@Bianca, Top dat alles goed was en fijn dat jullie met Ruben mogen gaan zwemmen, zo leuk . En ja knap je zeker van op zo lang slapen. We hebben na 6.30 vanmorgen nog tot 10.30 geslapen lekker asociaal maar zo heerlijk. @maggie, hoe is het nu met je meisje na de prikjes? @puk, een half jaar alweer, wat vliegt de tijd zeg. Weet nog wel dat het berichtje van je man hier stond met alle info, schrok me rot toen. Maar gelukkig is alles goed en hebben jullie een prachtkereltje. @tosti, Balen dat meisje niet meer doorslaapt bij jou. Hier was het eenmalig hoor, hoop natuurlijk wel dat hij het nu zo blijft doen. Maar ga nergens van uit iig. Is het ernstig met je nichtje omdat ze in de couveuse ligt? @zwtest. Vorig jaar 2 dec had ik de positieve test in mijn handen. Helemaal niet verwacht omdat we net een maandje aan het klussen waren en ik was 4 dagen overtijd dus dacht neem een test mee naar het hotel waar we een weekendje weg zouden gaan. En nu is ons mannetje al bijna 16 weken. Niet te bevatten hoe snel zoiets kan gaan. @opnieuw babytje, tja wat zal ik erover zeggen. Net een paar weken na de bevalling dacht ik nog absoluut niet. Maar nu ik veel beter in het ritme zit en alles wel nu zo'n beetje weet denk ik van mwah er mag er nog wel 1 komen. Nadeel is dat vl zegt, nee ik wil niet meer kids. Heb er nu 3 en dat vind ik genoeg. En dat terwijl ik altijd heb gezegd dat ik er graag 2 zou willen als mij dat gegund is . Dus ik hoop eigenlijk dat hij nog bijdraait. En anders is het gewoon dikke pech denk ik dan maar.
Ik testte op 18 december positief (10 dpo) En m'n ogen vielen bijna eruit toen haha, na maanden van die vage tuurstreepjes opeens 4 dagen voor nod een streepje op die test. En had die test ook nog in de middag gedaan omdat ik gewoon niet langer kon wachten, en had mezelf al een beetje voorbereid voor de teleurstelling dat er weer niks te zien was. En toen dacht ik dat ie vals positief was , in de avond cb digital zonder indicator gebruikt en toen stond er: zwanger . Vriendlief zei gelijk: nog niet te vroeg juichen, zometeen is deze test ook niet goed. Toen hebben we de volgende ochtend samen getest. Hier heel druk: vriendlief moet veel dingen regelen, dus hij is een tijdje heel veel weg. En dus ben ik zo'n beetje de hele tijd alleen met de kinderen. Moet echt zeggen dat ik hem mis Het is zoooooooo ontzettend zwaar, en ben helemaal gesloopt. Ben blij als ik 's avonds weer in m'n bedje lig. Kan soms wel janken zo zwaar, heb gewoon geen energie meer over en m'n ogen vallen overdag steeds dicht. Sorry voor emo verhaal en dat ik de laatste tijd een beetje afwezig ben. Maar ik lees wel regelmatig bij hoor.
@Bw vervelend dat je vriend zo druk is. Kan me voorstellen dat het voor jouw met twee van die kleintjes wel erg druk is. Probeer toch een beetje je rust te pakken. @ Eli, heeft vriendje weer zo lang geslapen? @ Marieke, hoe ging het gesprek met je werk? Ik testte vorig op oudjaarsochtend positief, was toen een week overtijd. Mooier kan het jaar niet eindigen, na 5 jaar wachten. @ Kinderwens, ons gezinnetje is zo compleet. Zo voelt het ook. Al zou ik de kraamtijd nog wel eens over willen doen, is toch totaal anders verlopen dan dat ik mij voorgesteld had. Maar goed zulke dingen heb je niet in de hand. Vanmiddag zelf naar de kno arts. Ben altijd verkouden en aan het niezen en het werd wel weer eens tijd dat er naar gekeken werd.
Hey dames. Ik zit in de klas. Vanmiddag nog een vergadering en dan morgen lekker vrij. Moet alleen studeren morgen. Ik teste 5 dec positief. En wij gaan als meisje twee is nog een poging wagen voor nog een klein hummeltje. Ben dan 36
Suprise dat is ongeveer mijn planning ook, als ons meisje 2 is. Ik ben dan 32.. Vl is dan 41... Kleinigheidje houd je toch haha Bianc wel fijn dat jullie nu compleet zijn en dit ook zo voelen.. Suc6 bij kno arts. Bw aaw meid dat is ook niet leuk en kan me voorstellen dat je er dan doorheen zit. Joh 1 is al zwaar laat staan 2. Knufff Eli wat balen dat jij wel die wens hebt en je man niet meer.. Wat je zegt: dan is t pech hebben, komt dan stoerder over als dat t is hoor. Bedoel ik weet als geen ander hoe t is om een kinderwens te hebben. 6 jaar voor gevochten. En dan zeiden mensen ook wel eens: wees blij met wat je hebt, vriend, huisje hondje.. Maar zo werkt t niet. Het zal altijd blijven knagen. Hoop dat je dat gevoel ook over kan brengen aan je hubbie... Vl heeft er hier ook al een heleboel.. Maar is zo gek met kids dat hij het geen probleem vind. Maar of hij daar over 2 jaar nog zo over denkt haha..
Als wij voor een derde gaan, dan wil ik dat wel snel. Ik ben nu bijna 37, wil ook niet op mijn 40ste nog moeder worden. Maar goed, voorlopig zit het er niet in. Ik heb voorgesteld om over een jaar weer te gaan praten en dan aug 2015 de derde. Zou mooi in de lijn passen.
Ik teste 14 december positief!. @kinderwens; wij willen midden volgend jaar voor nummer 2 gaan. Willen de kindjes graag achter elkaar als het mogelijk is. Ook met het vooruitzicht dat het voor de eerste een dik jaar heeft geduurd om zwanger te raken. Gisteren voor het eerst weer eens gewerkt. Ik was kei kapot toen ik thuis kwam. Was wel weer als vanouds. Een hoop gezeur en gezeik! Bah! Mannetje heeft de hele dag gehuild. Was niet stil te krijgen...... Waarschijnlijk heeft hij mij gemist denkt vl en mijn moeder. Ik kwam thuis en hij lag nog wakker in bed. Hij gaf een kreet van blijdschap toen hij mij zag en pakte mijn hand en drukte die tegen zijn wang. Nou dat was me even een momentje moest mijn tranen echt bedwingen. Arm kereltje. @marieke; hoe is het gesprek op je werk afgelopen? of ik heb er overheen gelezen!
Das ook geen fijn gevoel om dan zo weg te moeten hh... hopelijk went hij snel en gaat t dan beter... Ik testte op 8 dec positief. Heb het 9 dec aan vl verteld. Toem waren we previes 4 jaar samen! Wij gaan ook ergens volgend jaar voor een tweede proberen... wil ook liefst niet te lang ertussen
Heyhallo aaah dat is dam niet fijn werkend n dan ook nog weten dat je moppie je zo mist... Grappig, ben echt benieuwd wie er weer als eerste zwanger zal zijn.. Gesprek werk ging snel en wel goed. Alleen hebben ze t niet op mij gedaan maar de omstandigheden thuis met evi. Dus heb nog 2 weken zorgverlof nu.. Maar ja daarna moet ik sowieso aan t werk. Er wird een hoop hulp nog altijd beloofd maar we zien nog altijd niks. Heb ook gezegd tegen vl dat ik deze week t nog de tijd geef.maandag is ze 4 weken uit t zh en nog altijd niks gezien van die mooie praatjes dus dan kunnen ze ook weg blijven. Dan doen we t zelf wel. T gaat nu al langzaam wat beter..
Pfoe ik weet echt niet meer wanneer ik positief testte... Vlak na Sinterklaas geloof ik. Met Jinthe gaat het goed. Vanmorgen iets verhoging, maar ze is wel vrolijk, maar dat is ze eigenlijk altijd wel. Vannacht wel om 4 uur een voeding gehad... Normaal altijd rond 5 uur. Copani, beterschap meid. Wat kan je je ziek voelen hè. Was een paar weken geleden ook zooooo ziek en ben nooit ziek eigenlijk. Heb sepp weggebracht naar de go en Jinthe was bij oma. Ik kon gewoon echt niet meer... Helaas kan je je niet ziek melden voor het moederschap. Wat mij betreft zijn we hier trouwens wel compleet. Heb een jongen en een meisje, meer smaken zijn er niet. Zwanger zijn is ook niet echt mijn favo hobby en ik weet ook niet of ik het aankan om nog uitgezakter te worden...
@BW vervelend dat je mannetje druk is.. hopelijk voor een goed doel! @2e kindje: Denk na anderhalf jaar, a 2 jaar dat we het weer willen proberen... zou sowieso ziekenhuis worden denk ik.. maar als het goed is beginnen we niet meer van voor af aan.. @marieke Hmm..da's niet heel lang dus.. hopelijk valt het nog iets te rekken.. Zou ook zo denken als jullie hoor, als ze neit meer komen, blijf maar weg ook! @Copani Beterschap! De rest ben ik kwijt.. @hier vandaag voor het eerst met Mila naar het zwembad geweest, babyzwemmen en vrij zwemmen, nou babyzwemmen vond ze niet veel aan, veel huilen.. kopje onder moet je al helemaal niet doen, zet ze het op een krijsen.. bubbelbad vond ze wel leuk, de gekleurde zwembandjes vond ze ook wel interessant haha. Na een half uurtje ben ik weggegaan, want ze is kapot! Vanaf 11.30 ligt ze op bed, tot nu , ga d'r wel zo wakker maken, want dan moet ze de fles, heb het al een uurtje uitgesteld en ze moet vannacht ook nog slapen
Thnx! Gaat gelukkig iets beter vandaag... ben normaal ook echt nooit ziek.. Ga je bij de 2e nog verder uitzakken, ja?! dan weet ik niet of ik er wel aan moet beginnen whaha...
@Bianca, vriendje heeft nu van 22 tot 1.45 en van 2.30 tot 6.30 en van 7 tot 10 geslapen. Dus was weer als vanouds . Hoe was het bij de kno arts, is er nog iets uitgekomen? @bw, knuffel voor jou en respect dat je soms alleen 2 ukkies te verzorgen hebt. @Marieke, tja sommige mensen snappen blijkbaar dus niet dat het niet compleet voelt zonder kindje. Gelukkig is het uiteindelijk gelukt bij je en heb je een heel mooi meisje. Nu maar hopen dat er eindelijk eens wat meer duidelijkheid komt wbt het huilen. Wat raar dat ze op je werk niet verder kijken naar jou gemoedstoestand. Maar echt meis, denk erom he. Als jij je over 2 weken niet goed genoeg voelt om te werken (wat ws wel zo is want het is niet 1, 2,, 3 uit je systeem) laat je ze maar lekker de klere krijgen. Jou gezondheid en die van je mopje is belangrijker dan die stomme mensen die alleen maar ik het belang van het bedrijf denken. Zo ik heb gezegd hihihi Ik hoop ook echt dat vl het voor de grap zei hoor. Maar weet het dus echt niet. Voelt voor mij niet als compleet met 'maar' 1 kindje van mijzelf. Tuurlijk ik mag blij zijn dat ik al een heerlijk mooi ventje heb nu maar een ukje erbij met de tijd lijkt mij helemaal het einde. 1 ding wel. We hebben er hier niet echt de ruimte voor. Zou wel kunnen maar dan zouden de kleintjes bij elkaar op de kamer moeten maar daar is altijd een oplossing voor te vinden. @tosti, zou mooi uitgekiend zijn als je de evt volgende ook zo weet te plannen/incalculeren. Hihi drukke augustus wordt het dan voor jullie. @hh, ah sneu dat je mannetje je zo gemist heeft. Went steeds meer, maar leuk is het niet. @maggie, viel mee dus met jinthe, gelukkig maar. En is het echt zo dat je met een 2e nog verder uitzakt? Grmph ach ja dat zou ik er wel voor over hebben Vandaag lekker rustig dagje gehad. Ik had nog magazines liggen van ouder van nu van vorige maand en 3 vriendinnen waar ik nog niet aan toe gekomen was. Dus heb lekker de halve middag op de bank gelegen met alle boekjes en nu zijn ze eindelik uit en kan ik aan de nieuwe ouders van nu beginnen. @fief, volgende x lekker met papa ook mee zwemmen. Moet je met babyzwemmen dan het hoofdje ook onder water houden? Kan me voorstellen dat Mila dat niet zo leuk vond. Vriendje hier vond het al niks dat er water in zijn mondje kwam met zwemmen, hij stikte zowat de rotmoord.
Eli thx is ook zo, maar dan kan ik wel langer verlof krijgen maar dan krijg ik niet betaald, dus vrijdag maar eens overleggen met maatschappelijk werk.. Fief volgende keer lekker vl meenemen. Stuk makkelijker en miss vind ze t dan wel leuker zonder de les zeg maar.. Waar kan je leuke goedkope badpakjes kopen??
Mern je dat nou dat je niet uitbetaald krijgt Marieke ? Sjezus hoe krom is dat hier in Nederland. . @eli Haha ook dat vond Mila niet leuk nee.. hrb t idee dat ze spierpijn heeft ofzo want sls ik dr op til onder dr oksels gaat ze huilen joh
Fief nu heb ik zorgverlof, terwijl t eigelijk om kij gaat ipv voor de zorg van evi, maar dat mag maar 2 weken en krijg daarvoor maar 7o%.. Als ik daarna nog langer verlof nodig heb dan krijg ik idd niet betaald. Maar zij hebben t dus nu puur op de zorg voor evi gegooid. Terwijl t in feite over mij gaat.. Heb dat ook duidelijk steeds gezegd, maar ja ik ben te moe om ook daarvoor nog eens te vechten, dus kijk wele Even wat mn maatschappelijk werk ervan zegt en anders begin ik gewoon alleen wat ochtendjes
Oke op die manier, nou ik zou, net als wat Eli zegt, echt aan jezelf denken hoor meid... al snap ik wel dat je voorzichtig bent, omdat het niet zo makkelijk is om aan een nieuwe baan te komen, maar het zou zonde zijn als je daardoor onderuit gaat .... en dan heeft Evi helemaal niets meer aan je...
Gewoon met maatschappelijk werk en evt huisarts bespreken als het eigenlijk om jouw gaat Marieke. Aan de andere kant kan het misschien ook wel even goed zijn voor je om er uit te zijn, al zijn het de ochtendjes die je kan gaan werken. Nu komen waarschijnlijk de muren ook op je af. Altijd lastig zoiets.
Ik vind het maar raar dat je werk het alleen maar op Evi gooit. Het gaat ook om jou. Maar wat Bianca zegt kan ik ook wel inkomen, nog niet op die manier over nagedacht. Dat je gewoon even iets anders om handen hebt dan Evi. Doe waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste. Succes met je keuze