Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja daarom ga ik even met maatschappelijk werk bespreken hoe en wat en dus ook duidelijk aangeven even een ochtend te proberen

2. Hier vanavond met bambix beginnen en morgen voor t eerst fruithap.. Ben heeel benieuwd hihi

3. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oh vaste hapjes, misschien dat het dan ook beter gaat met haar.

Ik zat ook meteen te denken dat werken juist misschien wat afleiding kan geven. Even thuis weg, even geen mama, maar gewoon Marieke die even eruit is en werkt. Geen hele dagen, maar een paar ochtenden per week. Kan juist ook even wat lucht geven.

Net een masterclass gehad, werkdag van 8 tot 20.00u. ben helemaal leeg nu. Ga zo lekker douchen en dan de Ouders van Nu lezen.

4. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Tja, m'n figuur is er niet beter op geworden. Nou heb ik ook wel erg lopen klooien met m'n gewicht hoor de afgelopen 2,5 jaar. Dat ik zwanger raakte van sepp woog ik 75 kilo. Ben toen 25 kilo aangekomen en er daarna weer 33 afgevallen. Dus dat ik zwanger raakte van Jinthe woog ik 67 kilo. Helaas weer ruim 25 kilo aangekomen en zit nu weer op 75 kilo. Ga binnenkort maar weer een paar weken aan de shakes. Wil graag het hardlopen weer oppakken, maar heb vorige week voor het eerst gevoetbald en heb 3 dagen last van m'n bekken gehad. Bummer.

Ik ga even teruglezen nu. Was even een egopostje dit. Later!

5. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Pittig Tosti zo'n dag.
    Nu lekker relaxen.

Trouwens vriendje heeft iets nieuws ontdekt. De hele dag zit hij te sputteren met zijn lippen zo op elkaar en met een hoop kwijl wat eruit loopt. Hij pruttelt echt tegen alles. Tegen mij, tegen de knuffel, de tv, vl alles wat hij ziet gaat hij pruttelen.
    Ook pakt hij vanmiddag zijn grote 'lief' konijn knuffel en begint ermee te rammen als een malle, alsof konijn dood moet ofzo.
    Echt zo hilarisch om te zien :)

6. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marieke, vreemd dat ze je zorgverlof geven. Waarschijnlijk gaan zij er vanuit dat jou problemen weg gaan als je meisje beter gaat??
    Onbetaald verlof zou ik niet voor gaan. Heb je al eens geinformeerd naar ouderschapsverlof opnemen? Bij mij op het werk betaald de baas iig 25% en dat wordt door de belastingdienst weer verder aangevuld. (Altijd nog beter dan onbetaald verlof, niet?)

@ego, ben zo druk de laatste tijd! Pardon dat ik jullue zo verwaarloos! Lees wel mee steeds.
    Een tweede kindje zou ik ook leuk vinden hier. Vl ook. Ben benieuwd of het ons gegeven wordt ;) eerst ontzwangeren, misschien vanaf komende augustus weer er voor gaan...

Kleintje hier doet het goed! Poept wel steeds minder vaak. Zal met de overgang naar nutrilon te maken hebben.
    Van de week begonnen met banaantje proeven. Super grappig.
    Cb raadt rijstebloem aan in de avondvoeding, maar ik lees ook dat kindjes hier sterk op kunnen reageren. Hoe heet dat andere ook weer wat door de fles kan? Jpbm? Waar ligt dat in de supermarkt? Is dat beter?

7. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oh grappig dat hij al dingen pakt en dan vooral die ongecontroleerde bewegingen! Dat doet meissie nog niet. Dat pruttelen en kwijlen doet meissie ook, en dan ook nog bellen blazen. Schijnt te maken hebben met het leren praten.

@Maggie, ben jij 25 kilo aangekomen? Whoh, dat is best veel! Lijkt me echt heel erg zwaar, ik voelde me al zo zwaar met 15 kilo meer. Had je geen last van je voeten enzo?
    Ik was voordat ik zwanger werd van zl zo'n 66kg, daarna woog ik 74, vlak voordat ik zwanger werd van meisje woog ik 72 en na de zwangerschap van meisje 74 kilo. Ik ben nu 2 weken aan het lijnen en ben nu 1,5 kilo kwijt. Dus gaat lekker! Ik ben niet te streng omdat het advies is om niet meer dan een halve kilo per week af te vallen als je borstvoeding geeft. Dus ik eet soms wel wat chips en met het avond eten wat meer dan 'mag', maar het gaat goed zo en heb geen honger.

8. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me ook een vetklep hoor..durf niet meer op de weegschaal te staan..van de week toch maar even doen... Als Mila een half jaar is ofzo,wil ik weer de sportschool op gaan pakken, maar dan kan ik alleen in de avond en da's vaak zoooo druk... dus ik weet het nog niet.. maar ik mag wel wat meer opletten whaha!

Mila gaat soms geeuwen en dan hoor je voor dat geeuwen dit: oooeewaa! Schrik je je soms echt rot whaha!

9. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Mijn werkgever vult het niet aan, dat is echt onbetaald, je hebt wel een voordeel bij de belasting, maar dat is niet het volledige bedrag. Ik weet pas met de aangifte volgend jaar om hoeveel het precies gaat.

Zl reageerde heel sterkt op rijstebloem, die kreeg keiharde keuteltjes die er niet meer uit wilden, ben er direct mee gestopt.
    Jbpm is alleen om te verdikken, maar geeft geen extra calorieën, rijstebloem geeft extra calorieën dus is echt pap zeg maar.

10. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Ouderschapsverlofkorting

oh, je krijgt dus 4,24e per uur dat je ouderschapsverlof opneemt als je maar aan de voorwaarden voldoet.

11. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Grappig om te zien hoe de ontwikkeling zich verschilt per kind. Want jou meisje rolt al van rug naar buik. Hier echt niet en ook niet eens wat er op lijkt. Wel als hij op zijn buik ligt doet hij zijn kontje omhoog om zich af te zetten met zijn benen maar hij komt geen millimeter vooruit. Haha en dan begint hij te mekkeren en wordt hij boos.
    Dus dat pruttelen heeft met praten te maken. Ok, hij maakt ook meer de prrr, brrr en grr geluidjes. Ben benieuwd wat zijn 1e woordje is en of hij gaat luisteren naar zijn naam aangezien we hem bijna altijd vriendje of boef noemen. Ben nu wel meer bezig met zijn naam hoor, moet hij toch ook aan wennen ;).

Ouderschapsverlof, krijg ik ook alleen van de belasting terug en helaas niks van werkgever. Was hij maar zo vrijgevig, jammer de bammer. .

Ik ga slapen morgen weer werken :(

12. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames.

Ik heb alleen 2 paginas terug gelezen.

Marieke doe wat jij denkt dat je moet doen denk aan jezelf. Misschien is het wel fijn die ochtendjes werken. Hoop dat je snel opknapt.

Ouderschapsverlof korting gaat volgens mij indd in de meeste gevallen vie belastingdienst.

Hier gaat het goed heb het zo onwijs druk met de 2 meiden de oudste zit zwaar in peuterpubertijd en doet de god ganse dag wat zij zelf wil. En dan dametje nummer 2 die slaapt overdag heel weinig dus die mag ik ook veel gaan vermaken. Verder krijgt ze zo nu en dan fruit/groente hapje en haar laatse fles krijgt ze de rijstebloem vanille. Ze had een heerlijk ritme van 9 uur tot een uur of 8 sochtends helaas is ze daar weer uit. Maar ach ze slaapt door snachts.
    Verder kwijlt ze ontzettend veel alles is altijd zeiknat. Geluidjes uhhh aahh wehweh en veel gillen op leuke manier. Ze rolt van rug naar zij en van buik naar rug. Kan goed haar hoofdje omhoog houden( zal even een foto achter zetten)

Hoop dat het met jullie moooie kindjes ook goed gaat.

Xx

13. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel update!
    wat was het een ramp ochtend maandag zeg...
    hij heeft nog flink gespuugd maar na tijdje was maar 1 mondje!
    om 13.00 overlegd omdat hij geen poepluiers had en toch wel wat er in bleef... de dag afwachten.. heb hem om 1 uur in bed gelegd want hij was doodop arm ventje moest natuurlijk elke 15 minuten wakker worden om te drinken... toen heeft hij tot 17.30 op bed gelegen wel vaak wakker maar ff 10 minuten troosten en dan viel hij weer in slaap...

bijdeze HAAT ik ziekke kindjes... 1 het is gewoon mega zielig je kan niks en ze zijn zo zielig 2 je word er zelf ook ziek van ( manlief en ik zijn dus nu ook ziek ) en 3 nachtrust kan je op je buik schrijven
    manlief en ik hadden vannacht echt idee dat we net zogoed de nacht hadden door kunnen trekken ben bij 13de keer dat ik er uit ging gestopt met tellen...
    heel leuk neusspray gehad voor die kleine dat helpt 2 max 3 uur dat hij ietsie meer lucht krijgt... maar mag maar 3 keer per dag!
    daarnaast mag je geen andere neusspray gebruiken...
    kortom ik heb hier een jongentje die doodop is en niet kan slapen omdat hij zo verkouden is... hij heeft nog steeds koorts...
    hoopte dat dat nu wel keertje over zou zijn :(
    hoesten niezen prutoogjes en dikke rode ogen ik heb zo medelijden met dat ventje! en niks is goed want hij voelt zich zo beroerd!
    gelukkig drinkt hij nu wel goed... vraag niet hoe maar de flessen gaan er in! en blijven er in!

ik ga dus nu lekker verder bankhangen met mijn mannen

14. truebabylove

truebabylove Actief lid

5 dec 2012
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje marszie hoop dat je kleine mannetje snel opknapt en jullie natuurlijk ook beterschap. X

15. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Bah marszie, hele dikke knuffel voor jullie en maar hopen dat het allemaal snel over is. Zo sneu voor je kleine ventje. En voor jullie, geen nachtrust is killing.

16. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

10 jul 2011
    3.581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte marszie!!

17. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks ladies als troost naar nog een draagdoekkie gekocht vervroegd kerst/10jaar bij elkaar kado
    Ben niet verslavend aan doekjes hoor!

18. Marszie beterschap joh. Dikke knuff

Yeahhhh binnenkort kijken naar ons nieuwe huis! De papieren zijn goed gekeurd!

19. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Marieke, gefeliciteerd!!! Dus jullie hebben het huis als jullie het oke vinden als je bent gaan kijken?

20. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Marieke, gefeliciteerd met jullie huisje. Nu maar hopen dat het echt wat is, maar dat denk ik van wel.

Ik ben gesloopt. Vannacht weer 2x vriendje gevoed, pfffff en ik moest om 7u mijn bed uit om aan het werk te gaan.
    Nu lekker douchen en ik duik mijn bedje in.
    Morgen shoppen met mijn moeder, even de centjes weer uitgeven ;)
    Trusten allemaal

Deel Deze Pagina