Voormalig Temp-meiden die nu zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door afrola, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Wops: Hier priecies zo met het UWV en ze hebben mij al meerdere keren gebeld. Zolang je gewoon eerlijk bent is er niks aan de hand. Als jij het niet aankan, kan je het niet aan, simpel, het is jouw lijf en jouw kindje en dat is het enige wat telt. Overleg anders ook even met je VK, zo heb je toch een stok achter de deur mochten ze stieken toch wat tegensputteren bij het UWV (waar ik trouwens niet vanuit ga hoor) Maar zo krijg je wel even de tijd en rust.

@Afrola: Nou dat is lekker! Dan komt het ineens wel heel dichtbij :)

@All: Heb net geprobeerd pietepiet te laten vliegen. Die kunnen blijkbaar niet zelf aanvliegen v.w hun korte pootjes dus heb em een gooi in de lucht gegeven maar hij kwam net zo hard weer omlaag ;) Nou ja, morgen weer een dag.

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    @Sheann; AUwie, dat is niet fijn voor je zusje. Killer taken! Voorzichtig hoor in die tuin.

@Salapio; vandaag beter weer. Joepie. Babykamer is nog niets aan gedaan:) We moeten eerst maar even een nieuwe plek vinden waar we onze administratie op kunnen slaan. En jeetje wat een platte buik bij 5 weken!!! Nu zie je id wel wat maar niet veel hoor, gewoon lekker slank met beginnende babybuik!

@Wops; gewoon lekker uitjanken, maar wie weet heeft huisarts een oplossing tegen al die hormonale schommelingen.

@sterre; Ahhhhh alvast moedergevoelens botvieren op zwaluw jong. Wel vreemd dat dierenambulance er niets mee wilde doen. ik heb al 2 x een vogel gevonden en door hen laten ophalen. Maar bij ons zit wel relatief dichtbij een vogelopvangcentrum.

@afrola; wat vreemd dat je je vakantiedagen niet mee kan nemen, al is 2 weken ook best veel om mee te nemen. Sommige bedrijven houden een maximum aan van 5 dagen. Wel lekker hoor nog maar 3,5 week werken. goh dat zal vast omvliegen!!

Hier vandaag ook contact gehad met UWV, vriendelijke man en hij wenste me nog een goede zwangerschap en een wolk van een baby! Die was in een heel goede stemming voor een maandag morgen:)
    maar werk vandaag was best zwaar, ik voel mijn buik gewoon groeien:$ Het voelt heel strak en GROOT en mormel was vanmorgen ook nog eens zeer actief. Gelukkig werk ik maar 6 uur, langer zou ik het ook echt niet uithouden op een dag als deze.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Om het gedoe met het UWV te beperken, heeft mijn baas bij 10 weken zwangerschap besloten mij gewoon helemaal ziek te melden. Het nadeel is dat het UWV iedere maand belt, het voordeel is dat iedereen er profijt van had. Als ik kwam was het fijn, kwam ik niet werd mijn vervanger lekker gewoon betaald. Ik heb tot 24 weken nog 6 uur per dag gewerkt. Maar wel aangepast. Voor mij werkte het prima. Het UWV was trouwens elke keer vriendelijk en begripvol aan de telefoon.

Afrola, lekker toch bijna verlof? Geniet er maar gewoon van. Doe ik ook haha.

Ik heb net ons geboortebord voor in de tuin afgemaakt. Wij hebben er zelf 1 gemaakt van Bumba. Het is zoooo cool geworden! De naam van de baby staat er al op, dus die moeten we even gaan afplakken. Zal er van de week een foto van maken.

4. woops

woops Niet meer actief

Ik heb ook al een geboorte bord gemaakt, ja weet het ben er vroeg bij. :$
    Ik heb een Winnie de Pooh gemaakt, zal hem even laten zien, ben er apentrots op.
    Op z`n buikje komt de naam straks.
    Winnie komt straks ook niet in de tuin, maar voor het raam en dan straks in het kamertje.
    Hij is ruim 1 meter geworden.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wops, ik kan me heel goed voorstellen dat zwanger zijn behoorlijk kl*te kan zijn ;) ... hier ook gevoelsmatig niet altijd een roze wolk: heel erg moe en vooral een humeur waar je U tegen zegt :D. Maar toen ik zwanger was van Mirre ging ik heel regelmatig gewoon op de bank liggen met mn handen op mn buik en bedenken dat er onder mijn handen een kleine groeit. Dit soort 'cocoonen' tilde mij altijd op een roze wolk :). En op basis van dat in mezelf gekeerde broedgevoel kijk ik terug naar de zwangerschap van Mirre als een onwijs bijzondere periode. Nu heb ik wat minder tijd voor dat 'broeden', maar savonds lig ik altijd wel eventjes zo ...

Maar als je kotsend boven de pot hangt, je bekken uit je lijf zakt + pijn doet, je hormonen je hele gevoelsleven overhoop gooien ... pfff ... dan is zelfs dat broeden lastig zijn. Heb je niet een beautycentre oid in de buurt waar ze zwangerschapsmassages aanbieden. Dat heb ik ook een paar keer gedaan. Echt zalig!

Verder heel veel sterkte natuurlijk ...

Euhm ... Sorry hoor, ben echt zo moe. En tegelijkertijd een stuitergevoel vanwege echo morgen. Brrrrrrr ... Hopelijk kan ik een beetje slapen vannacht ...

6. woops

woops Niet meer actief

Zwangerschapsmassage?

Dat klinkt heel erg aangenaam, zal eens gaan rondsnuffelen hier in de buurt.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wops, tjee wat mooi zeg! Knap dat je dat kunt! Hier twee linkerhanden :D

8. woops

woops Niet meer actief

Dank jewel, heb er ook dagen op gezeten hoor en heb soms wat afgevloekt. :p
    Ben benieuwd naar jouw geboorte bord. :)

Ik ben lekker naar bedje toe. :)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Euhmmmm .... geen geboortebord :)

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    @Pookie: Wij hebben ook een vogelopvang hier in de buurt, 2 zelfs maar het probleem ligt em in de vergunningen voor zo'n beest zoals ik het me heb laten vertellen. Omdat hij een beschermde soort is mag je de eigenlijk niet houden/hebben...Vond en vind het erg vreemd allemaal maar ja, doe ik het toch lekker zelf. Elke dag oefenen om te vliegen en dat komt het wel goed.
    Fijn hoor dat je zo'n vriendelijk man aan de lijn had. Vrouwtje van het UWV waar ik contact mee heb is gelukkig ook redelijk.

@Melisa: Ben erg benieuwd naar het bord...en de naam :p

@Wops: Leuk bord! Heb je echt mooi gedaan...kan ik er eentje bij je bestellen ;) Wij hebben in de vriendengroep een vrienden-geboorte-bord die alle tuinen afgaat, is ook leuk.

@ Salapio: "Maar als je kotsend boven de pot hangt, je bekken uit je lijf zakt + pijn doet, je hormonen je hele gevoelsleven overhoop gooien ... pfff ... dan is zelfs dat broeden lastig zijn"....Wat kan je dat toch weer lekker vertalen :D

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Salapio ... voor al uw chique vertaalwerk ...

:D

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Er moet me echt even iets van het hart.
    Ik heb weleens nare verhalen verteld over mijn baas en dat was natuurlijk lang niet alles. Op het werk hebben wij het met de collega's weleens over de arbeidsinspectie gehad maar toen dat vorige week gebeurde met die man (hartklachten en niet naar het ziekenhuis willen brengen) was iedereen dusdanig geschrokken dat we er nu toch echt werk van wilde gaan maken. Dit kan gewoon niet langer meer. Nu is het zo dat ik degene ben die het dus zou gaan doen, uiteraard na overleg op het werk met collega's over hoe en wat.
    Ik heb dus net een klacht c.q melding richtig de Arbeidsinspectie verstuurd en voel me er toch wel een beetje rot onder.
    Ik ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren.

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Sterre, Knap hoor dat jij en je collega's hebben besloten een klacht in te dienen bij de arbeidsinspectie en dat je het nu ook echt hebt gedaan! Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, zulk soort situaties zijn niet bepaald makkelijk. Je zou het het liefst op een andere manier oplossen natuurlijk! Hopelijk blijven jij en je collega's eensgezind als de inspectie op de stoep staat! Sterkte met deze situatie!

@ Wops, mooi geboortebord!

@ Melisa, ik zal vast wel genieten van mijn verlof hoor, maar ik moest wel even wennen aan het idee dat ik nog maar kort hoefde te werken... Ik ben nu aan het bedenken wat ik in mijn verlof allemaal ga doen.

@ Pookie, irritant he als je buik zo strak en groot aanvoelt ;). Hopelijk voelt het snel weer iets beter!
    Oh en de reden waarom ik mijn vakantiedagen niet mee mag nemen is dat er tijd tussen mijn oude en nieuwe contract zit.

@ Salapio, hoe was de echo?

@ all, zo vandaag een kort dagje gewerkt, ik had maar weinig energie. De zwangerschapsyoga van gisteravond viel me zwaar en ik was vanochtend nog niet bijgekomen. Veel van de oefeningen die we moeten doen worden steeds moeilijker uitvoerbaar vanwege mijn bekken. Heel vervelend :(.

14. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Afrola: Zo nog 3 1/2 week werken. Dat is nog heel weinig! Ik ga ook twee weken voor mijn verlof plakken maar ik moet nog wel eventjes.

Pookie: Ik hebd at ook dat mijn buik heel groot en gespannen aanvoelt. Het is niet echt pijnlijk maar comfortabel is het niet.

Sterre: Lijkt me erg moeilijk om een klacht tegenover je baas in te dienen. Sterkte ermee, ik hoop dat het goed uitpakt.

Wops: Ik had je bord al een keertje gezien, je was er inderdaad erg vroeg mee.

Salapio: Hoe is het gegaan vandaag?

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Joeheoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe!

Wat een wonder is het toch om zo'n bewegend hummeltje te zien :D. Wel ligt mn placenta voor, dus waarschijnlijk andere bewegingen dan bij Mirre ... balen ... want Mirre voelde ik vanaf een week of 17 heeeeeeel erg vaak en dat was zo genieten ;). Nou ja, misschien is het een aanstaande profvoetballer (m/v) en laat die zich niet kisten door zo'n barrière :)

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Salapio, gefeliciteerd met de goede echo :D. Idd wel jammer dat de placenta voor ligt. Maar je weet nu wel wat je moet voelen dus misschien voel je het toch wel een beetje snel?!

@ Sheann, de tijd gaat gelukkig best snel, dus voor je het weet mag jij ook met verlof ;)

17. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Salapio: Gelukkig is alles goed. Het duurde al zo lang voordat we iets van je hoorde.

Ik heb weer 2 weken vakantie! Het huis schiet al aardig op dus ik ga maar een beetje de boel op orde brengen en wat bloemen in de tuin planten. Morgen komen ze eindelijk aan de badkamer beginnen. De wc is al eruit gesloopt dus ik denk niet dat ik het lang vol hou :)
    Fijne dag all

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Goede morgen allen. Bij de aug.mama's is de eerste baby geboren. Het komt nu wel heel dicht bij hoor!

Vannacht weer heel slecht geslapen door het zuur. Wat is dat irri! Mijn zusje en pleegmoeders komen zo op de koffie. Ze neemt haar 6 weken oude dochtertje mee. Die gaat straks lekker slapen in ons babybedje... Cool he? Heb er echt heel veel zin in, ondanks dat ik me brak voel.

Vanavond partneravond op de gym, manlief mag dus mee haha. Ben benieuwd!

19. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Melisa: Oh wat leuk, de eerste augustus beeb.
    Veel plezier vandaag met de kleine.

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedemorgen,

@ Sheann, alweer klusvakantie lekker hoor! Maar zo te lezen kun je niet al teveel grote dingen doen omdat ze de badkamer/wc verbouwen. Kun je in plaats daarvan van het mooie weer genieten ;).

@ Melisa, zo de eerste augustus beeb. Ja dan gaat het voor je gevoel wel hard! Veel plezier vandaag met je zus en pleegmoeders.

@ all, vanochtend weer voor controle bij de vk geweest. Alles was weer goed en de kleine is gewoon al ingedaald :$ en dat kon de extra pijn aan mijn bekken verklaren van de laatste dagen. Weet ik nu wel dat ik continu de billetjes voel rechtsbovenin :D, we vroegen ons al af wat het was.
    Verder ben ik de laatste 2 weken steeds meer aan het nadenken over de bevalling. En bevallen in bad klonk altijd aantrekkelijk, maar ik ben het nu serieus aan het overwegen en de vk's van onze praktijk staan er positief tegenover :). Van het weekend gemerkt dat ik zoveel vrijer in water kan bewegen. De vk van vandaag vond het in elk geval erg positief dat ik aan het nadenken was over comfortabele houdingen om de pijn op te vangen :).

Fijne dag allemaal, het wordt weer heerlijk weer :D

Deel Deze Pagina