voormalig 'vriendin' blijkt Narcist.

Discussie in 'De lounge' gestart door Prinsesje14, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Na de zoveelste ruzie toch eens gaan googelen naar het gedag van een 'vriendin'. Ik kwam bij het volgende stuk uit.. en ik kan het bijna niet geloven maar dit is precies die 'vriendin' geloof dat ik haar liever kwijt dan rijk ben. :$ mensen in mijn omgeving waarschuwde mij al iedere keer voor haar. Nu is dit lees snap ik waarom.

Narcisten komen in het begin van relaties vaak charmant, leuk en interessant over. Narcisten zijn vaak goede leugenaars en kunnen zeer manipulatief zijn. Ze zullen je op deze wijze dus ook snel in kunnen palmen. Een echte narcist heeft zich aangeleerd binnen enkele seconden in te schatten wat iemand van hen wil of verwacht. Door hierop in te spelen, bijvoorbeeld met een leugen, kunnen ze weer aandacht krijgen of op een voetstuk geplaatst worden. Het leven van een narcist is gericht op zichzelf en hun eigen behoeften. En één van die behoeften is het krijgen van bewondering.

In een relatie zijn narcisten gevaarlijk. Het manipulatieve gedrag van een narcist om alles te krijgen zoals hij wil, zorgt vaak voor vele leugens binnen een relatie. Accepteer dus dat als u een relatie heeft met iemand die lijdt aan narcistische persoonlijkheidsstoornis, u waarschijnlijk omgaat met een persoon die een leugen niet zal schuwen.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, hebben jullie ook mensen in jullie omgeving die zo veel liegen om er zelf beter van te worden ook als dit ten koste gaat van andere? En denkt deze persoon ook alleen maar aan "ikke ikke ikkke?" Hoe gaan jullie met zo iemand om?

2. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik ken wel een boel mensen die alleen aan zichzelf denken van ikke ikke. Maar niet wat jij omschrijft.

Ben zelf ook nieuwschierig naar ervaringen van anderen. :)

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik ken wel zo iemand ja... een oud-klasgenoot/vriendin van me.
    Op school ging ik om met een groepje meiden en zij zat daar ook bij. Een meisje om jaloers op te worden.. leuke uitstraling, erg spontaan en gezellig. Maar ze loog werkelijk ALLES aan elkaar! Toen we daar achter kwamen wisten we op een gegeven moment niet meer wanneer ze nou de waarheid sprak en wanneer ze loog.
    Meestal was het dus gelogen.
    Het leek bij haar idd te gaan om de aandacht, maar ook leek het of ze geen gevoel had. Ze bekommerde zich niet om iemand anders gevoel zeg maar, was daar heel hard in.
    Ze heeft mensen veel pijn gedaan.
    Ik weet niet waar ze nu woont maar ik hoop eerlijk gezegd dat ze geen contact meer met mij gaat zoeken.

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Een ex....
    Je snapt wel waarom hij een ex is ;)

5. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Heeft zoiets een naam?? Hoe jij het beschrijft, lijkt het op de hoofdcassiere van mijn werk.

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier ook een ex, helaas de vader van mijn kind. Hij is heel slim en komt oh zo charmant over maar van de 25 kenmerken van een narcist kan ik er bij 23 meerdere voorbeelden van geven. Mijn tip; weg wezen!!!

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee gelukkig niet..

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier mijn exman was ook precies zo.
    En liet me ook erdoor onderdrukken etc maar wees er idd voorzichtig mee.

9. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Ja, mijn exman, ik heb hier vorig jaar ook een topic over geopend is wel terug te vinden onder door mijn gestarte toppics..

10. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Hier dus een gewone 'vriendin' die zelfs ziektes gebruik om aandacht te krijgen en alles voor elkaar te krijgen wat ze wil.. vreselijk. :( en vooral jammer dat sommige zo in elkaar zitten.

11. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ja! Een van mijn laatste wekgevers was precies zo maar dat ging nog wel een stapje of 10 verder.

12. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Mijn vader...

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier mijn exman. helaas de vader van mijn kinderen. o zo charmant naar anderen maar achter gesloten deuren. hou op schei uit. Wegwezen zodra je kan. niet aan jezelf twijfelen. gaan en niet meer die persoon de kans geven zich in je leven te voegen

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet niet zo goed wat voor situaties ik me daarbij moet voorstellen. Kenmerken zijn duidelijk, maar of ik nu echt te maken heb met een narcist.. geen idee.

15. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Er is nogal een verschil tussen een karakter met narcistische neigingen of iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Met de eerste heeft denk ik iedereen wel ervaring.

Een heel naast familielid heeft de stoornis, dus daar heb ik veel ervaring mee. Als je vragen hebt, kun je me een PB sturen. Het is een stoornis die niet alleen voor de persoon zelf heel verdrietig en eenzaam is, maar zeker ook voor de directe omgeving.

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Die 'vriendin' van mij heeft een stoornis al zal ze dat niet zelf toegeven. Maar ze is wel onder behandeling zeg maar, tenminste dat was ze toen wel.
    Bij haar leek het vaak alsof ze haar eigen leugens geloofde. Daardoor kon ze ook makkelijk mensen voorliegen want ze kwam erg geloofwaardig over.
    Daarbij was ze verder heel erg spontaan en sociaal waardoor iedereen haar leuk vond en vertrouwde. Helaas was ze juist niet te vertrouwen;)
    Uiteindelijk wilden haar vriendinnen en zelfs familie niets meer met haar te maken hebben maar ze maakt gewoon weer nieuwe contacten en gaat nieuwe relaties aan waarbij ze hetzelfde 'spelletje' speelt.
    Heel triest eigenlijk.

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mn ex, al was dat meer een pathalogisch leugenaar. En mijn oom, jongste broertje van mn vader. Dat is een echte narcist, voor mij ook geen oom meer te noemen. Als ik m voor mn auto krijg is ie er geweest zeg maar ;) (bij wijze van dan he ;) zonde van mn auto ;) )

18. Islah

Islah Niet meer actief

Het zou natuurlijk best kunnen dat jouw vriendin een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft of aan een aantal kenmerken daarvan voldoet maar lijkt me geen goed idee om zomaar met diagnoses te gaan strooien. Ook nergens voor nodig.

19. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

dit..

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik had ook zo'n vriendin.
    Het ging hier zo ver dat toen ik mijn eerste kindje verloor zij een maand later zwanger raakte van een jongen die er niets mee te maken wou hebben. Ik steunde haar aan alle kanten want het was een 'ongelukje'. Achteraf bleek ze hem er in geluisd te hebben en was het dus wel zeker bewust. En zo zijn er nog tientallen leugens.

Toen de vriendschap voorbij was, viel er een last van mijn schouders.

Deel Deze Pagina