Veel positief commentaar op ons onderzoek :D. Nu gaat het rapport volgende week nog langs twee commissies voor commentaar en goedkeuring. Ben benieuwd, maar ik verwacht niet dat er heel veel commentaar komt :). Volgende week kan ik dus weer in mijn rustige tempo werken :)

@ Mosa, fijn dat alles goed was van de week bij de vk :) en ook fijn dat je de beeb nu eindelijk wat beter voelt :D
    Goed dat je nu ook naar de fysio gaat. Je kan er beter wat vroeger bij zijn dan laat...
    Aspirine is idd wat anders dan paracetamol. Aspirine is ook sterk bloedverdunnend en paracetamol niet en volgens mij is dat een van de redenen waarom zwangeren het beter niet kunnen slikken.
    Supermomentje gister dat jij en je vriend samen de kleine konden voelen, superleuk :D!
    Oh en alvast heel veel plezier op je vakantie! Je hebt de vakantie in elk geval goed voorbereid ;)

@ Sterre, na al die rare verhalen over je baas kan ik me heel goed voorstellen dat jij op zoek wil naar ander werk! Hopelijk kun je straks een leuke nieuwe baan vinden!

@ Pookie, scriptie in revisie, dat klinkt als een aardig op weg naar af, goed zeg!

@ Sterre, nog even als aanvulling op het bedje opmaken: een molton zeiltje (die is niet stikgevaarlijk) is wel erg handig om je matras enigszins te beschermen voor als je kindje doorlekt, ziek is en er van alles uitgooit etc. Sommige kindjes hebben daar meer last van als de andere. Daaroverheen dan een gewone hoeslaken en zoals eerder gezegd een lakentje en dekentje wordt tot en met 2 jaar aangeraden ter voorkoming van verstikking (die kans is met dekbedjes aanwezig) en je kunt ze er beter mee instoppen.
    Wel leuk dat jij en je hub de kleine stuiterbal (haha) zo goed kunnen voelen!
    Leuk om weer nieuwe buikfoto's te zien! je ziet het verschil goed hoor!

@ Sheann, wat fijn dat het klussen goed gaat :D. Geeft altijd zo'n goed gevoel! Oh en veel onderrugpijn en pijn bij het stuitje komt vaal ook door het verweken van het bekken. De banden van je bekken komen bijeen bij het stuitje en dat kan daar heel pijnlijk zijn! Dus rustig aan hoor met tillen en regelmatig een kluspauze inlassen!
    Voor het bedje mag je een dekentje of een babyslaapzak gebruiken maar geen dekbedjes. Bij elke babyzaak heb ze een ruime keuze uit dekentjes in allerlei kleuren en maten.
    Jammer dat je niet mee mag naar Dance Valley, maar wel even relaxed dat je een rustig weekend hebt. Hopelijk wordt het nog wat beter weer, kun je daar ook van genieten!

@ Wops, rond week 13 heb ik ook twee weken last gehad van hoofdpijn. Ik las toen ergens dat het te maken heeft met veranderingen van je hormonen waardoor er meer zwangere meiden rond die tijd wat meer last kunnen hebben van hoofdpijn. Als het te erg is gewoon een paracetamol nemen. En lekker op tijd gaan slapen of een middagdutje doen helpt vaak ook!

Ik vind het zo leuk om al die buikfoto's te zien en te zien hoe hard ze groeien. Ik vind het bij mezelf ook zo vreselijk hard gaan. Mijn buik begint mezelf echt in de weg te zitten :), moeite met bukken en meer ruimte nodig om ergens langs te kunnen enzo. Deze week was mijn buik ook erg gespannen, misschien wel door het harde werken of vanwege weer een groeispurt van de beeb? Dit weekend ieg even rustig aan. Wel nog gezellig met mannetje wat leuks doen want morgen zijn we 1 jaar getrouwd :D. Dat moet natuurlijk nog even gevierd worden ;)

Na dit epistel wens ik jullie allemaal nog een fijne dag :)

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Bijna vergeten, maar ik ben de 28 weken grens voorbij :D. Mijn kindje heeft nu reeele kansen om te overleven als het nu geboren wordt :D * joepie * dansje * ;)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Mosa: Leuk zeg dat jullie hebben kunnen genieten van de beeb! Maf is dat he?! Eerste keer dacht ik echt dat ik gek aan het worden was.
    Leuk zeg dat je zo'n goed contact hebt via een forum met dat meisje alleen jammer dat het bij haar niet wil lukken.
    Ik heb even niet mee gekregen (of vergeten natuurlijk) wanneer jullie gaan maar mocht ik je niet meer 'zien' hier dan wil ik je alvast een super fijne vakantie wensen en geniet er maar lekker van!

@Sheann: Leuk je avatar! Jammer dat je niet mee kan met je vriend maar laat je maar lekker verwennen bij de kapper.
    Krijg jij jou vriend mee naar de Ikea :$ Hoe doe je dat :p Die van mij heeft er een ontzettende hekel aan helaas, ik vind het héérlijk, lekker rond scharrelen enzo.

@Afrola: Bedankt voor de info over het bedje-opmaak-mysterie...je leest zoveel verhalen over van alles. Volgend weekend ga ik les krijgen van een vriendin :D 'Hoe maak ik een bedje op'...
    Gefeliciteerd met de 28 weken grens! Je hoopt natuurlijk niet dat tie geboren word maar mocht het wel zo zijn dan weet je inderdaad dat je reeele kansen hebt. Ik vind het toch weer een mijlpaaltje hoor.
    En uiteraard gefeliciteerd dat jullie 1 jaar getrouwd zijn morgen! Dat moeten jullie zeker vieren maar niet te zat he ;)

@All: Gister zijn de kastdelen opgehaald dus geen rommel meer in de huiskamer, yay!
    Gisteravond wel last gehad van harde buiken, dat was wat minder zeg.
    We hebben belastinggeld terug gekregen dus kunnen we gaan kijken voor een nieuwe auto voor mij en de stuiterbal. Mijn ouwe tuf heeft maar 3 deuren en met de kleine en reuma is het toch wel heel handig als ik 5 deuren heb.
    Vanmorgen was het rustig op het werk, ik heb mijn baas een beetje genegeerd. Hij had alleen te melden dat hij misschien volgende week geen aangepast werk had voor me maar daar ben ik dan zo klaar mee...dan ga ik naar huis en mag hij het UWV zelf gaan uitleggen waarom.

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Ik heb verlof!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik kan het nog niet geloven hoor :D, maar het is echt zo. Heerlijk!

Mosa, wat een geweldig moment om zo lekker van de schopjes van jullie meisje te genieten!
    Succes nog even met de laatste dingen inpakken. Lekker vooruitzicht hoor, op vakantie!

Sheann, was het ontbijt lekker bij de IKea?

Afrola, gefeliciteerd met de 28 weken grens!!
    En ook alvast net je huwelijksdag. Weet je al wat jullie gaan doen morgen?

Vandaag "moet " ik nog 50 dagen, ook wel een mijlpaal, en 33 weken zwanger.

Sterre, rustig op je werk is toch ook wel fijn?
    Waarom heeft je baas geen aangepast werk voor je? Raar hoor!

Om mijn zwangerschapsverlof te vieren heb ik als lunch patat gegeten met een frikandel :D Lekker hoor!!!!!
    Zometeen ga ik even slapen.
    Eerst zijn de poezen nog even in de woonkamer. Kunnen ze zich ook nog even uitleven!

Groetjes, Hanna

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hanna, welkom bij de thuis zitters haha. Geniet er maar lekker van!

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @Sterre, wat fijn dat de kastdelen uit de kamer weg zijn. Geeft weer een opgeruimd gevoel ;). Raar hoor dat je baas geen aangepast werk kan verzinnen. Maar dan zit je gewoon lekker thuis toch?

@ Hanna, Lekker hoor zo vroeg verlof! Lekker van genieten zou ik zeggen! En je hebt ook lang verlof toch tot 1 jan? Super hoor!

@ all, nou voor morgen is het gelukt om een leuk sauna arrangement te reserveren. Het is lang geleden dat we samen naar de sauna zijn geweest, maar morgen dus even lekker relaxen :D.

Verder vandaag even rustig aan aan het doen, nog steeds best moe en een beetje last van mijn hoofd. Wel de gordijnen voor de babykamer opgehaald :), nog niet opgehangen omdat er binnenkort dubbel glas wordt geplaatst. Hopelijk geeft dat aan de binnenkant weinig tot geen herstelwerkzaamheden. Maar als dat gebeurt is kunnen de gordijnen worden opgehangen...

7. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Afrola: Gefeliciteerd met de 28 weken en dat je 1 jaar getrouwd bent. Grappig dat je buik al in de weg zit, dat heb ik ook. Ik zit nu al bijna klem tussen de koelkast en de muur.
    Hebben jullie ook nieuwe kozijnen geplaatst?

Sterre: Mijn vriend is wel mee gegaan naar de Ikea maar zat wel te mopperen omdat het zo druk was en het eten waardeloos was. Ik vond het ontbijtje heerlijk :)

Hanna: Eindelijk verlof!!!! Nu kan je slapen wanneer je wilt.

8. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @Sterre; Kast weg, opgeruims staat netjes! Grappig zo'n stuiterbal, mijn mormeltje is wel wat rustiger denk ik. Maarreh lopen de prairiehondjes vrij in huis rond???

@Salapio; gelukkig wel een ervaren mama in het topic. Kreuk vrij is natuurlijk ook nog iets, ons dekbed is atijd gekreukt maar babybedje hoort geen kreukels te hebben:( Dat wordt strijken!!!

@Sheann; Let maar op die weken in de 20 vliegen om!!!! Ik zit ook al bijna op 28 weken ARGGGGGG
    En niet mee naar dancevalley, flauw hoor. Ik zit morgen evengoed op North Sea jazz maar gelukkig hebben ze daar wel veel stoeltjes voor deze oude zwangere dame:p

@Mosa; jammer dat je het etentje hebt moeten overslaan, maar goed dat je je rust pakt! Zo we zijn helemaal op de hoogte van je vakantie planning:) Jullie zijn in ieder geval heel goed voorbereid. En ook nog de kleine duidelijk gevoeld, leuk he.
    FIJNE VAKANTIE!

@Hanna; JOEPIE verlof is begonnen:D:D:D!!!!! En nu lekker in huis rommelen!

@Afrola; fijn dat het rapport is afgerond en bij de comissies ligt. En het in de weg zitten van de buik herken ik, het wordt nu gewoon een beetje onhandig groot. Heeb je ook al last van tuimelaar effect als je bukt ik moet echt om mijn evenwicht gaan denken;) En ook de gespannen buik herken ik, af en toe lijkt het wel alsof ik de hele dag een harde buik heb, maar dan zonder de krampen.
    Veel plezier morgen met trouwdag!!!

@all; naast die rare gespannen buik dacht ik echt een blaasontsteking te hebben, maar bij dokter bleek dat niet het geval. Wel had ik veel eiwitten in mijn urine wat ik direct moest melden bij Vk. En daarvan moest ik de volgende dag op extra controle komen voor bloeddruk, daar schrok ik toch wel ff van hoor. Maar gelukkig niets aan de hand, mijn bloeddruk is prima en hartje van onze dwarsligger doet het ook prima. Nu alleen nog van dat blaasontstekingsgevoel afkomen, veel cranberrysap drinken dus.

Voor de rest heb ik gisteravond Prenatal leeggekocht:) Ik ging even de blije doos halen en toen zag ik dat er van alles in de aanbieding was, ben dus weer een heleboel aan baby-uitzet rijker!

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Hanna: Oeehh lekker verlof! Lekker van genieten zou ik zeggen :)
    Ik vind het helemaal niks aan als het rustig is, dan gaat de tijd zo langzaam haha...maar ja niks aan te doen.

@Afrola: Lekker hoor een sauna arrangement, dat hebben wij ook allang niet meer gedaan. Geniet er maar van!
    Hopelijk kunnen ze de nieuwe ramen inderdaad zonder al te veel herstelwerkzaamheden zetten. Kan je fijn de gordijntjes ophangen.

@Sheann: Owh dat zou die van mij ook doen....ikea = niet voor mannen :D

@Pookie: Ja hoor, die lopen los rond maar wel als dat wij thuis zijn hoor. Ze komen 's avonds ook lekker bij je op de bank liggen enzo en ons mannetje zou het liefst nog mee naar bed gaan...op zondagochtend mag hij weleens even in bed en dat vind hij heerlijk. Dan zijn wij al op en de prairiehond ligt nog in bed haha.
    Vervelend dat je zo'n last heb van je buik. Ik heb dat gevoel ook de hele tijd, erg lastig.
    Fijn dat je zo goed geslaagd bent! Ik kom op een of andere manier ook altijd met meer thuis dan de bedoeling was :( ...raar...:p

Nou, fijne avond allemaal!

10. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Afrola, gefeliciteerd met jullie trouwdag!! Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben! Ik lees nu dat jullie naar de sauna gaan, lekker hoor! Veel plezier!
    Heerlijk dat het rapport af is en dat je er tevreden over bent! Dan kun je vast met een gerust hart volgende week iets minder hard werken!
    Lastig dat je buik in de weg zit, dat zal natuurlijk ook niet minder worden de komende weken :)

Sterre, dan kun jij ons na je 'hoe maak ik een bedje op'-les vast heel goed vertellen hoe het nu precies moet :D
    En zo te lezen was die baas van je ook weer bezig :x Wat een eikel zeg, zo moeilijk zal het toch niet zijn om het één en ander aan te passen voor je ;) Alvast succes ermee in ieder geval!
    Hihi, dit schrijf je over jullie prairiehondje, echt leuk :D:
    "op zondagochtend mag hij weleens even in bed en dat vind hij heerlijk. Dan zijn wij al op en de prairiehond ligt nog in bed haha"
    Hoe heten ze eigenlijk?

Hanna, joehoe :D Heerlijk voor je zeg! Lekker niet meer verplicht vroeg opstaan, en heerlijk rustig aan kunnen doen. Perfect! En nog maar 48 daagjes, dat klinkt alsof je over twee weken ofzo al moet bevallen :D Maar gelukkig heb je nog een paar weekjes!

Sheann, jij lekker een rustig weekendje? Ook lekker natuurlijk! Gisteren nog goed opgeschoten met klussen?

Pookie, veel plezier bij het North Sea Jazz-festival! Je bent een echte muziekliefhebber of niet?
    Wat eng dat je plotseling naar de vk moest, maar gelukkig was er niets aan de hand. Wel vervelend dat je zo'n blaasontstekingsgevoel hebt, maar met cranberrysap ben je er vast zo vanaf!

All, gisterenavond in bed voelden we weer allebei ons meisje en gisteren overdags ook soms. Het lijkt wel of ze ineens alles aan het inhalen is van de afgelopen tijd :D Maar alleen maar leuk!
    Zo te zien wordt het vandaag best een lekkere dag, dus geniet er van!

11. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Het verven is bijna klaar. Ik moet alleen nog een muur en de trap voor de tweede keer verven. Denk dat ik dat morgen maar ga doen. En mijn vriend moet nog een slaapkamer en de gang muren verven en dan is het klaar. Maandag gaat hij de wc eruit slopen dus dan kom ik niet meer want ik moet ieder uur plassen.
    Donderdag komt een aannemer de badkamer en de wc verbouwen. Ik hoop dat alle onderdelen die we gekocht hebben een beetje passen, het is voor ons ook de eerste keer dat we een badkamer verbouwen :)

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    #1852 pookie66, 11 jul 2009
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
    @Sheann; Ik vind het wel knap hoor om nu zo fanatiek te klussen, wij hebben er echt geen puf in. Maar binnenkort moeten we toch hard aan de slag met de babykamer en de overloop.
    En zonder WC zou ik nu ook niet kunnen, moet bijna om het kwartier!!! dat kan vandaag wat worden op NSJ misschien maar een luier omdoen

Edit edit edit****
    Whuuuu, mannetje heeft toch iemand kunnen vinden die mee wilt naar NSJ. Dus nu hoef ik niet mee, aan de ene kant heel jammer maar aan de andere kant ben ik ook wel opgelucht, ik was heel bang dat ik een blok aan het been van hubby zou zijn ......................
    Maar verdorie ik ben dol op festivalsQ!!!!!!!

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Haha een luier om, kan je alvast wennen voor na de bevalling.
    Tja, stil zitten kan ik toch niet. Ik vind het stiekem ook leuk om te verven.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwaaaaaaai

15. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Sheann, dat schiet al flink op dan! Fijn hoor! Veel succes nog de komende tijd!

Pookie, dubbel idd, het niet gaan naar NSF! Maar misschien wel zo verstandig, hopelijk heb je evengoed een leuke avond!

Salapio, zwaai! Succes alvast met je echo komende week! Ik ga duimen dat alles goed is!

Loe, heel veel sterkte de komende week mocht je dit nog lezen!

All, ik stuur nu altijd iedereen van het temptopic die positief test een pb-tje over dit topic, zou iemand anders die daar ook nog meeleest, het willen doen de komende twee weken? Tessa8 had ik al een berichtje gestuurd, dus tot nu toe is het helemaal bij.
    Mocht ik straks geen tijd meer hebben, dan tot over twee weken! Hopelijk blijft alles goed gaan met jullie!

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Fijne vakantie Mosa!!!!!

17. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa, een heel fijne vakantie toegewenst.
    Veel plezier en tot over 2 weken!

Ik heb vandaag een erg drukke dag gehad.
    Naar mijn zus geweest voor een behandeling aan mijn heup, 3 bouwmarkten en een tegelhal bezocht, bij mijn ouders gegeten en boodschappen gedaan.
    Poepoe, en dat op mijn eerste "vrije" dag :D
    Moet duidelijk nog een beetje in het rustige ritme komen.
    Vanavond gaan we lekker een dvd'tje kijken.
    Heerlijk onderuitgezakt op de bank :D

Fijne avond allemaal!

Groetjes, Hanna

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Mosa: Ik zal de taak op me nemen om alle zwangere tempdames op de hoogte te houden van dit topic. Heel veel plezier op vakantie :)

Hanna: Het duurt nog wel even maar binnenkort doe je niks anders dan koffie leuten en voetenbadjes nemen.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mosa ... te laat ... maar FIJNE VAKANTIE!

Hanna ... geniet er maar van :D

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden ,

Zo, ik heb heerlijk geslapen en mijn enkels zijn weer te zien JIPPIE!!!!!!!!!!!!!!!! Waar je al niet blij mee kan zijn he :D
    Straks gaan we even winkelen in Rotterdam. Manlief gaat in de uitverkoop shoppen.

Fijne dag allemaal!

Groetjes, Hanna

Deel Deze Pagina