Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
  2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Mosa: Als je dit nog leest: Ze heten Moos en Babs.
    Héle fijne vakantie en tot over 2 weekjes! Geniet ervan!

@Hanna: Heb je eindelijk vrij heb je het nog druk haha. Shopse vandaag!

@All: Gister de rest van de kast weg gehaald, een aantal delen weer in de schuur gezet dus daar hebben we nu een mooi hoekje met kast en staat het mooi opgeruimd, ben er erg blij mee. Een en al recycling hier :)
    Verder heb ik met mijn schoonmoeder het behang eraf gehaald en nu is het kamertje zo goed als leeg. Er ligt nog voor de helft laminaat in maar die hebben we even laten liggen omdat we anders o phet beton staan. Het kamertje kan dus weer ingericht gaan worden, heb er nu al zin. Jammer dat het hier geenk koopzondag is.

We hebben nog een nieuwe huisgenoot erbij gekregen... We hoorden van de week iets in de schacht scharrelen en dachten aan een vogeltjes die er in was gevallen, daarna nog wel een paar keer gehoord maar ja, die krijg je er natuurlijk nooit meer uit.
    Gister haalden we het laatste stuk kast weg en kwam daar dé schacht tevoorschijn. Er zat onderin een klein plankje en die trokken we los om te kijken wat er zat....komt daar dat vogeltje achter vandaan!
    Het is een gierzwaluw en zijn blijkbaar beschermd. Ze zitten hier met nesten en hij is waarschijnlijk bij ons in de schacht gevallen. Hij kan denk ik nog net niet vliegen, nog iets te klein. Gister dus ook stad en land afgebeld voor die vogel.
    Nou is hij dus beschermd en alles maar niemand wilde em opvangen :( Nu heb ik dus tips gekregen om em eten en drinken te geven en ben ik em zelf maar aan het voeden enzo (alvast oefenen haha) Vandaag even kijken of hij misschien al een beetje kan vliegen en dan maar hopen dat hij z.s.m weg kan want hoe langer hij hier binnen zit hoe minder hij voor zich zelf kan zorgen straks. Hij eet i.i.g geval goed, mijn halve vinger met eten verdwijnt in z'n bek :$

Fijne zondag!

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Sheann: Leuk is die he?! Ik had em via de hyves gekregen, vond em echt goed gemaakt.

4. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Sterre: Ik had hem ook via hyves en vind hem ook knap gemaakt. Je ziet wel dat het geen echte babies zijn maar het is zo knap gedaan.

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Het is inderdaad knap gemaakt!

Blehhhhhhhh hier regent het alweer, dan maar huisje opruimen, misschien maar eens babykamer ontdoen van al mijn rommel.

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hai meiden,

@ pookie, tuimelaar effect ook last van, haha. tja en zag laatst een schematisch plaatje van de groei van de buik en onze buik wordt nog ongeveer 2 x zo groot :$, maar niet teveel overnadenken haha.
    Wel irritant dat het alweer regent. Na ja maar opruimen oid is dan
    en alternatief (of de tour kijken ;)). Jammer dat je je toch niet goed genoeg voelde om mee te gaan naar NSJF maar ik kan het wel begrijpen, ik zou het een uur leuk vinden en het dan lichamelijk weer helemaal hebben gehad ;).

@ Sheann, klinkt alsof het klussen bij jullie van een leien dakje gaat. Hopelijk gaat het plaatsen van de nieuwe badkamer ook zonder al te veel problemen. Wanneer beginnen jullie met het inrichten van het huis?
    Wij krijgen trouwens geen nieuwe kozijnen hier. Het plaatsen van dubbelglas is op initiatief van de Vereniging van Eigenaren van ons appartementencomplex gegaan. Dat wordt tegelijkertijd met het schilderen van de kozijnen aan de buitenkant gedaan, daarbij kijken ze wel of de kozijnenboel rot is en repareren ze dat. Helaas hebben we daardoor ook minder invloed op wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd. Ergens in de komende weken en over de dag worden we gebeld, maar ze bellen gerust een dag van tevoren ;). Aangezien ik verder wil met de babykamer vind ik dat wel een beetje irritant :).

@ Hanna, goed begin van je verlof ;), haha. Als je het dan maar wel leuk vond allemaal! Langzamerhand zul je het vanzelf wel rustiger aan doen denk ik. Nog genoeg tijd denk ik om uit te rusten ;). Fijn trouwens dat je dikke voeten en enkels weer minder worden!

@ Sterre, lekker is dat altijd als het opruimen lukt :). Wat ben je trouwens verder goed bezig met het vogeltje! Idd heel raar dat als het vogeltje beschermd is dat niemand het dan wil opvangen. Maar wel als advies krijgt om het vogeltje te voeren. Hopelijk gaat het idd snel op zoek naar zijn ouders. Of vinden zijn ouders hem/haar! Succes en veel plezier ermee!

@ Salapio, zwaai zwaai hihi

@ all, nou gister een heerlijk dagje gehad :D. Manlief verrast met ontbijtje op bed en het saunaarrangement. De rest van de dag was het lekker relaxen. Ik vond het heerlijk om met mijn buik in het warme water te liggen. Geen druk op bekken en buik voelde niet zo zwaar :). Ook nog een lekkere massage gehad. Het was ook erg gezellig samen :).
    Vandaag maar weer een beetje opruimen in huis en ben een lijst aan het maken wat nog allemaal moet gebeuren in huis, liefst voor de komst van de baby... ;)

7. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Afrola: Dat is wel vervelend dat je kort van te voren weet wanneer ze komen.
    Het klussen ging vandaag iets minder. Ik was met mijn zus in de tuin bezig om een struik eruit te trekken toen ze een tak tegen haar wenkbrauw kreeg. Ik dacht eerst dat er een doorn in zat maar ik kreeg hem er niet uit. Wij naar de dokters post, hebben ze onder verdoving een stuk hout van een halve cm eruit gesneden :( Ik vond het zo zielig voor haar.
    Ik moet morgen weer naar het werk voorlopig dus kom ik de tuin niet meer in.

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sheann, Wat ontzettend vervelend dat je zus een tak in haar gezicht kreeg. Vooral met zo'n resultaat :(. Hopelijk heeft ze er niet al te lang last van! Ik kan me voorstellen dat je je er naar over voelt en dat je even geen zin hebt om te tuinieren!
    Werkze weer morgen ;)

@ all, vandaag nog een buikfoto genomen (zie album). Het was weer de hoogste tijd!

Nu is het onderhand weer bedtijd, pff 't is alweer 10 uur, weekend is weer over en morgen weer lekker aan het werk. Voor ieder die morgen weer gaat werken succes en voor de rest fijne dag!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hanna, lekker geshopt? En fijn weer zichtbare enkels :D

STerre, gaaf zeg een klein gierzwaluwtje ... prachtige beestjes! Vogelbescherming deed ook niets met opvang? Vreemd hoor ...

Pookie, vervelend was die regen he ... gelukt met de babykamer?

Afrola, wat een leuke verassing voor je man ... en lekker hoor in het warme water dobberen :) en mooi buikje!

Sheann, he getsie wat naar voor je zus :( en werkse vandaag ...

Hehe ... ff rustig tijd om te lezen en reageren. Mirre zit lekker boekjes te lezen dus ik heb even rust :D ... Mirre zit in dr pre-terrible-two's fase geloof ik. HEEL aanhankelijk, HEEL snel boos/verdrietig/driftig, HEEL angstig voor vanalles en nog wat (regengeluid vindt ze op eens eng) en HEEL erg bezig met het ontdekken (en uiten) van dr eigen willetje. Soms hilarisch ... soms heel irritant ;). Wel heel grappig: Mirre is echt bewust bezig met haar mimiek. En als ze iets doet wat niet mag en ik zeg 'Mirre' dan gaat ze me heel boos aankijken *lol* ... of ze trek haar 'ik ben de heilige onschuld'-smoelwerk.
    Nog 1 nachtje slapen en dan mogen we gluren naar de kleine. Brrrrr ... ben nerveus en heb ook zoveel zin. Ik zal zo ook eens een buikfoto plaatsen (wel van savonds ;))

10. woops

woops Niet meer actief

Hoi meiden,

Even een berichtje.
    Hier gaat het dus echt gewoon zwaar .....
    Voel me zo ziek, zwak en misselijk heb heel het weekend door zitten janken en weet het gewoon even niet meer.
    Om 10:15 kan ik bij de huisarts terecht, denk zelf dat het misschien niet is van de zwangerschap, maar heb heel veel last van m`n rechter nier en denk misschien een infectie.
    Zeker weten doe ik het dus niet, maar ik voel me echt gewoon net een lopend lijk en mannetje had met me te doen.
    Gisterenavond om 24:00 heb ik nog aan m`n mannetje gevraagd om het hartje te luisteren, nou dat deed het als een tierelier, dus toch een beetje gerustgesteld.
    Net m`n werk ook gebeld en me weer ziek gemeld, gelukkig is m`n baas echt begripvol en snapte hij alles en moest ik maar rustigaan doen.
    Kan alleen maar janken op dit moment, weten jullie of je kleintje dat merkt dat ik zo verdrietig ben, lijkt me zo naar voor zo`n kindje als die dat nu al voelt.
    Nou ja eerst zo naar de huisarts en hopelijk kunnen ze me helpen want ik ben een beetje moedeloos.

Sorry voor m`n berichtje, kan er even niets anders van maken.

Iedereen toch een fijne dag en hopelijk hebben jullie allemaal een toffe dag.
    Groetjes

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen allemaal.

Wops, gelukkig kun je al snel bij de huisarts terecht. Het goed even na te gaan waarom je je zo ellendig voelt.

Mosa is al op vakantie, hopelijk geniet ze er lekker van.

Hanna, lekker he verlof? Dan besef je dat je echt bijna mama bent! En dat alles goed is gegaan, al die spannende weken.

Hier gaat het op en af. Mijn bekken zijn op lijkt het wel, dus ik moet het traplopen etc echt gaan doseren. Even op mijn rug liggen wil al niet meer.
    Verder ben ik erg snel moe en lig 's middags heerlijk een uurtje te slapen. Voor mijn maagzuur heb ik gaviscon gekregen van de verloskundige, want ik werd er echt gek van. Het is erg smerig, maar het werkt als een tierelier. Nu word ik 's nachts alleen nog maar wakker om te plassen :)

Iedereen weer een fijne dag!

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Staat in album ... echt een verschil met die van 4 weken geleden ... Met zwangerschap Mirre was mn buik pas zo met 16 weken ofzo ...

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wops, die zwangerschapshormonen zijn heel heftig hoor. Sommige vrouwen reageren daar meer op dan anderen. Dus dat huilen kan heel goed daarmee te maken hebben. Ik ben ook sneller geprikkeld :D (maar vooral in de zin van 'ik bijt je hoofd eraf' *oops*). Wel fijn dat je snel bij de HA terecht kan *KNUF*

Melisa, he bah wat vervelend van je bekken. Gewoon mannetje steeds naar boven sturen ;). En fijn dat de gaviscon goed werkt!

14. woops

woops Niet meer actief

Ben terug van huisarts.

- Bloeddruk: 120 / 80
    - Suiker: 6,8
    - Urine: helemaal schoon
    - Medicijnen: Emesafene

Alles dus goed, moet alleen heel rustigaan doen.
    Dank jullie wel voor jullie reactie`s.
    Ik ga nu even bankhangen.

Groetjes

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dus rustig aan doen wops! Neem lekker die medicijnen, hebben bij mij ook goed geholpen. Je wordt er alleen wel suf van, dus oppassen met auto rijden. En zwanger zijn is nu eenmaal voor de een makkelijker als voor een ander. Ik heb het idee dat als je een tijdje bezig bent geweest om zwanger te worden je ook nog eens alle klachten krijgt. Sommigen komt de zwangerschap aanwaaien en zijn 9 maanden ook nog eens klachtenvrij. Niet eerlijk haha (maar zou het ook wel willen)

16. woops

woops Niet meer actief

Nou wat je nu omschrijft lijkt wel zo te zijn ja.
    Ik ken mensen waar het zeg maar ingewaaid is of per ongeluk en hebben nergens last van.
    En andere net als ik hebben echt moeten klussen en vechten om zwanger te worden en dan krijg je dit al kado, is natuulijk niet eerlijk gezegd maar voelt soms wel zo.
    Ik doe nu wel rustig aan en snij mezelf dus in de vingers als ik teveel doe.
    Maar zal dit nu alleen gelden voor de eerste 16 weken of kan het zo zijn dat het nu heel de zwangerschap zal zijn, van als ik te veel doe dat ik de volgende dag ofzo meteen op de hete kolen ervoor moet zitten?
    Hoe ervaar jij dat, jij bent al een heel stuk verder en bijna aan het persen.;)

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Sheann: Oei dat is kl*te zeg, een brok tak in je gezicht, snap wel dat je er even geen zin in hebt. Hoop dat het werken goed gaat vandaag.

@Afrola: Wauw jou buikje is flink gegroeid zeg tegenover de vorige keer. Mooi hoor.

@Salapio: Het verschil met 4 weken geleden is inderdaad goed te zien. Hebben jullie het al tegen iedereen gezegt? Of moet je em nog verbergen?

@Melisa: Ik gebruik ook gaviscon en die is inderdaad niet lekker maar werkt inderdaad écht super.

@Wops: Ik heb me tot een week of 16 a 17 ook zo enorm ellendig/depri gevoeld. Ik was helemaal niet blij en die roze wolk was vér te zoeken. Je zit nu even in een gat, je weet dat je zwanger bent maar je voelt niks, je ziet niks, je kan je er niks bij voorstellen, je zit alleen maar bomvol hormonen en je bent er ziek van. Net als de rest al zei, denk aan jezelf, doe rustig aan en als je behoefte hebt om te janken dan doe je dat lekker. Als je straks wat begint te zien en die kleine straks gaat voelen enzo dan draaid dat allemaal bij. Ik begon pas echt te genieten na de 20 weken echo, toen besefte ik pas écht dat er iets in me leeft enzo. Soms word ik 's nachts wakker en voel die kleine stuiterbal en kan dan niks anders dan lachen...dat kon ik me een paar weken geleden nog niet voorstellen.
    Hoop dat je er wat aan hebt :)

@All: Nou pietepiet (zwaluw) zit er nog steeds. Gister wel geprobeerd of hij kon vliegen maar dat ging niet geweldig. Elke dag even proberen. Hij eet en drinkt goed dus dat moet wel gaan lukken.
    Gister waren we naar de gamma en praxis geweest om laminaat te kijken/kopen. Zagen we een hele mooie bij de gamma die we wel wilden..leveren ze daar geen bijpassende plinten bij :( Dus dat hield weer op. Echt weer een logica van lik-me-vestje daar bij de gamma.
    We hebben wel een leuk behangetje gekocht, 2 lichte kleuren met een streepje voor op de korte kant en dan voor de andere lange kant 1 kleur en daar weer een baantje over met wat baby-dingetjes. Alles neutraal om het een beetje rustig te houden.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    @wops: hoe ik het ervaar? Tja, je moet je van mij maar niets aantrekken haha. Maar ik vind zwanger zijn geen zegen. Tot 21 weken overgegeven, en daarna direct last van mijn bekken. De weken daarna waren leuk, vooral omdat je dan je baby gaat voelen. Dat is echt super. Nu wordt het weer minder omdat mijn lijf niet meer wil, ik kijk echt uit naar de bevalling. Maar ik ben ook een goede voor de ziektekostenverzekering van mijn baas. Heb vanaf week 6 niet meer volledig kunnen werken. Jammer dan. Het is een gezonde ziekte, en je lijf moet je nu heel serieus nemen.

19. woops

woops Niet meer actief

Ben blij dat je eerlijk bent.
    Ik vind zwanger zijn dus ook alles behalve de mooiste tijd van m`n leven (tot nu toe gezegd :))
    Ik verlang naar de weken dat ik niet meer misselijk of ziek ben en dat ik de kleine ga voelen.
    Leef nu ook al naar de bevalling toe, al moet ik dus nog echt wel even.
    Gelukkig zegt m`n baas ook "Het is een gezonde ziekte en kijk naar je lichaam, de ene is niet ziek en jij wel" nou dat voelt wel goed dat m`n baas zo "makkelijk" is zeg maar.
    Ben blij om juist te horen dat niet iedereen een roze wolk heeft, want dan voel ik me nog elendiger en vraag ik me nog meer af waarom, net of dit een straf is.

De UWV zal ook wel gek worden van m`n baas, dan ziek, dan halve dagen dan weer werken dan weer ziek enz enz.
    UWV heeft me al 1 keer gebeld, zal wel normaal zijn.

De roze wolk zal hier nog zeker gaan komen en dan spring ik er zeker op. :p

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Salapio, De buien van Mirre klinken van ver best aandoenlijk, maar kan me voorstellen dat het ook wel vermoeiend is, haha. En je buikje is al goed gegroeid hoor!

@ Wops, vervelend dat je je bijna continu naar voelt :(. Zoals gezegd denk om jezelf, je kan er voorlopig niets aan veranderen. Alleen met voldoende rust kan je je (soms voor een paar uur) weer wat beter voelen. Het is ook moeilijk aan te geven of dat dit bij jou nog lang duurt of dat het met 3 a 4 weken weer beter zal gaan. Dat blijft toch afwachten...
    Wat betreft UWV, die zullen wel vaker gaan bellen en als het nog lang duurt van je verwachten dat je naar de arbo-arts gaat. Tsja, vooral niet teveel van aantrekken!

@ Melisa, jammer dat je bekken niet meer mee willen werken. Helaas kun je daar zo weinig aan doen. Hopelijk wil het wel een beetje snel verbeteren na de bevalling ;). Fijn verder dat de gaviscon goed helpt!

@ Sterre, nog steeds moedertje aan het spelen over pietepiet... Hopelijk gaat ie snel vooruit!
    Balen van het laminaat bij de gamma, idd raar dat ze er niet eens plinten bij hebben :(. Nou ja, gelukkig ben je wel goed geslaagd met een behangetje, nu nog op de muur plakken ;)

@ all, vandaag kreeg ik van mijn leidinggevende te horen dat ik mijn vakantiedagen die nog staan niet mee kan nemen naar mijn volgende contract zoals ze vorige week nog had beweerd. Mijn contract loopt tijdens mijn verlof af en ik krijg pas als ik weer begin (na mijn verlof dus) een nieuw contract. Dat betekend dat ik ruim 2 weken eerder vrij ben dan verwacht. Ik hoef dus nog maar 3 1/2 week te werken :$. Dat is echt even raar ;), maar ook wel weer lekker :D.

Deel Deze Pagina