@marszie,.hoe is het nu met Jays? @rijstebloem. Dat had ik dus ook in mijn hoofd vanwege de extra voedingswaardes die erin zitten om het dus niet te doen. Ik heb hier zo'n door bio ding staan uit een pakketje ik zie het wel wat ik daar mee doe. Ben weer op werk vandaag en merk dat ik nu mijn kleine vriendje wel heel erg mis. Heb hem dinsdag voor het laatst een hele dag voor mezelf gehad en hem verder alleen maar savonds gezien dus heb nu een beetje een dipje omdat ik hem dus echt heel erg mis. Maar morgen een hele leuke middag voor de boeg. Hebben een fotoshoot bij ons thuis met de kleine man. Van so gekregen dus ben benieuwd of hij leuk gaat lachen als het moet . Jullie nog plannen?
Paracetamol geeft hem wel wat rust hebben nu echt een redelijke nacht gehad met ze alle maar nog steeds flink ziek... Naja Word lekker dagje knuffel met mamma en pappa
Wel fijn dat de pcm werkt. Hopen dat hij snel opknapt. Rijstebloem stop ik weer mee. Toeval of niet, maar sinds ze die krijgt savonds spuugt ze ineens alles uit. En dan niet een mondje, nee echt de halve fles zeker. Dus kijken als we t een paar dagen niet geven of t spugen dan over is. Heb vanmorgen mogen uitslapen van dr! Half 7... En dat terwijl ze gisteravond de fles bijna geheel had uitgespuugd. Dacht die komt wel vroeg.. Heerlijk. Wel even wennen want nu zit ze in een heel ander ritme hahaha maar komt vast goed.
Wat fijn dat Jays weer wat is opgeknapt. Eli, het is ook echt moeilijk om opeens niet meer hele dagen met je kindje te zijn. Dat is zo herkenbaar. Sterkte meid. @marieke, wat raar van dat spugen, ik hoop dat dat weer stopt nu je haar geen rijstebloem meer geeft. Hier was meisje gewoon weer om 5 uur wakker en viel ze gelukkig na het drinken weer in slaap en sliep ze tot 9 uur. Helaas had zl om 7 uur bedacht dat hij eruit wilde. "Mama.... ik ben wakker... Papa ... boekje lezen ... mama ... mama ... MAMA!!!" We zijn vandaag lekker naar de dierentuin geweest, daarna bij schoonouders op visite. Manlief is nu boodschappen aan het doen en dan ga ik koken. Pffff zal blij zijn als zl straks op bed ligt, dan kan ik lekker op de bank. Ben er moe van.
Druk dagje dus. En lekker vroeg hahaa Hier nog even stiekum vast bij t huis gaan kijken. Poort was open dus achter t huis geweest hihi. Heb thuis maar even de woonkamer op schaal getekend en de meubels ook. Kan ik beetje kijken waar ik wat wil hebben staan lol Evi heeft t vandaag super gedaan. Zelfs bijna een halve banaan op. Heerlijk vond ze t. Vandaag is t spugen minder tot nu toe gelukkig. Weet niet of t aan de rijstebloem ligt hoor maar schrijf nog steeds alles qua voeding op sinds t zh. Puur om te zien wat ze binnen krijgt.. En dan zie ik dat ze begonnen is met spugen sinds ze savonds de bambix krijgt..
Nou Marieke, als je het zo goed bijhoudt, dan kun je patronen ontdekken, dus waarschijnlijk ligt het dan echt daar aan. Kans dat als ze wat vaster voedsel krijgt dat ze dan ook wat rustiger wordt. Althans ik hoop het voor je! Het zou wel eens fijn zijn als het rustiger wordt. Hoe ziet het huis er uit? Moet je er veel aan doen denk je?
Ze is al wat rustiger aan t worden en zijn zelfs na dr banaantje even weg geweest, naar het huis dus, en dat ging goed! Trots! Er liggen wel al vloeren in voor overnamen, we hebben natuurlijk alleen beneden kunnen zien door de ramen. Hangen ook nog gordijnen enzo. Moeten wel alles sauzen. Maar ja das ook logisch, je wilt toch ook zelf je smaak Toevoegen. Alleen moeten we dus kijken of t niet te donker word. Hebben namelijk verf voor 1 wand grijs en de rest gebroken wit. Maar zit dus een vrij donkere vloer in en we hebben donkere meubels. Dus t moet niet te donker worden.. Maar dat kunnen we daar pas zien. Zag wel bruine deurkozijnen binnen, die gaan sowieso in de verf hahaha
Ja verven doe je eignelijk altijd wel als je gaat verhuizen, maar zou fijn als je niet ook vloeren enzo hoeft te doen. Super spannend!!
@marieke: Gefeliciteerd met jullie huisje Best snel gegaan. @hier: hoofdpijn... Van kinderarts moet ik de voedingsadviezen van cb aanhouden. Die zeggen dat ik met voeding gewoon moet uitgaan van hun geboortedatum. Dan zijn ze dus 9 december 6 maanden. Dus ik ben al een tijdje bezig met fruit en groentehapjes geven. Dit gaat gewoon goed en ze geven zelf aan wanneer ze er genoeg van hebben. Soms eten ze ieders een half potje en soms een kwart, dit krijgen ze dan na de fles of tussen 2 voedingen in. Alleen vanaf wanneer begin je dan met nutrilon 2 ? En geef je dan ipv 5 flessen, 3 of 4 flessen met warm hapje/potje erbij ofzo ?
Bw dat is dus een goeie, geen idee haha Ik ben sinds 2 dagen met fruithapje begonnen. Dat doe ik tussen 2 voedingen door.. Ze eet nog bijna niks hor maar toch. Groente doe ik nog even niet.. Maandag eerst naar de dietiste
Tja, ik weet het eigenlijk niet meer echt hoe het bij zl ging. Ik voegde er telkens wat aan toe en eigenlijk ging het heel geleidelijk en met 12 maanden had hij een normaal eetpatroon. Wat zegt het cb er over? Nutrilon 2 is in principe vanaf 6 maanden.
Trouwens Marieke, mij is altijd verteld dat je juist beter kunt beginnen met gekookte groente dan met fruit. Waarom weet ik niet precies, beter verteerbaar ofzo. Maar dat kan de dietist je vast en zeker wel vertellen. Maar misschien zit ik er wel naast. Ik weet het soms ook niet met al die verschillende adviezen.
Tjaa, al die verschillende adviezen ook. Ik denk maar: ik ken m'n kinderen het beste en ze geven zelf wel aan of ze er aan toe zijn of niet. En met fruit en groentehapjes, gewoon kijken wat ze lekker vindt en hoe ze erop reageerd. Ik heb nu sperzieboontjes met aardappels en rundvlees en worteltjes met kip en rijst vanaf 6 maand, wel zonder stukjes.
Ja, bv gekookte worteltjes zijn zachter en zoeter dan appel want dat is vrij zuur. Maar ja, banaan is ook zoet. Ik weet het ook niet precies, bij het cb hier adviseerden ze om eerder met worteltjes of bloemkool ofzo te beginnen. Het is ook lichter verteerbaar dan fruit. Maar zoals BW zegt, je kent je kind zelf het beste en weet ook het beste hoe het ergens op reageert. Oh en ik heb ooit een onderzoek gelezen dat beweerde dat kindjes die met groente begonnen ipv fruit, dat die later betere groente-eters zouden zijn. Zal wel eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden voor de liefhebber. Heerlijk, ons meisje heeft vanochtend weer tot 8 uur geslapen. Zl was om 7.45 wakker, dus dat was echt een kadootje op zondag ochtend. Zometeen misschien even met zl naar de stad om nog wat sinterklaaskadootjes te kopen. Maar bij de Hema zijn nu gratis verzendkosten, dus misschien doe ik dat en ga ik straks lekker naar de kinderboerderij.
Goedemorgen, ben ik ook weer eens. Lees wel mee hoor maar had het druk met weer werken en een ziek kereltje. Heb ook gehoord dat je beter eerst met groente kan beginnen. Heeft te maken dat kindjes dan beter groente eten als ze ouder zijn....... maar of dat dat werkelijk zo is????? Volgens mij begint de fles luuk behoorlijk zijn strot uit te hangen. Hij is afgelopen nacht bij mijn ouders blijven slapen en nu weigert hij de fles van 10.00 uur. Hij heeft er totaal geen trek in. Hij is gewoon vrolijk en heeft nergens last meer van. Hij duwt de fles echt zelf weg en begint dan te lachen. Ze probeerd het om 11.00 uur nog een keer.
Oke dat wist ik dus niet! Naja morgen toch naar de dietiste dus maar eens navragen idd! Oo lekker uitgeslapen dus! Evi was gister om half 7, dat heeft ze vannacht weer "goed gemaakt" .. Om 4 u was mw wakker haha Heyhallo , ja dat was ook de reden dat we met bijvoeden zijn begonnen. Evi drukt ook vaak de fles weg en drinkt ze sowieso nog altijd niet leeg. Aah ons moppie vandaag 4 mnd!!
Morning girls. Tosti, lekker nachtje dus, heerlijk zeg. En ik zou idd ook kiezen voor de kinderboerderij en Hema via site bestellen Marieke, 4 maanden, gaat snel en fijn dat ze lekker heeft geslapen. Heyhallo. Wordt bij jou dus ook binnenkort bijvoeden? @hapjes, ik had ook gelezen dat je beter eerst met groenten kan beginnen. Maar zoals tosti al schreef banaan is ook zoet. Maar ik ben ook begonnen als baby zijnde met fruit en eet nu ook heel veel soorten groenten. Enige wat ik echt niet lust zijn spruiten en hutspot. Dus zal wel goed komen. Hier vannacht geslapen van 24 tot 7 heeft vriendje goed gedaan. Zo komen de meiden voor de fotoshoot, halve huis leeggehaald zodat ze bij de witte en grijze muur kunnen. Ben benieuwd wat het opbrengt.
Ik denk idd dat we binnenkort gaan beginnen met bijvoeden. Hij heeft er gewoon echt geen trek meer in. Als hij ons met een broodje of boterham ziet dan kijkt hij het echt uit je hand. En daarna komen wij weer met een "stomme" melkfles voor hem.... Tja ik zou dan ook teleurgesteld zijn. hahaha Leuk eli een fotoshoot! Is het dan de bedoeling dat hij eerst 's avonds rijstebloem in zijn fles erbij krijgt?