Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden!

BW, hier gaat het goed hoor! Kleintje doet het ook goed.

Hier heb ik nog zo'n 5 tot 6 voedingen op een dag. Na de voeding altijd verschonen en dan spelen. Tot hij weer moe wordt en dan gaat hij weer naar bed. Slaapt vaak een uurtje dan. 's Avonds rond 19:00 op bed. Tussen 22:00 en 00:00 laatste voeding en dan meldt hij zich tussen 5:00 en 6:00 weer. Na die voeding slaapt hij vaak nog tot een uur of 9. Mag niet klagen dus.

Joycey, succes vandaag! Misschien valt het mee als je zelf iets gaat doen wat je heel leuk vind?

Heb vandaag een late dienst. Aankomend weekend ook 2x. Vanavond wel zin in, maar het weekend niet echt. Ook daar maar weer aan wennen.

2. He bah dat werk... Zo niks aan hahaha.
    Wel fijn dat t goed gaat baboes..

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    @ Eli, zl ging 2 dagen naar kdv en 1 dag naar mijn moeder. Het was erg lastig om dan volledig op verzoek te voeden. Het is wel zo dat kindjes van een maand of 3 a 4, redelijk wat ritme hebben, dus je kunt best goed voorspellen hoeveel ze dan op een dag drinken.
    Ik rekende altijd in de ochtend hoeveel ik dacht dat hij nodig ging hebben en haalde dan zoveel uit de vriezer. Hoe ouder hij werd, hoe voorspelbaarder het ook werd.
    En ik gaf ook altijd een voeding poedermelk mee zodat er altijd een noodvoorraad was mocht er iets aan de hand zijn met de melk of wat dan ook. Volgens mij hebben ze hem nooit nodig gehad, maar dat gaf mij wel een gerust gevoel.

Daarbij paste mijn moeder bij mij thuis op, dus dat was helemaal ideaal. Ze kon het gewoon uit de vriezer halen zodra het nodig was.

Trouwens ik schreef er ook 'tips' bij van dingen die ik belangrijk vond; bijvoorbeeld: Huilen is niet erg, maar niet langer dan 10 minuten, dan vind hij het lekker om geknuffeld te worden en kan hij weer terug naar bed.
    Maar goed, mijn moeder vind het belangrijk om te doen hoe wij het doen en is niet heel eigenwijs...
    Succes met het gesprek!

4. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eli succes met het gesprek met je meoder hopen dat allemaal mee valt.

Hier zijn beide ouders wel van soms verwennen maar wel volgens onze regels.. laatst zei mijn schoonmoeder nog jullie kind jullie regels ben ik er niet mee eens pech voor mij dan.. en ik dacht hou die gedachte graag vast hahaha

@foto van jayson achter geplaatst meneer was zo onrustig en zo aan happen de hele tijd dat ik dacht weet je wat we zitten tussen 2 voedingen we gaan is even kijken of je pap nu wel moet...
    nou resultaat staat achter hahahahahaha... geweldig en heb hem echt weer moeten stoppen want hij wil alles opeten 0-o en duurde het te lang voor het volgende hapje werd jayson boos op zijn manier hahahha

5. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohw en gisteren allemaal leuke kleertjes binnen gekregen!
    ik ben helemaal happy! paar hele leuke truien en overhempjes!

tot nu toe nog geen kleur gevonden wat hem niet staat?
    jullie wel bij jullie kleintjes?

@joycey overleefd?

6. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Op de een of andere manier staat bij beide kinderen de kleur rood niet leuk.

Net gekolfd en nu nog even serie afkijken en dan wandel ik naar t kdv, ga ik mijn meisje ophalen!

Joyce hoe is het met je?

7. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Tosti, hihihi moet even wennen hoor. Vind m wel grappig.
    Maar ik geef 4 voedingen mee van 180 cc zodat ze altijd genoeg voorraad heeft. In de tijd dat hij bij haar is eet hij normaal 3 voedingen.
    En van die tips over huilen ook een goeie, ,schrijf ik ook op.

Moet nu gaan, ma zit te wachten :)

Oh en hier staat alles bij vriendje, ik hou alleen zelf niet van de kleur rood dus dat heeft hij ook niet aan. Behalve dan zijn Ajax romper maar dat moet gewoon ;)

8. Marszie bij evi staan de lichte kleurtjes wat minder.. Staat wel leuk maar harde kleuren staan haar beter. Zoals donkerblauw enzo..

Oke dilemma.. In t zh lieten ze evi de hele tijd in bed. Ook als ze jammerde en huilde want dan was ze volgens hun dus moe.
    Nu was ons meisje aan t krijsen dus hebben we haar om 11.18 op bed gelegd. Sinds die tijd is ze dus aan t huilen/jengelen.. Nu dus al een uur.. Wat z

9. Marszie bij evi staan de lichte kleurtjes wat minder.. Staat wel leuk maar harde kleuren staan haar beter. Zoals donkerblauw enzo..

Oke dilemma.. In t zh lieten ze evi de hele tijd in bed. Ook als ze jammerde en huilde want dan was ze volgens hun dus moe.
    Nu was ons meisje aan t krijsen dus hebben we haar om 11.18 op bed gelegd. Sinds die tijd is ze dus aan t huilen/jengelen.. Nu dus al een uur.. Wat zouden jullie doen?? Laten liggen of ophalen. Ik zeg ophalen maar ja dan denk ik dat we terug gaan vallen on t oude patroon maar ja nu huilt ze ook alleen maar. Pfff

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Marieke hier is de regel dat als ze ook op schoot of zo jammerd ze in haar bedje blijft. Want dan is het echt jammeren om het jammeren.

11. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Hier dus ook, zolang het geen echt krijsen is. Heel moeilijk, maar vaak vallen ze toch in slaap.

@ Joycey en Tosti, hoe is het met jullie kindjes gegaan?

@ Eli, inderdaad wat tosti ook zegt alle tijden duidelijk op papier zetten, zo doe ik het ook en inderdaad ook waar ze op moeten letten met huilen etc. En het zijn jullie regels! Succes ermee.

@ Fief, leuk zo'n mand met 65 kadootjes, maar wel lastig om er zoveel te verzinnen.
    Ik geef mijn schoonmoeder een workshop bloemschikken in december cadeau. Zoiets vind ik altijd wel leuk om te doen.

@ Baboes, succes met werken, doe jij ook iets in de zorg?

Ik vind lichte kleurtjes bij ons mannetje ook wat minder staan, hij is ook een beetje getint, heb dus liever wat fellere kleuren. Hij heeft nu een oranje/blauw geruit overhempje staan en dat vind ik super staan.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb het overleefd!

Ik vond het echt moeilijk om hem achter te laten. Ik ging al huilen nog voordat ik de deur uit was en dat heeft zeker het eerste half uur geduurd. Achteraf kan ik er wel om lachen nu ik mijn ventje weer vast heb, maar op het moment zelf dus niet. Ik zag ook ineens tienduizend moeders met baby's/kleine kinderen natuurlijk en toen wilde ik ter afleiding gaan shoppen (Action, alweer) en toen was er natuurlijk een baby aan het huilen - heb ik weer.

Maar goed, de eerste anderhalf uur heb ik overleefd. Leuk zal ik het wel niet/nooit gaan vinden. Ik jank normaal gesproken vrijwel nooit overigens ;) Ben niet zo'n jankerd, maar dit gevoel was echt niet tof.

13. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Luuk is afgelopen dinsdag van 7.30 tot 12.45 uur naar het kdv geweest. En vrijdag gaat hij weer een halve dag. Ik ben dinsdag lekker gaan shoppen.

Als Luuk jammert in bed laten wij hem ook liggen. Hij moet echt huilen. Vaak valt hij namelijk weer in slaap. Nu is hij ook aan het jammeren. Paar keer jammeren en dan valt hij weer in slaap. Is meer mopperen vind ik. Moet er soms wel om lachen. Als ik nu aan de deur ga kijken dan ligt hij met een pruillipje in bed te jammeren in de hoop dat er iemand komt. Gaat echt jammer jammer jammer en dan met een big smile op zijn gezicht. Dat daarna plaats maakt voor een pruilmondje. Ik sta dan gewoon te gniffelen aan de deur. Is echt aanstellerij wat Luuk doet! Als hij mij ziet dan ligt hij helemaal in een deuk en probeert de dekens van zich af te duwen.

TV: ik zet de t.v. uit als ik met Luuk bezig ben. Vind het jammer dat hij al zijn aandacht op de t.v. richt in plaats van naar mij. Ik krijg dan ook geen respons van hem als ik tegen hem praat. De t.v. is dan leuker dan mama. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Ik heb bijvoorbeeld altijd de radio aan staan op de achtergrond (zachtjes). Kan er niet tegen als het stil is namelijk. Vl heeft altijd de t.v. aan staan. Die heeft een hekel aan de radio. Snap niet dat iemand een hekel aan muziek kan hebben.

Kleuren: ik vind rood leuk staan bij Luuk, maar donker blauw enzo ook. Eigenlijk vind ik alles leuk!

14. Evi is er alleen uit geweest voorde fles vanmorgen. Verder alleen maar op bed liggen jengelen/huilen/ krijsen.. Word er echt gestoord van. En dat zal ik mw de dure vp strax ook wel vertellen..

15. Joycey jahoeeee t is voorbij! Nu lekker knuffelen!!

Heyhallo tv staat hier wel veel aan maar op
    T moment dat ik merk dat evi er last van heeft gaat ie gelijk uit. Maar net als wat de logopedie zei: evi gaat prikkels zoeken.. Dus ook al zijn ze er niet ze gaat ze dan zelf maken en zoeken..

Hier kregen we net de woonkrant door de bus! We staan er mooi op haha. Ik wacht nog steeds op de foto's van de fotograaf.. Dus heb weer gemaild. Ze gaan de fotos ook voor de website gebruiken! Wij zijn ook zooooo leuk hahahaa

16. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Dat heb ik dus ook gehoord. Dat baby's er overprikkeld van raken. Vl zit ook altijd samen met Luuk t.v. te kijken hoor. ;)

Zag het op FB marieke van de woningkrant. Wel een leuke foto!

17. Ja d fotos die zijn gemaakt zouden wij krijgen, dus heb de fotograaf maar even gemaild. Want wil ze alsnog hebben

18. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Dat weten jullie vast wel.

voor het beginnen van groente en fruit hapje moeten kindjes 4 maanden zijn. Tel je dan de weken? Luuk is nu 10 weken, dat zou betekenen dat hij over 6 wkn hapje mag. Of tel je de maanden?

19. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Maar mag ze er ook niet uit om even te knuffelen of te spelen? Succes straks met de dure vp. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Leuke foto trouwens.

@ Joycey ik snap je helemaal hoor, vind het ook moeilijk om de kinderen achter te laten. In april gaat het ventje naar het kdv voor 1 dag en ben heel blij dat het nog niet zover is en dat het maar voor 1 dag in de week is.

@Tv hier zet ik ook nog geen tv voor het mannetje aan, vind ik helemaal niet nodig. Dit wil niet zeggen dat de tv nooit aan staat als hij op is, heb ook nog twee dochters en een man die wel eens tv willen kijken en mama ook af en toe, maar dan is hij vaak niet naar tv toegericht. Hij is zich er in iedergeval niet bewust van. Als wij eten is het mannetje ook vaak aan het mopperen, maar dan zetten we hem bij ons op tafel in de wipper. Dan wil hij erbij zijn.
    De meiden mogen ook niet onbeperkt televisie kijken. Vaak gaat hij savonds na het eten pas aan, maar verder niet.

20. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    ik heb eigenlijk geen idee hoe dit berekend wordt. Ik start ook pas rond de 6 maanden met de hapjes, dit ivm de volledige bv die ik geef.

Deel Deze Pagina