Tja met die voedingen, dat is volgens de boekjes. Het zou zo kunnen zijn dat de bloedsuikerspiegel te veel daalt en weet ik voor meer onzin. Maar je kent je eigen kindje het beste. Bij zl hebben we hem nog lang n fles rond 11 uur gegeven. Hij was wat te licht, maar vooral ook omdat hij dan 's ochtends wat langer sliep. Maar als je kindje lekker slaapt, helder is 's ochtends (zelf wakker wordt enzo) en overdag genoeg binnenkrijgt dan is het in mijn ogen geen probleem. Maar ja, ik ben geen dokter natuurlijk
Marieke volgens mij heeft die tijd te maken met de bloedsuiker dat die niet teveel daalt. Daarom voedt ik toch rond half6, ondanks dat ruben dan nog niet komt, al is hij vaak wel wakker dan, maar manlief gaat dan uit bed en ben ik toch wakker. Dit is ongeveer 10 uur, ook aangegeven op cb en was prima! Op deze manier kan ik nog uur slapen voor de wekker gaat. Mocht hij op een gegeven moment echt nog slapen dan laat ik hem wel liggen. Al moet ik wel zeggen dat als hij rond 7 / half 8 komt voor mij wel een rot tijd is omdat ik dan de meiden op zijn en naar school geholpen moeten worden. Ze kunnen het wel zelf, maar vind niet dat ze alles maar in hun uppie hoeven te doen.
Zo dat lijkt me spitsuur 's ochtends zeg! 2 kids naar school brengen en dan ook nog een baby! Ik heb dat 1x per week met kdv, dat vind ik al pittig, maar jij hebt dat gewoon elke dag.
Morning, @zb, succes met de test vandaag. @Marieke succes met je kraambezoek ben benieuwd of ze het netjes houden en ook aan jou denken. En anders gewoon de boel iets overdrijven in jou voordeel. Knuffel. @Mira, o lekker nachtje dus,om daarna te haasten. Hihi. Nu gelukkig even tijd voor jezelf. @Bianca, geef mij ook zo'n nacht. Echt ik teken ervoor. En jij hebt het dan zeker druk met alle kids zo. @fief, veel plezier met shoppen. Ik had die actie ook geactiveerd maar tot wanneer is hij geldig. Wilde zondag naar de kruitvat gaan. Hier heeft vriendje het gisteren bij oma super goed gedaan. Beetje slapen, eten, spelen weer slapen, eten nog meer slapen. Dus ben zo.trots op ons ventje. Gisteravond ook thuis alleen maar geslapen dus verdenk sm ervan dat ze stiekem slokjes wijn geeft hihihi nee hoor grapje. En vannacht heeft hij ook 6 en 4 uur achter elkaar geslapen. Om half 12 op het cb zijn voor de prikjes, ben benieuwd hoe hij er nu op reageert. Vorige was hij alleen wat hangerig en lichte verhoging dus hoop dat hij het nu weer zo goed doet. Verder niks vandaag, ben moe van het werken van.gisteren . Ben het zo niet meer gewend dat ik er weer even in moet komen hoor. Maar 1 voordeel, volgende week kan ik weer bijkomen in cp als we op vakantie zijn..........
Goeiemorgen. Ik heb genoten van mijn laatste morgen alleen met Meisje in mijn verlof. Ridder is bij zijn vader dus meisje en ik hebben lekker uitgeslapen en daarna lekker een poosje met meisje in bed liggen kroelen. Nu ligt ze lekker weer te slapen. Spitsuur smorgen ja dat is ff wennen Maar het gaat prima. Ik zorg s'avonds dat de boel al klaar staat. Zeker de morgen dat ik zelf naar school moet en Ridder en meisje aangekleed gevoed en gewassen bij mijn moeder moet afleveren. Ben benieuwd hoe dat volgende week gaat. Bij de ochtenddiensten is het makkelijker. Dan komt mijn moeder om de kinderen zover klaar te maken. T scheelt wel dat ridder zich zelf kan aankleden. Hoef alleen maar zijn broodje te smeren en zijn tanden te poetsen. Douchen doen we altijd s'avonds om smorgens tijd te besparen. En bij ridder helpt het om hem als hij compleet klaar is voor school nog even op de Tablet te laten. Dat is voor hem een stimulans om lekker op te schieten
Wie weet waar ik leuke maillots kan kopen voor mijn kleine dame? Hema heb ik zo'n beetje allemaal, zeeman vind ik de kwaliteit niet fijn. Ik kom op het internet wel leuke tegen, maar vind 15 euro voor een maillot maatje 62 eignelijk best veel, of ben ik dan te gierig?
Tosti bij babydump! Voeding ja ik denk er ook snachts niet over na hoor, bedoel zolang ze groeit vind ik t best. Ze word vanzelf wel wakker.. Ehm verder weer vergeten sorry
Tosti, geen idee voor maillots VD misschien? Prikjes zitten erin, was weer gillen geblazen en hij bleef nu ook echt langer huilen. Pas op het moment dat we in de auto zaten en wegreden werd hij stil, arme drommel. Hij weegt nu 7265 gram en is 63.5 cm. Dus is weer flink gegroeid Ook zei ze dat zijn tandjes binnenkort door gaan komen. Hij kwijlt, bijt op alles, blaast bellen en heeft een klein beetje witte plekjes op zijn balletjes en dat wijst op dus de tandjes. We zullen het zien Wat ik wel apart vond, ik begon over de bv en bijvoeden enzo. En dat ik die biopap met 4 maanden als laatste voeding wilde mengen met bv. Toen had ze een heel verhaal dat alles volgend jaar anders word. Komt ie. Borstgevoede kindjes krijgen geen ijzer binnen via de bv, dit is dan iets nadeligs over rode bloedlichaampjes die zichzelf niet aanmaakten ofzo. dus de bijvoeding adviseren ze dan al vanaf 4 maanden. En dan specifiek groene groenten om op te sabbelen of gepureerd, en oranje fruit ook in de vorm waarvan jij denkt dat je kleintje het lekker vind. Dus ik weet nu niet echt meer wat ik moet geloven. op zich zit er ook een kern van waarheid in dat ze weinig tot geen ijzer via de bv krijgen. Maar het artikel wat Tosti laatst plaatste kan ik me ook in vinden. Lastig hoor, Oh en trouwens ik heb verder nooit problemen met het cb gehad en ze hebben ons tot nu toe altijd goed geadviseerd dus ik kijk (nog) niet scheef naar hun. Ach ik zie wel hoe vriendje het doet denk ik. Ook leuk trouwens, ik kreeg een brief van hun mee ging van de gemeente uit. Kon vriendje gratis inschrijven bij de bieb en dan kan ik een klein schattig koffertje met 2 boekjes als cadeautje ophalen. Dus maar even doen dan toch. Hahaha vriendje zit op schoot bij me en zit vrolijk mee te typen en rammen op het toetsenbord. Vind hij erg interessant blijkbaar.
Zucht, waarom veranderen ze die richtlijnen toch zo vaak? Tussen nummer 1 en 2 zit hier amper anderhalf jaar en er was al vet veel veranderd. Zo kreeg ik bij Sepp preventief een anti-D injectie bij 27 weken en vlak na de bevalling, bij Jinthe konden ze prenataal al bepalen of ze positief of negatief was en kreeg ik alleen bij positief een injectie (die ik dus idd moest).
je vriendje is dus echt het zwaarst hier van alle baby's, jij hebt echt slagroom Daar wordt je dus ook simpel van dat alles zo veranderd, tja waar doe je goed aan. Ik wacht wel af wat ze volgende maand zeggen. Ip sta ik wel achter het artikel van Tosti. Ben bij de meiden ook nooit snel begonnen met bijvoeden en die zijn ook gezond. Leuk zeg dat je zo'n koffertje kreeg. Ook wel wijs, ze willen natuurlijk het voorlezen stimuleren, is natuurlijk wel goed voor de ontwikkeling. @ Mira, zolang Ruben niet om 7 uur/ half 8 komt gaat het allemaal prima. Het is wel even druk, maar het is wel een ritme wat je krijgt. Het scheelt gelukkig wel dat ik niet meer mee hoef naar school. Maar om half 9 heb ik er wel weer een halve ochtend op zitten. @ Marieke, is je leidinggevende al geweest?
@artikel, was niet van mij maar van Suprise volgens mij. Ik wil niet met haar eer strijken... Maar niet voldoende ijzer, ten opzichte van wat? Is dat echt zo of is het kunstvoedingsindustrie die dat bedacht heeft? Kan ik weer op onderzoek uit! Ik heb via mijn werk toegang tot verschillende databases met wetenschappelijke artikelen voor de gezondheidszorg dus valt vast wel wat te vinden. @maggie; die injecties heb ik ook gehad inderdaad, maar volgens mij bij beide kids. Schijnt nog best uitzonderlijk te zijn ofzo, de verloskundige moest bij de tweede bevalling speciaal naar de praktijk rijden om er 1 op te halen. @Eli; wat is hij lekker gegroeid!!! @koffertje, ik dacht dat dat alleen in mijn woonplaats was. Maar dat is dus landelijk. Ja, dat is leuk, zitten 2 boekjes in en een gratis biebabbonement. Wij gaan heel regelmatig al naar de bieb om boeken te lenen. Is zo leuk dat je dan kunt aansluiten bij wat er bij de kleine speelt. @marieke, hoe ging het bezoek? @hier; kleine dame is opgehaald bij het kdv, ze heeft daar een fles van 150ml leeggedronken. Geen idee hoeveel ze drinkt nog, maar best wel aardig was dus. Ik kolfde vanochtend maar 120 ml, dus moet wat meer gaan kolven om ook meer melk eruit te krijgen. Daar kan ik volgende week lekker mee aan de slag. Ze is tijdens het naar huis lopen in slaap gevallen, ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt, vorige keer was ze ook zo vreselijk kapot na een dag kdv.
@eli zo dat is een best kereltje zeg hihi lekker hoor.. wij kregen vorige keer ook een boekje van die bieb.. en jayson is er helemaal gek van hahaha... @marieke hoe gaat daar? leidinggevende al geweest? mee gevallen? @ ego zo gisteren een rampen avond gehad... manlief en ik hadden beetje een discussie en manlief was even niet happy met mij.. nou had ik jays net aan slapen wat echt een hele uitdaging was want hij was zo niet happy... gooit manlief even de voordeur mega hard dicht grrrr $#%$#$^@%T@ jays wakker natuurlijk en krijsen tot hij zijn laatste fles kreeg... dus ik uiteindelijk eerder begonnen met slaapritueel... nou komt die hoor.. nieuwe slaapzak gekrompen die paste niet meer ( mijn eigen fout maar wat heb ik de pest er over in) dus oke dan maar zijn ouwe die past hij nog net! die was nog steeds vochtig #@$@#%@#%$ oke dan maar goed aankleden en in de slaapzak zonder mouwen... terwijl ik die op de commode leg en jayson pak zie ik dat de slaapzak op de grond valt en dat 1 van mijn katten naar binnen was gesneakt dus ik zeg pepper weg schrikt dat beest zo van mij dat ze begint te pissen... op de enige slaapzak die ik nog had!!!!!! nou kan je vertellen wat een nacht... jays gaat namelijk zonder slaapzak zijn hele ledikant door.. ik ben er wel minimaal 10 keer uitgeweest en manlief is ook vaak heen geweest... kortom ben kapot! ben die gebroken nachten echt neit meer gewend... vanmorgen wel met jayson naar controle geweest in ziekenhuis bij de kinderarts... jayson weegt nu 6020gr en is 62 cm dat is even in 10 dagen bijna halve kilo er bij en 2 cm gegroeit0-o de kinderarts was zo tevreden dat we pas over 4 maanden terug hoeven te komen... hij zei echt met nadruk we doen dit echt niet vaak met te vroeggeboren babys dan willen echt er bovenop zitten maar hij doet zo goed dat het nutteloos is om eerder te komen! dus hier een mega mega trotste mamma!!! jays vond alles best er was namelijk een vrouwe co assistente nou dan is het zowiezo goed... hoe klein die is mannen niet boeiend vrouwen uitsloven lachen babbelen en druk doen... zo cute!!! hij ging even huilen tijdens het onderzoek tussen zijn beentjes maar geef hem geen ongelijk! en heb zelf even een zalf gevraagd voor zijn droge huidje en de kinderarts was blij dat er zelf mee kwam... kortom jayson is weer door zijn apk gekomen!!!
Goed nieuws dus Marzie, flinke beer ook wel denk ik als je zijn lengte en gewicht ziet. Vooral een geruststelling dat hij voorlopig niet naar het ziekenhuis moet.
ja ben heel blij mee moeten wel blijven komen want ze willen wel zijn ontwikkelingen bij houden maar zit tenminste meer tijd tussen dat is wel lekker. Geef weer wat adem pauze want 2 ziekenhuizen en dan nog CB dat neemt toch echt wat tijd in beslag zeg!
Super nieuws Marszie en een mooi gewicht heeft je mannetje. Herkenbaar met druk zijn door twee ziekenhuizen en cb.. Hier net zo. Heb ook tegen ml gezegd dat hij alleen mee moet naar het sophia. De rest doe ik zelf wel. Hij kan niet elke keer vrij nemen.
@bianca ja hier gaat manlief altijd mee naar het VU voor de rest doe ik alles met mijn moeder of mijn schoonmoeder ( zelf geen rijbewijs) en als hun niet kunnen ga ik met de bus... VU is gewoon heel belangrijk en weten we ook dat jays vaak flink van slag is en dan vind jays en ik het gewoon fijn als mijn man daar bij is..
@Bianca. Tja ik weet het ook niet hoor, ik sta ook achter dat artikel wat (correctie) surprise gepost heeft. Maar op zich snap ik ook dat je als mens/kind/baby ijzer nodig hebt. Ik zie het wel hoe vriendje het blijft doen op alleen bv. En als ik denk dat hij met 5 mnd iets extra's nodig heeft geef ik dat, zo niet dan niet. En ja ik heb echt slagroom zeg, en dan te bedenken dat hij met 3770 gram en 50cm is geboren dus niet echt mega, gewoon lekker gemiddeld. @tosti. Kijk das handig, als jij dat nou is gaat uitpluizen hihi. Maar denk niet dat het van de kunstvoedingsindustrie uitkomt. Het gaat immers over het bijvoeden van groenten en fruit in de verse vorm over borstgevoedde kindjes. En niet over dat er kunstvoeding of potjes aan te pas komen. Vraagje, kolfde je 120 na een voeding? Dan moet je idd wel extra aan de slag met kolven. Balen zou dat zijn, maar ja meisje gaat natuurlijk ook meer drinken. @koffertje. Ja vind het echt een leuk initiatief. En ook leuk dat ze het dus op meerdere plekken doen. Ik ging zelf vroeger ook altijd naar de bieb en heb echt heel veel boeken versleten daar. En ik vind lezen ook heel belangrijk voor je ontwikkeling dus sluit mooi aan op ons denken/opvoeden. @marszie. Oh wat een k.tnacht voor jou zeg. Knuffel. Maar wel goed dat je mannetje zo goed groeit zeg en dat je komende 4 maanden niet hoeft terug te komen, mag je met recht trots op zijn. Vriendje ligt in coma samen met vl. Vl heeft mijn virusje van van de week overgenomen dus die liggen samen ko op de bank. Ah kan ik voor 2 mannetje zorgen en dat terwijl ik alles zelf moest doen.......zucht, mannen...........
Hihi leuk eli, die brief van de bieb kreeg ik vandaag ook binnen.. Mag ook een koffertje met boekjes halen..hihi een beer van een vent dus dat mannetje van jullie! Hopen dat ie geen last krijgt van zn prikjes, evi had ze gister en niks geen last van gehad, ja veel geslapen.. Marszie jeetje heftig nachtje dus idd.. Evi ging ook dr hele bed door, daarom hebben wij t voedingskussen om haar heen gelegd en nu blijft ze al 2 mnd lief liggen.. Wat super dat het zo goed gaat! Leidinggevende zijn een uurtje geweest, hele mand vol kadootjes gehad van alle collega's. Erg leuk! Niet echt uitgebreid over t werk gehad, vonden ze niet leuk op kraambezoek. Volgende week hoef ik iig nog niet te werken maar donderdag heb ik gesprek op kantoor met p&o erbij. Aangezien die zwaar ego zijn, heb ik er een hard hoofd in.. Gelukkig hebben ze op mn werk wel gezien hoe evi is, ze was bijna de hele tijd aan t huilen. Maar ja, word al snel gezegd bij bezoeken aan artsen dat mn vriend thuis is dus dat hij dan toch kan gaan. Ja daaag ik wil zelf erbij zijn.. Dus als ze dat volgende week ook zeggen zeg ik wel dat mn vriend snel aan t werk kan.. Ja jammer dan hoor.. Dan maar leugentje om bestwil.
De eerste berichten zeggen dat in er in principe wel ijzer in de bv zit, maar soms niet genoeg. Maar meer weet ik nog niet. Ik kolfde 120 als hele voeding. Meisje was er niet. Mijn ervaring is wel dat als ik vaker ga kolfen dat dat gewenning geeft en dat het vanzelf meer wordt. Ik kolf vrijwel nooit nog, dus dat moet nog komen. Meisje slaapt al vanaf ik naar huis liep van het kdv, maar ze heeft om 11 uur voor t laatst gegeten, wordt dus wel weer tijd voor iets. Ga haar zo maar wakker maken.
Heeft iemand hier ervaring met ggnet???? Ik namelijk alleen toen de moeder van mn vriendin opgenomen werd omdat die zwaar depressief was.. We kregen net telefoon van mw de dure vp, dat ze ons aangemeld heeft bij ggnet.. Dus heb even gegoogled.. : welkom bij ggnet, de organisatie voor psychische toestanden.. Wtf?? Denken ze nu dat ik gestoord ben ofzo? Nog even en de jeugdzorg komt omdat evi huilt en ik dat erg zwaar vind??? Wat moet ik hier nu weer van denken