Ik wil idd ook vers gaan geven, maar dat is nu erg lastig met de verhuizing. In t nieuwe huis heb ik niet de spullen ervoor om te maken en in t oude huis is al een boel ingepakt en we zijn eigelijk de hele dag in t nieuwe huis bezig hahaha dus voor nu werken de potjes prima.. En dan idd gewoon alleen 1 smaak of gemengde groente, maar geen aardappels of zo erbij. Dat komt wel als ze wat ouder is
Heb net op het kdv gevraagd hoe het daar werkt met fruithapjes enzo. Fruit krijgen ze op het kdv. Maken ze vers. En groentehapje moet je zelf meenemen kan in potje of zelf gemaakt maar dan moet je het in bevroren toestand af geven.
Ik heb de babycook. Dus ik ga dat binnenkort uit proberen. Fruit wil ik zowiezo vers maken eigenlijk. Lekker geprakte banaan met verse sinasappelsap!
Leuk, op ned 3 is dwdd over koeien,slachten en slagers. Grappig dat het zo uitgebreid wordt uitgelegd. Dit is dus het.werk wat ik doe, dan alleen niet in de slachterij maar in een slagerij. Misschien zien mensen nu ook hoe mooi het beroep is en dat het niet altijd niet diervriendelijk is maar dat het met zorg wordt bewerkt
Eli, ik zit te kijken. Super interresant! Maar dat beeld nu van die kop, vind ik iets minder prettig...
Maar zo'n koe ontleden tot eetbare delen, kun/doe jij dat ook? Lijkt me in het begin best moeilijk om dat te doen.
Arm vriendje is nog steeds niet in zijn hum. Hij heeft geen koorts meer over de hele dag gemeten, moet zo nog tempen. Hij heeft vanaf 7u vanmorgen tot 19u vanavond 2x 30cc op en 1x 10. Hij wilde niet drinken, heel veel huilen. Af en toe wat slapen. Ik denk dat hij een kleine keelontsteking erbij heeft gekregen, want zijn huil klinkt heel zielig. Als een jammerende kat die veel te oud is. En er zit ook echt totaal geen kracht achter. Ook is hij nog steeds wat suffer dan normaal, maar he als je de hele week al ziek bent zou ik dat ook hebben. Als hij morgenochtend ook weer zo slecht drinkt bij opa dan bel ik de hap en wil ik dat ze weer naar m kijken. Zo weinig drinken is ook niet goed. Nu vanavond om 19u heeft hij bij mij heel goed gedronken en veel geslapen. Ik weet niet wat ik anders kan doen dan hem lekker veel bij me houden, knuffelen. Alleen voel ik me wel heel machteloos omdat hij zo in de knoop zit met zichzelf. Ik hou jullie op de hoogte.slaap lekker.
Ik kan hem niet van halve koeien in de been tot kleiner krijgen, daar moet je echt goed voor kunnen uitbenen. Ik maak wel bijv de uitgebeende hele schouder van een koe waar zo'n 9 onderdelen nog inzitten tot jullie stukje vlees op je bord. Dus bijv je sucadelapje. Dus daar zit nog allemaal vet en vel omheen met vliesjes die ik moet volgen met mijn nmes om zo zonder verkeerd te snijden de delen los kan halen. En dat kan ik wel van elk onderdeel van de koe en het varken. Best leuk werk al zeg ik zelf. Een soort van chirurg alleen is het niet erg om mis te snijden
Arm ventje, als hij bij jou maar wel goed drinkt. Misschien vannacht een extra laten drinken? Heeft hij wel genoeg natte luiers? Ik zou sowieso even bellen naar de HAP, misschien niet eens om langs te gaan maar wel om te overleggen of voor tips. Hij is nu al best een tijdje ziek. Dat is zo zielig voor die kleintjes, vooral omdat je ze nog niets kunt uitleggen. Knuffeltje van mij erbij voor het kleine ventje!
Ik denk dat hij sowieso wel vannacht komt. Maar ik weet wel als hij ligt te slapen en ik moet hem wakker maken om te laten drinken dat dat met geen mogelijkheidlukt. Dan ligt hij 1.sec met ogen open en stort daarna weer in slaap Hij is nu ook net klaar met drinken dus denk dat hij weer een aardig buffertje heeft. Ik denk idd dat ik sowieso bel om te vragen wat ik het beste kan doen. Ik weet het zelf ook echt niet. Plasluiers had hij afgelopen week genoeg, vanmiddag viel het mee en vanavond wat er heel weinig in. Ik kijk ook dat nog even aan tot morgenochtend, hij heeft natuurlijk vanavond pas weer goed vocht binnen gehad. Thnx voor de knuffel ik geef m door aan vriendje
Eli hoe is het je vriendje? En bij twijfel gewoon bellen hoor. Hier slaapt het mannetje nog steeds en Mama heeft volle borsten. Er is geen pijl op te trekken. Gisternacht was het 12 en 5 uur en nu weer de hele nacht. Gisteren wel een soort regeldagje van om de 2 uur drinken. een heel druk weekend voor de boeg. Vandaag kinderfeestje en maandag verjaardagen vieren. Ben blij als het zondagavond is.
Eli hoe is het met het kleine vriendje? Hier lekkere zaterdag, vanochtend bij mijn kleine nichtje op bezoek geweest. Heerlijk zo'n mooi klein meisje. Met net zo'n bos haar als jouw meisje Fief. Echt prachtig! Ze moeten het zelfs fohnen als ze het hebben gewassen omdat ze het anders niet droog krijgen. Meisje draaide vanochtend op een van haar buik op haar rug. Ze was er zelf verbaasd over. Het leek nu nog een toevalstreffer, maar het begin is er. Van haar rug op haar buik doet ze al best een tijd, dus zou leuk zijn als ze nu ook weer terug kan draaien zonder heel boos te worden en gefrustreerd te raken.
Luuk heeft zijn eerste groentehapje gehad. Hij was dolgelukkig en meteen een stuk rustiger. Hij deed niets anders dan lachen met zijn worteltjesmond! Helemaal tevreden. Hij heeft daarna nog 160 cc van zijn fles gedronken. Kleine vreerzak!
Zo nu heb ik lekker weekend tm dinsdag . @Bianca, hoe was het kinderfeestje? Bij jou dus ook geen peil op te trekken of hij doorslaapt of niet. Hier hetzelfde hoor. @tosti. Top joh dat jou meisje nu allebei de kanten op draait. Ligt ze dan in haar bedje of leg je haar echt op een kleedje zodat ze alle ruimte heeft ofzo? Vriendje draait zich nog niet, gaat wel steeds meer op zijn zij draaien. Hier is vriendje nog steeds kwakkelend. Hij heeft vandaag bij opa 60 en 2x 50cc op. Is nog steeds veel aan het huilen. Heb de hap gebeld en zei dat als hij minder dan de helft drinkt van wat hij normaal doet ik weer moet bellen, dan willen ze m weer even zien. Nu net bij mij heeft hij heel goed gedronken dus ik hou hem komende dagen lekker dicht bij me. Nu ligt hij binnen 1 min in coma, hij is zo kapot moe van afgelopen week echt heel zielig en erg hartverscheurend . Hoop ook dat het echt snel weg is, donderdag krijgt hij nl zijn prikjes en lijkt mij ook niet goed als hij nog zo is dan. Dan krijgt hij het mis dubbelop ofzo. Pfff nu even eten, lekker patatjes bakken en hele avond op de bank.
Even zwaai Erg druk met verhuizen.. Zijn al bijna over!!! Dus volgende week weer meer aandacht voor hier!
Ze draait echt overal op haar buik waar het kan, dus in bed, kleedje, box of kinderwagen. Maar op haar rug, was nu eenmalig op een kleedje. Maar kan ook toeval geweest zijn. Arm kind, je kunt toch ook de prikjes gewoon een week of 2 uitstellen. Heb ik bij zl ook wel eens gedaan omdat hij ziek was geweest en daardoor in 2 weken tijd zelfs wat was afgevallen. Jij bent de baas, dus als je ze wilt uitstellen gewoon doen. Fijn zeg, even lekker weekend!
Zo, even vluchtig bijgelezen, anders krijg ik op m'n sodemieter dat ik niet gezellig ben met familieweekend . Eli, wat kan je je rot voelen hè als je kindje zo ziek is. De eerste keer dat sepp ziek was, heb ik alleen maar gehuild, want moest ook nog werken die dag. Tosti, wb die speen. Ik had toevallig ook van de week 1 schepje rb geprobeerd omdat ik de gebroken nachten ook zoooooo zat ben (net als bij jou, ene nacht doorslapen, andere nacht half vier wakker). Jinthe kreeg het echter ook niet door nummer 2 heen. Dus ik nr drie kopen, kom ik thuis, had ik voor de verkeerde fles spenen gekocht. Blont. Anyway, heb je al eens geprobeerd om er een gaatje bij te prikken? Gewoon bij een nr 2.
Tosti, leuk zeg dat ze overal al draait. Ik denk ook dat ik maandag weer even ga bellen naar de ha of het cb om te vragen of het kwaad kan als hij nog niet helemaal opgeknapt is. Dan verplaats ik het gewoon naar begin januari. Maggie, gezellig hoor familieweekend. Veel plezier nog. Ik heb ook al wat gehuild hoor om hem zo te zien worstelen met zichzelf en ik als mama die er gewoon helemaal niks tegen kan doen dan alleen maar troosten, knuffelen en evt aanleggen. Nu bijna klaar met voeden, dan zijn bedje in en ik duik er ook in. Ben gesloopt van deze week dat ik wel 2 dagen zou kunnen slapen. Trusten allemaal
Eli beterschap met je kleine mannetje hoop dat ie nou toch snel opknapt. Marieke al bijna klaar? dat is vlot. Tosti hier een vrouwtje wat van buik naar rug draait maar nog niet anders om. ze kan wel heel boos worden dat het niet lukt. Hier lijken het ook wel regeldagen. Meisje kreeg om 20.00 23.00 02.00 05.00 en 07.00 en net om 10.00 een voeding en drinkt dan beide borsten leeg en is maar heel kort tevreden. T zal wel weer over gaan. Woensdag met haar naar het ziekenhuis. Ondanks dat ik weet dat het niets ernstigs is en het goed te verhelpen is vind ik het toch best wel spannend. Ben al wel aan het denken van hoe en wat als ze toch een sprijdbroekje of iets dergelijks moet. We zullen zien xxl is er in elk geval ook bij