Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rustig hier...

2. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad rustig ja!
    Hoe ist met jou nu Marieke?

Hier de verwijzing voor de echo ook inderdaad mee gekregen. We gaan het zien.

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Vannochtend bij het cb geweest. Gelukkig had ik mijn favoriete arts. Meissie was voldoende aangekomen, hoezeee!! 61cm en 5580 gram.

Even een tijd gesproken over kma en het advies van de huisarts. Die adviseerde namelijk om hypoallergene voeding te geven als dat zo ver is. Heel raar, want daar zit koemelk in. Dat vond de cb-arts ook gelukkig. Nu heb ik met haar afgesproken om op een rustig moment thuis de provocatietest te doen. Is die positief, dan schrijft ze een recept voor speciale melk voor de verzekeraar.

Verder heeft ze haar prikjes gehad en is ze helemaal van de leg. Meisje huilt alleen maar en is alleen bij mij op de borst stil. Dus ze zit nu in de draagdoek en ik loop op en neer door de kamer. Als ik meer dan 5 minuten stil zit begint ze te brullen.

Zl ligt op de bank onder een dekentje, die voelt zich ook niet lekker, dus het is feest hier thuis!

4. Baboes, t gaat.. Loop beetje met mn ziel onder mn arm vandaag.. Heb buikpijn.. Ben ongesteld bah..

Tosti die test thuis doen? Raar! Wij moeten er net als zusterb echt voor naar t zh..
    Hypoallergene voeding is alleen ter voorkoming van..dus dat zou dan idd niet werken.. Je zou wel pepti kunnen gaan proberen, maar ik zou dit toch met een ka bespreken hoor ipv met een huisarts of zon achterlijke van t cb, want die geven dus serieus altijd verkeerde adviezen.. Naja hier dan haha.. En dan worden ze nog leip ook als je hulp van andere krijgt..
    Raar volk.
    Volgens mij word trouwens ook alleen de voeding vergoed als t door een ka is vast gesteld.. Zeiden ze ons iig, dus pas daar mee op. T cb kan zoveel voorschrijven maar als de verzekering t van dr ka wil dan kan je t alsnog zelf dokken..

5. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36

Top dat ze zo goed.gegroeid is.
    Ah ook al zo van de leg van de prikjes. Hier was vriendje gister ook zo ontroostbaar. Lopen bij mij in de armen was wat hielp. Of idd ook bij mij op de borst.

Vriendje had gisteravond 38.5 en vandaag is hij bij mijn moeder en heeft hij ook al de hele dag 38.4. En is al de.hele dag hangerig en wil niks. Alleen maar.slapen en eten. Dus ben blij als het 18 is dan kan ik weer naar huis om hem de hele avond weer bij me te houden. Arm ventje.

Oh en ik had vanmorgen weer knallende ruzie met vl over natuurlijk weer die k.tnachtvoedingen. Ben er zo onderhand wel een beetje klaar mee dat hij niet bedenkt dat ook ik wel s moe kan zijn en wil doorslapen. ........ Zucht.......
    Voel me erg gewoon wel weer zwaar kut onder.

6. Knuff eli zo niet leuk!!

Tosti was vergeten te reageren op dat je meisje zo goed gegroeid is! Toppie!! Gekukkig maar

7. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    He Eli wat flauw dat daar altijd de ruzies overgaan. Alsof mannen het gewoon maar niet willen snappen.

Marieke, er zijn nieuwe richtlijnen waarin staat dat in de eerstelijn (cb) ook kma diagnostiek mag worden verricht door middel van een open-provocatietest. Dus vandaar dat het zo kan. Het advies is om te verwijzen naar de ka als er het risico is op ernstige reacties op kma, zoals bijvoorbeeld een anafylactische shock. Dat risico is er bij ons niet omdat ze dat tot nu toe ook nog niet heeft gehad.
    Ik heb de zorgverzekeraar wel de vraag gesteld of ze verklaring van de JGZ-arts ook accepteren. Lijkt me wel, het is voor hen duurder als ik naar het zkhs moet voor dagopnames etc. Maar ben benieuwd wat ze zeggen.

Ach gossie, meisje brult alleen maar, hoop dat het zo beter gaat.

8. Ah oke, nou van die schock is bij evi ook geen sprake hoor haham aar denk dat t is omdat wij toch al bij haar liepen...
    Dan zal t vast wel vergoed worden.

Arme drommel, anders een zetpil?

9. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Ik had het ook bij get cb gedaan hoor, maar ben een week ervoor toch doorverwezen naar de ka ivm het huiken en mogelijk reflux dus toen de ka dat hoorde zei ze dat ze dat in het zh wilde doen. Nou het was een ideale baby in het zh en een paar uur later helemaal over de flos dus dat had ook weinig zin. Ik las dat de klachten als darmkramp en diarree zelf pas 24 uur na het nuttigen van km kan opkomen dus ik denk echt dat het een reactie was op de km.

Vandaag ook weer zo onrustig meer jengelen dan de afgelopen dagen en maar niet in slaap willen vallen wat ik ook doe, en dan slaapt ze eindelijk door m'n tepel als speen te gebruiken :):$ en dan leg ik haar weg en hup 5 min later whaaaaaaaa!!!

Zelf in het zh geweest vandaag bij de internist schildklier waardes zijn opnieuw gecontroleerd omdat deze na de bevalling weer wat ontregeld waren en nu iets beter maar nog niet geweldig, ik heb er nu gelukkig geen last van. In de gaten houden en over 3 mnd weer bloedprikken.

Tosti en eli beterschap met de zielige beebs.
    Marieke hoe is het nu met hè, ik ben nog niet inging geweest alleen een x een paar dagen wat bruinverlies dus ben benieuwd wanneer dat dan een x komt, geef al een tijd geen volledige bv meer dus.

Nou zo de taart voor m'n meisje afmaken, ik maak elk haar een taart net marsepein voor haar feestje.

Fijne avond

10. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie morgen!
    Kleintje ligt nog te tukken hier.
    Vandaag sinterklaas inhalen :)

11. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Goedemorgen!
    Meisje slaapt hier weer, was onrustig vannacht, 2 x gedronken, had n klein beetje koorts van de prikjes, maar vooral pijn in haar beentje. Arm meissie.

Ja, zo inderdaad de Sint! Wij zitten straks voor de tv met zelfgebakken pepernoten.

12. Zusterb veel plezier!

Tosti aaah arm meiske hopelijk snel beter!

Ooo ja sinterklaas haha hoelaat is dat!? Of is dat op tv al begonnen lol
    Ik moet nog boodschappen doen grrrrrr
    Vanmiddag visite.. Nee niet van sinterklaas haha

Ons meisje was gewoon om half 9 pas wakker. Ik schrok ervan.. Ik vl wakker maken, heb jij fles gegeven?? Nee dus haha. Lekker uitgeslapen. Nu is wel mn hele planning in de war maar ach

13. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Heerlijk Marieke dat ze lekker door heeft geslapen.

Het begint op tv om 12 uur, dan komen Piet en Kaas, zoals zl ze noemt.

14. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    @ Marieke, heerlijk dat je meisje zo'n lange ruk heeft gemaakt. Knap jezelf ook van op.

@ Tosti sneu voor je meisje dat ze zoveel last heeft van haar prikjes. Hopelijk vandaag een betere dag.
    Geniet van de intocht van piet en kaas.

ik vind het wel jammer dat hier de magie over is voor sinterklaas. DL van bijna 9 hebben we het een paar weken terug verteld. Gaan surprises doen op school en dan wordt het wel tijd om te vertellen. Half om half wist ze het eigenlijk wel. Vind het wel super dat ik deze tijd nog een keer mee mag maken.:D

Hier een gezellig druk weekend voor de boeg. Vanavond kolonisten bij vrienden, morgen brunchen met vriendinnen en daarna nog een verjaardag! Vanaf nu alleen maar drukke weken met alle verjaardagen, sint, kerst etc. Kan er nu wel van genieten nu ik nog niet werk, voorgaande jaren had ik altijd het gevoel geleefd te worden in deze tijd.

Jullie nog plannen voor het weekend?

15. Nou idd heerlijk hadden we echt nodig, net samen boodschappen gedaan en ze is zowaar daarna gelijk gaan slapen. Wow weet niet wat me overkomt! Kan wel huilen van blijdschap

Bianc oooo kolonisten is zooo leuk!! Deed t vroegah altijd met toen nog mn vriendin. Heb t nu als app op mn ipad maar alleen is toch wat saaier..

16. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    O heerlijk Marieke, zie dan het komt allemaal goed met jullie meisje. Geniet van deze momenten, dan kan je de momenten dat ze weer wat huilt beter aan!

Ja we hebben twee vriendenstellen waar we af en toe mee kolonisten. Zo leuk! Wij hebben ook kolonisten op Nintendo ds, ml oefent meestal ook als er weer zo'n avondje aan zit te komen haha.

17. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Giga baal dag hier.
    Vanmorgen kwam ik erachter dat mijn membraan van mijn kolf stuk is dus kan niet kolven. Vriendje wilde vanmorgen niet drinken en ben nu op werk en heb echt zo'n pijn in mijn borsten. Voel me er gewoon echt naar door. Hij heeft de linker voor het laatst gisteravond gehad om 24u :(. Sv is nu zo'n membraan ergens halen, hoop dat hij hier echt heel snel is, anders ga ik van mijn.stokkie.
    Sorry voor het ego bericht.
    Veel plezier met sinterklaas allemaal en ik ga vanavond de tijd nemen om te.reageren.

18. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    O eli, dat is pijnlijk zeg. Zal je altijd zien dat het kapot gaat op een moment dat het niet uitkomt. Hopelijk kan ze er aan komen in het weekend en anders vriendje gewone gaan voeden hoor. Anders krijg je er weer andere problemen bij.

19. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Oh wat een.verademing. lege boobies. Sv heeft zo'n klep setje bij de thuiszorgwinkel gehaald. Mijn redder in nood ondanks dat hij te laat was vanmorgen :).
    Fijne dag verder allemaal. Vanavond ga ik even terug lezen

20. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Fijn Eli, Wij gaan zo uit eten, waar weinig ruimte is om te kolven, dus ben benieuwd hoe dat gaat. Manlief weet het nog niet, het is een verassing. Mijn ouders komen zo onverwachts langs, dan zeg ik tegen hem; trek je jas aan en dan gaan we.
    Ben benieuwd hoe hij dat vindt, zo grappig, ik heb me net omgekleed, er staan flessen bv in de koelkast etc en hij heeft het niet door.

Het is rustig hier. Iedereen druk met Sinterklaas?

Deel Deze Pagina