Voormalige Aug buikjes (2013) nu trotse mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tosti, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    @Bianca, succes morgen. Balen dat je 1e werkdag meteen de kerst is. En veel plezier vanavond met de cadeautjes.

@Marieke, das snel met tandjes. Hier is vriendje al een tijd veel aan het kwijlen maar tandjes nog niet hoor.

@tosti, knuffel voor zl, het is hem niet gegund afgelopen tijd.
    En fijn dat ze niet moeilijk doen over kolven. Hier ook niet hoor maar merkte vandaag wegens de drukte dat een paar het iets minder vonden. Jammer dan.

Hier megadruk gehad afgelopen dagen op werk. Wel heel fijn werken vind ik dat met kerst. Heerlijk zo'n kerstsfeertje.
    Nu lekker op de bank voetjes omhoog. Morgen komen de kids on 13u en zijn we fijn met zijn 5en. 2e kerstdag is dochter van vl jarig, 12 jaar wordt ze alweer. Ben al bijna de helft van haar leven in haar leven, gaat snel en kleine meisjes worden groot.

Voor iedereen hele fijne dagen, geniet er lekker van. Doen wij iig wel ;)

2. Eli ja ik vind t ook erg vroeg. Maar steeds vingers in de mond, kwijlen, rode konen, verhoging.. Lijkt mij een start van tandjes..

Ho ho ho!! Fijne kerst

3. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Zijn bij de HA geweest gister, ze hoort veel slijm en lijkt nu viraal maar kan snel een bacteriële longontsteking worden, dus voor de zekerheid antibiotica mee voor het geval de koorst blijft of ze benauwder wordt.
    Vandaag erg jengeligen spuugt veel na de fles dus ze krijgt nu elk uur een beetje melk aangeboden.

En veel slapen neusspray en paracetamol!!!
    Fijne dagen.

4. Aaah goss. Hier ook een zerg verkoude roggelend jengelig meisje. Niks is goed. Voelt warm aan. Drinkt slecht.. Spuugt slijm. Arm kind..

5. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Morning meiden.

Lekkere dagen gehad? Nog even en het nieuwe jaar is weer begonnen.
    Hier was het erg gezellig en we zijn allemaal weer erg verwend met cadeautjes :) me loves cadeautjes.

Ah zo sneu al die hoestende kindjes.

Hier ook al 9 dagen hoesten, slijm spugen, jengelig en echt ook pijn bij het hoesten naar mijn mening laatste dagen. Dus ik ga zo de ha bellen of ze gewoon even willen checken. Zo zielig, hij zit zichzelf zo in de weg.
    Dus ook maar mijn werk bellen en even zeggen dat ik er in de ochtend iig niet ben en dat ik niet weet hoe de dag gaat lopen verder. Zal werkgever leuk vinden ;)

6. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Goede morgen iedereen.

Ja idd ff naar de HA hoor eli, heeft hij ook koorts?w
    En idd kindje gaat uiteindelijk voor werk, vinden ze dat goed als je belt en zegt dat je niet komt?

Hier kreeg meisje ineens koorts 39 graden erbij, ze was al een week hoesten en verkouden.
    En nu piepende roggelde ademhaling en ik vertrouwde het niet, uiteindelijk virale bronchitis door waarschijnlijk rs-virus. Pufjes meegekregen om haar iets te helpen. Maar oh wat is het zielig zeg, het hoesten doet veel pijn en ze heeft bijna geen stem meer. Soms kan er een lachje of kletst ze even maar door het kletsen moet ze ook weer hoesten.
    Ik wil dat het over is, was vergeten hoe vervelend het is als die kleintjes zo ziek zijn.

1e kerstdag was nog oké te doen, 2e was ze zo ziek dat vl thuis is gebleven met haar en ik met dl naar m'n oma ben gegaan, was wel erg gezellig, maar dan kom je thuis en dan hoor je haar al jengelen en hoesten dan heb je eigenlijk spijt dat je bent weggegaan.
    Maar ja volgend jaar beter.
    Mijn oudste was ook altijd ziek rond haar verjaardag en de feestdagen.

Verder heeft iedereen het leuk gehad? Vast wel.
    Nu op naar het nieuwe jaar!!!
    Ik heb avonddienst met oud en nieuw hoop wel dat m'n mopje weer een beetje beter is, ook al is ze net zo goed af bij papa, als ze zo ziek is ben ik ook liever bij haar thuis.

Zo alle rommel opruimen hier thuis.
    Fijne dag allemaal.

7. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    Goedemorgen!
    Vervelend zeg al die zieke kindjes. Beterschap voor allemaal.

Ik heb een fijne kerst gehad. Helaas was zl weer of nog steeds ziek. Hij heeft krentenbaard en gisteren opeens weer boven de 39 graden koorts. Arm jong, gelukkig heeft meisje nog nergens last van.

Zo naar het cb. Ben benieuwd!! Ik heb het idee dat ze flink is aangekomen. Mag ook eindelijk wel eens, de vorige keren was het toch telkens net niet genoeg. Ook prikjes, dus dat worden met Eem beetje pech 2 zieke kindjes vandaag. :(

8. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    #1108 bianca1374, 27 dec 2013
    Laatst bewerkt: 27 dec 2013
    @ Eli wijs om naar de huisarts te gaan, hopelijk valt het mee.

@ zusterb gelukkig mocht jouw meisje weer mee naar huis. Hopelijk knapt ze snel weer op. Zo sneu die kleintjes.

Hier zit Ruben ook al weken vol slijm en aan het reutelen. Huisarts heeft maandag nog even geluisterd, zat wel hoog gelukkig. Hij heeft er verder geen last van en ook geen koorts. Wel wat verhoging gisteravond. Ruben wordt ingeent tegen het rs virus, scheelt misschien wel hoe hij zich nu voelt.
    Verder had hij een behoorlijk vies plekje eczeem op zijn wang, daar heeft hij zalf voor gekregen en dat werkt goed.

Hier verder fijne dagen gehad. Heb van ml mooie ring gehad van goud en witgoud met 3 steentjes erin. Ben er heel blij mee.
    Eerste dag werken is meegevallen, hoe cliche net alsof je niet weg bent geweest en toch ook wel weer leuk om op het werk te zijn. Daarna kerst bij mijn broer gevierd en gisteren wezen brunchen en savonds op de bank gehangen.
    Ben zelf niet helemaal fit, vol hoofd, keelpijn. Vanavond afgesproken om naar de bios te gaan met vriendin. Hoop dat het lukt.
    Manlief werkt vandaag nog en heeft besloten volgende week vrij te nemen, dus ook wel heerlijk vooruitzicht.
    Gaan nog naar winter slagharen, denk zondag en ik wil nog naar de bios met de meiden, naar Frozen.

Iedereen verder goede dagen gehad?

9. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Wat sneu dat je mannetje nog zo ziek is Tosti, hopelijk valt het met meisje mee.

10. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Oh Bianca ik had gewild dat beide meiden waren ingeënt tegen rs, oudste heeft ermee in het zh gelegen ivm zuurstof te kort!! Rot virus!!
    En ik ben vorige week naar frozen geweest met dl hij is zooooo grappig!!!

Tosti he bah krentebaard, arme jongen.
    Hopen dat je meisje niet veel last heeft van de prikjes. Succes bij cb.

11. Tosti

Tosti Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.941
    0
    36
    Nederland
    ZusterB, ik ken het RSvirus niet, maar kun je niet vragen of ze alsnog wordt ingeent? Ik weet niet of het dan nog zin heeft, maar liever een paar prikjes extra dan continu ziek. Jouw eerste meisje heeft toch ook zo vaak problemen ermee gehad?

Zl is nu bij mijn ouders, daar hebben we hem lekker laten slapen gisteren avond en hij lijkt zich een stuk beter te voelen.

Dat krentenbaard is wel een gedoe. Continu alles wassen en we houden beide kinderen strikt gescheiden in de hoop dat meisje het niet krijgt. Daarbij ziet hij er ook echt niet uit. Zo zielig...

12. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Inenten voor rs virus doen ze helaas alleen bij prematuren, kindjes met aangeboren longafwijkingen en hartafwijkingen. ruben heeft aangeboren hartafwijkingen, dus vandaar. Hij wordt er elke 4 weken voor geprikt in de r maanden.

Ben benieuwd naar frozen.

13. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Tosti wat Bianca zegt, eigenlijk gelukkig dat ze niet in aanmerking komt voor de vaccins.
    Maar idd de oudste heeft veel luchtweg problemen gehad.
    Hopen dat Jayda er wat minder last van krijgt.

14. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Heeft de oudste nu nog veel luchtweg problemen, zusterb?

15. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Nee tot 4 jaar heel erg geweest en daarna eigenlijk niet meer, wel nig als ze verkouden is dat het op haar longen slaat. Ze noemen het bronchiale hyperreactiviteir.

16. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Sorry even ego, vanavond als ik niet bekaf ben reageer ik weer op iedereen

Vanmorgen kon ik half 9 al bij de ha terecht. Vriendje heeft een luchtweginfectie :(
    Zijn longetjes waren wat vernauwd waardoor hij moeilijk ademt en daardoor zo benauwd is en zo hoest met slijm en alles. Nu dus een puffertje met voorzetstuk meegekregen en dat mag hij 4x pdag om zo meer lucht te krijgen. Moet binnen 10 min werken zei de ha. Net om 12u gepuft en hij heeft daar 50 min non stop van.gehuild :( zo sneu. Mocht het niet beter worden binnen 2 dagen moet ik weer terug komen en willen ze m weer zien. Ook zeiden ze dat ik maar lekker bij hem moet blijven om voor hem te zorgen en vaak de borst aan te bieden zodat hij lekker genoeg binnen krijgt.
    Zo zielig, ik wil ziek zijn. Niet mijn kleine lieve schattige mannetje wat totaal niet weet hoe hij er mee moet om gaan.

Dus ik werk gebeld om te zeggen dat het m niet gaat worden deze dagen om te werken en daar alles bij uitgelegd. Krijg ik naar mijn hoofd van werkgever dat hij ook ziek is en had gedacht dat hij naar huis kon als ik er was. Zei hij, kan vl niet bij m blijven of de oma's? Dus ik weer uitgelegd dat hij genoeg moet drinken en dat hij ziek is en dat ik dus voor hem moet zijn.
    Ok prima. Belt hij later op om te zeggen dat ik daar geen recht op heb vanwege de ziekte van mijn kind. Hij had het zorgportaal gebeld. Dus zou het van mijn vakantiedagen afgaan. Echt joh bid gozer is een mongool zonder hart. Sorry voor die term maar zo denk ik echt over hem. Dus ik ga zelf even bellen hoe dat zit, want als hij naar een kdv zou gaan kon ik hem halen omdat hij ziek is en dus ook speciaal verlof zou krijgen. Stel hij zou 4x ziek zijn in een jaar precies op de dagen die ik werk, dan zou ik een week vakantie over houden omdat ik geen recht heb op speciaal verlof als mijn kind ziek is. Echt hoor, dacht dat het weer een beetje leuk was op werk maar hij is dus geen steek veranderd. Eikel.....

17. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Eli dat is dus precies het zelfde als ons meisje heeft, ze moet ook erg huilen van de pufjes hoor niet 3 kwartier maar is wel ff van slag, als ze huilen tijdens de pufjes is juist goed dan ademen ze het goed in.

Ik weet nog van de oudste toen ze voor t eerst werd opgenomen in het zh dat mijn werkgever ook wilde dat ik vak dagen ging opnemen, nou je hebt zo iets als calamiteiten verlof en zorgverlof.
    En zeker met een baby die moeilijk uit de fles drinkt en nog bv krijgt is het belangrijk dat je er bent want bij koorts moeten ze echt goed drinken anders ligt hij zo in t zh ivm uitdroging.

Mijn werkgever heeft uiteindelijk zorgverlof gegeven.
    Dus idd even goed nagaan wat er mogelijk is.

Strekte met je mannetje.

18. Eli je hebt recht op zorgverlof .. Betaald! Dus laat die gek even de rambam krijgen met zn rare praatjes!
    Heel veel sterkte met je mannetje

Tosti ook sterkte met je zoon! Niet leuk!

Zusterb gaat dat goed met die pufjes? Merk je dat die werkt of niet?

Hebben ze bij jullie ook allemaal koorts?

Omdat evi dus ook zo roggelt, slecht drinkt, weinig slaapt, jengelt.. Maar geen koorts heeft.. Dus bij geen koorts vind ik t niet nodig om naar een dokter te gaan, of wel???

19. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Marieke Jayda heeft al 4 dagen koort 38.5 tot 39 graden, maar als het al zo lang duurt dan kan he altijd ff langs gaan toch.
    Jayda was ook een week verkouden en hoesten en kreeg toch ineens koorts erbij.
    Pufjes werken wel, het piepen en roffelen wordt iets minder en kan makkelijker op hoesten.

20. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Marieke, vriendje heeft geen koorts gehad niet eens verhoging. Maar al 9 dagen hoesten. Dus vond het wel tijd om te laten kijken. Dus zou gewoon gaan hoor. Er hoeft niet altijd koorts bij te horen

Deel Deze Pagina