Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beterschap marszie.

Gefeliciteerd marieke!

2. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Yup, als ik nu ook foto's zie van m'n laatste weken :$
    Maar verder geen last van m'n voeten. Hield minder vocht was bij jinthe dan bij sepp. De dam tot damloop 2014 is mijn doel. Heb em al een paar keer gelopen dus dat moet lukken!

3. Thx dames! Idd in feite hebben we hem, alleen als we t niks vinden gaat t niet door. Maar daar gaan we niet van uit. De vorige bewoners gaan vrijdag pas de sleutel in leveren. Das jammer, dus word denk ik maandag kijken.
    Hoop dan dinsdag de sleutel te mogen halen.

Ga iig morgen beginnen met inpakken..
    Moet wel heel veel gebeuren willen we t niet doen namelijk.
    Maar eerst morgen shoppen met mn moeder

4. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    #804 heyhallo, 28 nov 2013
    Laatst bewerkt: 28 nov 2013
    Gefeliciteerd marieke!

Marzsie sterkte met jullie kleine mannetje. Hoe gaat het vandaag met hem?

Luuk heeft het tweede prikje gehad. Hij kreeg er maar 1. Het protocol is sinds gisteren gewijzigd. De Pneu spuit hoeft niet meer met 3 maanden. Hij weegt nu 5880 gram en is 59 cm.

Ik heb nog 2 foto's van Luuk achter geplaatst. :p

5. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Oh echt, bizar, als de afspraak dus 2 dagen eerder was geweest had hij er nog 2 gehad? Beter voor hem!!

Hier 3/4 dag gewerkt. Ik zou eigenlijk een halve dag werken, maar nu alweer zo veel overleggen waar ze me niet kunnen missen, dat ik dus niet om 12 uur weg kon. Aan de ene kant fijn om dus onmisbaar te zijn, maar aan de andere kant geeft het ook wel druk. Ik kolfde direct weer te weinig omdat ik een te volle agenda had.

6. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Raar zeg dat de pneu nu niet meer hoeft. Is ineens niet meer nodig ofzo.
    Wel fijn voor hem, scheelt toch een prikje.

Tosti, jammer dan he dat het zo moet lopen op werk. Leuk hoor dat je onmisbaar bent maar je melkproductie is toch belangrijker lijkt mij.
    Kolf je verder wel genoeg behalve dan vandaag?
    Ik kolf 2x 190 en 1x 100 als ik aan het werk ben dus dat is gelukkig voldoende.

Net terug uit de stad met mijn moeder en ben weer goed geslaagd al zeg ik zelf. Heb een nieuwe winterjas (was tot vorige weet niet nodig maar mijn oude 2e jas ging de rits van kapot en vond m niet meer mijn smaak dus dan maar een nieuwe) een bikerjasje, vet stoer en iets wat ik altijd al zocht maar te duur vond. Verder nog kleine dingetjes voor vriendje, kon het weer niet laten ;).

Nu lekker op de bank met mijn 2 mannen en lekker relaxed de rest van de avond

7. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is jays koorts vrij maar nog zo verkouden dus ontroostbaar 90 % van de dag heel vermoeiend nachten zijn nog zware dan in begin! Vannacht tot uurtje of 4 bezig geweest zombiestatus als een malle!
    Zoals de huisarts zegt hopen dat die verkoudheid zelf iver is... Zucht ja dat hoop ik ook en vooral voor hem want dit vind echt zo sneu

8. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Ja, verder kolf ik voldoende, niet zoveel als jij, maar wel genoeg. Maandag 1x 120 en 1x 150. Ik kolf maar 2x op een werkdag. Ze drinkt ook ongeveer hetzelfde als ze een fles krijgt, zo tussen de 120 en 150 ml. Dan kolf ik het weekend een paar keer na de voeding na en dan vries ik dat in. Als ik dan bakjes samenvoeg heb ik weer voldoende.

Fijn dat shoppen! Ik heb er ook zo veel zin in, maar ik wacht nog even. Nog 4 kilo afvallen en dan ga ik shoppen!

9. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36

Gelukkig kolf je verder dus genoeg :). Ik doe laatste kolfsessie eigenlijk als extra omdat ik het zo'n gehannes vind om op mijn vrije dagen extra te gaan kolven. Vriendje eet laatste tijd 120-150 pvoeding en als hij bij de oma's is heeft hij 3 voedingen op een dag. De laatste is dan rond 16.30-17.00u en dat is dan een kleine 100 dan kan ik als ik thuis kom hem vrij snel weer aanleggen als hij weer komt. Dus zo hebben de oma's aan 2 bakjes van 190 genoeg en maak ik extra aan op werk, niemand die weet dat ik let voor extra doe :). Hihihi slechte ikke.

Wbt shoppen, dus hopelijk kan jij nog voor de kerst nieuwe dingen aanschaffen? Leuk iig iets om naar uit te kijken

10. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Goede morgen,

Goed om te lezen dat iedereen weer zijn draai heeft gevonden op t werk en thuis.
    Fijn dat jullie goed kolven, ik had dat niet gekund denk ik.

Ik ga naar m'n werk nu, meisje doet het goed op de crèche gelukkig.
    Fijne dag allemaal.

Marieke gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje!!!:D

11. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Zo jij hebt echt een gigakolfproductie, fijn is dat hoor! Ik had dat bij zl wel in het begin, maar nu nog niet. Moet nog een beetje mijn draai vinden. Zo veel reserve is echt heel fijn.

Meisje heeft hier vanochtend opeens weer doorgeslapen! Whiehoe! Dat was toch alweer 5 weken geleden ofzo. Ik heb haar om 7.45 zelf maar wakker gemaakt omdat ik pijnlijke borsten had.
    Ze heeft gisteren vanaf 5 uur geslapen en is tussendoor een keer een uur wakker geweest en daarna nog voor een voeding. Helemaal uitgeput van het kinderdagverblijf.

12. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Hihi, ben ik ook wel erg blij mee, zou het mis ook kunnen komen omdat ik best wel flinke borsten heb dat ik meer productie heb of is dat onzin. Iedereen die al zei dat het terug zou lopen tijdens werken, maar daar merk ik gelukkig niks van.

Oh lekker dat je weer eens door kon slapen, doet een mens echt goed. Nu hopen dat ze het weer wat vaker gaat doen :).
    Bevalt je meisje dus wel op het kdv?

Ben nu ook weer op werk en vriendje is bij oma. Ben wel blij trouwens. Laatste dagen als hij suffig wordt savonds na de voeding en wat spelen leg ik hem in bed hij pruttelt nog wat en valt daarna zelf in slaap :). Dat heeft hij nog niet eerder gedaan dus van het weekend ook overdag gaan proberen want dan slaapt hij ook nog vaak niet zelf in in zijn bedje. Maar voor nu zit er gelukkig schot in en daar ben ik al heel gelukkig mee

13. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Dat zou niet uit moeten maken. Die van mij zijn ook wel aardig, maar ik heb deze keer wat minder productie met kolven. Gelukkig is het genoeg. Het liep bij mij 2 jaar geleden uiteindelijk wel terug toen ik ging werken, maar vooral omdat ik niet voldoende rust nam om te kolven.

Lekker dat hij nu goed gaat slapen. Gelukkig doet meisje dat ook. Die leg ik erin en dan valt ze binnen 5 minuten in slaap. Wij legden haar altijd voor elk slaapje in bed, dus ik denk dat dat haar heeft geholpen voor de gewenning.

Trouwens vraagje aan de mama's die ook gaan wachten tot 6 maanden met bijvoeding. Doen jullie ook geen rijstebloem door de melk? Ik zit daar een beetje aan te twijfelen om dat eens te gaan proberen.

14. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Goedemiddag,

@ Eli, heerlijk geshopt dus. Ik mag nog steeds niet van mezelf. Moet echt eerst afvallen en dat lukt me momenteel echt niet. Maar hou het wel als stok achter de deur, dat ik dan pas mag shoppen.
    Heerlijk dat vriendje nu lekker gaat slapen savonds.
    Mijn ervaring met de meiden was dat wij ze vanavond een maand of 3/4 savonds op bed konden leggen. Daarvoor waren we ook savonds in de weer. Wat dat betreft hebben we nu "mazzel"

@ Mira, kan je nu wel de rust vinden om te kolven? Ik merk ook dat de kolfproductie nu minder is dan de vorige keren, maar heb zelf wel het idee dat het komt doordat mijn leven nu een stuk drukker is.
    Bevalt het wel weer op het werk? Heerlijk dat meisje weer zo lang geslapen heeft.

Op je vraag wat betreft de rijstebloem, nee dat ga ik niet doen. Ruben slaapt eigenlijk goed savonds en snachts en komt hij een keer extra voor een voeding, zoals vannacht om 1 uur, dan heb ik gewoon pech, dan heeft hij het waarschijnlijk nodig. (is nu ook snotverkouden)
    Verder hier druk met van alles en nog wat. Morgen verjaardag en smiddags sinterklaas van werk ml, zondag eerst bij schoonouders op visite en smiddags naar vrienden. Volgend weekend hebben we een keer niets en dat wil ik zo houden, alleen zaterdags lekker uiteten met ML, zijn dan 12 jaar getrouwd.

15. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    @tosti. Ik twijfel of ik rijstebloem erdoor ga doen. Het zijn toch calorieën die je toevoegt een aangezien vriendje toch al best flink is weet ik het nog niet zo goed. Als hij het nu zo gaat doorzetten met slapen snachts dat hij nog 1x komt voor 3 min drinken vind ik het niet nodig. Maar als hij weer in zijn oude ritme teruggaat van 2x komen dan ga ik het alleen toevoegen op avonden voordat ik moet werkende dag erna (zo, ik hoop dat het duidelijk is;))
    Dus ik wacht het nog af tot hij 4 maanden is en mis dat ik het voor 1x wel ga proberen en dan kijk hoe hij het erop doet.

@Bianca, ik moet er ook echt nog 8 kg af maar had ook echt een nieuwe winterjas nodig. Tja en dan zie ik weer andere dingen en kan ik het niet laten en moet ik gewoon nog iets extra's kopen:).
    Druk weekendje dus weer voor de boeg voor jullie. En een heel leuk vooruitzicht voor volgend weekend. 12 jaar leuk leuk.

16. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Ik ga wel eens kijken of het helpt de rijstebloem om door te slapen, maar verder wil ik ook wachten tot 6 maanden aangezien meisje toch wel gevoelige darmen heeft.
    Maar ik probeer eerst overdag de rijstebloem om te kijken of ze erop reageert!

17. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Bij zl was de ervaring met rijstebloem dat hij er niet van door ging slapen. Dat deed hij pas met 6 maanden toen er ook brood en pap en zo aan toegevoegd werd.
    Ik zat er meer aan te denken ivm voedingswaarde, maar een rondje google leert dat het niet nodig is als je bv geeft. Dus laat ik het lekker zitten.
    Zl raakte er geobstipeerd van, dus ben bang dat meisje dat ook wordt.

18. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    even niet terug gelezen maar vind dat jullie wel update moet houden
    de laatste dagen had jays geen koorts.. wel flink verkouden en hell nachten omdat hij slecht kan slapen daardoor...

vanmorgen toen ik hem ging wakker maken hoorde ik hem heel moeilijk ademhalen schrok mij rot... en hij was zo warm.. en ja hoor weer koorts ******* ( plaats elke scheldwoord daar maar) hij had duidelijk moeite met zijn fles en hoesten de longen uit zijn lijfje dat deed zeer dus krijsen en krijsen deed ook zeer dus jays raakte elke keer in paniek... Meteen daarna de huisarts gebeld vertrouwde het niet en ga zo echt weekend niet in... we konden meteen komen die heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis...
    in ziekenhuis 3 artsen gezien en meneer had 39.8 koorts maar was wel actief alert en vrolijk ( zat te flirten met de vrouwelijke artsen lekker ventje is het ook) gelukkig we zijn weer thuis maar ik moet hem goed in de gaten houden want hij is door zijn vroeggeboorte nog steeds een kwetsbaar klein mannetje volgens de kinderarts... Hij heeft een infectie in zijn bovenste luchtwegen waardoor hij dus zo beroerd is. kortom weg leuk gezellig weekend voor pap en mam het is non stop zorgen maken om jays en voor hem zorgen
    ( baal er beetje van maarja baal meer van het feit dat mijn kleine ventje zo mega beroerd is)

19. Jeetje marszie schrikken dus. Heel veel beterschap. Dikke knuff

Rijstebloem, hier geven we t evi nu een paar dagem met de laatste fles. Maar ze drinkt dan veel minder omdat ze t bijna de fles niet uit krijgt dus snel moe ervan is. En ze spuugt t snel uit. Dus niet echt een suc6

20. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Marieke idd ik dacht ook extra in de fles maar omdat jay ook maar flesjes van 120 drinkt en met die rijstebloem erbij zit ze misschien eerder vol.

Tosti ja ik haal met niets in m'n hoofd hoor met het doorslapen, maar t is het proberen waard toch :) ik houd er rekening mee dat t niets doet en idd ben ook bang voor obstipatie.

Hier een halleluja moment meisje pakt eindelijk de speen !!! Wat een heerlijkheid zeg. Geeft haar veel meer rust dat haar zuigbehoefte bevredigd word.

Zo lekker de voice kijken fijne avond:D

Deel Deze Pagina