Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Het dringt nu pas tot me door Marieke, moet je daarvoor opgenomen worden? Is dat altijd zo? Damn... moet er toch niet aan denken!

2. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Tosti door dat artikel ga ik dus pas met 6 maanden beginnen.

3. Hihi klopt maar blijf dat wel lieve beertjes vinden.. Net als die grijze van me 4 you.. Ook zo lief

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Beetje debiel artikel zeg... Mama's met flesvoeding moeten hun kinderen maar de o-zo-slechte-bijvoeding geven maar moeders die de heilige borstvoeding geven mogen het pas na een half jaar? :D

Waar the heck is mijn artikel i.c.m. bijvoeding??? Als ik borstvoeding had kunnen geven had ik het gedaan...

En ik denk dat ik bijvoeding geef op het moment dat ik inschat dat mijn kereltje er aan toe is, ongeacht wat wie ook schrijft. Mijn schoonouders zeggen ook: wij deden dat vroegah al na 2,5-3 maanden! Weer een ander wil wachten tot een half jaar. Nou, ik zie het vanzelf wel :cool:

-edit-

JA! Ander smaakje proeven, je kinderen leren om iets anders te willen. Het spijsverteringsstelsel uitdaging geven, allergieën trotseren en een voller gevoel hebben in het buikje.

5. Tosti zijn dag opnames. Dus 2 keer over. Geen idee of dat 2 dagen achter mekaar is of wat, dat horen wij de 12e

6. Mja ik kijk t met evi ook aan wanneer ze zelf kan en wil. Met pap pas ik op ... Dat doe ik sowieso pas na de test.. Maar fruit enzo als zij daar over 2 weken aan toe is ga ik dat wel maken..

Overigens..doen jullie fruit uit potjes of vers? Ik ga fruit wel vers maken, al denk ik dat ik de eerste keer een potje geef, miss dat t verse teveel smaak is ofzo in een keer hahaha. Groente ga ik wel voornamelijk uit potjes geven in t begin. Dit omdat ik geen gekookte aardappels lust en meer en deel stampot/ wok/ schotels eet en die zijn vaak veel te gekruid voor zon kleintje

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wow, heel dat artikel is van de borstvoedingmaffia :$

*klikt snel weg*

Gossie... Ik dacht dat het weg zou ebben als je kindje al wat maandjes oud zou zijn.

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Ik heb misschien 2 of 3 een potje gegeven aan zl omdat het zo uit kwam, maar verder heb ik altijd alles vers gegeven.
    Maar goed, dat is ook hoe wij thuis met voeding om gaan. Wij eten bijna alleen biologisch en zo veel mogelijk zonder E-nummers. (Nee, ik draag geen geitenwollensokken) We bakken ook ons eigen brood etc.
    Dat is onze keuze en ik vind dat als we voor onszelf doen, dat ik dat doen ook voor mijn kinderen moet doen. Ik vind in de potjes te veel bijstoffen zitten, dus vandaar dat ik voor vers kies. (bv potjes fruit waar dan opeens rijstemeel in zit)

Ik maakte als ik voor mezelf kookte vaak een potje voor in de vriezer extra. Dus als ik stamppot maakte dan deed ik er geen zout in en maakte ik een paar bakjes voor in de vriezer en deed ik er later kruiden bij voor mijn eigen eten. Dan had ik altijd wat op voorraad. Trouwens van kruiden worden ze echt niet ziek, wennen ze er alvast aan. Alleen zout is volgens mij echt slecht.
    Zl eet nu alles, ook pittige en gekruide dingen. Wij hebben hem vrij snel met alles mee laten eten.

Als je je kind potjes geeft wordt hij net zo groot, het is maar net waar je zelf voor kiest en wat je makkelijk en belangrijk vindt.

9. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Nee joh, die borstvoedingsmaffia is heel hardnekkig...

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Verschrikkelijk :D !

Ik wil ook het liefst vers koken. Maar mij kennende zal ik ongetwijfeld 'wel eens' een potje geven uit gemakzucht. Maar dat is niet mijn uitgangspunt. Ik kook namelijk uit mezelf standaard altijd al per ongeluk voor 3 tot 4 personen - terwijl we met zijn tweeën zijn. De kleine eet maar fijn mee wanneer dat kan. Hahahaha.

11. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ik weer!

Mila heeft vandaag gewoon haar 2e prikjes gehad hoor! Het is dat ik het zei..toen ging ze rekenen..en zei ze :Ja klopt, ze krijgt d'r prikjes! Ze is nu wel wat jengelig.. ligt sinds 17u op d'r bedje.. Ook moet ze naar de fysio, haar beentjes zijn naar het idee van de arts niet helemaal recht ofzo.. dus ff fysio naar laten kijken.

Verder groeit ze goed! Ze is 57,4 cm lang, hoofdomtrek is 39,7 cm en haar gewicht zit op 5320 gram :D

Dus we zijn weer supertrots op haar! Ons kleine dondersteentje!

12. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow en 1 en al lof voor Nuby! Ik krijg gewoon helemaal gratizzz fopspenen thuisgestuurd omdat ik ze dus nergens kan vinden.. :D :D :D

Dus meteen maar ff 10 besteld, kan ze weer een jaar vooruit! (zijn van 0-12 maanden)

13. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hoi hoi

Wij zaten mooi om 9 uur in het zh maar is niet doorgegaan ivm verhoging na de prikjes van gister balen!
    Dus nu volgende week donderdag opnieuw dan maar.

Het zijn idd 2 donderdagen, en ze krijgt de ene dag iets zonder koemelk en de andere donderdag iets met, niemand weet wat in welk flesje zit.

Hier een manier gevonden hoe ze zelf in slaap kan vallen in de wipper op de bank en ik ga stofzuigen, en ze valt zo in slaap. Hahahaha raar meisje.

Tv kijken doet jay ook, ik merkte het op toen ik haar hoorde brabbelen en ik ging kijken en dat was naar de tv, m'n oudste kijkt in de ochtend ned 3 en toen zat ze in haar wipper dus mee te kijken, vond het wel grappig maar zet haar niet bewust voor de tv.

14. Super fief!!
    Hoop dat t meevalt voor jullie meisje

Zusterb jammer dat t niet doorging.. Ben benieuwd wat er strax uitkomt.. Die test krijgt evi dus ook binnenkort. Al denk ik niet meer dat ze t heeft. Stom he

15. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zijn er ook blij mee! Is verder een lekker ding hoor, lekker giegelbekken en uh oh ah af en toe.. ! Ze volgt ons ook helemaal en als ik de was aan het opvouwen ben, ziet ze natuurlijk de felle kleurtjes (de handdoeken) dus zit ze het allemaal druk te bestuderen whaha!

Da's balen ZB maar met verhoging kunnen ze het niet goed inschatten .. dus aan de ene kant wel beter..maar hadden ze beter even van te voren kunnen melden.. had je niet voor niets gereisd..

Hoop dat het voor Evi ook mee gaat vallen Marieke! Dan heb je dat in ieder geval ook van het lijstje 'afgevinkt'

Wat betreft cadeau voor mijn moeder:

Ik heb al 20 dingetjes.. nog 45 te gaan voor a.s dinsdag.. Ik kom weer met een idee hoor.... whahahahaha! Ik heb nu:

1.Wellness dagje
    2.Boekje met "65 jaar" o.i.d.
    3.Zoutjes
    4.Thee
    5.Koekjes
    6.Steen met mooie gedachte erop
    7.Mok
    8.Kaarsen
    9.Kaarsenhouders
    10.Geursticks in flesje
    11.Bon dagje uit met Mila
    12.(foto van Mila)
    13.Sieraden
    14.Koffie
    15.Bonbons
    16.Zeeppompje
    17.Agenda 2014
    18.Glucosamine
    19.Steradent bruistabletten voor kunstgebit
    20.Kalender 2014 voor op toilet

Dus ik ga nog ff verder dingetjes bedenken.. iemand anders nog wat inspiratie? :D (geen alcohol :D ) Die Glucosamine is een beetje als grapje..voor soepele gewrichten whahahaha aangezien ze nu richting de 70 gaat :p en die steradent bruistabletten gebruikt ze weet ik heel toevallig, en ook beetje sarcastisch bedoeld :p

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow weet nog een leuke... "Cursus "Hoe gebruik ik de pc (vooral foto's verzenden wil ze graag nog leren.. Appeltje eitje, maar voor haar dus heeeeeuulll moeilukkkk!! ;) ) en dan krijgt ze die van mij, dus dan maak ik zo'n bon ofzo.. dus 21 dingen... JEEJ! :D Owja en geurzakjes voor tussen de kleding in de kledingkast..ook wel een leuke.. 22 dingen dus.. JEJ! :D

17. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Zo even 5 pagina's terug moeten lezen. Dit is wat ik onthouden heb.

@bijvoeding. Ik wil ook tot de volledige 6 maanden bv blijven geven. Ook omdat ik dingen gelezen had wat ook in dat artikel terugkomen wat tosti met ons deelden. Vl zegt wel ja we kunnen toch al eerder beginnen met proeven. Nee dat wil ik liever niet want blabla en het dus uitgelegd waarom.
    Dus daar is denk ik het laatste woord nog niet over gesproken.

Black out, black out.
    ???

Uhmmmm.
    Oja Marieke, wat raar dat die dure mw niet is geweest en nu of heb ik dat over het hoofd gezien.

Jezus mijn geheugen is kut zeg.

Fief, dus toch de prikjes gehad vandaag. En hoop dat er niks is met haar beentjes. Verder ook geen inspiratie voor je 65 dingen.

Hier vanmiddag gezellig met mijn mams naar hoofddorp geweest, kan je altijd erg leuk winkelen :).
    Dus even gehad ook over alle dingen wat ik wilde zeggen en ze ging er goed mee om. Heb gezegd dat ik een lijstje voor haar en sm ga maken met alle belangrijke dingen erin. En ook al gezegd dat ik het niet prettig vind als ze hem te lang laat huilen. Dus niet dat hij van voeding tot voeding aan het janken is want dat wil ik gewoon echt niet. Dan zou ze m ook bij zich nemen en m troosten gelukkig :)
    Dus voel me er nu wel beter bij gelukkig.

Morgen gaat hij wennen bij oma, mijn moeder, komt ze hem rond 5u ophalen en gaan vl en ik lekker uit eten. En halen hem dan in de avond weer op.ben benieuwd hoe vriendje dat gaat vinden. Denk dat hij helemaal gek geknuffeld wordt door opa want die heeft m nu al even niet gezien.

18. Whahahahahaha steradent moest even lachen! Een bloemenbon miss. Iets fief?

Uiteindelijk heeft dure mw gebeld om 17.30.. Ze gaat nog even rondbellen ivm kosten.. En willen een videosessie doen.. Worden we gefilmd. Word evi gefilmd in hoe en wat ze doet en hoe wij erop reageren. Alsof je reageert zoals je altijd doet als er een camera op je bakkes staat... Maar goed hahaha. Ze denkt iig mee in kosten dus we zullen t volgende week wel weer horen

Eli wat fijn dat ze je begreep! Weer een zorg minder!
    Soms is t idd best lastig met moeders... Mijn ma vind alles van vroeger beter.. Best vermoeiend soms haha.

Hier een avondje alleen, net even van mn meisje genoten die voor t eerst sinds 1,5 e week lol had in de box.. Ze zat tegen dr mobiel te kletsen. Heerlijk kind! Nu ligt ze op bed.

Note voor mezelf: nieuwe batterije halen voor mobiel, nog steeds??? Ja nog steeds!

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

@Fief; kruidcake ofzo?

20. Ik weet t! Spekkoek

Deel Deze Pagina